recent
أخبار ساخنة

رواية ليس اخي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء محمد

 رواية ليس اخي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء محمد
رواية ليس اخي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء محمد

رواية ليس اخي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء محمد

كريم وكارمه بصريخ:ماااااااااماااااااا
طلعوا يجروا لقوا سماح وقعه علي الارض تاخد نفسها بصعوبه كريم شالها وداخلها اوضتها وكارمه راحت تكلم الإسعاف 
سماح بصعوبه:كر...يم اي...سمعني
كريم وبيحاول يمسك نفسه:هشششش متتعبيش نفسك
سماح:اس...معن..ي ضرو...ري
كريم:لا يا ماما اسكتي وكله هيبقا بخير 
سماح بتعب :لازم تسمعني يابني أنا خلاص بموت 
كريم:بعد الشر عليك متقولش كده تاني كله هيبقا تمام
سماح:كارمه مش اختك يا كريم
كريم بصدمه: يعني اي
سماح :هقولك من بعد مخلفتك عملت حادثه ومكنش ينفع اخلف تاني وانا كان نفسي في بنت وكنت كل يوم بروح الملجاء وكان في يوم بنت جت جديد وصغيره وملفوفه كده عجبتني وفضلت كل يوم بروح الملجاء مخصوص عشانها وفي الاخر ابوك وافق وابوك حبها اوي ولما مات قالي متقوليش لحد من العيال ولا اي حد غير لما ربنا يأذن بأجل
كريم لسه مصدوم
سماح:أنت الوحيد اللي هتعرف تقولها الخبر ده خالي بالك منها ونبي وعارفه اني بحبها
كريم  مصدمه:ازاي مش اختي يعني مش فاهم والسنين دي كلها واجي تقوليلي دلوقتي لين كده يا امي حرام والله دي قلبها هيتكسر 
سماح وهي بتاخد أنفسها الاخيره:خالي بالك منها ونبي 
كارمه بدموع وصريخ:الإسعاف وصلت بسرعه يا كريم ونبي ماما هتموت 
بعد فتره في المستشفى
دكتور بأسف: البقاء لله ياجماعه 
كريم بزعيق:ازاي انت مجنون روح اتاكد
كارمه فضلت تعيط جامد 
كريم :وسبب موتها اي
دكتور:ساكته قلبيه عن اذنكم 
كريم اخد كارمه في حضنه وفضل يطبطب عليها 
كارمه بعيط شديد جدا :ليه مشيت وسبتنا ليه  انا مش هعرف اعيش من غيرها طب قولها إنها تصحي وتبطل مقلب وانا مش هضيقها تاني خليها تضربني براحتها ونبي خليها تصحي 
كريم بهدوء :اهدي هي دلوقتي ارتاحت ويالا نشوف هنعمل اي اهدي هي في مكان احسن 
بعد يوم شاق جدا من دفنه للعازه 
كريم في سره :اقولك ازاي ياكارمه يعني عليكي دنيا جت عليكي فجاه اقولها ازاي ياربي وهي في الحاله دي 
سمع صوت عيطتها أقام جري عليها 
كريم بحنيه ويحاول كتم دموعه:اهدي يا كوكي يا حبيبتي اهدي ونبي خلاص هي في مكان احسن خلاص متزعليش ونبي 
كارمه بشقعه من عياط:ليه ....كر.يم .. متسبنبش
كريم:عمري ما هسيبك عمري 
كارمه:انت بتعيط ليه 
كريم اترمي في حضنها وفضل يعيط كأنت اول مره بعيط في حياته 
كارمه مصدومه اول مره تشوفه بحاله دي
بعديها نام في حضنها من العياط وكأنه كان محتاج يعيط ويشيل الهم اللي علي قلبه وهي كمان نامت 
كريم صحي لقه نفسه نايم في حضن كارمه افتكر حصل اي امبارح 
كريم بحده:كارمه اصحي كارمه يالا عشان تفكري 
كارمه باستغراب :انت اول مره تقولي باسمي 
كريم: اسفه وبسها من دماغها 
كارمه ببرأءه: طب أنا جعانه
كريم بهزار:طب يالا بقا كفايه نكد وناكل
كارمه:حاضر 
بعد حلول الليل 
كنت كارمه قعده تشرب نسكافيه بتاعها في بلكونه وتفتقد امها جدا بس هتعمل اي وفضلت تعيط وفجاه كريم داخل 
كريم:القمر ده لسه زعلان خلاص بقا 
كارمه اترمت في حضنه :خليك جمبي ونبي 
كريم تتنهد:أنا معاكي اهو واخدها وقعدوا 
كريم:ممكن اكلمك في موضوع  مهم 
كارمه بهزار:اي هتجوز 
كريم بضيق:لا والله دماغك في جواز بس 
كارمه:طب اقول بقا 
كريم: عوزك تفهمي كل اللي هقوله كويس وهحكلها كل حاجه 
كارمه بصدمه شديدة وسكتت تماماً
كريم بقلق:كارمه حبيبتي انتي كويسه
كارمه بذهول وصريخ:ابعد عني ابعد كلكم كذبين وهي مش بتحبني وليه خبت عليا أنا بكرهكم كلكم امشي وسبني 
كريم بقلق وحزن:ليكي حق تزعلي وتعيطي وتعملي اللي انتي عوزه بس مش هسيبك 
كارمه:مليش دعوه امشي وسبني
كريم بحزن:حاضر
كارمه داخلت الأوضاع وفضلت تكسر كل حاجه في الاوضه وتعيط وتصرخ جامد وكريم سمعها وكان قلبه  بيتقطع عليها 
حاول يفتح الباب لكن هي رفضه خالص سبها وارح علي اوضته ونام من كتر التفكير والوجع 
بعد حلول النهار 
كارمه بوش شاحب ودبلان لمت هدومها وجايه تمشي صبح بدري سمعها كريم وطلع يجري 
كريم بزعيق وعصبيه:اي اللي انتي بتعمليه ده انتي مجنونه ولا اي
كارمه بصوت واطي جدا بسبب عياطها وحزنها:لازم امشي أنا مليش مكان هنا 
كريم بنفس الغضب:كارمه لو مداخلتيش اوضتك واتعدلتي هتشوفي مني. اللي عمرك ما شوفتيه 
كارمه:ابعد يا كريم عني كده عوزه امشي ولسه هنكمل كلام وقعت مغمي عليها 
كريم جاب دكتورة
دكتورة:عندها هبوت في دوره الدموية وممكن لو مهتمتش بيها يحصلها حاجه لقدر الله ولوسمحت متزعلهاش ياريت ولا اي ضغط 
كريم بتفهم:حاضر 
بعد ايام اختفي المرح والمشاعر واي حاجه حلوه في البيت ده وكريم وكارمه بقوا اغراب جدا كارمه بقيت بعيده عن كريم تماماً لغايت في يوم.
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent