recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

      رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد


في فيلا العزايزي ❤️ ..
في غرفه صقر ...
كانت تجلس روح بوجه شاحب وحزن يكفي العالم ليقلق الصقر ليقترب منها ب حنان وعشق دائم السنوات .
صقر ب قلق /مالك ي روح فيكي ايه عاد .
روح بدموع وانهيار /انا موجوعه اوي ي صقر ومحتاجلك جوي جوي .
صقر برعب وعشق /مالك ي ملكه قلبي ليه الدموع الي بتقتلني دي .
روح بدموع وكسره /هقولك ي صقر بس احب علي يدك وحياه روح حبيبتك تتصرف بهدؤء علشان خاطري .
صقر باستغراب وقلق /مالك ي روح اتكلمي عاد قلقتيني .
روح بدموع /بدر طلق ساره .
صقر بغضب شديد /بتقويلي ايه عاد ايه التخاريف دي ي روح .
روح بدموع /هو ده الي حصل ي صقر شدو مع بعض البت ي ولداه مش طايقه حالها خلاص فاض بيها وبدر في لحظه شيطان رما عليها يمين الطلاق.
صقر بغضب جحيمي /  ابن الكلب قسما بالله لاربيه .
روح برجاء/ابوس يدك ي صقر مش عايزين حد يعرف دلوقتي وخصوصا جاسر وهبه دول لسه قلبهم واجعهم علي ريان .
صقر بحده /متقلقيش ي روح انا هعرفه غلطه بس .
في غرفه ريان .
هبه بابتسامه وحنان /الف حمد الله على السلامه ي قلب امك نورت القصر ..
ساره بحزن جاهده لاخفائه /الف حمد الله على سلامتك ي اخوي .
ريان بشك /مالك ي ساره حاسك مش زينه .
ساره بكدب /لا لا ي اخوي أنا زينه جوي الحمد لله من خوفي عليك بس .
هبه بابتسامه /ساره خليكي جنب اخوكي ل حد ماعمله لقمه .
ساره /حاضر ي أما ..
ريان باصرار /بقولك ايه عاد انا خابر زين ان فيكي حاجه ومش عايزه تقوليها .
ساره بدموع والم /واه عاد ي ريان قولتلك مفيش حاجه و اصل .
ريان بحده /عليا انا الحديد ده برضك بدر مش كده قولتلك سيبيني انا اتصرف معاه ووقفه عند حده بس دايما كنت بترفضي .
ساره بدموع /خناقه صغيره كده وهتروح ل حالها ياخوي خليك انت بس في صحتك علشان تتعافا .
ريان بضيق /ماشي ي ساره هسكت دلوقتي بس موعدكيش اني هفضل ساكت بعد كده .
في غرفه رحمه وشاكر .
بسنت بسعاده /بجد ي بابا نديم كلمك شوفت بقا اني صادقه في كلامي اهو ده النسب الي يشرف .
رحمه بغضب /اجفلي خشمك عاد ي بت والزمي حدودك في الكلام .
شاكر بتنهيده /الواد هياجي هو وأبوه بكره ولو ربنا كرم انشاء الله ومشي الموضوع يبقا خطوبتك مع نيره اختك ويكون فرح سيف وايمي كمان لو صقر وافق .
رحمه /ربنا يسهل للكل عاد ويتملمهم ب خير ويسترها عليكم ي بناتي .
في الجنينه .
سيف بسعاده /يااه مش قادر اصدق واصل هطير من الفرحه من ساعه معرفت من أمي أن خاله روح وافقت علي جوازنا وهتقنع عمي صقر كمان .
ايمي بحزن /متفرحش كده انت متعرفش هي فاكره علشان تعمل كده .
سيف باستغراب /شايفه ايه قصدك ايه ي عني .
ايمي بدموع وكسره /امي  امي ي سيف شاكه أننا غلطنا مع بعض علشان كده بنعجل بالجواز .
سيف بصدمه /بتقويلي ايه عاد مش ممكن مرات خالي تفكر كده .
ايمي بدموع /لا هو ده الي هي شايفاه ي سيف وانا والله حاولت اشرحلها فكرتي في جوازنا بس هي مش مقتنعه خالص وانا نظره اتهامها ليه بالمنظر ده بتقتلني ي سيف .
سيف وهو يقبل يدها بعشق /دموعك دي اغلي عندي من حياتي نفسها متعيطيش ي قلبي انا هعرف ازي أقنعها واخليها تشيل الفكره دي من دماغها اطمني بحبك جوي .
ايمي بابتسامه /وانا بموت فيك والله .
في غرفه بدر ..
كان يجلس بغيظ فقد توقع أن عصفورته قد تأتي له لتستمحه ليبدوا حياتهم من جديد لكن العصفوره قد تحررت وهربت من ذلك السجن ليفيق من شروده علي أبيه الذي يقف وهو ينظر له بغضب شديد  .
بدر بقلق /ابوي ي ابوي انا 
لم يستطيع بدر استكمال حديثه اثر صفعه قويه من الصقر جعلته يختل توازنه لينظر إليه بصدمه عارمه .
بدر بصدمه والم/انت بتمد يدك عليا ي ابوي اول مره تعملها عاد .
صقر بغضب جحيمي/لاني اول مره عاد اعرف أني معرفتش اربيك واني فعلا دلعتك صوح .
بدر بغضب /ليه ي ابوي انا عملت ايه طلبت الطلاق طلقتها اظن اني مش رجوله اني اعيش مع واحده مش عيازني صوح .
صقر بغضب /القلم ده بس علشان بنت اخوي الي طلقتها ورماتتها من غير ماتعملي حساب واصل بس اوعاك تفكر أن ضدها في أي حاجه حوصلت انت دائما عايز منيها من غير متدديها كويس جوي أن الغلبانه دي استحملت كل ده الفتره الي فاتت أنها تعيش مع واحد اناني ومبيفكرش غير في نفسه واصل .
بدر بغضب /عارف ايه المشكله بينا ي ابوي انت ي ابوي ايوه انت هي دائما عيزاني ازيك اقعد ادلع فيها ليل ونهار زي مانت بتعمل مع امي فهمتها كتير اني غيرك بس لا هي عيزاني نسخه منك ي ابوي إذا كنت انت وهي شايفين اني محبتهاش ف هي كمان محبتنيش هي حبت اني ابنك ي ابوي عن اذنك ي ابوي واه صح انا هتجوز ي ابوي هتجوز واحده تحب بدر العزايزي مش عايزاه نسخه من صقر العزايزي ....
رحل بدر وظل صقر يفكر في حديثه هل بالفعل عشقه الاسطوري هو من تسبب في ذلك هل كانت من المفترض أن تتقابله ساره كما هو لكن كيف ف بدر كان قاسي الي ابعد الحدود .....
في القاهره ...
في فيلا فريده ..
كان يتسلل رامي الي الداخل بقلق فهي منذ بضعه ساعات لم تظهر حتي أنها لم تاتي إليه بالغذاء كان يبحث عنها وينادي عليها ليصعق مماراه ف كانت مغمي عليها أرضا ليحاول افاقتها .
رامي ب رعب /ست فريده ست فريده مالك لازما اخدها علي المستشفي حالا .
في المستشفي .
رامي بلهفه /خير عاد ي دكتور طمني عليها .
الدكتور بابتسامه/الحمد لله اطمن انت لحقتها في الوقت المناسب حالها هبوط حاد بس دلوقتي الحمدلله عدينا مرحله الخطر .
رامي بلهفه /ي عني اقدر اشوافها.
الدكتور /تقدر بس خمس دقائق بس .
رامي بابتسامه /تشكر ي دكتور .
في غرفه فريده .
فريده بتعب /شوفت ي رامي لولاك كنت موت .
رامي بابتسامه // بعد الشر عليكي ي ست الناس الحمد لله انتي بخير .
فريده بدموع /القلق ده انا عايشه فيه علطول ي رامي بخاف يجرالي حاجه زي الي حصل كده ومحدش ي لحقني .
رامي بابتسامه وقد شعر أن ذلك هو الوقت المناسب /تتجوزيني ي فريده هانم .
فريده بسعاده /ايه قولت ايه ي رامي .
رامي باحراج/انا طبعا اسف انا عارف اني يمكن بصيت لفوق شوي .
فريده بسعاده /اوعا تقول كده ي رامي انت احسن واحده تتمناك وانا موافقه .
رامي بابتسامه وسعاده /موافقه صوح ي فريده هانم .
فريده بابتسامه /ايوه طبعا موافقه بس فريده بس من غير هانم فيه واحد يقول ل مرائته ي هانم .
رامي بابتسامه /خلاص عاد ي فريده شدي حيلك كده علشان ناكتبوا الكتاب طوالي ..
فريده بابتسامه وسعاده /حاضر .
في أحدا الكافيهات الفاخمه ..
ادم بابتسامه /ايه رايك مش هنا احسن من الجامعه والزحمه خلينا نعرف نراجع الكام سؤال المهمين دول ..
رنا بحزن /عندك حق ي ادم انا اصلا مبرتحش في الجامعه .
ادم بقلق/ليه ي رنا .
رنا بدموع /بسمع كلام كتير بيضايقني الي يقول دي علشان بنت مدير الجامعه اكيد بتنجح كده وخلاص ي عني هي بتشوف علشان تكتب واكتر من كده ي ادم .
ادم بحنان /ميهمكيش من اي حاجه ابدا انتي احسن من اي حد رنا لو فضلنا نبص لكلام الناس مش هنخلص هتفضل احنا وافقين مكانا مبنتحركش ابدا الناس معندهاش الا الكلام وبس .
عادل صديق ادم ب رخامه /ايه ي ادوم مكنتش اعرف ان ليك في العط .
ادم بغضب /عايز ايه ي عادل امشي من هنا .
عادل بوقاحه وهو يمسك يد رنا لتسحبها سريعا بربكه .
عادل بضحك /هههههههه وكمان عاميه ايه ي راجل مستواك واقع كده ليه ههههه ولا عندك حق ماهي يدوبك هي الي هترضا بيك .
رنا بدموع وخوف /ادم يلا نمشي من هنا .
ادم بحده /متخافيش خالص وانا معاكي اوعي تفتكري اني مش هقدر احميكي .
عادل باستفزاز /لا دكر ي يلا طب وريني ازي ي اعما .
رنا بدموع وخوف /ادم .
ادم بغضب /قولتلك متخافيش .
ليخرج ادم بحرافيه ومهاره ذلك الصاعق الكهرباي الذي يحمله معه لدفاع عن ذاته ليصعق عادل ليغما عليه أرضا ليحتتضن ادم رنا الذي كان ترتجف خوفا ودموعها كانت تسير بغزاره ليتنفس كلا منهما الامان لتبدأ قصه حب اسطوريه سيحكا عنها العالم ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
في شقه عصام وصباح .
عصام /جهز نفسك علشان هتنزل بكره نجيب شبكه نيره .
عز بغيظ /وانا مالي عاد عايزني اجهز اعمل ايه ي عني ماتروح تجيب الي تجوبوه .
صباح بغيظ /واه عليك واد كيف ي عني الحديد ده عمرك شفت عروسه بتجيب شبكه من غير عريسها .
عز بحده /ايوه ي اما ده لما بيحبها هيموت يتجوزها ل كنت بنت اخوكي انا مطيقهاش ومغصوب علي الجوازه دي .
عصام بسخرية /لا ي شيخ ده بدل متحمد ربنا عاد أنها وافقت عليك ببلاويك دي .
عز بغيظ /أكده دي هي الي لازقه فيا كيف القراضه وانت فاكر اني هنعديها كده ده انا هسيقها المر .
صباح بغضب /مر لما يسود عيشتك جرا ايه عاد ياض انت شكلك عايز تتطلع فيا صباح القديمه .
عصام بهمس وعشق /صباح القديمه راحت خلاص علي يدي واتولدي صباح جديده عشقي وبس .
صباح بعشق /واه عليك ي ابو عز ده انت العشق كله والله.
عز بغيظ /صبرني يارب علي العائله دي .
في منزل حمدان ..
حمدان بابتسامه /واه عاد ي زهره شايف المذكره شدا حيلها جوي عن الاول .
زهره بارتباك /واه ابدا ي ابوي علشان اتعين في شركه صقر بيه دي فرصه مكنتش احلم بيها واصل عايز اجيب تقدير كبير .
حمدان بطيبه /ربنا يوفقك ي بنتي ويفتحها في وشك انا داخل انام تصبحي علي خير .
زهره بسعاده /وانت من أهله ي ابوي لازما انجح واجيب تقدير عالي جوي علشان اشتغل في الشركه وابقا معاك علطول ي ريان .
في قصر العزايزي ❤️ .
رافت بابتسامه /الحقيقي ده شرف كبير لينا أننا تناسبك ي صقر بيه .
صقر بضيق لم يعلم سببه /الشرف لينا احنا ي جناب السفير .
شاكر بابتسامه /منورنا والله ي جناب السفير .
رافت بابتسامه /ده نوركم انتوا ي عزايزه احسن حاجه عملها نديم ي ابني أنه فكر يناسبكم نسب ي شرف صحيح واكيد العروسه تستاهل فعلا مش كده ولا ي نديم .
نديم بخبث /طبعا ي بابا تستاهل اوي اوي .
في الاعلي ..
بسنت بسعاده /ايه رايكم ياما حلو كده .
رحمه بغيظ /بقالك خمس ساعات عماله تخطي الهباب ده وانشاء الله ابوكي هيقطع خبرك .
نيره بضيق /امك عندها حق ي بسنت انتي مزودها جوي كده .
بسنت بضيق /فين الي مزودها ده هو المفروض البنت تتزوق كده ي جاهله الله يكون في عونك ي عز ده هيولع في نفسه منيكي .
نيره بعقل /لا متخافش علي عز واصل عارفه ليه لاني قدام عز هكونله اجمل واحده لانه جوزي حلالي مش هكون متزوقه كده قدام الناس .
بسنت بضيق /ماشي ي اختي سبنالك العقل هنزل بقا لاني اتاخرت جوي .
رحمه بغيظ /ربنا يهديكي .
في الاسفل ..
صقر باعتزار /معلش ي جناب السفير عندي تلفون مهم .
رافت بابتسامه /اتفضل ي صقر بيه .
صقر بغضب /انتي ي بت انتي ايه المسخره الي عملها دي .
بسنت بارتباك /خالي صقر ده مكياج عادي ي عني .
صقر بحده /هي كلمه ومش هتنيها اطلعي فوق اقلعي الهباب ده وامسحي القرف الي في وشك ده والا قسما بالله اقطع خبرك غوررري .
لتصعد بسنت سريعا الي الاعلي بغيظ .
في الاعلي .
نيره وهي ترا المشهد بابتسامه عريضه /ربنا يخليك لينا ي خالي صقر يالي ممشي عائله العزايزي علي عجين ميلخبطوش .
بسنت بغيظ وغضب /اووووووف .
نيره /ههههههههه احسن .
في المطبخ ..
كانت تقف ساره وهي تعد العصير وهي تحاول اخفاءه دموعها .
نيره ب قلق /مالك ي ساره فيكي ايه .
ساره بارتباك /مفيش حاجه ي نيره تعبانه بس شوي .
نيره بطيبه /كده عاد هتخبي علي اختك ده ربنا الي عالم اني بحبك اكتر من بسنت اختي .
ساره بدموع والم /نيره انا شايله حمل كبير اوي وعايز اتحدد مع حد بس يصون السر ده .
نيره بطيبه /قولي ي حبيتي سرك في بير قويلي .
ساره بدموع وقهره /انا أطلقت من بدر ي نيره .
هبه بدموع وهي تلطم علي خديها /ي مررراي .
ساره بصدمه /امااااا
يتبع......
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent