recent
أخبار ساخنة

رواية أمل عشق الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمل السيد

jina
الصفحة الرئيسية

        رواية أمل عشق الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمل السيد

يوسف: تكلمي انا سامعك
زين: انت ليه خبيت علي *****

يوسف مصدوم: انت عرفت
زين: ليه ما كنتش عايزني اعرف
يوسف: خفت عليك
زين : بس ده مش مبرر انت تخبي على حاجه زي كده انا من حقي اعرف ولا ايه
يوسف: انا خفت عليك بس وهو يعني
فرح خلصنا يلا ولا ايه ايه ده مالك يا زين
زين: هاه ولا حاجه تمام يلا بينا هحاسب واجي وراكم
فرح: ايه ده زين تليفونك انكسر
زين: مش مهم يا فرح اشتري غيره سبهم ومشي
فرح: هو زين زعلان ليه يا يوسف
يوسف: ما اعرفش يا فرح
______________________
في شركه المعمار زين الجارحي
*********************
في مكتب مراد
**********

مراد كان بيحضر الاجتماع
مراد: ورانا اجتماع مع مين النهارده
ريهام: كان في اجتماع باشمهندس زين ان حضرتك اللي هتحضر هم
(دي ريهام سكرتيره مراد اللي كان مراد بيجيب سيرتها قدام فرح دائما طبعا فرح كانت بتغاظ لما جاب لها البيتزا وكانت زعلانه منه اكيد افتكرتها )

مراد: هم مين دول

ريهام: جومانا النوري واسلام الشاعر
مراد غمض عينيه: يعني ما بعتليش غير دول اوكي حضرتك اجتماع مع إسلام الشاعر الاول وبعدين جومانا النوري اوكي

ريهام: اوكي يا فندم تؤمر بحاجه تانيه
مراد: ابعتي لي فنجان قهوه

ريهام: حاضر عن اذنك
امال جميل متضايق ليه
مراد: مش ناقص هزارك البايخ يا عمر
عمر: لا والله مش جايه اهزر
مراد: امال انت عايز ايه
عمر: عايز حضرتك تمضيلي على الورق ده
مراد: اوكي هات
عمر: شكلك متضايق ليه

مراد: ما لكش دعوه ما يخصكش في حاجه مش خلصت اللي انت جاي علشانه وتفضل
عمر: الحق علي اني بسالك اصلا

مراد: شكرا يا سيدي على سؤالك
عمر: مش المزه طلعت عايشه
مراد بنتباه: مزه مين

عمر: المزه بتاع الفندق ولا نسيت
مراد بتوتر: عايشه ازاي يعني
عمر: شوفتها لما كنت سهران امبارح انا ويوسف

مراد بخوف: عايش ازاي يعني بس هداك اليوم شفتها ميته بعيني عمر فرح ما تعرفش عن الموضوع ده حاجه اوع تقول لها انا ما صدقت ان فرح حبتني وبقينا حلوين مع بعض
عمر: ما تخافش انا عمري ما هاقول لها اصلا بس اللي مجنني ازاي اعيش لغايه دلوقتي
مراد: اكيد هاعرف روح انت دلوقتي في شغلك

عمر: ماشي سلام
مراد: عايشه ازاي يعني بس انا تاكدت ان هي ماتت انا شفتها بعيني يعني كانت لعبه ازاي انا لازم اعرف الحقيقه في اسرع وقت وديني ما ارحم احد
____________________
عندي زين و يوسف والبنات
*******************

يوسف: هاه هنروح فين دلوقتي

فرح: انا جعانه مش هات اكلوني ولا ايه
يوسف: لا طبعا ده احنا نجيب لك احلى غداء ولا ايه يا زين
زين: ها اه طبعا
فرح: ايه مالك انت مش معنا خالص ولا ايه امل شوفي خطيبك
أمل: اه صح ومش معنا خالص
زين: لا انا معك اهو عايزين تتغدوا ايه
نور: بيتزا انا باحبها جدا
يوسف: وانا كمان بيتزا
فرح : بيتزا انا باحبها جدا بس هاتي لي جنبها مكرونه وفراخ
يوسف: يخرب بيتك بتودي الاكل ده فين
فرح: في الثلاجه يا روحي
يوسف: اه ما هو باين تاكلي 18 مره في اليوم

فرح: الله اكبر بقى لي خمس دقائق ما كلتش
يوسف: بتخمس في عيني يا بنتي ليليان
أمل بضحك: هههه ولا شكلكم ظريف الناس على فكره بتبص علينا

زين: وانتي بقى هتاكلي ايه

أمل: اي حاجه

زين: اي حاجه زي ايه يعني
أمل: اي حاجه مش عارفه

نور: لما نروح هي هتطلب
يوسف: اوكي يلا بينا انا اللي عازمكم
وصلوا المطعم كان فخم جدا وقعدوا على الترابيزه الجرسون جاء

الجرسون: تطلبوا ايه
فرح بسرعه: مكرونه وفراخ وبيتزا و عصير مانجا وما تنساش السلطه ولا المخلل
أمل: انتي هتاكلي ده كله

فرح: شويه صح ما تنساش الشيبسي وواحد كانز كمان وهات لي ورق عنب معك
نور: الاكل ده لكي لوحدك ولا لنا كلنا

فرح: لا لوحدي
زين: اصلها بتحب الاكل جدا تطلبوا ايه
نور: بيتزا بالجبنه

يوسف: وانا كمان بيتزا بالجبنه

زين بستغراب: بس انت ما بتحبش البيتزا بالجبنه
يوسف: لا باحبها
زين: اول مره اعرف ان انت بتقولها
يوسف: انت عارف الحياه بره الواحد بيتغير وكده مع الوقت
زين: يمكن :حضرتك تطلب ايه
أمل: هاخد من ده
زين: اوكي اثنين همبرجر انا واحد قهوه
يوسف: انت مش هتاكل معنا ولا ايه
زين: ما ليش نفس اشرب قهوه عندي صداع
____________
في مكان اخر
"""""""""""""

شخص : هنفذ المهم النهارده

شخص 2: تمام احنا جاهزين
شخص 3: هيكون في الناس كتير

شخص 1: هنفذ اللي مطلوب مننا وبس

شخص 3: هيكون وراء حراسه
شخص 2: ما تخافوش انا عامل حسابي على كل حاجه

شخص 1 شخص 2: تمام يلا ننفذ
___________________
في المطعم 🍩🥧🍰🍷
💖💖💖💖💖💖💖

فرح: الحمد لله خلصت اكل

يوسف: بحسبك لسه بتاكلي
فرح: زين هو انا ممكن اروح لمراد الشركه

زين: ماشي خلي يوسف يوصلك

فرح: شكرا
يوسف: مين ده اللي هيوصلك
زين: انت اللي هتوصلها يلا قوم
يوسف: بس انا..
زين: ما فيش بس روح وصل فرح لعند مراد وخد لك حاجه من الصيدليه وانت ماشي عشان وشك بقى احمر قلت لك ما تقولش ما سمعتش الكلام
يوسف: انا باقول نستاذن بقى يلا يا فرح
فرح: بجد هتوديني
يوسف: ايه غيرت رايك ولا ايه ما عنديش مانع قول تاني

فرح: والله انت رخم
زين: يلا انتم الاثنين من هنا
نور و أمل : ممكن تروح نا بعد اذنك
زين: اه تفضلوا
_____________
في فيلا الدكتوره
🌺🌺🌺🌺🌺

ورد: صباح الخير يا دادا
داده اميمه : قولي مساء الخير
ورد: ليه الساعه كم
داده اميمه: الساعه اثنين العصر

ورد: يا نهار ابيض انا تاخرت علي الطياره ليه سيبيني نائمه كل ده يا دادا
دادا اميمه: زين هو اللي قال لي اسيبك نائمه
ورد: يعني يا دادا زين كلامه اهم مني
داده اميمه: يا حبيبتي زين بيخاف عليك
ورد: بس انا كنت عاوزه احضر المؤتمر ده كان مهم جدا بالنسبه لي
ولا تزعلي يا ستي المؤتمر كله هيكون عندك
ورد: مفكر هتضحك علي بالكلمتين دول ولا ايه يا زين انا زعلانه منك ومخصماك كمان
زين: مش مشكله اصالحك وزين لما يقول حاجه بتتنفذ على طول انا عند وعدي ولا ايه يا دكتوره ورد ولا مش مصدقاني
دادا اميمه: ايه ده يا ورد كده تزعلي زين حبيبك
ورد: انا زعلانه منه قولوا له يمشي عشان مش هاكلمه
زين: خلاص انا ماشي بس كنت جاي اقول لك على خطيبتي بكره وجايب لك الهديه دي يا ريت تلبسيها هتعجبك قوي سلام
ورد: زين استنى
زين: نعم
ورد: انا اسفه ما تزعلش مني
زين ابتسامه: بتتاسف على ايه يا هبله انا اقدر ازعل منك انتي اختي يعني ما اقدرش ازعل منك المؤتمر كله في الفلاشه دي
ورد بسعاده: بجد شكرا يا احلى زين في الدنيا
زين: انا ما اقدرش ازعلك ابدا انا هامشي دلوقت بقى عايزه حاجه

ورد زعل طفولي: يعني انت هتمشي مش هتقعد معي شويه بقى كده يا زين انا زعلت منك

زين: خلاص هقعد معكى حبه صغيرين ما تزعليش كده مبسوطه
ورد: يعني مبسوطه
_______________________
في شركه المعمار زين الجارحي
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
في المكتب مراد
🎫🎫🎫🎫🎫

ريهام: مستر مراد مدام جومانا وصلت ادخلها

مراد: اوكي دخليها
جومانا: هاي يا مراد

مراد بص لها من فوق لتحت
جومانا كانت لابسه فستان قصير جدا بيبان كل ظاهرها وفوق الركبه لونه اسمر ولابسه صندل كعب عالي باللون الاحمر ورفع شهرها
جومانا بدلع : في ايه بتبصلي كده ليه
مراد في نفسه: يا رب عدي الاجتماع ده على خير
مدام جومانا ممكن نتكلم في الشغل
جومانا: اكيد طبعا هنتكلم في الشغل امال هنتكلم في ايه ولا انت رايك غير كده
مراد: اوكي يلا نبدا
جومانا: انت مستعجل كده ليه على فكره انا زعلانه من الباشمهندس زين قوي
مراد: بعتذر بالنيابه عنه ممكن اعرف هو زعلك في ايه هو هو غلط في حاجه
جومانا وهي بتقترب منه: عشان رافض يعمل معي اجتماع هو انا ضايقتك في حاجه

مراد في نفسه: من حق ويرفض يعمل معكى اجتماع اصلا ده انا عن نفسي مش طايقك
مدام جومانا ممكن تبعدي شويه ونتكلم في الشغل

جومانا قعدت على المكتب: ممكن نتكلم هنا احسن

مراد: ممكن تقعدي مكانك لو سمحتى ممكن حد يفهمني غلط
جومانا: ممكن اشرب ميه

مراد: اه طبعا تفضلي

جومانا وقعت الكوبايه على مراد

جومانا: انا اسفه ما كانش قصدي ممكن انظفه لك

مراد: لا ولا يهمك انا هنظف والنفسي

جومانا انا اساعدك
جومانا: تقرب منه وبتفك كله زراير القميص

حد فاتح المكتب فجاه انا شكلي جيت في وقت غير مناسب عن اذنكم
مراد: فرح انتي فاهمه غلط استني

فرح بعياط: لا فاهمه صح

مراد: فرح استنى اشرح لك
جومانا: مين دي اللي تشرح لها دي شكلها زباله قوي سيبك منها تعال نكمل اللي كنا بنعمله ده انا حتى احلى منها ما اعرفش مهتم بها على ايه دي شكلها جربوها مش من مستواك خالص يا مراد
مراد ضربها قلم قوي على وشه
مراد غضب: انتي عارفه بتتكلمي عن مين دي بتكون مراتي فرح مراد السيوفي واختي زين الجارحي عارفه لو تكلمت تاني كده هاوريك وش عمرك ما شفتيه انتي فاهمه والصفقه اللي بيننا ما الغيه يلا تفضلي من هنا ومشوفش وشك تاني

جومانا بصدمه: انت بتضربني انا انا هاوريك مين جومانا النوري انت لسه ما تعرفنيش كويس اما دفعتك ثمن القلم ده غالي ما بقاش انا جومانا النوري

مراد: اعلى مافي خيلك ركبه انا ما بخافش من احد هديتي على قدك يا شاطره ولا نسيت مين انا مراد خالد السيوفي لو ناسي افكرك ولا على ايه الطيب احسن اتفضلي اطلعي بره مش في وشك هنا تاني
جومانا: هتندم يا مراد انا همشي بس هنتقابل تاني

مراد: استنى عندك
جومانا: في ايه تاني
مراد: اعتذري من فرح
جومانا بتريقه: انا اعتذر من دي ليه بقى ان شاء الله من الجربوع دي مش من مستوايا ان يعتذر منها
مراد ضربها القلم تاني: بقى كده انا هاوريك لما مراد السيوفي بيقلب بيعمل ايه بررره

جومانا: اعمل اللي تعمله مش خايفه لكن احذر من حشره دي لا يمكن سلام
فرح: طلقني يا مراد
مراد: فرح انتي بتقولي ايه

فرح بزعيق: طلقني
مراد: فرح اهدي شويه تعالي نتكلم في البيت
فرح: انا مش عايز اتكلم في حاجه طلقني يا مراد

عمر: الكلام ده يا فرح
فرح بعياط: مراد بيخوني يا عمر
عمر : نعم يا اختي
فرح: باقول لك مراد بيخونى
عمر: مين ده اللي بيخونك
فرح: مراد
عمر: سيبك منه تعالى ناكل جاتوه
فرح: ايه ده انت معك جاتوه
عمر: اه تعالى يلا
فرح: تعال بسرعه قبل حد ما ياكلوا
عمر: يلا بينا
مراد: صبرني يا رب
مراد: اتصل بشخص
انا عايز شركه جومانا النوري تعلن افلاسها
شخص: بس يا فندم

مراد: نفذ اللي انا قلت عليه

شخص: تحت امرك يا فندم
مراد: قدامك لحد بالليل واسمع الخبر

شخص: علم وينفذ
مراد: انا هاوريك مين مراد السيوفي وعرفك كيف تتحدى مراد ياه جومانا النوري هنتقابل تاني

_______________
فيلات خالد الجارحي
⁦🌳🌳🌳🌳🌳🌳

ماهر: يعني ازاي زين هيتجوز دينا

خالد: زي الناس اللي بتتجوز
ماهر: وانت صدقت اللي هي قالته
سهيله: وما تصدقش ليه مش يمكن حصل فعلا
ماهر: انا عن نفسي مش مصدق زين يعمل كده

سهيله: انت حر تصدق ما تصدقش احنا مصدقين
أسر:  هو زين مجاش ليه لحد دلوقت
خالد: اكيد مشغول
دينا: ده هيخطب بكره هو ممكن يرجع في كلامه
ماهر: ما تخافيش زين قد الوعد اللي بيعدوا
سهيله: انا ما اعرفش انت واقف في صف وليه
ماهر: عشان انا عارفه كويس
دينا: ماهر هو انت مش ناوي ترتبط

ماهر: لا مش ناوي لما اسر اتجوز الاول
دينا: اصل بصراحه رانيا قالت لي ان هي بتحبك
ماهر: وانا ما بحبهاش خدها اسر

أسر: انا ما بفكرش في الجواز
سهيله: جاي الوقت اللي لازم تفكروا فيه
اسر: انا تعبان هاقوم انام تصبح على خير
خالد: وانت من اهله وانا كمان هاقوم انام

دينا: قلت ايه يا ماهر
ماهر: فكك مني يا دينا تصبحي على خير
دينا: شايفه عيالك يا ماما

سهيله: بصراحه عندهم حق ما لقتيش غير رانيا
دينا: مالها رانيا يا ماما
سهيله: بصراحه كده انا مابرتحش للبنت دي
دينا: بس هي بتحب ماهر من زمان قلت ايه يا ماما

سهيله: خلاص هبه اتكلم معه

دينا: ماشي يا ماما هو احنا هنروح الخطوبه بكره بتاعه زين ولا لا
سهيله: اكيد طبعا لازم نروح لازما تلبسي يبقى شكلك حلو
دينا: انا اروح بكره اشتري فستان جديد

سهيله: اكيد لازم تروحي بتبقى احلى فستان يلا بقى روحي نامي
دينا: ماشى تصبحي على خير

سهيله: وانتي من اهل الخير يا حبيبتي

_______________________
في الليل في فيلا زين الجارحي
⁦🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في غرفه زين
💮💮💮💮

ممكن ادخل

زين: اكيد اتفضل يا يوسف

يوسف: انا اسف
زين: اسف على ايه
يوسف: علشان خبيت عليك
زين: خلاص قفلي على الموضوع ده
يوسف: انا كنت عاوز اقول لك والله بس خفت عليك

زين: هو رجع تاني
يوسف: هو مين اللي رجع
زين: ادهم الجارحي

يوسف بدون وعي: يعني ابوك رجع تاني مش كان في استراليا جاء مصر
زين: يعني انت كنت عارف ان هو في استراليا
يوسف: انا سمعت ان كان في استراليا
زين: انا خلاص تعبت من اسمه باخاف من فكره رجوه وبفتكر كل حاجه
يوسف: هو ايه اللي حصل اني خليه ينتقم منك كده انا فعلا ما اعرفش كتير عن الموضوع ده

زين: حابب تعرف

يوسف: لو عندك استعداد ممكن تحكي لي لو هيضايقك ما تحكيش
زين: ايه انا كان عندي 12 سنه لما كنت في المانيا وانا في المدرسه دفع للناس فلوس علشان يموتوني بس وقت هربت منهم ودخلت بيت ما كنتش اعرف بيت مين ده بس لما دخلته اكتشفت اني بيت حبيبته بس هي ساعدتني وقتها لما جوم اسالوا على قالت

ان هي ما شفتنيش وهربت ني منهم وبعدها كم يوم انت رد من المدرسه بسبب وهو كان دائما بيراقبني ما اعرفش ليه تعرف ان كنت بشوف اطفال كتير مها اب وام ما اطفالهم وانا كنت بتمنى لما كنت بتكرم يكون معي بابا وماما افتخر وابي بس كنت ببقى لوحدي ما حدش كان بيدعمني كله كان بتبصي لي نظره شفقه

كنت بتمنى يقول لي عيله سعيده لما كنت صغير كنت بتخيل ان انا لما اكبر اعمل عيله سعيده كلنا نحب بعضنا ما يكونش فيها كره ولا حقد نفس اللي انا عشته تكون حياه جميله بس للاسف طلع العكس لما كبرت شلت مسئوليه كتير غير عمي اللي بيكرهني وابنه ايه اللي خلا يكرهني وقال له كلام وحش علي زاد في الكره ناحيتي غير بنت عمي اللي بتتبلى على

انا مش عارف اللي باعمله ده صح ولا غلط انا مش عايزها تتذى بسببي علشان كده وافقت اتجوزها مش عاوز اخذ لها قدام اهلها مع اني مش هاقدر اديها حقها لتكون زوجه ليه انا بعتبرها زي اختي انا مش عارف اللي انا باعمله ده صح ولا غلط
يوسف: انا مش عارف اقول لك ايه لو قلت لها غلط ممكن يطلع صح لو قلت لك صح ممكن يطلع غلط دي حياتك انت وانت اللي تكرر علشان انت اللي هتعيشى مش انا انا باقول لك فكر كويس قبل ما تخطي اي خطوه لان الخطوه به فورا بتضيع كل حاجه فلازم اتفكر وتاخد قرار يكون صح
زين: انا خايف ظلمهم معي الاثنين انا مش قادره افكر عقلي متشتت عن التفكير
يوسف: نام دلوقت يا زين بكره يحلها الف حلال احنا عندنا حاجات كتير بكره نام كده يا عريس وما تفكرش كتير تصبح على خير

زين: وانت من اهله
________________
في شقه مراد السيوفي
🌊🌊🌊🌊🌊🌊

مراد: فرح انتي لسه زعلانه مني والله ما حصل بيننا حاجه اللي انتي شوفته ده غلط احنا كان عندنا اجتماع وهي طلبت تشرب ميه وبعدها الميه اتكبت علي وهي كانت بتساعدني مش اكتر

فرح: وكده هصدقك بكل سهوله دي دي بهدلتني و زهقتني و مسحت بكرامه الارض وبعدين تقول لك تعال نكمل اللي كنا بنعمله يا مراد كنت بتعملي ايه انطق يا خائن
مراد: قلت لك انتي فاهمه غلط انا هاجيب لك حقك وخليها تركع تحت رجليك مش امراتي اللي تتهان انت فاهمه يا فرح انتي كرامتك من كرامتي وعمري ما اسمع لحد يهينك مهما يكون مش هاسمع حله
فرح: بجد يا مراد يعني انت عمرك ما تخوني
مراد:  انا باحبك يا فرح وعمري ما هاخونك كنت عايز اقول لك حاجه ممكن
فرح: عايز تقول حاجه حاجه ايه

مراد: مش هنا تعالى اقول لك في اوضتنا
فرح: ما فيش احد هنا  قول

مراد: هاقول لك كلمه السر عشان ما فيش احد يسمع

فرح: يا مجنون يا بوبي
______________________________________
عدى الليل بكل الحزن والفرح وجاء النهار بكل سعاده تشرق الشمس علي سماء بلادنا العزيزه
⁦🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في فيلا زين الجارحي
،⁦🏵️⁩⁦🏵️⁩⁦🏵️⁩⁦🏵️⁩⁦🏵️⁩⁦🏵️⁩
في غرفه زين الجارحي
💐💐💐💐💐💐💐

ززززين يلا قوم

زين بخضه: في اللي حصل
ايه يا عريس كفايه نوم

زين: يوسف عمر. اطلعوا بره

عمر: انا قلت راحت عليك نومه قلت لي صحيح
يوسف: وانا قلت اجي ارفع من معنوياتك شويه
زين: اطلعوا بره الاثنين
عمر: انا قلت اجي لبسك يا عريس
يوسف: وانا كمان جاي البسك يا عريس

زين : هاروح اخد شاور واجي
___________
في منزل امل
⁦❄️⁩⁦❄️⁩⁦❄️⁩⁦❄️⁩
في غرفه امل
🍃🍃🍃🍃

يا بنت اصحى انتي لسه نائمه
أمل: اممممممم

نور: انتي لسه نائمه

أمل: هاقوم اعمل ايه يعني سيبيني انام
نور: يا بنتي خطيبتك النهارده قومي
أمل: وانا اعمل ايه يعني
نور: صبرني يا ولي الصابرين يا بنتي قومي
أمل: يوووه هو الواحد ما بيعرفش ينام

نور: الناس هتيجي وانتي لسه نائمه

أمل: ما يجوا اعمل لهم ايه
يماالقمر عالباب نور قناديله يما أرد الباب ولا أنادي له يما.. أما. يما القمر سهران مسكين بقى له زمان عينه على بيتنا باين عليه عطشان وحد م الجيران
أمل: يخرب بيت صوتك صدعتيني

نور: طالما فوقت خدي دوش وانا هستناك هنا

أمل: اوف ماشي

________________
في شقه مراد السيوفي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في غرفه مراد وفرح
🌷🌷🌷🌷🌷🌷

مراد: فرح بتعملي ايه كل ده يلا خلصي عشان ما تتاخرش

فرح: خلصت اهو دقيقه واحده
مراد: ايه اللي انا شايفه ده
ف

رح: بتبصلي كده ليه يا مراد
مراد: اول مره اشوفك حلوه كده
فرح: يعني انا مش حلوه
مراد: مين قال كده ده انتي قمر الحجاب هياكل منك حته ما تروحيش احسن

فرح: بجد انا حلوه
مراد: حلوه بس ده انتي قمر

فرح: شكرا يا مراد وانت كمان حلو

مراد: ما انا عارف

فرح: مغرور
مراد: كده يا فرح طب انا ماشي
فرح: استني يا مراد
_________________
في فيلا زين الجارحي
💫💫💫💫💫💫

ليليان: بسم الله ما شاء الله قمر يا عمر

عمر: ما انا عارف يا ماما طول عمري قمر
ليليان: بسم الله ما شاء الله عسل يا يوسف

يوسف: شكرا يا خالتي

عمر: وسع وسع للعريس

يوسف: مش مصدق نفسي اللي شفتك عريس يا زين

ليليان: مبروك يا حبيب قلبي
زين: الله يبارك فيك يا ست الكل

ليليان: قمر والله يا حبيب قلبي
زين: شكرا يا ماما يلا علشان متاخر

ايه ده انتو هتمشي من غيري

عمر: ورد حبيبه قلبي ايه العسل ده
ورد: طول عمري عسل بس انت اللي مش واخد بالك

عمر: هنبتدي بقى كميه الغرور
ورد: دي مش غرور دي ثقه
يوسف: احب انا اللي واثق في نفسه
زين: ما تلمي نفسك ما يلا
الكل ماشي وراحوا على محل الذهب جابوا ذهب وراحوا راحو على بيت امل كان في ناس كتير موجودين كان في صحافه كانت بتصور اللي بيحصل وفجاه زين قال لا ابو امل ممكن ثانيه

ابو امل: نعم يا ابني في حاجه

زين: طب استاذنك نكتب الكتاب دلوقت

ابو امل بصدمه: نعم

زين : انا اسف عارف ان حضرتك انصدمت من اللي انا قلته فياريت بس نكتب الكتابه دلوقتي اذا ممكن

ابو امل: اكيد الف مبروك

زين بفرحه: بجد يعني انت موافق

ابو امل: اكيد موافق.

زين : طب يلا بينا الماذون موجود
تم كتب الكتاب

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير*

مبارك الزواج
زين: الله يبارك فيك يا شيخنا
يوسف: يا ابن القرده عملتها ازاي دي
زين بحد: ما تحترم نفسك

يوسف: اسف الف مبروك

زين: الله يبارك فيك عقبالك

عمر: الف مبروك

زين: الله يبارك فيك عقبالك

مراد: الف مبروك
زين: الله يبارك فيك
فرح: الف مبروك يا زين

زين: الله يبارك فيك يا فرح

ماهر: الف مبروك يا زين

زين: الله يبارك فيكم عقبالكم كلكم يلا علشان نلبس ده ولا ايه

ليليان: الف مبروك يا حبيبي

زين: الله يبارك فيك يا ست الكل
دينا: يعني اتجوز خلاص انا كان بيضحك على

سهيله: اهدي شويه يا حبيبتي
فرح: فستانك حلو يا دنيا
دينا: ده غالي جدا ايه اللي انتي لابساه ده

فرح: قلت اغير ستايلي شويه
دينا: ستايلك حلو
فرح: شكرا انا هاروح عند مراد عايزه حاجه

دينا: شكرا

يوسف: لبسك حلو

نور: شكرا
يوسف: بجد لبسك حلو

نور: متشكرين عن اذنك عشان بيلبسوا الذهب اروح اتفرج تيجي تتفرج

يوسف: اكيد يلا بينا

زين: الف مبروك يا عروستي الفستان طلع حلوه عليك

أمل : شكرا
زين : هو انا بعزمك على العشاء بتقولي لي شكرا

أمل: الله يبارك فيك

زين: انا باقول لبس الذهب احسن كلامنا بعدين

أمل: هو انت هتتحول ولا ايه

زين : عشان لبس الذهب
أمل: الذهب شكله حلوه قوي

زين: علشان غالي قوي.

مراد: مبروك يا صاحبي
زين: انتبه يا مرادد
عمر: زززز ي ن
مراد: ز ي
ليليان: لا ابني
فرح: زين زين

أمل: زين ز ي ن
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent