recent
أخبار ساخنة

رواية أميرة الرعد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندا الشرقاوي

jina
الصفحة الرئيسية

            رواية أميرة الرعد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندا الشرقاوي


وصلت اميره الحفله هيا وجنه ونزلت من العربيه بمرافقه الحرس وهيا في قمه الثقه والكبرياء لان الوقت الحال يريد قوه فهي اميره المنشاوي اسم لا يستهين به اي احد
وبدأت الصحافه تصورها هيا وجنه
احد الصحافه /هل مستر رعد مازال في غيبوبه؟
اميره /السوال دا هجاوب عليه في الحفله اكيد حضرتك هتكون جوه اسمع الاجابه بقا
احد الصحافه /هو فعلا حضرتك خلفتي من رعد المنشاوي
اميره /امال كان عندي انتفاخ
افسح الحرس الطريق لاميره ودخلوا واستقبلهم الجميع احسن استقبال
أكرم /اهلا بسنيوريتا...
اميره /انا ولا جنه
أكرم /جنه طبعا
تعلقت جنه برقبته وشالها
جنه /حلو فستاني
أكرم /قمر ياروحي
ياسمين /اميره داخله زي الاميرات
اميره /قلبي طبعا تاج في القصر
ياسمين /اه بصي بصي مرام جايه ازاي
دخلت مرام ويوسف ومرام تعبث مثل الأطفال
مرام /شوفت يايوسف هما شكلهم حلو ازاي وانا شبه البطيخة
يوسف بقله حيله /ياحبيبتي انتي حامل والله وهما كانوا زيك بالظبط وبعدين انتي جميله اوي حته اسألي جنة
جنه /اه ياطنط انتي جميله خالص
مرام بفرحه مثل الأطفال /بجد
جنه /اه ياله هاتي النونو بقا علشان بقا عندنا بيبيهات كتير اوي
في القصر
يوسف /قريب ياروحي
اميره /بابا هيجي أمته
أكرم /المفروض يكون وصل
****/مدام اميره
اميره بابتسامه مصتنعه /مستر معتصم اهلا بيك
معتصم باعجاب من جمالها وفستانها /اهلا بيكي احب اقول لحضرتك انك جميله اوي
أكرم /وايه تاني ياحنين
معتصم/لا يااكرم انا بعبر عن إعجابي بس مش بعاكس 
جنه بصوت واطي ليوسف /من عمو الرخم دا 
يوسف /بس عيب ياجنه بس انتي عندك حق بردة 
اميره /شكر لزوقك 
معتصم لجنه /مين القموره دي 
جنه /جنه رعد المنشاوي 
معتصم /بجد انتي عندك بنت كبيره كده 
اميره /اه عندي اربع أطفال  عن ازنك بقا الحفله هتبدا ياله ياجماعه 
الباقي /ياله 
معتصم بصدمه /دي عندها اربعه ليه دي مكملتش ال22سنه 
بدأت الحفله كل الناس حضره وكبار رجال الأعمال وسليم المنشاوي جنه وحضر 
سيده /طبعا كلما عارفين ان شركه المنشاوي حققت رقم كبير اخر فتره وكمان من غير رعد المنشاوي واشتغلت علي مشاريع كتير والفضل يرجع لمدام اميره اصغير سيده أعمال في الشرق الأوسط وشركه المنشاوي بقت من الشاركات العالميه والحفله دي لتكريم  أصغر سيده أعمال وهيا اميره المنشاوي 
صفق الجميع بفرحه لاميره واميره كانت فرحانه بنجاح اللي حققته واحمد كان فرحان لبنته باللي وصلتله 
طلعت اميره وهيا فرحانه 
اميره /طبعا انا مبسوطه بلقب أصغر سيدة أعمال انا اتغيرت في الفتره الاخير وانا فرحانه بالتغير دا بس انا مش سيده أعمال انا طالبه في كليه طب اه متستغربوش انا طالبه بس ميضرش اني هفضل في الشركه وشكرا اني اعرفت عليكي والفضل يرجع لاكرم المنشاوي هو كان شايل الشركه برده هو واستاذ يوسف 
وانا كده خلصت ومستعده لأي سوال 
الصحفي /استاذه اميره حضرتك نفيتي ان رعد المنشاوي في غيبوبه طب ازاي هو فين 
اميره /مين قال ان رعد في غيبوبه الاخبار دي كاذبه 
استغربت العيله وبالاخص سليم 
الصحفي /فين رعد المنشاوي طيب 
اميره /ليه 
السيده /بعتذر عن قطع الحديث بس بنحب نقدم اللقب لاصغر سيده أعمال 
اميره /ميرسي انا مش هستلمه شخص تاني اللي هستلمه 
فاجاه انطفت الانوار وفتحت ودخل رعد وهو في قمه الوسامة دخل بثقه واستغرب الحضور جدا ازاي بدأت الكاميرات تصور والصحافه والعائله في حاله زهول 
طلع رعد لاميره واحتضنها أمام الجميع 
اميره /اهو رعد المنشاوي مين بقا اللي قال في غيبوبه رعد كان مسافر بره مصر للاستراحة والاستمتاع بعيد عن الشغل وطبعا الحادثه اللي حصلت كان لازم يفصل عن كل حاجة شويه وانا بنفسي كنت بسافر بره مصر 
بصلها رعد بزهول من كلامها 
وجت كلمه رعد 
رعد /مش عارف اقول اي بجد بس انا عاوزة اشكر اميره علي كل اللي عملته بجد وانها احسن زوجه في العالم وربنا يقدرني واسعدها وبباركلها علي لقب أصغر سيده أعمال وشكرا جدا 
ومسك ايد اميره ونزلوا 
جريت جنه عليهم وشالها رعد وبدأت الكاميرات تصور 
سليم /رعد 
رعد جري /بابا 
وحضنه بشوق كبير اوي واشتياق 
سليم /حمد الله على السلامة يارعد 
رعد وهو يقبل يداه /الله يسلمك يابوي 
أكرم /حمد الله على السلامة ياصحبي 
رعد وهو يحتضنه/الله يسلمك وهنفخك علشان بتقول لاميره ياميروو 
أكرم /طيب سلام انا بقا 
رعد /تعال ياخواف
يوسف /وحشتني اوي 
رعد /وانا كمان ياچووو 
ياسمين بدموع /رعد 
رعد وهو يحتضنها بشوق ولهفه/ياسمنتي القمر اللي جابت أجمل تاج على الأرض 
ياسمين /وحشتني اوي 
رعد /وانتي كمان ياقلب اخوكي 
أكرم بغيره/كفايه ياحنين 
رعد برفع حاجب /عاجبك ولا مش عاجبك
أكرم /عاجبني ياريس
اميره بعبث /طب اي انا مش هتحضن 
رعد بضحك /لا ازاي 
ساب ياسمين وراح لاميره وشالها وفضل يلف بيها 
اميره /خلاص خلاص هقع 
رعد /تفتكري وانتي معايا يننعف تقعي 
اميره بابتسامه وبتبص في عينه /لا 
احمد /حمد الله على السلامة يارعد 
رعد /الله يسلمك ياعمي 
وفاء /حبيبي حمد الله على السلامة 
رعد /الله يسلمك يافوفه ياقمر انتي 
احمد /انت بتعاكس مراتي 
رعد /اه 
احمد /طيب 
ضحك الجميع عليهم 
رعد /طب ياله نطلع على القصر علشان الناس بدأت تبص علينا 
الباقي /ياله
طلعوا من الحفله وبداو يتحركوا 
السواق /اتفضلي يافندم 
اميره /لا اتفضل انت وحدة المفاتيح 
وادتها لرعد 
رعد /اي 
اميره /ياله 
خد رعد المفتاح وجنه واميره ركبوا 
اميره /رجوعك فرحني يارعدي 
رعد وهو يقبل يدها /ديما فرحانة ياأميرتي 
جنه /يانووووحي 
رعد بغيظ /بس يابت مروحتيش مع أكرم ليه 
جنه بعدم فهم /معرفش أكرم قالي روحي معاهم محرم هو يعني اي محرم 
رعد بغيظ /ماشي يااكرم  يابن ساميه 
واستمر في السواقة 
رعد /اميره اي العربيات السوده دي كلها 
اميره /الحراسه ياحبي 
رعد /كل دا ياأميره 
اميره /عادي بينفعوا نفعوني وقت ضرب النار وفيردوس معايا
رعد /طيب ياروحي 
اميره /اي رايك نطلع كلنا سفريه حلوه 
رعد /فكره انا وانتي والولاد 
اميره /والعيله كلها
رعد /موافق ياقلبي تحبي نروح فندق شرم الشيخ 
اميره بستغراب /فين دا 
رعد /الطم ياأميره انتي متعرفيش انتي عندك اي 
اميره /ياعم وانا مالي 
رعد /ياعم امال بابي راحت فين 
جنه بتحزير /باااابي 
رعد بخوف مصتنع /ياروح بابي
اميره بضحك/ههههه ياروح بابي ياله بقا علشان لوكه وحشني 
رعد بغيره /نننعم ياعنيا 
اميره /اي وانوس ودوسه 
رعد /واي ياختي واي 
اميره /في اي 
رعد /لما نوصل بس
بعد مرور الوقت وصل رعد واميره القصر وكانوا الجميع وصلوا 
ونزلوا انس ومالك وفردوس وتاج تحت 
رعد /منورين ياجماعه 
اكرم/نورك ياغالي بس قولي مراتك خبتك فين احنا قلبنا كلك مصر كلها 
اميره /عاوز تعرف كان فين 
أكرم /اكيد 
اميره بضحك /كان هنا في القصر اي رايك 
أكرم ويوسف /🤪🤨🙄😳😲
يوسف /ايوه برده مفهمتش كان فين
اميره /كان في القصر هنا وكان في دكتور من بره مصر متابع حالته واهو وصل 
اميره /مرحبا دكتور جان هل سوف تغادر الان 
جان /اجل سوف نغادر الان 
اميره /حسنا 
رعد /اشكرك دكتور جان 
جان /لا يوجد شكر هذا شغلي والمجهود لمدام اميره 
رعد /مدام رعد المنشاوي وليست اميره 
جان بعدم فهم /حسنا 
والجميع ضحك عليه  مشي جان والفريق بتاعه
رعد بهدوء/امي فين 
يوسف /في المطبخ ومتعرفيش انك فوقت اصلا 
رعد /حلو معايا يا رجاله
أكرم ويوسف /معاك ياريس
مشي رعد براحه ومعاه يوسف وأكرم دخل أكرم
أكرم بتمثيل/ياااه انتي بتعملي ملوخيه كان رعد بيحبها اوي
هدي بهدوء عند زكر اسم رعد /ربنا يرجعه بالسلامه
يوسف ورعد /ياااااارب
هدي /هو في اي انا سمعت صوت ولا بتهالي
رعد /بتهيالك ياهدي
هدي /اه ما..... اي
رعد/وحشتني ياأمي
هدي وبصت لرعد هل حقيقه ام انه تخيل مثل كل ليله
هدي بدموع تنزل بغزاره بدون كلام 
قرب رعد وخدها في حضنه قد اي كانت وحشاه هدي مسكت فيه جامد 
هدي بدموع  /وحشتني يابن قلبي 
رعد /وانتي كمان ياست الكل 
هدي وهيا بتلمسه في وشه /انت..... انت كويس.... في حاجه وجعاك 💔طمني عليك 
رعد وهو يقبل يداها/بخير والله بخير اهو واقف قدامك زي الحصان 
أكرم بفك الجو وتغيير الموضوع  /ما كفايه محن بقا
يوسف /معرفش اي النكد والمحن اللي دخلين علي بعض دول 
رعد /هجبكوا انتوا الاتنين من التيشيرت وارميكوا بره 
يوسف /طب ياله نطلع بكرمتنا احسن 
أكرم /بقول كده
طلعوا
أكرم /الحق ياعمي مراتك بتتحضن جوه
سليم بصدمه /ازاي
يوسف بلا مبالاه /ابنك متبت فيها جوه الحقها بقا مش عارف اي العيله
سليم بغيره /ررررعد
رعد من جوه /حبيبي ياحج
اميره /رعدي
رعد /طب عن اذنك ياأمي اميره بتنادي
ضحك عليه الجميع وطلعوا قعدوا بره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صوت تكسير الكاسات والزجاج
المجهول /ازاي رعد ظهر فاجاه وكان فين
المجهول /منعرفش يافندم دا اللي حصل فاجاه دخل الحفله فاجاه اميره الوحيده اللي مش كانت مصدومه
المجهول بصوت عالي /اميره اميره اميره طالعه في البخت في اي
المجهول/هقولك.....................
المجهول /رعد في المنشاوي ممكن يطير راسنا ولا اميره دي بقت جبرووت
المجهول /هو دا اللي هيحصل 
المجهول /حاضر انا مراقبين العيله كلها 
المجهول /تمام 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في القصر 
رعد شايل فردوس وحضنها ومبتسم 
أكرم /اي ياعم انت سايب العيال الغلابه وماسك في فردوس 
رعد /دي روحي  وريني تاج يااكرم 
أكرم /لا ياعم انت معاك واحده وانا معايا واحده 
رعد /هات يارخ*م 
أكرم شال تاج واداها لرعد /خد حته بنتي عاوزها معاك 3 
رعد /ربنا يحميكي ياتاج قمر 
اميره /انتوا ناس مختلفه اوي 
سليم /ليه 
اميره بستغراب/انا اعرف ان اهل الصعيد بيزعلوا من خلفه البنات ورعد وأكرم فرحانين اكتر من الولاد
سليم /علشان الناس اللي بيزعلوا من خلفه البنات دي ناس جاهله معندهمش دين دا الرسول صلى الله عليه وسلم قال (استوصوا بالنساء خيرا)
الجميع /عليه افضل الصلاة والسلام على رسول الله 
سليم /لما رعد اتولد انا كنت فرحان ان اسم العيله هيفضل موجود وكنت فرحان اول حفيد في عيله المنشاوي وبعده جه أكرم بقت العيله فيها صبيان بس جت ياسمين نورت حياتي كلها البنت يعني حنيه البنت حاجه تانيه غير الولد وبس ياستي
اميره بابتسامه /ربنا يبارك فيهم
سليم /ويبارك في عيالك ياميروو
رعد /احمم اي ياحج ملاحظ ان ميروو بقا علي لسانكوا كتير
مرام /ميرووو واميرتي وحبيبتي بقوا كتير اوي
رعد بغضب /طب اسمع حد بيقول كده غيري
يوسف /عيب ياكبير انا معرفهاش اصلا
اميره /المهم
ياسمين /المهم قولي
رعد /عاوزين نروح الفندق اللي في شرم كمان اسبوع
جني /ايوه بقا هو دا الكلام
رعد /انا قولت الكبار الصغيرين لا
جني/نننعم مامي 
اميره /نعم ياروحي 
جني /اي الكلام دا 
اميره /والله ياجنتي انا مليش دعوه
جني/لا والنبي كنتي واقفه مع الحرس وبتقوللهم هموتكوا لو حد دخل ودلوقتي ملكيش دعوه
رعد بضحك /خلاص خلاص اصل احنا هنطلع علشانك موافقين ولا اطلع انا
أكرم /اكيد موافق علي حسابك صح
يوسف /اه اكيد علي حسابك يبقي طالع
سليم /وانا طالع علي حسابك
رعد /وانا طالع بس علي حساب اميره
اميره /نعم ليه دا انا معييش جنيه
رعد /كدااااابه انا عارف الصفقه الاخيره انتي ختي كام
اميره بضحك /اللي بخده بيتحول علي البنك في حسابك
رعد /حلو يبقي الجمعه الجايه طلعين شرم
جني /هيهي هيهي هيهي 
سمعوا صوت بكاء مالك قامت اميره بسرعه وشالته وفضلت تسكت فيه 
اميره /اي ياروحي لوكه حبيبي قلب مامي 
رعد بغيره فهو يستغرب غيرته يغير من ابنه /بوسيه احسن ياأميره 
ضحكوا عليه وعلي غيرته
هدي /اي يارعد دا ابنك 
رعد بغيظ /ما هو المصيبه والواد حلو اوي اما بصي الهادي دا وبيشاور علي انس نايم في حاله اما التاني عاوز يفضل في حضن امه بس دا بعده 
جنه /بابي 
رعد /عيونه
جني /ممكن اجي اقعد جمبك انت وفردوس 
رعد بابتسامه /جنتي تقعد في اي مكان ونايم  فردوس 
وشال جنه وقعدها في حضه 
رعد /جنتي تؤمر
أكرم /طيب نستأذن بقا 
رعد /علي فين لسه بدري 
أكرم /لا معلش كفايه كده محتاج انام انت هتنزل الشركه بكره ولا اي 
رعد /لا انا مش هنزل غير بعد ما نرجع من شرم عاوز اخد اجازه شويه 
يوسف بغيظ/انت واخد اجازه اكتر من 6 شهور يامفتري 
رعد /عادي  كله فدايا وراحتي اهم 
سليم /يعني اميره اللي هتنزل 
رعد /لا انسوا ان اميره تنزل اميره هتفكر في الجامعه وبس كفايه كده ولا اي 
اميره /هو يعني يعني 
رعد /يعني اي وضحكي كده 
اميره /انا حبه اشتغل في الشركه 
رعد /نننعم والجامعه 
اميره بطيبه ودلع /ما ياحبيبي انا هروح الجامعه بس مليش دعوه عاوزه انزل الشغل 
رعد /طب يومين في الأسبوع 
اميره /ماشي موافقه 
يوسف /طيب ياله واحنا كمان 
رعد /ليه 
يوسف /معلش علشان مرام تستريح وكده 
اميره /كله ماشي ليه 
سليم /هو أحمد مشي ليه مقعدش 
اميره /ماما تعبت شويه وروحوا
هدي /الف سلامة 
واستأذن الجميع وغادروا القصر 
اميره /امل...... امل 
امل/ايوه يافندم 
اميره /ممكن تخدي الولاد تنايميهم في السرير لأنهم ناموا 
امل /حاضر وجنه 
اميره /لا جنه انا هدخلها الاوضه بتاعتها
امل /تمام
طلعت اميره الجناح 
رعد /حلو الجناح دا ياأميره حسه مختلف 
اميره /حلو علشان عيونك شيفاه ياروحي 
رعد /حبيبتي بقولك انتي مش شايفه ان الجامعه والشغل كتير 
اميره /لا حلو وانا لو تعبت هسيب الشغل 
رعد /ماشي براحتك
اميره /هغير بسرعه واجي لاني عاوزه انام 
رعد /تمام 
غيرت اميره ولبست بجامه جميله عليها ميكي ماوس وطلعت
رعد /طفله طفله يعني
اميره /طفله رعد وبس 
رعد /طبعا اميره انتي ليه سميتي القصر بقصر الرعد 
اميره /معرف هو الاسم جه كده 
رعد /طب ممكن اميرتي تيجي علشان احضنها وانام لاني هموت وانام 
اميره مسرعه /بعد الشر وطلعت علي السرير وشدها رعد وحضنها وقبل راسها وناموا 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد مرور اسبوع في يوم السفر 
صحيت اميره بنشاط ودخلت لبست لبس التمرين وطلعت دخلت غرفه التمرين 
وبدأت تتمرن علي المشايه وهيا بتسمع موسيقه هاديه وبتتمرن بسرعه عاليه 
وفضلت ربع ساعه 
صحي رعد من النوم ملقاش اميره استغرب غير ملابسه وطلعت 
رعد لاحد الخادمات/اميره فين 
الخادمه /اميره هانم في غرفه التمرين 
رعد بستغراب/تمرين
الخادمه /اه يافندم جمب جناح جنه
مشي رعد وصل الغرفه وفتح الباب وكانت اميره بتتمرن بشراسه 
رعد مستغرب حياتها الجديده 
رعد /اميره 
اميره مش سامعه من المزيكا العاليه 
رعد قرب /اميره اميره 
ولسه بيمسك دراعها كانت اميره اسرع منه وقعته علي الارض 
اميره /رعد 
رعد بوجع /كتر خيرك لسه فاكره 
اميره مده اديها ليه/طب قوم 
شدها رعد وقعت جمبه وقام اعتلاها(فوقها) 
رعد /بقيتي جامده ويتخاف منك ياأميرتي 
اميره /ودا حلو ولا وحش 
رعد /حلو علشان تكون قويه ومش مستنيه حد يحميكي 
اميره وهيا بتنهج من كتر التمرين /هنسافر أمته
رعد وهو بيبصلها من فوق لتحت بخبث/والله المفروض نلبس دلوقتي بس انا بقول ان الطقم اللي انتي لبساه دا حلو واي وانا عاوزك تفضلي بيه ولا اي رايك 
اميره بحركه سريعه قامت من تحته /لا انا بقول نلبس احسن
وجريت علي الجناح  
رعد بيجري وراها /خدي هنا يابت
وبداوا يجهزوا اميره لبست بنطلون اسود وتيشرت بنفس اللون وجاكت نبيتي
ورعد لبس بنطلون اسود وتيشرت نبيتي وكان ينسق ملابسه مع اميره
اميره /لا انت حلو اوي متنزلش
رعد /حلو يبقا مننزلش ياله
اميره /انت لما صدقت ياله
نزلت اميره ورعد وكانت جنه لبسه شورت جينز وتيشرت يصل لاعلي بطنها 
جنه /انا قمر صح
رعد /انتي حوريه من الجنه 
اميره /طيب ياله بقا  علشان أكرم ويوسف وبابا سليم بره
رعد /طيب ياله عقبال ما اجيب الولاد واحطهم في العربيه 
اميره /تمام 
كله حاجه جهزت وهيبداو يتحركوا
اكرم/كان لابس شورت وقميص ابيض وياسمين فستان باللون  الأزرق وطرحه باللون الأبيض
ومرام فستان موف ويوسف بنطلون جينز وتيشرت
وجه سليم وهدي
رعد /ياله هنتحرك
اميره وأكرم ويوسف /تمام
كل واحد ركب عربيته واتحركوا والحرس وراهم طبعا وفي طرقهم لشرم الشيخ في عربيه رعد مشغل اغنيه عارفه احلي حاجه فيكي اي 
رعد بابتسامه وماسك ايد اميره /نامي ياأميرتي لو عاوزه
اميره /لا هفضل صاحيه وهلعب انا وجنه
رعد /تمام
اميره /بس وطي شويه صغيرين علشان مالك نايم
رعد /مالك طلعلي في البخت ولا اي 
اميره /اشمعنا مالك ما عندك فردوس وانس 
رعد /رخامه بقا 
وكملوا طريقهم الي شرم وبعد مرور عده ساعات وصلوا الي الفندق
وكان الطريق معاهم حلو ويوم جميل ونزلوا استراحات سوا وقضوا وقت حلو
هل السعاده هتفضل موجوده دايما ولا القدر ليه رأي آخر؟ 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent