recent
أخبار ساخنة

رواية زوجوني مرات اخي الفصل الرابع 4 بقلم لمياء رفعت

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الرابع 4 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الرابع 4 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الرابع 4 بقلم لمياء رفعت


فارس: جري عليها وشالها بين ايديه ورفعها ع السرير...وشال رامي وآدم ودخلهم في الاوضة بتاعته يناموا عشان مايقلقش الأطفال ع ولدتهم الكاتبة لمياء رفعت 
فارس:مالك ياندى فوقي وجاب برفان ولسه هيفتح البرفان اخد باله من البيجامة الا هي لابساها وشعرها كله الا كان ع وشها شال شعرها كله ورجعوا لورا وفهم انها لو فاقت وهي بلبس ده هتضايق انه جنبها خصوصًا انها محجبة..مشي إتجاه الدولاب عشان يجيب ليها حاجه تلبسها ورجع ف كلامه وقال بلاش ادخل في خصوصيتها وافتح الدولاب بتاعها راح قالع التيشيرت من عليه ولبسهولها وقرب منها وبدأ يفوق فيها لحد مابدأت تفوق ولكن برضو من التعب كانت مش حاسه بنفسها وبدأ جسمها كله يرتعش من البرد ومابقتش حاسه بنفسها ولا بفارس انه جنبها...اخدها فارس في حضنه جامد وغطاها وبقى يشيل شعرها الناعم من ع وشها ويقول في نفسه انا مش عارف انتي عملتي فيا ايه وليه اتعلقت اوي كده بيكي انا بفرح بطريقة غير عادية وانا جنبك مش عاوز فعلا ابعد عنك بقيت بحس ببعدك ع مابخرج حتى بره مش عارف الا انا فيه ده من ناحيتك ايه بس وماحسش بنفسه ونام وهي ف حضنه
____________________________
حمدون: يابني انت فين بتصل بيك من بدري مش بترد عليا ليه
ابنه: معلش يابويا التليفون ماكنش جنبي
حمدون: يابني عشان خاطر ربنا انا تعبت وجيت في السن ده ومابقتش قادر خلاص تعالى انت ومراتك وعيالك اقعدوا معايه
ابنه: يابويا محدش فاضي ابعت لا اختي ندى تيجي تقعد معاك
حمدون: بعياط منك لله بقى ندى الا لسه متجوزة وفي مسافة بينا ومعاها اتنين عيال بتوديهم كل يوم الحضانه هي الا هتجيلي بنتي الا ف رقبة راجل وراجل غريب هي الا هتجيني وانت ابني مش راضي تجيني
ابنه قفل السكه
حمدون: منك لله حسبي الله ونعم الوكيل 
______________________
منار:مالك ياخالد رايح جي ليه كده ماتقعد شوية
خالد: عمال يابنتي بتصل ع فارس من الصبح مش بيرد عليا مع انه متعود يقوم بدري وغير كده النهارده الفرح المفروض يبقى معايه ف يوم زي ده
منار: تلاقيه بس نايم تعالى طيب وصلني الكوافير الكاتبة لمياء رفعت 
خالد: ماشي
__________________________
اخت فارس احلام: منك لله منك لله في واحد يعمل في مراته كده وبعياط جامد مفيش غير الضرب فيا كل شويه انا زهقت منك ومابقتش طايقه اقعد معاك
بسام جوزها: والله مش عاجبك الباب يفوت جمل وانا كده كده حطيت هدومك ف الشنطه ويلا برة وقفل الباب
______________________
في بيت علي اخو فارس الكبير: الباب بيخبط
هدى فتحت الباب: مين احلام مين الا عامل فيكي كده اكيد جوزك وببرود ادخلي جوا بنفطر
علي: بخوف ولهفه على أخته مالك يااحلام مين الا عامل فيكي كده
احلام: انهارت ومقدرتش تكلم
هدى: هيكون مين اكيد جوزها
احلام: معلش ياعلي انا بس مردتش ادخل ع ابويا وامي كده وانا متبهدلة ومضروبة قولت اهدى شويه واروح عندهم عشان امي تعبانه وهتزعل لم تشوفني كده
هدى: لا عادي ماهم واخدين ع كده
علي : انتي بتقولي ايه ادخلي جوا واسكتي انتي 
احلام : انا همشي ياعلي
علي: تمشي فين انتي في بيت اخوكي واشيلك فوق راسي يااحلام انتي وعيالك
____________________________
ندى:فتحت عينيها وقامت من النوم لقت نفسها في حضن فارس ع السرير وفارس عاري الصدر بدون تيشيرت 
ندى: بخضة وصوت عالي انت بتعمل ايه هنا وايه حصل 
فارس: فاق من النوم ع صوتها.....اهدي اهدي براحة مفيش حاجه والله حصلت بس كل مافي الموضوع ان آدم كان عايط بالليل ودخل عندي الاوضة عشان يشرب وقالي ماما نايمة فالأرض ومش بترد عليا دخلت لقيتك مغمى عليكي ف الأرض ف طلعتك ع السرير ....
ندى: باصة بعيد عشان فارس كان عاري  الصدر وقالتله طيب وانت قالع ليه 
فارس: عشان انتي كنتي لبسه بيجامة ومتاكد من جوايا انك لو صحيتي ف الوقت ده وانتي بالوضع ده قدامي ماكنتيش هتسكتي ف مردتش افتح دولابك وقلعت التيشيرت بتاعي ولبستهولك
فارس:اخد باله وحب يقول حاجه ويشوف رد فعلها وكمل كلامه وقال
وجيت اخرج ع فكره من الاوضة لم فوقتك لقيتك مسكتي في ايدي وقولتيلي ماتسبنيش يافارس ارجوك انا تعبانة
ندى: انااااااااااا قولت كده 
فارس: آآآآه قولتي وعشان كده فضلت جنبك طول الليل لحد ماالنوم غلبني 
ندى: طيب قوم اخرج برة لو سمحت 
فارس: هو ده الا ربنا قدرك عليه تقوليه ليا بعد ليلة امبارح وانا سهران جنبك وانتي تعبانة 
ندى: آآآآه اخرج 
فارس قرب منها جامد وهو برضو جنبها ع السرير ورفع شعره لفوق الا كان ع عينيه لم قام من النوم 
ندى: انت هتعمل ايه 
فارس: عايز التيشيرت بتاعي ولا عجبك وراح غامز بعينيه
ندى: والله هصوت
فارس: هههههههههههههه اهدي يامجنونة والله بهزر وقام من ع السرير والتفت وراه ع فكره ياندى شعرك جميل اوووووي 
ندى بااحرج ولفتت وشها بعيد 
_____________
فارس: الاولاد كده راحت عليهم الحضانة الضهر اذن ومسك فونه شاف خالد متصل كتير رن عليه الكاتبة لمياء رفعت 
خالد: ايوة يافارس قلقتني عليك فيك ايه 
فارس: ابدا ياحبيبي والله بس راحت عليا نومة
خالد: ليه كانت عليك سهرة 
فارس:ههههههههه بصراحة ايوة
خالد: طيب قول والله 
فارس: والله ماحصل حاجه
خالد: روح الله يكسفك 
فارس:هههههههه المهم بتعمل ايه
خالد :تعالى اطلع عشان في ناس معزمتهاش وكمان اهلك نروح نعزمهم ونعزم الشباب عشان نسيت بجد ناس فيهم
فارس: طيب ماشي هتغدا وجيلك
_________________________
علي واحلام راحو بيت أهلهم 
الهام: الواطي الا ماكنش ليه لازمة مفيش الا كل شوية يهينك ويضربك قدام عيالك 
احلام: بعياط
علي: يابويا خلاص كفايه لحد كده وكفايه بهدلة لا اختي يغور في ستين داهية
محمود: اهدى يابني وحيات امه الا فات كوم والا جي كوم كله كوم تاني اصبر انت بس محدش فيكم يجيب سيرة لفارس عشان انتوا عارفين عصبيته ومش بيسكت بدل مايروح في داهية بسبب كلب زي ده
__________________
ندى: قامت اخدت دش ولبست هدومها ولفت طرحتها ودخلت اوضة فارس عشان تصحي أولادها خبطت ع الباب لكن فارس ماسمعش لأنه كان في الحمام بياخد شاور
اخدت الاولاد وخرجت تجهز الغدا 
فارس:خرج مالقيش الأولاد لبس هدومه ونزل شاف ندى جهزت الأكل وقالتله يلا عشان تتغدا ولكن مكسوفة منه 
فارس اخد باله وماحبش يضيقها وقالها مش هتغدا بعد اذنك انا خارج عند صاحبي 
ندى: طيب اتغدا الأول
فارس: لا بلاش خصوصًا اني شايف في عينيكي انك مش حابه تبصيلي بعد ماقومتي من النوم ولقيتي نفسك في حضني 
ندى وشها احمر واتكسفت 
فارس: هههههههههههههه خلاص ياندى مش هاكل والله انا خارج
ندى: ندى ؟بقالنا مع بعض ٤ شهور ولكن اول مره اسمعك تنادي ليا بااسمي 
فارس: عشان ماحستش بقربك مني غير امبارح وانتي في حضني الليل كله....بعد اذنك وسابها ومشي
____________________
خالد: الووووووو ايوة يامنار
منار__________________
خالد:طيب مش عارف فارس هيوافق ولا لا استني خليكي معايه هو جي اهو
فارس: في ايه
خالد: منار ف الكوافير ومعايه ع الفون بتقولي حابه ندى تبقى معاية 
فارس: اكيد معنديش مشكله بس والله ياحبيبي هي تعبانة من امبارح يدوبك فاقت دلوقت والأولاد معاها لكن بإذن الله هتيجي الفرح بالليل
خالد: هاااا سمعتي يامنار
منار:______________
خالد: ماشي ياحبيبتي سلام
مشي فارس هو وخالد بدعوة الفرح وف آخر النهار 
خالد: يلا انت بقى يافارس روح اجهز عشان خلاص قدامنا ساعتين ونروح نجيب منار من الكوافير 
فارس :ماشي سلام
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent