recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

     رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد


في قصر العزايزي .
في غرفه ساره .
هبه بدموع والم /مالك ي قلب امك بس ايه الي حصلك .
الدكتوره /متقلقيش عاد ي مدام هبه ضغطها وطي شوي شاكلها قله الوكل انا علقتلها محاليل وانشاء الله هنبقا زينه .
روح /ربنا يكرمك ي دكتوره اسفين ازعجناكي الصبح كدة .
الدكتور بابتسامه /لا ابدا انا تحت امركم عن اذنكم .
هبه بدموع /مالكم بس ي ولادي مبلايه فيكم كده ليه يارب الرحمه من عندك يارب .
جاسر ب حنان /اهدي ي حبيبتي انشاء الله ولادنا هيبقوا زي الفل .
ساره ب تعب /متقلقيش عليا ي أما أنا زينه جوي مانتي عارفه اني كنت مرعوبه علي اخوي ريان علشان كده تعبت أنا زينه ي أما متخافيش .
رحمه /الف سلامه عليكي ي ضنايا .
روح /يلا ي هبه روحي انتي ورحمه وجاسر شوفوا ريان شاكر وصقر مستنينكم تحت يلا وانا هقعد مع ساره .
هبه بدموع /خالي بالك منها ي روح .
روح بحنان /واه عاد ي هبه بتوصيني علي بتي ومرات ولدي يلا روحوا بدر خليك معاها لما اروح اعملها لقمه تقويها .
بدر بحده/عجبك كده الي بتعمليه في حالك والي وصلك ل كل ده .
ساره بالم /عندك حق انا الي بعمل في نفسي كده علشان كده طلقني ي بدر .
بدر بصدمه /بتقويلي ايه عاد باينك اتخبلتي في نفوخك ..
ساره بقوه /بالعكس ده اعقل وقت واعقل حديد انا قولته في حياتي كلها طلقني ي بدر لاننا مش هينفع نعيش مع بعض تاني واصل ..
بدر بغضب /كل ده ليه انشاء الله علشان مش عايزك تشتغلي مش عايزك تتبهدلي ده جزاتي .
ساره بانهيار ودموع /لا مش علشان خايف عليا انت عمرك مكنت بتخاف عليا ي بدر انت طول عمرك عجباك لعبه التلميذه والأستاذ الي يأمرها وهي تقول حاضر وبس كتير يبقا مستغربه انت ازي تبقا ابن عمي صقر الي لحد دلوقتي بشوف جو عنيه ل ماما روح حب يكفي العالم كله دفئ مشوفتش قبل كده واصل بيحتضنها ويطمنها قبل حتي ماهي تتكلم انت حرمني من كل حاجه ي بدر حتي اني أحقق كياني واكبر مش عاوز طبعا لازما دايما ابقا تحتيك بس خلاص عاد انا معتدش قادره واصل .
بدر بغضب /يااه كل ده شايلاه جواكي لدرجه دي بتكرهيني وطلعتي بتتلوني كده ب مائه وش .
ساره بدموع وقهره /مش ممكن غبي غبي حتي حبي ليك مشوفتش لانك اناني ومبتفكرش غير في حالك وبس.
بدر وهو يمسكها من شعرها بغضب شديد /اخرسي واقفلي خشمك كده لدفنك اهنه ي بنت جاسر انتي طول عمرك ملكي فاهمه .
ساره بدموع وصراخ /انا مش شايفك مش راجل اصلا ي بدر طلقني ي بدر لو راجل طلقني .
بدر بغضب جحيمي /أكده طب روحي وانتي طالق ي بنت جاسر طالق .
ليلتفتوا الي الخلف لتتدق مسامعيهم تهشم ماكنت تحمله روح اثر سقوطه أرضا وهي تقف بدموع وصدمه مما سمعت .
بدر بأسف /انا اسف ي أما بس هي الي وصلتني ل كده انا ماشي .
ساره بدموع وهي تسقط أرضا /سمحيني ي ماما روح سمحيني بس هو الي وصلني ل كده .
روح بدموع وهي تحتضنها /واضح أن مش ولاد هبه وجاسر بس الي مقصودين ولادي انا وصقر كمان يارب الطف بينا يارب الطف بينا اسمعي محدش ي عرف بالي الي حصل ده واصل امك وابوكي مش ناقصين .
ساره بدموع وقهره /حاضر .
روح بدموع /خليكي هنه لما اكد علي بدر كمان .
ساره بدموع وهي تتضع يدها علي بطنها /سمحيني ي ضنايا سمحيني بس انا رحمتك من ابوكي الي كان هيدمرك ويدمر أحلامك انا هخدك ي قلب امك ونعيش بعيد عن هنه واصل .....
في المستشفي ..
في غرفه ريان ..
هبه بسعاده /مشاء الله عليك ي ضنايا بدر منور حمد لله على السلامه ي ضنايا .
ريان بابتسامه/الله يسلمك ي اما أنا بخير ي غاليه.
نيره بمرح /الف حمد الله على السلامه ي سطا .
ريان بضحك /ههههه الله يسلمك ي نيرو .
ندا بابتسامه/حمد لله على ي ريان .
رنا بمرح وهمس /بقولك ايه عاد هي ألبومه بتاعتك فين .
ريان بضحك وتعب/ههه مش موجود متخافيش عارف انك مش بطيقاها واصل .
رنا بضيق /ي عني هي الي بطقيني ده مبطقش نفسها اصلا .
ريان /عندك حق والله بس خلاص كل واحد راح لحاله هبقا اقولك بعدين .
رنا /ماشي .
عز بابتسامه /حمد لله على سلامتك ي كبير .
ريان بابتسامه/الله يسلمك ي عز تسلم ي اخوي .
سيف بابتسامه /ايوه انا عيازكم كلكم معايا كده علشان تقنعوا خالي صقر يوافق علي جوازي من ابني قبل ماروح المهمه .
الجميع بابتسامه /الف مبروك ي اخوي .
عصام بابتسامه وخبث /حلو يبقا فرحكك انت وايمي ي سيف وخطوبه عز ونيره ولا ايه ي شاكر .
شاكر بابتسامه /والله انا معنديش مانع ي اخوي المهم موافقه العرسان ولا ايه ي نيره ايه رايك .
نيره بخجل وسعاده /الي تشوفوه ي ابوي.
عز بهمس وغيظ /مستعجله اوي علي المر ماشي ي نيره استلقي وعدك بقا .
رنا بمرح /براحتك ي ابوي ي بت ده انتي الفرحه هتنط من عينك.
رحمه بضحك /ههههه واه عليكي ي بت رنا والله هو ده الي انا شوفته كمان مشاء الله عليكي بتشوفي احسن من اي حد واصل .
رنا بابتسامه /الاحساس ي مرات عمي .
ريان بابتسامه/الف مبروك ي نيره الف مبروك ي عز .
صقر بابتسامه /الحمد لله شايفك زين النهارده ي ريان ي ولدي .
ريان بابتسامه /الحمد لله ي عمي صقر بس ليا عندك طلب توافق علي جواز سيف وايمي الاسبوع الجاي .
صقر بقلق/وليه الاستعجال ده ي سيف .
سيف بابتسامه /بصراحه ي خالي انا مسافر مهمه خطيره شويه ومش عارف إذا كنت هرجع منها ولا لا وبصراحه عايز لو جرالي حاجه عايز ايمي تبقا مراتي .
صقر بقلق/بعد الشر عليك ي ابني تروح وترجع بالسلامه ريان يخرج بالسلامه ونشوف الموضوع ده .
حمدان بتعب واحراج /سلاموا عليكم .
الجميع /عليكم السلام .
زهره باحراج وخجل /حمد لله على سلامتك ي استاذ ريان ..
ريان بابتسامه /الله يسلمك انتي اخبارك ايه دلوقتي .
زهره بخجل /الحمد لله الفضل بعد ربنا ليك طبعا بعد مانقذتني من ولاد الحرام دول ..
سيف بهمس ومرح/واه عاد دي الي اضربت علشانها بس بصراحه عندك حق دي تساهل الي حصلك بسببها .
ريان بهمس /طب اتلم بقا احسالك .
حمدان بطيبه /انا مهما عملت مش هقدر اشكرك ي ابني علي الي عملته مع زهره بنتي  .
ريان بابتسامه /انا معملتش حاجه ي عمي ده اقل واجب ويريت تعبرنا ابنك ولو عوزت اي حاجه يىريت حضرتك تقويلي بدل ماتخرج زهره متأخر كده .
حمدان /والله ي ابني انا عمري مخرجتها في الوقت ده خالص بس النصيب هي اصلا مش فاضيه من المذاكره .
جاسر بابتسامه /وانتي فيه ايه ي زهره ي بتي .
زهره بابتسامه رقيقه /انا في اخر سنه في كليه هندسه .
صقر بابتسامه /مشاء الله ي بنتي ده انتي شغلك مضمون بقا في الشركه عندينا اول ماتخلصي .
حمدان بطيبه /تشكر ي صقر بيه .
رنا بمرح وهمس /ماشيه معاك ي ريان نفس الكليه زمل.
ريان بغيظ /استكوا عاد الله يخربيتكم .
عز بهمس وغيظ /شايفك فرحانه كده .
نيره باستفزاز /افرح ليه عاد علشان هنتجوزك انت بتحلم كل الحكايه اني فرحانه علشان ريان اخوي قام بالسلامه .
عز بغيظ وتوعد /مش وافقتي استعدي بقا للي هتشوفيه علي يدي ..
نيره باستفزاز/تشرب شاي ..
في قصر العزايزي ❤️ .
في الجنينه .
كانت تجلس روح بتعب والم وهي تتضع رأسها بين يديها .
ايمي بقلق /مالك ي اما فيكي ايه .
روح بدموع وكسره /هيكون فيا ايه عاد اكتر من أن ربنا بلاني بيكي انتي واخوكي .
ايمي بدموع /والله ي أما مافي حاجه من الي فدماغك واصل انتي فاهمه غلط ..
روح بدموع /فاهمه صح فاهمه غلط مش هتفرق عاد سيبيني في المصيبه الي اني فيها .
ايمي /مالك ي اما فيه ايه عاد .
روح بكسره /بدر اخوكي طلق ساره.
ايمي بخضه/ي حزني امتا ده حوصل وكيف .
روح بغضب /انا معرفاش الواد ده طالع كده لمين جاحد كده ومعندوش دم وصل البت أنها خلاص ي ولداه مبقتش طايقه عيشتها .
ايمي بدموع والم /ليه كده عاد بس دي ساره بتحبه جوي ليه ي خسر حبها كده .
روح بدموع /الطف بينا يارب .
في القاهره ..
في فيلا فريده .
فريده وهي تحمل الكيك والعصير .
فريده بابتسامه واعجاب/واوووايه ده ي رامي بجد تحفه .
رامي بابتسامه /بجد عجبك ي ست الكل الالوان حلوه كده .
فريده بدلع واعجاب /كل حاجه حلوه منك ي رامي .
رامي بارتباك / احمم تشكري ي ست الناس الا قوليلي انت قاعده هنه ل حالك كده .
فريده بحزن /اه عايشه لوحدي اتجوزت مرتين كانوا طمعانين فيا وفي فلوسي محدش حباني وانا كنت طول عمري نفسي في الحب بس ملقتوش نفسي الاقي الحب ي رامي الاقي شاب يعوضني عن سنين الي راحت مني .
رامي بابتسامه /انشاء الله ي مدام فريده تلاقيه عن اذنك اشوف شغلي .
فريده بإعجاب /براحتك ي رامي هقوم اعملك اكله تستاهل بوقك .
رامي بتفكير /طب وماله ي واد ي رامي ايه المشكله ست ومحتاجه حنان وانت ومحتاج تقب علي وش الدنيا دي فرصه مش ممكن اضيعها .
في فيلا قاسم ..
رنا وهي تتحدث في الهاتف /بس هو ده الي حصل ي ادم علشان كده مقدرتش اجي الجامعه النهارده .
ادم بسعاده /طب الحمد لله انك بخير انا حبيت اطمن عليكي .
رنا بسعاده /شكرا ي ادم ربنا يخليك انشاء الله نشوفك بكره سلام .
ادم بابتسامه /مع الف سلامه ي رنا .
ندا بابتسامه /ده ادم الي كلمتي بابا عنه .
رنا بابتسامه /ايوه ي ماما هو كان بيطمن عليا علشان مروحتش الجامعه النهارده .
ندا بقلق /رنا خالي بالك من نفسك ماشي ي قلب ماما.
رنا بابتسامه /متقلقيش عليا ي ست الكل بنتك بمائه راجل .
ندا بابتسامه /ربنا يسترها عليكي ي حبيبتي .
في فيلا نديم المنشاوي .
نديم وهو يتحدث في الهاتف/تمام ي روحي هحدد معاد مع شاكر بيه واجيب بابا ونيجي علطول .
بسنت بسعاده /تمام ي نديم وانا هستنا .
نديم بخبث /بحبك .
بسنت بسعاده /وانا اكتر سلام ..
نديم وهو يرمي الهاتف ب ضيق /اظن كده انا عملت الي عليا .
رافت والده /برافوا عليك انت لما تتجوز البت دي هتساعدني كتير في الي جاي العزايزي جروب من أكبر الشركات الي فروعها ماليه العالم.
نديم بتوعد /تمام ي بابا ده حسابك انت أما حسابي انا لسه .
رافت باستغراب /قصدك ايه .
نديم بحده وغضب لتذكر الماضي /البت دي واطيه باعت ابن خالها الي كان طول عمره بيحبها باشاره مني والي زي دي حسابها لازم يبقا تقيل قوي .
رافت بسخرية/ايه فكرتك بالماضي ولا ايه .
نديم بكره وغضب /زيها بالظبط لما سابتني علشان عيل ميسواش كأنها هي بكل تفاصيلها وجيه الوقت الي افش غلي فيها واخد حق ابن خالها لأنها واطيه وتستاهل ...
يتبع......
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent