recent
أخبار ساخنة

رواية قلب الحمزة الفصل الخامس 5 بقلم مريم البوشي

 رواية قلب الحمزة الفصل الخامس 5 بقلم مريم البوشي
رواية قلب الحمزة الفصل الخامس 5 بقلم مريم البوشي

رواية قلب الحمزة الفصل الخامس 5 بقلم مريم البوشي

وقفنا المره الي فاتت لما كان نصر وولاء بيتكلمو وفيه شخص بيسمعهم نكمل بقه
~~~~~~~~~~~~~
خالد الدمنهوري : يقف أعلي درجات السلم ويستمع الي الكلام بعياط شديد وفي هذه اللحظات كانت سعاد الخادمه آتيه بالقهوه ل الحاج نصر ورأت خالد يقف يستمع إليهم 
سعاد : يا مراري ايه الي موجفك هنا يا خالد بيه 
خالد ببكاء شديد  : ع ي ز ي ن ي و د و ن ي ال م س ت ش ف ي ( عايزين تودوني المستشفي ) 
سعاد : طب تعالا بس معايا وانا مش هوديك في حته عشان مينفعش حد يشوفك كدا 
خالد : له لازم امشي من هنا 
سعاد : طب تعالا كده وانا همشيك وخدت خالد ودخلتو قوضتو وقفلت عليه 
سعاد : سامحني يا خالد يابني بس كده احسن ليك 
نصر :هقوم دلوقتي اتصل بالدكتور الي اتفقت معاه عشان ييجي ياخدوا 
وبيتصل بالدكتور 
~~~~~~~~~~~~~~~
في القاهرة تحديدا عن بيت قلب وكان يوم جمعة  
قلب صحت و صلت فرضها ومسكت الفون تكلم منه صحبتها
منه: اهلا اهلا بالي لسة صاحيه 
قلب:  معلش يا منه استحمليني زي صحبتك بردو بقولك انا عايزة أخرج ايه رأيك 
منه : وانا كمان عيزا أخرج بس هنروح فين 
قلب: اي حته يا بنتي المهم نخرج
منه: ايوا يعني اي حته دي تبقي فين 
قلب : معرفش يا منه ايه رأيك نروح الملاهي
منه: لا معييش فلوس تعالي نروح حته تانية 
قلب : حته تانية دي فين يعني 
منه: معرفش يا قلب مش انتي إلي عيزا تخرجي 
قلب: منه اخر كلام تعالي نتمشي شوية ونرجع تاني ايه رأيك 
منه: مش عارفة بقة بصي تعالي نروح في 
قلب بمقاطعة : مفيش ولا هوا هنروح يعني هنروح يلا البسي ونتقابل وقفلت 
منه: ايدا هيا قفلت في وشي ماشي يا قلب الكلب لما اشوفك 
( البت منه دي بتفكرني بواحده صحبتي اوي طبعا هيا لما تقرا الرواية هتعرف نفسها😹👀)
لبسو ونزلو اتقابلو وفضلو ماشيين لغايت ماتعبو جدااا وراحوا عشان يقعدوا في كافيه 
قلب: انا تعبت اوي ايه رأيك ندخل الكافيه ده نقعد فيه 
منه : لالا شكلو مش عاجبني تعالي نشوف واحد تاني 
قلب : يا صبر ايوب يلا ياختي بس خلصيني 
منه : تعالي دا جميل جداا تعالي ندخل يلا عشان نتصور واغفلك
قلب : اي حاجة ياختي بس يلا 
دخلو الكافيه و طلبو حاجة يشربوها 
منه: قلب تعالي عشان نتصور 
قلب : لا مليش مزاج 
منه: قومي يا جزمه مليش دعوة وشدتها من ايديها 
( تعاليلي يا منه خدني معاكي وصوريني 😹👀) 
راحو عشان يتصورو بس منه شافت حاجة 
منه بصدمه : احي*ه يا قلب بصي كده وراكي 
قلب بصدمه :😳😳😳
~~~~~~~~~~~~~~~~~
شيفاك /ي يا مش محترمة ياالي بتسرقي روايتي 🙄
حمزة صحي من النوم وطلع
 عشان يفطر مع اختو ليالي 
ليالي بصوت عالي : زومي زومي زومي قومم يلااا
حمزة من وراها : بقة يا جزمه كنتي عيزة تخضيني 
ليالي ببرائه مصطنعة : لا يا روحي محصلش انا بس كنت عيزا افوقك 
حمزة: طب يلا يا اخرة صبري عشان جعان حضرتيلي فطار ايه 
ليالي : مقولكش عملالك اندومي انما ايه جاامد 
حمزة : بقة حمزة الدمنهوري علي اخر الزمن يفطر اندومي 
ليالي : يابني بطل ام كده الله يرحم ابوك 
حمزة مسكها من قفاها: مالو ابويا بقة
ليالي : ولا اي حاجة قمر قمر كدة امواه 
حمزة : ايوا كدة اظبطي 
فطرو الاندومي الي ليالي عملاه 
ليالي : زومي عيزا أخرج 
حمزة : عيزا تروحي فين بقة 
ليالي : عيزا اروح الملاهي 
حمزه: بقة مستر حمزة الدمنهوري علي اخر الزمن يروح ملاهي 
ليالي ببرائةعيون القطط : عشان خاطري يا زومي 
حمزة : لا مش موافق اختاري مكان تاني 
ليالي ببكاء مصطنع: طب ولو قلتلك عشان ابنك الي في بطني 
حمزة: ابن ايه الله يخرب بيتك هتجبيلي مصيبة 
ليالي : وكمان بتستعر من ابنك الي في بطني 
حمزة : خلاص ياختي هوديكي المكان الي انتي عيزاه
ليالي : في ثنية إلا ثنية حااضر فريرة 
حمزة : طب يلا ياختي 
ليالي وحمزة لبسو وخرجو وداها الملاهي وفضلت تلعب كتير وبعدها روحو حمزة رن علي والده وكلمه وعرف انو هيودي خالد مستشفي قفل معاه بعصبيه شديدة وقرر يعمل حاجة في دماغو 
يتبع ......
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent