recent
أخبار ساخنة

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى ناصر

jina
الصفحة الرئيسية

                رواية طفلتي المشاغبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى ناصر

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى ناصر

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى ناصر


مروان بصدمة : ازي يعني ريم صغيرة جدا ازي تعملوا فيها كده حرام عليكم 
اسلام : اهو الي حصل بقا 
مروان : طب و ماما مريم
اسلام : تعبت شوية وهي في المستشفى كام يوم كده وهاتيجي 
مروان : طب ممكن عنوان ريم هروح اسلم عليها 
اسلام : ماشي بس متعملش مشاكل هناك العنوان .....
مروان كتبه في ورقة وبعدها خرج وهو مش مصدق الي بيحصل ده و ازي اسلام واخد الامور ببساطة كده وقرر انه يرحلها بكره عشان مينفعش يروح دلوقتي عشان الوقت اتاخر 
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩
عند ريم وكنان 
كنان كان بيتكلم في الفون وقاعد في البلكونة وريم بتفرج علي كرتون سبونج بوب ريم كانت عايزة تشرب كانت هتقول لكنان لقته بيتكلم في الفون فانزلت تجيب ميا 
ريم نزلت ودخلت المطبخ شربت وهي خرجة خبتط في خالد ووقعت 
خالد قومها وقال : انا اسف مشفتكيش واللهي 
وفضل بصص لها شوية وبص لعنيها الزرقة الجميلة الي بتهدي الاعصاب و ملامحها طفولية البريئة 
ريم ببتسامة : عادي محصلش حاجة ولسه هتمشي خالد مسك ايديها 
خالد : بس انا اول مرة اشوفك  مش شفتك هنا يعني من اول ماجيت انتي مين بقا 
ريم بطفولة : انا ريم وانت 
خالد ببتسامة جذابة : وانا خالد 
ريم ببتسامة : عشات الاسمي يا خالد انا هطلع بقا تصبح على خير
خالد بسرعة : انتي هتنامي دلوقتي دي الساعة لسه ٨ 
ريم بطفولة : لا مش هنام هروح اتفرج علي الكرتون فوق يلا بااي 
خالد وقف قدمها وقال : طب متيجي نقعد انا وانتي في الرسبشن ونتفرج سوا 
ريم : مش هينفع عشا.....
قطعهم كنان بغضب وبيشد ريم : انتي الي نزلك وبيبص لخالد بشر وقال وانت وقف معها ليه 
خالد بغضب : انت بتزعقلها ليه 
كنان مردش عليه و شد ريم بغضب وطلع الجناح بتاعه 
في الجناح 
كنان بغضب جحيمي : انتي ايه الي نزلك 
ريم بدموع وخوف : كانت عايزة اشرب 
كنان بغضب وصوت عالي : طب مقولتيليش ليه 
ريم خافت جدا وعيتط اكتر وقالت : انت .. ك .. كانت بتتكلم في التلفون معرفتش اقولك 
كنان  : طب نزلتي اتسممتي مطلعتيش علي طول ليه  
ريم انفجارت في العياط من خوفها منه  و صوته العالي 
كنان بعصبية : متعيطيش وقولي كانت واقفة معه ليه يا ريم 
ريم بدموع وشهقات : هو .. هو .. الي و .. وقفني وقالي تعالي نقعد سوا .. سوا عشان اتفرج علي تلفزيون معه 
كنان بغضب ومسك ايديها : وانتي كانتي هتروحي معه مش كده 
ريم بدموع وشهقات : لا .. واللهي .. انا كانت هقوله لا بس انت جايت 
كنان اخدها في حضنه وقال بحنان : خلاص يا بطتي متعيطيش انا اسف بس انا يغير عليكي يا روحي 
ريم بطفولة : يعني ايه بتغير عليا 
كنان بضحك : هههههه يعني مش عايز حد يشوفك غيري ومسحلها دموعها و طبع قبلة علي خدها 
ريم بنوم : طب اوعي عايزة انام 
كنان : يابت ده انتي لسه صحيا هتنامي تاني 
كنان حس بتقل جسمها فاعرف انها نامت نيامها علي السرير و تطفي النور ونام جنبها واخدها في حضنه وبيشم رحتها الي زي الفراولة وشعرها ليه ريحة خصة وهو ادمن يشمهم كل يوم و اتعود علي وجدها معه ومبسوط بوجدها في حياته و بيدعي رينا ان مفيش حاجة تبعده وعنها 
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦
وعدي يوم كامل مروان راح للعنوان بتاع قصر كنان عشان يشوف ريم بس الحرس منعه ومريضيوش يدخلوه وكنان كان في الشركة وريم كانت في الجناح مخرجتش منه زي ما كنان قلها و يارا بتحول تقرب من كنان بس كنان مش مديها اهتمام 
وجه اليوم الي ريم هتروح في المدرسة 
كنان صحي و صحا ريم معه 
كنان : قومي يا ريم هتتاخري يلا
ريم : عايزة انام بلا مدرسة بلا بتنجان 
كنان شالها ريم وحطها في البانيو و فتح الدش عليها 
ريم بصدمة : احيه بغرق ياللهوي 
كنان بضحك : ههههه يلا عشان هوصلك وانا رايح الشركة
ريم بغضب : اووووف 
كنان بخبث : ايه ريم شكلك لسه نايمة ايه رايك اساعدك انا
ريم بخجل و وشها بقا احمر : اخرج برا يا قليل الادب
كنان استنها لما تخرج 
وشوية و ريم خرجت بالبجامة بتاعتها و شعرها بنقط ميا 
كنان ابتسم و قعدها قدامه و بنشف لها شعرها بالسشوار 
ريم : كنان 
كنان : نعم 
ريم  :  نعم الله عليك يا غالي هو انت هتجبني من المدرسة 
كنان : لا عم محمود السواق هو الي هيجيبك عشان هبقا في الشركة ياروحي 
ريم : ماشي 
كنان خلص وقال : طب روحي البسي وانا هاخد شاور ماشي 
ريم : ماشي 
ريم لبس يونيفورم بتاع المدرسة و عملت شعرها ديل حصان و كنان خرج 
كنان : اوبااا ايه الحلاوة دي 
ريم : طول عمري ههههه
كنان طبع قبلة علي خدها و دخل اوضة الملابس بتاعته ولبس بدلة سودة و عمل سرح شعره بطريقة شبابية و رش برفانه
وخرج ومسك ايد ريم ونزلوا قاعدوا علي السفرة 
كنان : صباح الخير
الكل : صباح النور
كنان قعد وريم قعدة جنبه تحت نظارات يارا وامها ليهم بغيظ  و طول ماهما قعدين خالد مشلش عينه من علي ريم 
كنان بغيرة : في حاجة يا خالد 
خالد بعدم اهتمام : هيكون في ايه يعني 
كنان بغضب : طب بص قدامك بقا 
خالد مردش عليه وسكت 
ريم : الحمد لله يلا بقا نروح للمخروبة 
كنان بضحك : هههههه يلا ياختي
ومسك ايد ريم ولسه ها يمشوا 
يارا بسرعة وبدلع : كنان ممكن تخدني معك في طريق للكلية 
كنان : طيب 
خالد كان هايعطرد راحت نسرين مسكت ايده وقعدته 
كنان ركب العربية و ريم وقفت تربط رباط الكوتشي بتاعها راحت يارا قاعدة جنب كنان في العربية كنان بص لها ومش عارف يقول ايه 
ريم جات وقالت : ايه ده قومي ده مكاني 
كنان : خلاص ياريم معلش اركبي ورا 
ريم : لا لا ده مكاني 
يارا بغيظ : متقعدي في ايه حتة مش لازم هنا يعني 
ريم : وانتي مالك انتي يا يا يا 
يارا : يارا يا حببتي ويلا بقا اركبي ورا عشان متخرنيش
ريم بضحك : ههههه ماشي يا خيارة وركبت ورا وفتحت الشباك وقعدة 
كنان ساق العربية و يارا مبتسمة طول الطريق وبتبص لكنان 
كنان وقف العربية و قال : ريم يلا وصلنا 
ريم نزلت و كنان فتح العربية وقال : ريم 
ريم : نعم 
كنان حضنها وقال : خلي بالك من نفسك يا بطتي 
ريم : حاضر 
كنان بسها في خدها و ريم مشيت وكنان فضل بصص عليها لحد مدخلت المدرسة و مشي 
يارا كانت شايفة كل ده وهطق من الغضب 
يارا بغيرة : انا عايزة اعرف مين دي يا كنان 
كنان ببرود : بس ملكيش دعوة بيها 
و وصلها و راح الشركة 
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩
عند اسلام راح كالعادة لامه قبل ميروح لشغله الي في المستشفى بتاعته 
اسلام : صباح الخير يا امي 
مريم : صباح الخير يا حبيبي
اسلام : عاملة ايه يا ماما 
مريم : الحمدلله انت عامل ايه نرمين عاملة ايه اكيد الحمل تعبها
اسلام : كلنا كويسين الحمدلله المهم انتي ياست الكل 
مريم بحزن : مبتسالش علي ريم متعرفش عنها اخبار 
اسلام : ريم كويسة يا امي متشليش هم حاجة المهم انتي
مريم : ابقي اسال عليها يا اسلام دي مهما كان اختك 
اسلام : حاضر يا ماما
⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩⁦(๑˙❥˙๑)⁩
وعدي الوقت وريم خرجت من المدرسة لقت حد بيشدها 
ريم كانت هتصوت بس حط ايده علي بوقها وشالها وسط الزحمة ومحدش اخد باله 
ريم بتتحرك بعشوائية و مش عارفة تتحرك و بتعيط 
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent