recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثانى 2 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثانى 2 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثانى 2 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثانى 2 بقلم بدورعاطف

في منزل ملك كانت ملك تغفوا علي فراشها و فجاه قامت مفزوعه علي صوت تلك البغيضه و هي تقول 
سميحه قومي يا حلوه الأكل جاهز و ابوكي مستنيكي علي السفره 
قامت ملك و نظرت لها و لم تتحدث فهي تعلم انها تريد مضايقتها دائما و بالأخص في وجود والدها حتي توقع بهها في الخطأ ثم قامت ملك و ذهبت خارج الغرفه و لم تتحدث اليها بل تركتها و ذهبت (إنه التجاهل يا ساده أعظم سلاح لهزيمه عدوك    💪💪. )
اما سميحه فظلت تنفخ و تستشيط غيظاً من تلك الفتاه 
علي طاولت الطعام كان يجلس عادل والد ملك و ها قد إنضمت إليه كلا من ملك و سميحه
عادل اي يا ملك عامله اي شكلك مجهد اوي إنتي تعبانه يا حببتي
ملك لا ابدا يا بابا حضرتك عارف النهارده كان اول يوم ف الدراسه و المحاضرات كانت كتيره اوي بس دا كله متعابنيش هو الي تعبني فعلا إن اليوم ختم بشويه بنات مشافوش ريحت التربيه ضايقوني لكن انا مسكتلهمش و وقفتهم عند حدهم قالت ذالك و هي تنظر لسميحه 
اما الاخري فكانت تعلم انها المقصوده بهذا الكلام و مع ذالك فضلت الصمت في وجود زوجها 
عادل اي الي بتقوليه دا يا ملك علي اخر الزمن بنتي هتبقي بلطجيه خليكي في حالك و مترديش علي حد 
اومأت ملك لوالدها ثم قالت ها بقا يا بابا اخدت الدوه بتاعك 
عادل اه يا حببتي و بعدين مش كل يوم تسأليني انا مش صغير 
ملك يا حبيبي انا مليش غيرك في الدنيا دي يعني لو ماهتمتش بيك ههتم بمين 
قاطعتها سميحه قائله اخص عليكي يا لوكه امال انا رحت فين
نظرت لها ملك نظره لو كانت رصاص لقتلتها ثم وقفت و قالت الحمد لله ثم اتجهت الي غرفتها فهي لا تتحمل تلك البغيضه 
اما عند ندي كانت ممسكه بهاتفها تتحدث مع امير
ندي إنت مالك مستعجل او كدا ليه
امير يعني مش عارفه مستعجل ليه يا حببتي و بعدين ماما تعبانه و الدكتور قالإن ممكن يعملها عمليه بس مأجلها للاخر علي ما يشوف الحاله هتستجاب للعلاج ولا لا و انا هبقا مشغول بيها و يا عالم اي الي هيجري فلما تكوني جنبي و قدام عيني احسن من بعدك عني 
ندي انا كمان و الله يا حبيبي عاوزه اكون جانبك في اسرع وقت بس المشكله في الترم الي فاضلي دا و دي اخر سنه اعمل اي 
امير ماتقلقيش إحنا نتجوز و وقت الإمتحانات ننزل مصر تمتحن و هو منها زياره لأهلك و انا كمان اشوف مصر و اشوف اهلك 
ندي و الله فكره خلاص انا موافقه بس خالك لازم يتكلم مع بابا و يتفق معاه علي كدا 
أمير طبعا يا حببتي يلا سلام بقا عشان ورايا حاجه مهمه لازم اعمله 
ثم انهي الاتصال و قام بالاتصال علي شخص ما 
امير الو تنزل بكره مصر و تنفذ الي قولتلك عليه و مش عاوز غلطه واحده يلا سلام 
وقف و حدث نفسه قائلا انا لسه هيتناكي علي ما تخلصي دا انا اكون خلصت و قبضت  التمن و شوفت غيرك يا ندوش ههههه
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
امير تنزل بكره مصر تنفذ و مش عاوز غلطه واحده و تتفق معهاهم علي كل الي قولتهولك مفهوم ثم انهي الاتصال
امير انا لسه هستناكي علي ما تخلصي دا انا اكون خلصت و قبضت التمن و شوفت غيرك يا ندوش هههه
عند ملك كانت جالسه تعبث بهاتفها الذي اعلن عن اتصال و كانت ندي
ندي مللللللك بركيلي يا ملك انا انا مبسوطه اوي 
ملك الله يحرقك اشيخه خرمتي طبله ودني
ندي طبله و انا معايا الصجات هنغني و هنرقص لولولولوي لولولولوي
ملك و الله هقفل ما تهدي ابت
نديخلاص بصي يا ستي انا مش جايه بكره الكليه 
ملك ليه يا عروسه
ندي اديكي قولتي عروسه ، و بعدين انا ورايا حملت تنضيف عشان خال امير جاي بعد بكره و هيقروا فتحتي لولولولوي هيصه لولولولوي و بقيت عروسه لولولولوي
ملك ربنا يزيدك هبل يا بعيده بس بكره محاضره واحده تعالي و خلاص هتسبيني لوحدي
ندي لا مش هقدر متزعليش بقا هبقي اكلمك بكره يلا سلام
ملك سلام، يوه و ادي ندي مش جايه بكره اعمل اي بقي ثم تسطحت علي الفراش و ذهبت في ثبات عميق
في شركه الانصاري بالتحديد داخل مكتب زين كان يجلس يفحص بعض الاوراق ثم دلفت اليه مني السكرتيرة (واحده ملزقه كدا.  😹.  )
مني زين بيه الفاكس دا وصل لحضرتك النهارده
زين تمام حطيه هنا و الورق الي جاي من الحسابات ناقص ليه 
مني عندنا عجز في المحاسبين يا فندم
زين بحده و لما في عجز ماعملتيش اعلان ليه عن طلب موظفين  بكره ألقي الاعلان منشور و ياربت لو يكونوا خرجين جداد ندربهم احنا 
مني حاضر يا فندم اي اوامر تانيه
زين لا شكرا اتفضلي
بعد خروج مني امسك زين بهاتفه و تحدث مع احد الاشخاص 
زين ها اي الاخبار 
المتصل...........
زين تمام و بالنسبه للجماعه الي في إيطاليا لسه باعتنلي فاكس و انا هرد عليهم بكدا بس اسمع مش عاوز غلطه واحده و خليك فاكر  إن زين الانصاري مبيرحمش حد لو غلط فاهم 
ثم انهي الاتصال و اخذ اشيائه و خرج من المكتب و الشركه و توجه الي منزله 
وصل زين الي بيته و دلف الي غرفه صغيرته و تسطح بجوارها و اخذ يمسد علي شعرها و شرد في حبيبته جميله
"فلاش باك"
جميله زين اي الي اخرك كدا انا مستنياك من بدري 
زين اسف يا حببتي شويه مشاكل في الشغل و كان لازم احلها 
امسكت جميله بيده و اخذته معها تجاه المرآه و  وقفت وهو يقف خلفها محاوطا خصرها بيده 
جميله و هي تنظر لإنعكاسم في المرآه شكلنا حلو
نظر لها زين و قال اي السؤال ده
قامت جميله بوضع يدها علي يده المحاوطه لخصرها و قالت لإننا هنبقي احلا ام و اب في الدنيا
صمت رهيب استحوذ عليه و تعابير وجهه جامده و فجأه.....
يتبع ......
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent