recent
أخبار ساخنة

اسكريبت للحب قانون آخر الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 اسكريبت للحب قانون آخر الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

اسكريبت للحب قانون آخر الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

اسكريبت للحب قانون آخر الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك


_عامر.... انا آسف لحضرتك اني خبطك  غضب عني بس انا أعمي.
_شهد... عيونها تتملي بالدموع وحطت ايديها علي بقها ودمعه بتنزل اكتر منها وتبص لعامر هي مش عارفه بتعيط ليه فبعدت عنوه عشان يمشي ومن غير مترد عليه ..؟! 
_عامر... مشي براحه، بس حاسس انوا هو كداا بيعمل الغلط، بس بس هي واحشتوه واحشتوه اوووي كمان  وابتسم بحزن واحشتيني اوووي يشهد..  وحشتيني اوووي ..  عامر بعد عن شهد شويه ومسك فون لانوه كان بيرن وبراحه فتح الفون... 
_شهد... بقت بص لعامر بحزن ماشي جمب الحيط زي الطفل الصغير فضلت واقفه بعيد تبصلوه و بس 
 _مازن....  اسف اني اتاخرت بس الطريق زحامه انا اهوو مقرب منك اووووي 
_عامر بسرحان... لا عادي ولا يهمك انا واقف مستيك اهوو 
_بعد شويه جي مازن بالعربيه وركب عامر العربيه
_مازن بص لعامر بطرف عيونه...  مالك يعامر مبسوط كداا ليه والابتسامه علي وشك فرحانا معاك يعم 
_عامر..  .. هشششش ملكش دعوه انت بس
_مازن بصلوه  بابتسامه واتنهد... واتحرك بالعربيه 
_شهد...  مشيت روحت البيت
________________♡" 
يوم جديد... " 
_شهد... صحيت بسرعه ولبست ونزلت وسابت ورقه لـ شيماء.. تقول فيها انها نزلت... " 
_نزلت وراحت علي البحر وفضلت واقفه كتير لانها عارفه ان عامر بيقف دايما ويقضي نص يومه علي البحر اصلاً  
_فضلت قاعده حوالي ساعه ومزهقتش بالعكس كان جواها حاجه بتقولها انوا موجود او جاي 
_وفـ نفسها...  انا مش عارفه ايه حصلك ولا انت ليه بقت كداا بس انا لسه بحبك وعمري مـ هبطل احبك 
حد خبصها بورقه جات فظهرها... 
_شهد...  اي ده ووطت مسكت الورقه 
" لأيام المغمورة بضحكتك أجملُ أيامي " 
"تسَمحلي اقلك شيُ.. بحُبك"  
"أنتَ وعيناكَ وقَلبُك عائلةٌ اُخرى لي"  
_شهد...  قرأت كداا وابتسمت ضحكت من قلبها بجد 
_في نفس الوقت 
_عامر...  وااقف من بعيد وبيبص عليها وبيبتسم 
_مازن....  يلا بينا من هنا 
_عامر...  هي ممكن تسامحني لم تعرف اني اشوف صح 
_مازن... روح قلها انك بتحبها...  هي بتحبك ومازالت بتحبك يعامر...  انت عنيد مع نفسك اوووي...  هي بتحبك وانت بتحبها ايه المانع من انك تصارحها بحبك 
_عامر...  بص لمازن وسكت وقرب من البحر وراح
 وقف جمب شهد اللي واقفه وبتبص علي البحر 
_عامر...  البحر حلوو مش كداا...  مختلف انهرضه عن كل مره عارفه ليه 
_شهد...  بصتلوه بصدمه ورجعت بصت للبحر تاني عايز مني اي يعامر 
_عامر... عايزك انت يشهد 
_شهد... بصتلوه ببرود... لا والله 
_عامر... اكتشفت اني بحبك... انفصلت عن خطيبتي قبل كتب الكتاب باسبوعين عشانك.. انا محبتش الا انت ومينغعش تكون لغيري 
_شهد... جت تمشي رغم انها من جوها عايزه تفضل فرحت انوه بيحبها 
_عامر... بعدت عشان مكنتش عايزك تتوجعي بسببي عايزك تنسيني وتعيشي حياتك... بس انا بالبعد ده عرفت قد اي انا بحبك 
_شهد...قلبي..
_عامر.... انا بشوف  او بمعني اصح انا فعلاً مكنتش بشوف عملت حادثه وفقدت نظري وعملت عمليه وبقت بشوف عملتها من اسبوع وظهرت عشانك... ولم خبطي فيه او انا خبط فيك كنت عارف ان انتي  بلاش نظيع الوقت لاني عارف انك مسمحاني... اللي بيحب بيسمح يشهد...انا ماشي... ماشي بس عايز اجابه عن سؤال 
_عامر.... توافقي نكمل حياتنا سوااا يشهد 
وجي يمشي... 
_شهد.... حبي ليك مختلف حبتك وكنت خايفه اتوجع بس في حاجه جوايا بتقولي انك من نصيبي انك ليا انا وبس هتكون ليا انا... انت بتحبني وانا مبطلتش احبك قلبي مبطلش يحبك 
_عامر...  رجع بصلها بابتسامه وبابتسامه افهم من كداا انك موافقه تتجوزيني! 
_شهد...  لا الموضوع ده محتاج تفكير دي مستقبلي برضوا 
_عامر....  خلاص هروح اشوف عروسه اصلي بصراحه مستعجل عالجواز 
_شهد...  لا والله تدور علي عروسه  ومستعجل عالجواز 
_عامر...  قرب من شهد... مستعجل علي اصحا علي الابتسامه القمر ديه وغمزلها 
_مازن...  واقف كل ده وبيصورهم فديو وقرب منم وخلي الكاميرا بتاعت الفون تكون سلفي وقرب من عامر وشهد وبقت الكاميرا عليهم التلاته 
_مازن.... أخيراً بالله يشهد صدعني كل شويه بحب شهد شهد وحشتني بس عارفه يبت الواد بيحبك فعلاً وافقي بقاا تتجوزيه 
_شهد... موافقه عشان خطر  انت وبتبص لعامر وتبتسم 
_عامر... بصلها... بحبك 
_مازن قفل الكاميرا وبصلهم وغمز سجلتلكم اللحظه كلها فيديو اهوو علشان بس تعرفوا انكم عندكم اخ كويس 
_عامر... اخ انت صحابي يبابا مش اكتر 
_مازن... يخسره تربيتك يمازن صحبك منحط اوووي
_______________________♡"
_شهد...  عامر انت بطلت تحبني صح 
_عامر...  الهرومانات استغلت 
_شهد...  يووو بقاا بقولك بطلت تحبني يمازن..   اوعا تكون عايز تتجوز عليا 
_عامر...  في بت كداا مزه يبت يشهد ناوي اتحوزها بصراحه ما انت مراتي ولازم تعرفي 
_شهد...  هقتلك واقتلها يعامر 
_عامر... قرب منها وخدها فحضنوه قلبي بيحبك انت.. وبطلي هبل وبطلي  كلمه بطلت احبك ديه لاني عمري ما ابطل احبك انا حبي ليكي بيزيد يوم عن التاني 
_شهد...  باستوه في خدوه...  بحبك 
_عامر...  وانا بعشقك 
__________________♡"
بعد سنين كتير جداً وعامر بقاا جد اصلاً " 
_هيثم... "حفيده"... جدو هي تيته بتوحشك 
_عامر.. عارف يهيثم انا مبطلتش احبها ربنا خدها مني بس انا حاسس انها موجوده روحها محوطاني فكل مكان زكرايتها محوطاني ماتت من ٥ سنين بس هي لسه جوايا ومش هبطل احبها فيوم.. الحب لي كذاا قانون بس معايا انا للحب قانون أخر وشهد هي اللي خلت القانون ده موجود 
_هيثم... ده انت رومانسي يحججه بقااا واحنا مش عارفين 
_عامر... لو كانت موجوده كانت هتحبكم كتير كتير هي مخلفتش غير طارق وكنزي  وبتحبهم حب جنوني 
_هيثم... قرب من جدوه وباسوه من خدوه تصبح علي الغير يجدو يرومانسي وغمزلوه ودخل ينام لانوه بايت مع جدوه 
_عامر.... مسك صوره لشهد يوم فرحهم وبصلها بحبك اووووي...يشهد... عمري مهبطل احبك... يشهودي... وقرب الصوره منه وباسها وبعدين خدها  الصوره فحضنوه 
عامر....بحبك 
كتب التاريخ عن قصه حب رامي وجوليت وعنتر وعبله وجاء اليوم ليكتب عن عامر وشهد 🧡" 
تمت 🧡"

google-playkhamsatmostaqltradent