recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

         رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد


في قصر العزايزي ❤️❤️.
في غرفه صقر وروح .
روح بدموع والم /شوفت ي صقر شوفت الواد الغبي ده عمل ايه .
صقر بحزن /انا مبسوط من الي حصل ده .
روح بصدمه /مبسوط كيف ي صقر ده خراب بيت.
صقر بعصبيه /مبسوط لأن ابنك ميستاهلش ساره البت دي خساره فيه .
روح بدموع /موجوعه اوي ي صقر اوي .
صقر وهو يحتضنها ب حنان /اهدي ي روحي اهدي ده نصيب وانشاء الله كل حاجه هتعدي .
روح بدموع /يارب ي صقر يارب .
في غرفه جاسر .
جاسر وهو يحتضن ساره ب حنان /متزعليش ي قلب ابوكي ده ميستهلش دمعه واحده منيكي .
ريان بضيق /صدقيني ده في مصلحتك انك خلصتي منيه .
هبه بدموع /مصلحتها أنها تتطلق وتخرب بيتها كده هي دي المصلحه ي سي ريان .
ريان بعصبيه /ايوه هي دي المصلحه لأنه واطي ومياستهلش كانت هتزل نفسها وتعيش طول عمرها مذلوله كده .
ساره بدموع وانهيار /ابوس يدكم كفايه انا مش عايزه اسمع حاجه واصل .
جاسر بحنان /خلاص عاد اهدي ي قلب ابوكي اهدي .
ساره بدموع /انا عايزه اسافر ايطاليا ي ابوي اكمل الدكتوره من هناك .
جاسر بدهشة /تسافري كيف وايه الي فكرك بالموضوع ده .
ساره بدموع ورجاء/ابوس يدك ي ابوي ابوس يدك اني مخنوقه جوي سبني اسافر كام شهر عند ماريا صحبتي ابوس يدك ي ابوي .
ريان بتفهم /خلاص عاد ي ابوي سيبها تسافر هي لازما تبعد شوي علشان تقدر تعدي الي حوصل ده .
جاسر بحنان /حاضر ي حبيبتي حاضر الي انتي عايزاه هيوحصل .
في غرفه بسنت ونيره.
بسنت بسعاده /يااه مش قادره اصدق اني هجيب شبكتي بكره .
نيره بابتسامه /الف مبروك ي بسنت ربنا يتمم بخير ي خيتي .
رحمه بفزع /نيره اعملي حسابك بكره بدري هنروح ل عمتك صباح عز تعبان جوي.
نيره بضحك /هههههه متتخضيش ي أما دي اصابات بسيطه كده .
رحمه باستغراب /وانت مالك عاد بتتضحكي كده وانتي عارفه ايه الي عندو .
نيره بفخر وضحك /ههههه طبعا ي أما مش انا السبب فيها وقصت لهم ماذا حدث .
رحمه بغيظ /أكده ي بت يخربيت عقلك تعملي كده .
بسنت بضيق /واه ي أما ي عني تسكت وهي شيفاه بيتحدد مع واحده تانيه وهيقابلها كيف ده .
رحمه بتنهيده/المهم اسمعوا عاد بكره هنتطلعوا نطمنوا علي عز وبعدين رافت بيه ونديم هيقابلونا ونروحوا نجيبوا الشبكه وهمتكم معايا كده لسه ورنا شغل كتير ده خلاص فاضل يومين .
نيره وبسنت /حاضر ي أما .
في غرفه بدر .
كانت يقف أمام المراه وهو يرتدي بدلته ويقف بكل برود.
روح بغضب /ي بجحتك ي شيخ واقف تتشيك كده ولا كانك عامل حاجه واصل ..
بدر ببرود وهو يرتدي ساعته/وهحط برفان وانزل افطر كمان ي اما فيه حاجه .
روح بغضب /انا عايز اعرف انا خلفتك كيف بجحودك وبرودك ده .
بدر باستفزاز /معلش ي أما مش كل الناس صقر العزايزي .
روح بغضب /فيه ده عندك حق انت فعلا هتنجوز كيف مابتقول ولا ده كلام في الهواء.
بدر /لا ي أما مش كلام في الهواء امال عيزاني اعيش أكده ولا ايه ولا اقعد ابكي علي بت جاسر لا ي أما ده انا هجيب ست ستها هنه علي الاقل اخلف حته عيل بدل مانا بطولي كده .
روح بضيق /براحتك بس اعرف انك لو عملت كده قلب مش هيبقى راضي عنك.
بدر بعصبية/وليه عاد انا عملت ايه ضد شرع ربناطلقت وهتجوز تاني ايه الي فيها .
صقر بغضب /فيها انك افتريت واتبترت علي نعمه ربنا وهتتدفع التمن غالي جوي.
بدر بغضب /مش هدفع التمن واصل وهتجوز واعيش سعيد واخلف كمان وبت جاسر هي الي هتندم وهتشوفوا بدر العزايزي ميندمش علي حاجه واصل .....
في القاهره .
في فيلا فريده ..
كانت فريده تنام في احضان رامي .
رامي وهو يقبلها بابتسامه /الف مبروك ي عروسه .
فريده بسعاده /الله يبارك فيك ي حبيبي ياه ي رامي حاسه ان قلبي هيقف من الفرحه .
رامي بابتسامه /سلامه قلبك ي روح قلبي انشاء الله السعاده دي هتدوم .
فريده بسعاده /انشاء الله ي حبيبي شد حيلك بقا ي سياده المدير.
رامي باستغراب /مدير .
فريده بابتسامه /ايوه طبعا ي حبيبي مدير كل شركاتي .
رامي بقلق /بس انا مبفهمش في كل ده ي حبيبتي .
فريده بابتسامه /فيه ناس هتعلمك ي روحي وهيكونوا جنبك مخلاص انا وشركاتي بقينا ملك ايديك .
رامي بغمزه /هو احنا كنا بتقول ايه عاد .
فريده بضحكه /هههه مش فاكره .
رامي بخبث /تعالي واحنا نفتكر سواء..
في وزاره الداخليه ..
في مكتب اللواء صلاح .
سيف باستغراب /ازي سعادتك المفروض علي الي كان طالع معايا المهمه دي .
صلاح بعمليه /علي جاتله مهمه تانيه انت هتكون معاك الي المهمه دي محتاجاها فعلا .
سيف باستغراب /قصدك ايه سعادتك .
صلاح بجديه /شاهي .
في مكتب شاهي ...
شاهي فتاه مغروره الي ابعد الحدود ترا أن ليس لها مثيل علي وجه الارض ذكيه جدا وجميع الرجال يخضعون لها إلا سيف فهي تعشقه كثيرا لكنه لا يراها بالأساس .
شاهي وهي ترد علي الهاتف /ايوه ي افندم حاضر تحت امر سعادتك هكون عندك حالا .
في مكتب اللواء صلاح .
شاهي بغرور /أهلا ي سيف .
سيف بضيق /اهلا ي شاهي.
صلاح بجديه /شاهي انتي هتكوني مع سيف في المهمه الجايه والسفر لأمريكا للقبض علي الخليه دي .
شاهي بسعاده بداخلها/تمام سعادتك هي بعد يومين مش كده .
صلاح بجديه /لا بعد اسبوع لأننا أجلنا كل حاجه علشان فرح المقدم سيف بعد يومين .
شاهي بحزن وغيظ /ايه ده بجد الف مبروك ي سياده المقدم .
سيف بابتسامه سمجه/الله يبارك فيكي طبعا انتي من اول المعزومين.
صلاح /كده أمام انتوا هتنسقوا كل حاجه مع بعض ..
في شقه عز ..
صباح وهي تتجه للباب/عز انا نازله السوبرماركت اجيب شويه حجات .
عز بالم /اه ماشي ي أما .
بعد مرور بعض من الوقت .
عز بضيق /ده مين الرخم الي جاي دلوقتي عاد ي عني كنت مستني امي تنزل علشان تيجي اووف .
سونيا بدلع /بيبي ايه الي حصلك ي روحي .
عز بابتسامه /سونيا حبيبتي شوفتي عز حصاله ايه .
سونيا بدلع /حبيبي انا هخففلك كل ده حالا تعال ي نور عيني .
عز بغمزه /اموت انا انا عارف أن انتي الي هدواي جروحي ي طبيه قلبي بس بسرعه قبل أما مترجع.
رحمه وهي تفتح الباب بتفحص /واه عاد هي صباح سايبه الباب مفتوح كده ليه .
نيره /ماهي اكيد جوه ي أما .
رحمه بصراخ /صباح صباح مش هنه ي بتي.
من داخل غرفه عز /اه اه .
رحمه بحزن /ي كبدي ي ابني ده باينه تعبان جوي ي نيره وصباح شكلها مش هنه.
نيره ب قلق /طب هنعملوا ايه ي أما عاد ..
رحمه /هندخلوا نطمنوا علي الواد طبعا ده كلام .
لتفتح رحمه الباب ليقفوا بصدمه عارمه .
عز بفزع /ي فضحتي .
سونيا بدلع /مين دول ي بيبي ايوه افتكرت انتي البنت المتوحشه الي عملت في بيبي كده .
نيره بغيظ وتوعد /طب وحياه البيبي لانيمك مكانه .
صباح باستغراب وغضب /ايه ي جماعه فيه ايه عاد ي فضحتي عملتها ي عز وانتي ي بت انتي ايه الي جابك هنه انا هوريكي .
نيره ب توعد /متوسخيش ايدك ي عمتي سيبوهالي وحددددوا .
رحمه وصباح /لا الله الا الله .
نيره بغيظ /تعالي بقا ي بيبي.
عز بحسره /الله يرحمك يا سونيا كنت طيبه .
في بيت حمدان .
حمدان بضيق /زهره انتي خدتي وكل وداتيه ل ريان الورشه .
زهره بقلق وخوف /ايوه ي ابوي اصل جيه بدري جوي اكيد مكنش فطر .
حمدان /اسمعي ي بتي انا مقدر الي حوصل وأنه دافع عنك وانك ممكن تكون اتعلقتي بيه .
زهره سريعا /ي ابوي انت فاهم غلط.
حمدان بقلق /اسمعي كلامي زين ي بتي واحطيه في دماغك زين دول عالم اغنياء واحنا مش من طينتهم واصل فاهمه ي بتي كلامي .
زهره بحزن /فاهمه ي ابوي فاهمه.
في شقه قاسم .
ندا بقلق /وانت موافق علي الموضوع ده ي قاسم .
قاسم بحيره /والله ي ندا انا سالت علي الولد لاقيته فعلا ممتاز بس بجد مش عارف اخد قرار.
ندا بضيق /هي دي فيها قرار نرفض بسرعه ي قاسم ده اكيد عايز يستغل بنتك ومركزك في الكليه .
رنا بدفاع /لا ي ماما ادم مش كده ابدا ادم متفوق وبيطلع بامتياز لوحده من قبل مابابا يبقا مدير الجامعه ادم بنادم مكافح وانا بحبه هو الراجل الوحيد الي امان علي نفسي معاه.
ندا بغضب /وليه انشاء هتجروا بعض .
قاسم بغضب شديد /نددددا.
رنا بدمع /ماما مش قصدها ي بابا هي كل الحكايه خايفه عليا .
ندا بعتاب لذاتها /ي بتي انا مقصدش واصل انا اسفه بس أنا خايفه عليكي هتعملوا ايه انتوا الاتنين كده .
رنا بابتسامه /هنشوف بالحب ي امي قلوبنا الي بتنبض هدلنا علي الطريق الصح صدقيني ي ماما مفيش حد هيسعدني غير ادم .
قاسم بابتسامه /خلاص ي نور عيني انا هبلغه أننا وافقنا انشاء الله يكون الزوج الصالح ليكي .
رنا بسعاده لا توصف /يارب ي بابا.
في شقه عز في البلكونه.
عز بغيظ /عجبك الي عملتيه كده ده انتي دمرت البت.
نيره بغيظ /وانت زعلان عليها كده ليه دي واحده قليله الربايه المفروض اني اعمل اكتر من كده ..
عز بغمزه وهو يقترب/انا عارف اني دي غيره وعارف اني ساكن جوه القلب ده ومالكه من زمان جوي.
نيره بارتباك من قربه/ده بعدك انت بتحلم مفيش الحديد ده واصل كل الحكايه اني رافت بحالك وعمي عصام اتحايل عليا كتير جوي وانا مرداتش اكثر بخاطره .
عز بإعجاب بغمزه /وانا كمان قولت اتجوزك علشان مكسرش بخطرك .
نيره بضحك /هههههه خلاص عاد بصره .
عز بشرود في ضحكتها الساحره /دي اجمل بصره.
رحمه بصراخ /يلا ي بت ي نيره علشان نجيب شبكه اختك .
نيره سريعا بعدما أفاقت من شرودها /حاضر ي اما جايه اهو  .
عز بضحك /ههههه مجنونه بس حلوه جوي .
في الاسفل ..
رحمه بغيظ /ممكن اعرف ليه مخلتنيش اعمل مشكله فوق بعد الي شوفته انا هكلم ابوكي ونفشكل الجوازه دي .
نيره بضيق /لا ي أما أنا هتجوز عز .
رحمه بغيظ /ي بتي الحب مش كل حاجه هتتحوزيه كيف وهو كده كل يوم مع واحده واديكي شوفتي بعينك اها.
نيره بابتسامه /أما عز محتاج الي يقف جانبه ويساعده انا بحب اعز ومتاكده أنه هيبقى انسان كويس جوي وهيكون زي كلنا مبنتمنا بس ابوس يدك ابوي ميعرفش حاجه واصل عن الي حوصل واطمني ي أما بتك دماغها يوزن بلد وهتشوفي أن عز هيتغير.
رحمه بدعاء /ربنا يسعدك ي ضنايا ويحققلك كل الي في بالك .
في منزل عثمان ..
شاهنده ب قلق /انا قلقانه اوي ي علاء الواد رامي مكلمنيش بقاله يومين .
علاء بابتسامه /واه عاد عيل صغير هو اياك اكيد مشغول في شغله ربنا يعينه متخافيش دلوقتي يكلمك .
شاهنده بقلق/يارب مش عارفه ليه قلقانه عليه .
علاء ب حنان /اطمني ي حبيبتي ابنك زينه الراجل ميتخفش عليه .
شاهنده بابتسامه /ربنا يخليكم ليا ي علاء .
علاء وهو يقبل يدها ب عشق /ويخليكي لينا ي ست الناس ..
في محل وليم الجوهرجي .
بسنت بطمع /انا هاخد الطقم ده وده وده ولا كتير كده ي نديم .
نديم بمكر /لا طبعا ي حبيبتي براحتك مفيش حاجه تغلا عليكي .
بسنت وهي تحدث ذاتها/والله ووقعتي واقفه ي بسنت شوفي انتي الحجات دي تسوا كام لو كنت اتجوزت ريان كان ابوي قال ولا مليم دي بنت خاله وكنت طلعت من الجوازه من غير حاجه واصل برافوا عليكي ي بسنت.
رحمه بغيظ /مش كده كتير ي بت .
بسنت بهمس /بس ي أما نديم بيحبني وراضي .
نديم بخبث /جهز كل حاجه زي ماتفاقنا .
وليم بخبث /تمام ي نديم .
نديم بابتسامه /تعالوا ي جماعه عازمكم علي الغداء اتفضلوا ..
في مكتب بدر .
سحر بحزن مصتنع /اتفضل ي بدر بيه الاوراق .
بدر باستغراب /مالك ي سحر فيكي ايه عاد .
سحربخبث/الدنيا جايه عليا جوي ي صقر هي دائما كده جايه علي الغلبان .
بدر بانتباه /قصدك ايه عاد اقعدي واحكي .
سحر بمكر/ميصحش ي بدر بيه .
بدر ب أمر /قولتلك اقعدي اتحددي .
سحر بدمع مصتنع/جوز إمي مسود عيشتي كل فلوسي واخدها يصرفها علي الكيف .
بدر /وامك فين من كل ده .
سحر بدمع مصتنع /امي ولا سأله في حاجه أصلها بتحبه جوي وبتصدقوا في كل حاجه وانا خلاص تعبت مش عارفه حتي اكل عيش حاف كل فلوسي واخدها اول باول .
بدر بتفكير/تتتحوزيني ي سحر .
سحر بسعاده لا توصف /بتقول ايه ي بدر بيه .
يتبع......
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent