recent
أخبار ساخنة

رواية زينة حياتي الفصل الثالث 3 بقلم عليا الحموي

 رواية زينة حياتي الفصل الثالث 3 بقلم عليا الحموي
رواية زينة حياتي الفصل الثالث 3 بقلم عليا الحموي

رواية زينة حياتي الفصل الثالث 3 بقلم عليا الحموي

فرحك .  مهو معزومين برضو ولا ايه؟
رباب بسعاده: طبعا. طبعا. دنتو تنور  وتشرفو. 
أنا هبعتلكم الدعوات اول ما تجهز  
مازن : أن شاء الله
خرجت  زينه بصنيه الاكل للمطبخ   
زينه : الهانم  اكلت الاكل كله  واخدت  الدوا  وهتنام  شويه
رباب: أكلته كله  ...برافو عليكي   
زينه : فضلت  وراها لحد ما خليتها تاكله كله وشربت العصير. والدوا ...  ومتقلقوش غيرت ليها وفرشت سنانها ونامت
مازن: ما شاء الله عليكي انسه زينه   متشكر  جدا 
زينه : دا واجبي  وشغلي  ومش محتاجه شكر ابدا 
مازن ووالدته كانو سعيدين بوجود زينه  وشخصيتها القريبه للقلب  قضت معهم اسبوعين  كانت قد المسؤوليه ومهتمه بام مازن جدا
مازن كان راجع من الشركه وقت الغدا وشاف زينه قاعده بالجبنه.  راح ناحيتها  
:مسا الخير
:مسا النور
:ماما صاحيه  ولا نايمه؟
:نامت من نص ساعه  تقريبا  بعد ما اتغدت واخدت دش والدوا  .
مازن: شي جميل. ..أنا هدخل الغدا وارتاح ساعه وراجع لشركه
زينه: ممكن اتكلم مع حضرتك  بموضوع يخص والده حضرتك بس مش دلوقتي  يعني لو ينفع  بالليل؟
مازن بقلق: خير يا انسه زينه ماما مالها 
زينه: لالا ابدا دي ما شاء الله عليها زي الفل. متخفش ابدا 
مازن : الحمد لله ....ماشي هشوفك بالليل 
زينه: أن شاء الله
الغدا مازن وارتاح وراح الشركه  ورجع وهوه قلقان  
شاف زينه قاعده بالجبنه والجو كان حلو اوي 
مازن : مساء الخير
زينه ببسمه: مسا النور
قعد مازن مقابل زينه  
: ايه الموضوع يا زينه  قلقتيني
: اول مره تقولي يا زينه من غير انسه 
: احم اه أنا اسف يا انسه زينه
:لالا مش قصدي  بالعكس كدا التعامل بيبقا مريح أكثر 
: حاضر يا زينه 😊😊
:أنا بصراحه في الوقت يلي بكون فاضيه فيه كنت يقرأ الملف  الطبي بتاع والدته حضرتك  وأكثر من تقرير طبي بيقول انها ممكن تتعالج  بالعلاج الطبيعي. ونسبه نجاحه كبيره 
مازن: أنا عارف كل ده
زينه باستغراب: وليه متبعتوش مع طبيب علاج طبيعي؟
مازن بحزن: امي  مش موافقه  بتقول  انها راضيه بأمر ربنا 
زينه: ونعم بالله ...بس ربنا قال. اسعا يا  عبدي وانا اسعا معاك  يعني حضرتها مش هقوم تمشي بيوم وليه  كده من غير مجهود
مازن : انتي عايزه توصلي لأيه؟
زينه بثقه: أنا هتفق مع خبير علاج طبيعي  بيجي للست الوالده  لفتره لحد ما أتعلم منه وأتابع أنا معاها لوحدي 
مازن: بس ماما مش هتوافق
زينه: انا عايزه موافقتك انت. وام حضرتك سيبها عليا. 
مازن بسعاده: معنديش مانع  شوفي  اللي لازم يتعمل واعمليه  وانا جاهز 
زينه بسعاده: أن شاء الله 
تصبح على خير
مازن: وانتي من أهله 
بعد فتره 
مازن بالشركه رن تليفونه  : الو  صباح الخير يا زينه
زينه: صباح النور أنا مشفتش الصبح قلت اتصل بيك  وانقلك الخبر الحلو 
مازن بفرحه: قولي وفرحيني 
زينه بسعاده: الست الوالده وأخيرا وافقت على العلاج الطبيعي 
مازن: الحمد لله رب العالمين شكرا ليكي  يا زينه  بجد أنا سعيد جدا  وزي ما قلتلك أنا جاهز لاي حاجه
زينه:  أنا كلمت  دكتوره علاج طبيعي  ووافقت أنها تيجي كل يوم لمده اسبوع  وانا اكمل بعدها. وفي  جهازين. تدريب لازم يكونو موجودين
مازن كان سعيد لزينه واهتمامها بأميه.  قال: أنا جاهز لكل شي انتي تأمري بيه 
زينه بخجل: ميأمرش عليك ظالم. ...أنا طلبت 
 الاجهزه اون لاين  وبكرة بتوصل للفيلا  
مازن: أن شاء الله ابعثيلي الفواتير  وانا هدفعهم  وكمان مرتب الدكتوره بتاعه العلاج الطبيعي
زينه: أن شاء الله.  أنا اسأزن اشوف الست الوالده
مع السلامه
مع السلامه
عدا اسبوع وكانت دكتوره العلاج الطبيعي متابعه مع زينه وام مازن  التدريبات 
رجع مازن من الشركه بالليل وشاف أمه وزينه قاعدين  بالجبنه 
مازن: مسا الخير
زينه وام مازن: مسا النور
مازن:ازيك يا ماما عامله ايه  وعامله ايه بالعلاج الطبيعي 
ام مازن: الحمد لله يبني كله تمام   مع أن زينه بتتعبني  بس مش مشكله  اتحمل شويه علشان ارتاح بعدين
مازن: لا يا ماما متتعبيش نفسك  كل شي  براحتك
مازن: انسه زينه ياريت بلاش تتعبيها وخليها على راحتها
زينه: أنا والله بسيبها  على راحتها  و....    
ام مازن هههههههانا بهزر معاك يبني  زينه مفيش زيها. متتعصبش عليها 
مازن:يعني مبتتعبيش ولا بتتوجعي 
:   لا يا حبيبي انا بخير متقلقش عليا   ..حتى اني مبقتش احتاج حد يأكلني   زي زمان.   دلوقتي بقدر اتحكم بالمعلقه  والصحن احسن من اول بكتير  
مازن:أنا اسف لو اتعصبت عليكي يا انسه زينه  حقك عليها
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent