recent
أخبار ساخنة

رواية عشقي لوعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام

اياد : هههه يعم فكها شويه بلاش ام برودك ده 
نادر :ببرود  والله انا كده فاككها 
اياد طب بس اقف هنا نزلني يلا سلام 
اياد اتصدم من اللي شافه ايه داااا استناااا عندددك 
شاف البنات وهم بيتخطفو والعربية خدتهم واختفو في لمح البصر 
اياد بجنون دول خطفو اسراء ووعد وسلمى طب هم مين رن على نادر صاحبه ظابط مخابرات ورن على عمر وأسر وقالهم اللي حصل 
عمر وأسر وصلو في نفس الحظه عمر : نزل من العربيه بجنون اياد انت متاكد من اللي شوفته
اسر: طب واللي خطفهم خطفهم ليه وهو التلاته انا هتجن  
نادر هو انتم ليكم اعداء اسر بصله لا
نادر اعرفكم بنفسي انا نادر الشافعي ظابط مخابرات صاحب اياد 
اسر:  هز رأس طب هنعمل ايه دلوقت 
اياد:  انت عملت زي ما قولتلك 
اسر : ايوه محسستش حد بحاجة وقولت لماما ان سلمى معايا
اياد : تمام 
نادر:  طب يلا احنا نشوف الكاميرات 
عمر : بهدوء مخيف أقسم بالله لو اللي في بالي صح لطربق الدنيا فوق نفوخه
أسر : حط ايدو على كتفه اصبر يا صاحبي وانا لو اللي في بالك ده صح مش هخليه يشوف يوم حلو 
نادر : يلا 
______________________ف ماكن بعيد 
اسراء : بصريخ اعااا سيب ايدي لا توحشك يابا بس اشوفك وانا اشعلقك اسراء: وهي على وشك البكاء طب انت ماسكني كده ليه زي الحراميه سيبني وانا همشي دا لو عرفت بسبب ام البتاعه اللي انت حاطتها على عيني دي سيب وحيات عيالك دا انا ليا برستيج برضو
الرجل وهو بيجرها بصوت غليظ اتحشمي يأمره عاااد اكتمي وانجري  جدامي  من ساعت ماجبتك اهنيه وانتي مش مبطله حديت  
سلمى : ينهار طين حديت ايه هو بيقول ايه دا انا مش فاهمه حاجه طب ونبي يا عمو حوش لنا اللي على عيني ده انا خايفه وانا ماشيه اقع
الراجل : اكتمي يا حرمه منك ليها اجعدو اهنيه 
شور لي الرجاله اللي معاه سبوهم وطلعو
اسراء : طب بقولك ايه يا باشا ما تشيلنا اللي على عنينا دا عشان انا نفسي اتخطف من زمان واقعه في غرام البطل ونحب بعض وكده 
سلمى : ضحكت تقعي ايه يا اختي دا انا مش فاهمه حاجه من كلامه 
اسراء: اسكتي يا بنتي دا تلاقيه مز زي  اللي في الرويات هححح اخيرا اتخطفت 
الراجل حشلهم  الرباط من على عنيهم 
سلمى :ضحكت الحقي يا اسراء دا طلع مز اخر جمداااان 
اسراء: حمستني اوي يا سلمتي الهي يارب تنستري 
اول ما الراجل حشلها الرباط صرخت اعععع اعوذ بك من الخبث والخبائث اللهم لا اعتراض 
سلمى: بضحكه ليه يا منيله ماهو زي الفل اهو وعسل طول بعرض  وحليوه 
اسراء: اسكتي انتي يا بومه شكلك نقيتي فيها 
وعد ضحكت غصب عنها ما تخرصي منك ليها بقا دا احنا حتى مخطوفين 
الراجل : اقفلي خشمك يا حرمه منك ليها نفوخي وجعني من حديتكم  انا مهملكم وماشي جتكم الجرف  
سلمى : طب اخر كلمه قالها دي ايه 
اسراء: يااامري ياني ياخيتي ع الوجعه المربربه داي  عااد  
سلمى: بزهول اي ده انتي بتتكلمي صعيدي 
اسراء: بتناكه امال يا بنتي دا انا اصلي صعيدي وأبويا صعيدي وأبويا مصري الله عليك  اااااه 
وعد : اااف يارب وقعت مع اتنين مجانين يا زفته منك ليها احنا مخطوووووفين وانتم ولا على بالكم
سلمى : استني بس كملي يابت انتي يعني باباكي صعيدي اسراء:  اه 
سلمى : الله انا بحب طريقه كلام الصعيدي اوي بس في  كلام مش بفهمه 
******************
الشباب بيراجعو الكاميرات
اياد : اهم 
عمر :قلبه وجعه لما شاف الراجل خدها وغمص عنيها 
وقال بهدوء مرعب شوف رقم العربيه وسجله 
نادر : امم هسجله دقيقه وهعرف العربيه دي فين متخافوش طلع يعمل مكالمه عشان يعرف مكلن العربيه 
اسر : بعصبيه رأيح جاي  اللي هيجنني اللي خضفهم خطفهم الثالثه طب وليه ومين ضرب في الحيطه بايده بعصبيه 
اياد: اسر اهدا احنا لازم نركز ومتتعصبش العصبيه مش هتعمل حاجه 
نادر : العربيه طلعت على طريق ال**** الكاميرات جابتها دقيقه وهيشوفو مكانهم وهنعرف فين 
عمر : يعني هم قريبين مننا مبعدوش أبتسم بشر حلو اوي نادر: دقيقه الو ايوه يا حسام اه تمام شكرا 
نادر: بصلهم كل تمام عرفت مكانهم يلا 
اياد : شكرا يا صاحبي 
نادر : مش وقته يا اياد يلا
***************
اسراء : انت يا جدع ياااااعمي  الفيل انت فينك 
الراجل بضيق خبر ايه عااد جبجيلي اصداع عم تبرطمي لياا 
سلمى : والله مفاهمه حاجه 
اسراء : انا جوعاانه  عايزه طفيح عدم للامواخدة  بقا ممكن كيلو كفته وطحينه وسلطه ومخلل وكتر العيش الله يكرمك علشان جوز البقر دول مفاجيع 
سلمى ونبي يا عمو كتر الطحينه عشان بحبه 
اسراء : معلش كتره عشاني يا معلم 
الراجل : بغيظ طفيح لمان يلهفك اقفلي خشمك ومسمعش حديتك الماسخ ديه تاني انتي جايه تتمخطري اهنيه 
اسراء : الله طب وليه بس كده والله هزعل منك جااامد اوي وانا زعلي وحش واه اوع تنسى العصير عشان اهضم 
الراجل : بزهوله يادي الواقعه المربربه عااد دي مصيبه انتي اهنه مخطوفه 
وعد : نسيت خوفها وماتت على روحها من الضحك هههه  يا بنتي بس والله الراجل هيتشل منك 
اسراء: الله هو انا عملت حاجه ما انا ساكته اهو من الصبح ومفتحتش بوقي 
الراجل: انتي أكده ساكته 
سلمى : طب ايه يعم مش هتجبلنا نطفح 
الراجل : غصب عنه ضحك والله انا مخبرش انتم مجانين 
وعد : طب هو انت خطفتنا ليه يا عمو 
اسراء: اسم الله يحونينه اقعدي ياما  انتي علي جنب
بص بقى يمعلم هو انت جيبتنا ليه هنا يعني خاطفنا ليه 
الراجل : انا مخبرش دي الاوامر وانا بنفز 
سلمى: امم قولتلي طب بص يا برنس لو هاتخد فينا فديه وكده  فا انا منفعكش دي ماما ماتصدق أنها تخلص مني والله هههه المهم انت اسمك ايه احنا لسه منعرفش اسمك
الراجل : هو انا هوانسكم اياك انا خاطفكم دا ايه الوجعه دي بص لوعد شكلك انتي اللي عاجله فيهم 
يا بنيتي 
اسراء: طب احكيلنا على اي حاجه سلينا 
الراجل : دا ايه الغلبه دي عااد اهه وادي جعده عايزين تعرفو ايه عااد 
******************** 
عمر ؛ دقيقه في رقم غريب بيرن 
نادر افتح ممكن يكون يخص الخاطف 
عمر:  الو علي الناحيه التانيه 
الو مش ده برضو رقم عمر السيوفي 
عمر ايوه انا 
طب انا شفت مرات حضرتك ومعاها حد تاني مخطوفين 
عمر : بلهفة بجد طب فين هم كويسين 
اه وانا في المكان اللي هم فيه مشيت وراهم لما شوفتهم 
عمر : تمام شكرا لحضرتك بس انت مين 
انا حمدي السعدني 
عمر :بص للتلفون بأستغراب  حمدي السعدني امم  تمام شكرا 
حمدي : ايه مش عايز تعرف هما فين انا واقف هناك هستناك عمر : بهدوء امم لا انا عرفت طريقهم ممكن تمشي انت واه شكرا 
حمدي اتعصب وقال بهدوء شكرا ايه بس دا احنا نعرف بعض ومفيش بين شكرا وانا هستناك علشان لو احتجت حاجه 
عمر : لا روح انت كفايه انك سادعتنا وانا اهو وصلت سلام 
حمدي: بعصبيه يا ابن ال*** عرف مكانهم ازاي الخطه فشلت انا كنت عايز ابقى انا اللي اساعدك بس ماشي يا عمر السيوفي انا لسه وراك 
***********************
وعد : الله قصتكم حلو اوي يعمو جابر انتم بتحبو بعض اوي كده 
جابر : بابتسامه باله امال دي جلبي  
اسراء:  بلوية شفايف يا خيبتك السوداء يااسراء جابر عاش قصة  حب معشتهاش ااه يانا يناري طب يا بطل جبوره مقلتلناش مخلفين ولا لسه 
جابر : أباه دي تيجي برضك داني حدايا سبع عيال 
سلمى :يخرب بيتك لا دا انت طلعت بطل بجد ااه يا شقي جابر : بكسوف اباي عليكي عااد اتحشمي يأمره 
اسراء: ههههه دا طلع بيتكسف طب يا جبوره مش كفايه كده عيال دي المره تلاقيها مفهاش صحه يا جدع  
وعد : ههههه همووت والله منكم اتلمي يا جزمه منك ليها جابر  : مااني اخر حاجه داي اللي هاتيجي وبس 
اسراء : هو لسه في تاني  يسواد السواد يابو رجدي  هو انت ناوي تعمل فريق كوره 
سلمى : طب بقولك ايه ياجبوره ماتورينا صورتها كده ولا حاجه انا عندي فضول اشوفها 
جابر : طلع صوره من محفظته اهي بس خمسي عشان اني بخاف عليها من الحسد
اسراء : هات متخفش ياما احم  بسم الله ماشاء الله جمر يا جابر والله انا كنت ظلماها وبقول مراية الحب عميه اتاريني ظلماك 
جابر : هاا مافهمكيش  
اسراء : متخدش في بالك مش لازم تفهم 
وعد وسلمى ماتو من الضحك ههههه على اسراء 
جابر : قام مفزوع اي دا اسكتو ساكتين في حد اهنيه قام طلع لقي رجالته  مضروبه 
وفي اربع شباب جابر اجف حدك منك ليه  رفع البندقيه اللي معاه ناحيتهم 
عمر : ببرود نزل اللي في ايدك وقلنا البنات فين 
جابر : ضرب نار عليهم 
عند البنات كان بيضحكو اول ما سمعو صوت النار خافو وصوتو وعد بدموع عمر انا حاسه ان عمر هنا انا شامه ريحته 
اسراء : اتنلي  هو دا وقته  بصت لسلمى  انا هقف وانتي فوكيلي الحبل بأسنانك  
سلمي بخوف تمام كانت بتحاول تمشي علشان رجليها مربوطه   ووعد وقفت قدامها وادتها ظهرها وسلمى عرفت تفك الحبل
وفكو بعض
اياد : بابتسامه مرعبه انت مفكر انك كده خوفتنا  
اسر استغل انشغاله مع اياد ولف من وراه ومسكه
نادر هاته انت وروحو شوفو البنات 
نادر خد جابر على العربيه 
وهما دخلو لقيو البنات طالعين وعد جريت على عمر وحضنته 
وسلمى جريت على أسر وأسراء جريت على اياد 
عمر خد وعد وطلع بيها بره في العربيه ومشى 
اياد:  بعد عن اسراء لما شاف اسر بيبصلها بلهفة وخوف اياد احم انا هطلع استناكي بره 
سلمى بعدت عن اسر وانا هستناك بره وغمزتله بس متتأخرش
اسر ضحك وضربها على رأسها 
أسر : بص لاسراء وهي ثواني وجريت على حضنه 
وهو لف اديه حوالين وسطها وجذبها عليه  بشده حتى كاد يكسر أعظامها 
اسراء بتاوه اه براحه ياعم عصرتني 
اسر ابتسم ما بين حضنها دايما فاسده اللحظه الرومانسيه  ابتعد عنها وقال عارفه انا مكنتش خايف عليكي انا كنت خايف على اللي خاطفينك اكيد شلتيه ههههه 
اسراء : زقته بنرفزه طب اوع كده 
اسر : سحبه عليه اهدي يا مجنونه بهزر قرب منه وباسها في خدها وقال دا انتي ملاك يا قلبي سامحني يارب 
سراء : بتخدير هاا 
اسر ابتسم علي تاسيره فيها وقربها 
سلمى واقفه عند الباب  مستنيه اسر واياد واقف قصادها سلمى: بتفرك في أيدها بتوتر وقلبها بينبض بشده  بسبب نظرات اياد اللي هتاكلها 
اياد : مستحملش اكتر وقرب منها وفي لمح البصر سحبها عليه في حضنه ودفن رأسه في رقبتها وقال كنت هموت من الخوف عليكي انا،،،بحبك 
سلمى : اتصدمت من حركته دي وتفكيرها اتشل وقلبها هينخلع من مكانه بسبب اعترافه ليها 
محستش بنفسها الا وهيا  بترفع اديها المرتعشه وبادلته الحضن 
اياد : سحبها عليه اكتر 
سلمى بصوت مرتعش ضعيف اياد ،،،ابعد 
اياد : سمع صوتها الضعيف بعد ورجع شعرها لور وسابها ومشى طلع بره 
اسراء: بتخدير اسر ،،ابعد 
اسر وهو مركز مع شفايفها وبيقرب منها لسه هيبوسها سلمى:   يختاااااي والله مشفتش حاجه  حاطه ايدي على عنيا  اسراء: زقت اسر وطلعت تجري  
أسر : بص ل سملى بشر 
سلمى : طلعت تجري طب انا هستناك في العربيه بقا يا برنس 
*********** عند وعد وعمر 
في البيت
عمر اخيرا قدر يبعد عنها بس لسه قريب من وشها،، وشها اللي مسابش مكان فيه الا وباسها فيه وشفايفها اللي ورمت من البوس ووشها كل احمر  ،،
وعد دفنت وشها في صدره وغمضت وقالتله أنا بحبك اوي يا عمر 
عمر وانا بموت فيك يا قلب عمر 
يلا تعالي خدي دش عشان تفوقي 
وعد: هزت راسها   وعد طب وانت رايح فين 
عمر :بوقاحه هدخل معاكي 
وعد: شهقت ووشه احمر  وقالت بغيظ ايه تدخل معايا ليه 
عمر: ابتسم بخبث علشان اساعدك لواحتاجتي حاجه 
وعد: بكسوف وعصبيه لا مش محتاجه مساعده دخلت الحمام وقفلت الباب في وشفه 
عمر طيب يا وعد لما تطلعي 
اياد : اتفضلو 
اسر: لا احنا هنمشي عشان الوقت اتاخر واه صح بص لاسراء  ابقى قولها انت بقا  
اياد: ابتسم تمام 
اسراء بفضول هتقولي ايه 
اياد ياستي اسر اتكلم مع بابا وحدد معاد الفرح وهيكون الخميس الجاي 
اسراء: اه طيب ااااااايه
يتبع ......
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent