Uncategorized

رواية عشق حياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زوزة

 رواية عشق حياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زوزة

رواية عشق حياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زوزة

رواية عشق حياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زوزة

في غرفه حياة في الفندق .
وعد وهي تطرق باب غرفتها هي وسجده .
عهد فتحت لهم ثم قالت : مين حضراتكوا.
وعد بابتسامه : انا وعد صاحبه حياه .
عهد بابتسامه: طب اتفضلوا ودخلوا عندها. .
وعد بفرحه: مقدرتش اسيبك في اليوم ده بردو وقولت لازم اكون موجوده.
حياه بفرحه وهي تحتضنها : تسلميلي يا وعد .
سجده وهي تسلم عليها : الف مبروك يا حياه انا سجده صاحبه وعد واعتبريني صاحبتك بردو .
حياه بفرحه : الله يبارك فيكي يا سجده عقبالكوا كلكوا .
وعد وهي تنظر إلي عهد نظره كلها حنان : مين دي يا حياه .
حياه بابتسامه : دي عهد اختي .
وعد بابتسامه : اسمك جميل يا عهد وانتي كلك علي بعضك جميله .
عهد بابتسامه : انتي اجمل .
وعد : بس ايه الجمال ده يا حياه كنان هينسي نفسه .
حياه بخجل : شكرا يا وعد .
سجده بضحك : لا متتكسفيش يا عروسه الليله ليلتك بقا .
حياه ازدادت خجل : شكرا يا سجده .
وعد بضحك : خلاص بقا يا سجده البت عروسه وبتتكسف .
سجده بضحك ؛ مش نفهمها علي اللي هيحصل .
وعد بضحك : يخربيتك البت قلبت شبه الطماطم اهدي بقا.
ثم ظلوا يضحكون سويا .
وبعد فتره اتي كنان والشباب معه لكي ياخذوا حياه .
ففتحت لهم عهد .
عهد بضحك : عايز ايه ياعريس .
كنان : عايز عروستي .
عهد بضحك : لا مش موجوده انهارده .
كنان بضحك : مؤيد خد البت دي من قدامي انت بتعرف تتصرف .
مؤيد بضحك : تعالي هنا يا عهد .
عهد بعند : لا وإياك تمسك ايدي .
مؤيد وهو يمسكها من ايديها: تعالي هنا ثم اخذها علي جمب وقال لها : ايه القمر اللي قدامي ده .
عهد بخجل : اتلم يا مؤيد مينفعش كده .
مؤيد بضحك : هخليه ينفع يا قمر .
عهد بضيق : طب ممكن تسبني بقا وفي نفسها تقول : يخربيت القمر ده وريحه البرفيوم بتاعه روعه .
مؤيد وهو يغمز لها : ايه عجبتك والا ايه .
عهد بضيق من نفسها : ينفع تسبني بقا عشان كده غلط ولو حد من عيلتي شافني هيزعقلي .
مؤيد بتفهم : حاضر بس خليكي جمبي علي طول .
عهد بعند : ليه بقا أن شاء الله حضرتك مين يعني .
مؤيد وهو يغمز لها : قريب اووي هتعرفي حضرتي مين وتسمعي الكلام وتخليكي قريبه مني والا تصرفك مش هيعجبني .
عهد بضيق : هووف بقا طيب .
عند كنان .
حازم وهو يهمس الي عدي : الولا مؤيد طلع عنده زوق البت قمر يعني .
عدي بضحك : لو سمعك هيولع فيك .
حازم بضحك : ماهو ليه حق يمسك في البت ده البت قمر .
عدي بضحك : لو سمعك مليش دعوه .
حازم بضحك : بقا اصغر واحد هيخطب واحنا قاعدين كده بارين.
عدي بضحك : ياعم شوفلك عروسه وانا اخطبهالك .
حازم بضحك : عاوز واحده شبه كنان ومؤيد كده تيجي مره واحده .
عدي بضحك : طب ونجيبها منين بقا .
حازم وهو يلتفت الي كنان الواقف أمامه فتاه : نفسي في عروسه يااارب بقا ثم وجهه بصره عند كنان فوجد فتاه جميله ورقيقه جدا ليست محجبه ولكنها جميله .
حازم وهو متنح : لقيت العروسه لقيتها لقيتها .
عدي بضحك : يخربيتك اسكت .
كنان وهو ينظر إلي تلك الواقفه أمامه : عهد ومشيت انتي مين بقا .
سجده بضحك : ماهو مش هتشوف العروسه بالسهوله دي .
كنان بضحك : عايز اشوف مرااااتي يا جدعان بقا يا حياتي .
سجده بضحك : بردو لاااا .
حازم وهو يتدخل ويمسكها من يديها : تعالي هنا بس الراجل عايز يشوف عروسته وأخذها ووقف علي جمب .
سجده بغضب: مين سمحلك تمسك ايدي .
حازم بضحك : انتي اتحولتي ليه ما كنتي حلوه وبتضحكي وانتي قمر كده .
سجده بغضب : طيب سيب ايدي احسلك يا استاذ انت .
حازم بضحك : اسمي حازم أو زوما أو زوجك المستقبلي ثم غمز لها .
سجده بعصبيه : انت اهبل يا عم انت .
حازم بهدوء : لا يا ماما متتعصبيش عليا واهدي علي نفسك كده وانتي قمر كده .
سجده : ما تهدأ يا عم انت علي نفسك ثم أتيت لكي تذهب فمسكها وقربها منه .
سجده بصدمه : انت بتعمل ايه ياعم انت .
حازم بضحك : مالك كده وبعدين اسمي حازم أو زوما أو حبيبك او زوجك يا زوجتي العزيزه .
سجده: زوجتك العزيزه مين يا بابا .
حازم بضحك : بت انتي متتحركيش من هنا احسلك .
سجده بعند : هتعمل ايه يعني .
حازم بضحك : هخطفك يا ماما .
سجده. : مقدرش يا استاذ انت وسبب أيدي بقا .
حازم بضحك : لا .
عند كنان مره اخري .
كنان بضحك : ولله عايز اشوف مراتي .
وعد بضحك : انت قدرت علي عهد وسجده لكن انا لا .
كنان بضحك : يا جماعه عايز اشوف مراتي اللي جوا دي .
وعد : لااااا مش هينفع .
كنان : يابنتي اللي جوا دي مراتي .
وعد : لااااا .
فذهب عدي لها ومسكها من يديها وأخذها علي جمب أيضا 
عدي بضحك : وعد المعز واقفه علي الباب ومش راضيه تدخل العريس .
وعد ؛ ومكنش هيدخل الا لما اسمحله انا لولا حضرتك اللي خدتني .
عدي : ايوه اخويا وعايز يشوف مراته بقا .
وعد : امممم طيب سيب أيدي بقا .
عدي : تؤتؤ شوفي كل واحد ماسك واحده ازاي .
وعد : بس انا اقدر اخليك تسيب أيدي وبحركه واحده .
حازم بضحك : علي فكره متقدريش متنسيش اني الحوت يا شاطره .
وعد بضحك : وانت يا شاطر متنساش اني المقنعه يعني اقدر .
عدي بضحك : بلاش نعمل حركات تلفت الأنظار احسلك .
وعد : هووف طيب .
عدي : بتبقي قمر وانتي بتسمعي الكلام .
وعد بغرور : طول عمري قمر اصلا .
عدي : بس عارفه انا لو عليا فعايز اولع فيكي وانتي عارفه السبب اكيد بس كل حاجه في وقتها .
وعد بهدوء : انا بجد اسفه علي اللي حصل يا عدي انت ملكش ذنب وبعد ما عرفت اني المقنعه انقذتني بردو .
عدي : اولا انقذتك لان ده شغلي ثانيا بقا انتي فضحتي شركاتي قدام الكل فمتجيش تعتذري مني لوحدنا ثالثا بقا انا كل حاجه عندي ليها وقتها وده مش وقته .
وعد بابتسامه : صحيح مش واقته .
عدي بابتسامه : علي فكره شكلك حلو بس الفستان ضيق .
وعد ببراءه : ضيق ازاي ده جميل .
عدي : بت انتي معتش تلبسي كده تاني .
وعد بهدوء : تؤتؤ انا وعد المعز محدش يحكم عليا .
عدي بهدوء : لا احكم ولو شوفتك لابسه حاجه شبه كده تاني هعمل تصرف مش هيعجبك .
وعد بهدوء : هنشوف .
عدي علي نفس الهدوء : ايوه .
عند كنان مره اخري فأخيرآ  استطاع أن يدخل عند حياه .
كنان بضحك : بقا ساعه عشان اعرف ادخل .
حياه وهي تعطيه ظهرها ولا ترد تضحك فقط .
كنان بضحك: طب لفي بقا .
حياه بضحك : لا .
كنان وهو يحاول أن يري وجهها : يابنتي بطلي لف بقا وفي حركه سريعه لف ليها .
كنان بصدمه : ايه ده ايه الحلاوه دي ايه القمر ده ثم ذهب بسرعه باتجاهها واحتضنها وظل يدور بقا ويردد بصوت عالي : انا جووووزت قمرررر يا جدعاااان مرااااتي قمر .
حياه بخجل : كنان نزلني .
كنان بفرحه : لااا انا بقول نلغي الفرح ونروح علي بيتنا بقا .
واتي علي صوته جميع من كان في الخارج وكل واحد ممسك بيد واحده .
حازم وهو ينظر إلي سجده : عقبالنا يا زوجتي العزيزه .
فرمقته سجده بنظرات ناريه وقالت : ده في المشمش .
حازم بضحك : هيحصل قريب اووي يا زوجتي العزيزه .
فنظرت له سجده بنظرات ناريه وسكتت .
عند مؤيد وعهد .
عهد تنظر لهم بفرحه ثم قالت : ربنا يفرحهم يااارب. 
مؤيد وهو ينظر لها بهيام : عقبالك يا عهودي انا وانتي .
عهد بصدمه: نعم .
مؤيد بضحك ؛ عقبلنا يا حبيبتي .
عهد بصدمه : حبيبتك مين ياعم .
مؤيد وهو ينظر لها : انتي حبيبتي ومراتي أن شاء الله.
عهد بغضب : ياعم هووف بقا .
فظل مؤيد يضحك .
عند عدي ووعد .
عدي بنظره غامضه : عقبالك يا وعد المعز .
وعد بنظره كلها غضب : وعقبال حضرتك يا عدي الشناوي .
عدي بنفس النظره : قريب اووي يا وعد المعز .
وعد بغضب : عقبالك .
عند كنان وحياه .
حياه بخجل : كنان عيب بقا كلهم بيبصوا علينا .
كنان بفرحه : سيبك من الكل وركزي فيا انا يا حياتي .
حياه بخجل وهي تنظر له : احم طب اعمل ايه .
كنان بابتسامه: ايه رايك في كنونتك .
كنان بابتسامه وهيام : قمرررر اوووي وحلو اووي .
كنان بضحك ويغمز لها : اوووبا بقا حياتي طلعت واقعه .
حياه بخجل بعد أن انتبهت لما قالت وازدادت خجل اكتر : احم مقصدش .
كنان بضحك : احمريتي كده ليه طب لما ندخل علي التقيل هتعملي ايه .
حياه بخجل : كنان اتلم بقا .
كنان بضحك : بقا حد يكون القمر ده معاه ويسيبه بردو ثم غمز لها .
حياه بخجل : كنان اتلم بقا .
كنان بحب : قلب كنان وروح كنان وحياه كنان كلها تحت امرك ثم أكمل يلا عشان اتاخرنا علي الفرح بدل ما اخطفك احسن بلاها فرح .
حياه بخجل وهي تمسك يده : يلا .
ثم نزل كنان وفي يده حياه وكان الاثنين احلي من بعضهم وخلفهم عدي وفي يده وعد وخلفهم حازم وفي يده سجده وخلفهم مؤيد وعهد ولكن عهد لم تسمح له بأن يمسك يديها .
كنان وهو يهمس لحياه: انتي عارفه انا هاين عليا امسك كل الناس واضربها عشان بيبصوا علي حياتي .
حياه بخجل : بس بقا ثم نزلوا الي الاسفل وكان والدها وجدها احمد وجدها ابراهيم في انتظارها .
محمد الصافي وهو يحضن حياه ويقبلها : مبروووك يا حياتي خدي بالك من نفسك ومن جوزك يابنتي .
حياه : الله يبارك فيك .
احمد الاسيوطي وهو يحتضنها : مبروك يا بتي ربنا يتمملكوا علي خير واحنا ديما في ضهرك يابتي لو عاوزتي اي حاجه احنا ديما موجودين .
حياه بابتسامه : ربنا يخليك ليا يا جدو .
ابراهيم الصافي: مبروك يا بت الغالي ربنا يتمملك علي خير لو عاوزتي اي حاجه كلميني ثم وجه نظره الي كنان وقال له : انت واخد نور عنينا يا داكتور خد بالك منيها واوعي تزعلها ولو هي زعلتك في يوم هاتها لغايه عندينا وبعدين يبجي ازعل .
كنان بابتسامه: حياه دي نور عنيا يا حاج ابراهيم .
إبراهيم الصافي وهو يحضنه : اسمي جدو زيك زي حياه بالظبط .
احمد الاسيوطي بابتسامه : ايوه احنا بقينا جدودك زي حياه بالظبط وانت ولدنا زيها بالظبط .
كنان بابتسامه : ربنا يخليكوا ياارب .
محمد الصافي بابتسامه: روحوا يلا اقعدوا وقرايبك يا حياه هنا كلهم وهيجوا يبركوا ليكوا .
وذهبوا الي هناك وبدأ الفرح وسط التهاني والمبركات وكان الجميع يقول إن العرسان اجمل من بعضهما كان الفرح ملئ بالسعاده والفرح .
كنان اخذ حياه وقاموا كي يرقصوا علي اغنيه ربنا يخليك لقلبي  لكارمن سليمان ❤️????
*******************
مش قادرة لسه اصدق إنك انت بقيت معايا♥️
وخلاص كل اللي ياما حلمت بيه بقى بين إيديا♥️
مش عايزة حاجة تاني، خلاص حبك كفاية♥️
واحلم واتمني ايه من الدنيا دا انت كتير عليا♥️
ربنا يخليك لقلبي تبقى طول العمر جنبي♥️
كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح♥️
كان لقانا أحلى صدفة ياللي جنبك ببقى عارفة♥️
من حسن حظي اني قابلتك تقدر تقول جيتني ف وقتك♥️
مانا كنت قبلك مش عايشة وخلاص هعيش♥️
ياما عليك كنت بدور وبجد مش قادرة اتصوّر♥️
لو عمري كان قبلك عدى مقابلتنيش♥️
ربنا يخليك لقلبي، تبقى طول العمر جنبي♥️
كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح♥️
كان لقانا أحلى صدفة ياللي جنبك ببقى عارفة♥️
انك انت جيت حياتي تِملى كل سنيني فرح♥️
****************************
ظلوا يرقصون سويا ثم قال بتاع الدي جي الي الكابلز أن يشاركون معهم الرقصه .
فقام حازم وأخذ سجده بعد رفضها .
حازم بابتسامه : اتظبطي وارقصي يا زوجتي العزيزه صحيح انتي اسمك ايه يا زوجتي .
سجده بضيق : ياعم زوجتك مين وبعدين اسمي سجده .
حازم بغمزه : لا اسمك حلو زيك يا قمر .
وظلوا يرقصون .
عند عدي ووعد .
مدي عدي يده لي وعد وقال : تسمحيلي بالرقصه دي يا وعد هانم .
وعد بضيق : لا مش عايزه ارقص .
عدي وهو يشدها : لازم ترقصي الصحافه مركزين معانا .
وعد بزهق : اووف طيب .
وأخذها وذهبوا رقصوا معا وسط تصوير الصحافه لهم .
ثم بعد أن انتهوا من الرقصه ذهب كنان وحياه الي مكانهم واتي إليهم مؤيد وعهد وكان مؤيد يحمل طقم الماس فخم جدا .
كنان بابتسامه : تسمحيلي البسك الهديه دي يا حياتي هي مش مقامك .
حياه بخجل : بس يا كنان انت جبتلي شبكتي .
كنان بابتسامه : ودي هديتك يا حياتي ثم ألبسها إياها وسط فرحه الجميع .
ثم ذهب عدي إليهم واتي بمايك وجيتار ومسكهم ثم بدأ يعني ويقول .
***********************
في حاجة فيك معرفش ايه هياااااا بتحليك ديما في عنياااااااااا????
وانت معايا انا بنسي الدنيااااا وبسرح فيك انا كل شوبة????
بسمع صوتك ينده لياااااااا دقات قلبي تبان في عنيا????
بقي معقول دي حاجة عادية لسه ملاك ومخبي علياااااااا????
قولي ايه هي سهل عليا الحيره ديه مش طبيعية اكتر ما الواحد يتمناااااااااااااااا????
خدت الدنيا في عينك جنه ولا كلامك اه ياحبيبي من رقة سمعه بيتغني????
في حاجة فيك معرفش ايه هي بتحليك ديما في عنيا????
وانت معايا انا بنسي الدنيا وبسرح فيك انا كل شوبة????
بسمع صوتك ينده ليا دقات قلبي تبان في عنيا????
بيه معقول دي حاجة عادية لسه ملاك ومخبي عليا????
****************************
ثم اتي كنان الي جواره ومسك المايك وبدا يغني ويقول ..
*****************************
الله علي حبك انت مبحبش غيرك انت والدنيا عندي انت والدنيا عليك شويه????
الله علي حبك انت مبحبش غيرك انت والدنيا عندي انت والدنيا عليك شويه????
ضحكت عينك لعيني الله الله يا عيني من يوم ما شفتها عيني بتلف الدنيا ديه
واخد قلبي بحنانو ومحدش خد مكانو والشوفق والحب بانو في اليله الحوه ديه????
الله علي حبك انت مبحبش غيرك انت والدنيا عندي انت والدنيا عليك شويه????
الله علي حبك انت مبحبش غيرك انت والدنيا عندي انت والدنيا عليك شويه????
عاشق صوتو وكلامو عايش علي احلامو معرفش ليه قدامو بتلف الدنيا بيه????
الله علي حبك انت مبحبش غيرك انت والدنيا عندي انت والدنيا عليك شويه????
****************************
فسقف لهم الجميع من صوتهم الرائع .
حياه بانبهار : صوتكوا روعه بجد .
وعد : صوتكوا جميل جدا .
عهد : صوتكوا جامد اووي .
مؤيد بضحك : لازم تعلموني اغني مليش فيه بقا .
حازم وهو جمب مؤيد : متحاولش حاولت اتعلم ازاي بس منفعش وحياتك .
وعد بابتسامه وهي تقف بجوار حياه : ممكن المايك يا عدي .
عدي باستغراب : ليه .
وعد : عادي هعمل حاجه دقيقه بص .
ثم أخذت المايك وقالت: لو سمحتوا يا جماعه ممكن تسمعوني ده تسريح مني ياريت بتوع الصحافه يجوا .
اتي الصحافيين حولهم .
وعد بابتسامه : اعرفكم بنفسي بس اكيد انتو عرفني انا وعد المعز صاحبه شركات المعز وكنت حابه اقول كلمتين من فتره حصل بين شركاتنا وشركات الشناوي سوء تفاهم واحنا اتهمناهم اتهام خطير لكن هما طلعوا براء من الاتهام ده وشركتنا اللي عليها الحق فأنا بعتذر اعتذار شخصي من الاستاذ عدي الشناوي صاحب شركات الشناوي وبعتذر من كل اعضاء شركه الشناوي والصفقه اللي حصل عليها الخلاف هتعملها شركتنا وشركتهم سوا وده بعد الاتفاق مع الشركاء اللي في لندن وشكرا ليكم .
وعد وهي تنظر الي عدي : من غير ما تقول انا كنت ناويه اعتذرلك بيني وبينك وبعد كده قدام الكل انا عارفه اني الي عملته غلط وحاولت اصلح الغلط ده وياريت تقبله .
عدي بهدوء: مش وقته الكلام ده يا وعد .
وعد وهي تذهب باتجاه حياه : ماشي .
أخذ الشباب كنان وذهبوا يرقصون سويا علي اغاني مهرجانات وظل حياه ووعد وعهد وسجده يقفون سويا يرقصون بهدوء مع بعضهم .
فاتيت إليهم تالا دون أن يأخذ أحد من الشباب باله منها .
تالا وهي تقترب منهم وبكل فل وحقد : الف مبروك يا مدام كنان .
حياه لا تعرفها ولكن ردت : الله يبارك فيكي مين انتي .
تالا بحقد : انا حبيبه جوزك مقالكيش عليا .
حياه بتوتر : انتي تالا .
تالا بحقد : ايوه انا تالا .
ثم قامت بتطليع السلاح من شنطتها ووجهته باتجاه حياه .
حياه بتوتر : انتي بتعملي ايه .
تالا بشر : هقتلك ماهو مش هتكوني مرات كنان مستحيل .
كنان عندما رآها كان بعيد عنها وصرخ بها : ابعدي عنها يا تالا .
تالا وهي تصوب المسدس باتجاه : لا هموتها هحسرك عليها هنتقم منك ثم أطلقت رصاصه باتجاه حياه .
وعد عندما رأت ذلك دفعت حياه بعيد عن الرصاصه ولكنها أتيت بها .
حاولت تالا الفرار ولكن عيله حياه مسكوها .
حياه وهي تقترب من وعد : عملتي كده ليه وظلت تبكي .
وعد بهدوء ؛ متعطيش انا اعتبرتك زي اختي ثم نظرت باتجاه عهد وابتسمت لها بحنان واغمضت عينيها .
عدي وهو يقترب منها ويحاول أن يكتم الدم وبعصبيه قال : حد يطلب الاسعاف بسرعه .
كنان : ابعد عنها يا عدي انا هحاول اكتم الدم علي قد ما اقدر .
عدي بعصبيه : مش هسيبها تموت لسه ماخدتش حقي منها .
كنان : ابعد عنها انا دكتور وعارف هعمل ايه ابعد .
عدي وهو يقوم ويضع رأسها علي قدميه : بالله عليك انقذها يا كنان انقذها .
ثم بعد نصف ساعه أتيت الاسعاف وذهبوا الي المستشفي ومعهم عيله حياه ووالدة وعد عرفت هي وعشق وذهبوا الي هناك .
في المستشفى الخاص بعائله المعز .
قلبت المستشفي عندما علموا أن وعد المعز أصيبت بتلك ناري فمن دلتهم علي تلك المستشفي هي سجده كانت معاها دائما بدموع وتدعي لها .
كنان : يا دكتور انا كنان الشناوي وانا هعملها العمليه .
مدير المستشفى: بس حضرتك مش شغال هنا .
كنان وهو يعطيه كارنيه : ده كارنيهي واكيد حضرتك سمعت عني قبل كده انا هعملها العمليه لازم انقذها دي انقذت حياه مراتي .
المدير : بس مينفعش يا دكتور .
عدي وهو يقترب من المدير المستشفى ومسكه من قميصه بكل الغضب والخوف والقلق الذي بداخله : هيعمل العمليه وملكش دعوه وبدل ما انت واقف ادخلوا يلا للعمليات .
ذهبوا الي العمليات ودخل كنان بعد أن وعد عدي اني ينقذها فهو راي الخوف والحب لها في عينين أخاه .
دخل كنان الي غرفه العمليات وهو وطاقم من الأطباء .
في الخارج أتيت فوفا وعشق .
فوفا بدموع وقلق وخوف : بنتي فين يا سجده بنتي فين .
سجده بدموع : اهدي يا فوفا 
فوفا وهي تنهار في الأرض : انا عايزه بنتي بنتي فين هاتولي بنتي .
حاولت سجده تهدئتها ولكن دون جدوي فاقتربت منها عهد .
عهد بدموع : ممكن تهدي هي هتكون كويسه بس ادعيلها حضرتك ادعيلها وهي هتكون كويسه .
فوفا بدموع : انا عايزه بنتي مش هقدر بنتي تروح مني هموت لو جرالها حاجه .
عهد وهي تطئمنها : اهدي ولله هتقوم بالسلامه بس ادعيليها ثم احتضنتها وظلت تبكي معها .
عشق بدموع : وعد يا سجده انتي عارفه انها كل حاجه ليها ثم ظلت تبكي .
فأخذتها سجده في حضنها وظلت تبكي معها .
حياه فضلت ابيها وجدها وهي تقول بدموع : وعد هتموت بسببي انا هتموت بسببي وظلت تبكي .
بعد فتره خرج كنان بسرعه وهو يقول عايزين دم بسرعه .
الممرضه وهي تركض إليه : يا دكتور فصيله الدم بتاعتها نادره جدا ومش موجوده في أي بنك .
كنان بعصبيه : اتصرفوا لازم نلاقي الدم ده ثم اتجه الي سجده وقال فين عائلتها .
فوفا وهي تقف بدموع : وعد بنتي فصيلتها نادره ومفيش حد عندنا بيحمل فصيلتها غير هي وبابها ثم ظلت تبكي .
عدي وهو يسأله عن اسم الفصيله ثم قال له كنان : مش فصيله حد في عيلتنا دي فصيله نادره جدا جدا جدا لازم نلاقي اي حد متبرع .
فقام أحد من الموجودين وقال انا فصيلتي نادره ونفس الفصيله خدوا مني ……
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة ديسمبر للكاتبة هند حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!