recent
أخبار ساخنة

رواية أسيرة جلادي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أسيرة جلادي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني


فادي بعد حوالي ساعة خبط عل ندي عان يطمن عليها بس ندي مفتحتش قعد يخبط عليها كتير برضو مفتحتش دخل هو بس اتصدم لما لقها مرميه علي الارض و اديها بتجيب دم ووشها شاحب وشفايفها مياله للزرقان
فادي اتخض جدا واخدها وجري بيها علي المستشفى وفضل قاعد مش قادر يصدق ان ندي ممكن تنتحر بسببه هي قد ايه انسانه رقيقه ومؤمنه ديما بتصلي وتقرا قران وتدعي لدرجة دي ياست منه ومن العيشه معه هو ازاي اصلا قدر انو ياذيها بالطريقة دي ليه هي ما ماجده كانت قدامه معملهاش حاجه ليه كان ممكن ينتقم منها هي زي ما هو عاوز بس هو اختار انو ينتقم من ندي مع ان فادي من وهما صغيرين وهو بيحبها الوحيده اللي كانت بتتعامل معه كويس وبتحب تلعب معه ديما وهما صغيرين ابتسم لما افتكر اكتر من موقفليهم سوا 
فلاش باك
ماجدة بزعيق فادي انت يا زفت ياللي اسمك فادي 
فادي جري عليها ايوه يا خالتو نعم 
ماجدة بقرف خالتو قولتلك ميت مره اسمي ماجده هانم انت ايه غبي مبتفهمش زي امك اتهبب اجري حط الاكل يلا وخلص المواعين اللي في الحوض دي ولما تخلص ابقي تعالي لم الكل يلا 
فاددي بحزن وغضب طفل في نفس الوقت حاضر يا ماجده هانم اي أوامر تانيه
ماجدة شاورتله باديها بمعني لا 
فادي دخل المطبخ عشان يحط الاكل ندي دخلت وره
ندي بطفوله ادي ادي ادي 
فادي نعم يا ندي عاوزه حاجه 
ندي اه شلني فوق عشان اعرف الكمك 
فادي ابتسم غصب عنه وشالها اي يا نودي في ايه 
ندي مسكت وشه باديها الاتنين انت زحلان من مامي
فادي لا يا نودي انا مش زحلان وكمل بسخرية بس لازم احطلكوا الاكل ياما مامتك هزحلاني بجد 
ندي وشوشته بث انا مش هالكل معاهم عشانك الكل
(اكل)ماسي 
فادي ابتسم لا مش ماسي عشان انتي مش هينفع تلكلي (تكلي )معايا عشان الكل بتاعي مش هيعجيبك 
ندي باسته من خده لا يعتبني (يعجيبني ) عشان معك 
فادي ابتسم انتي طيبه اوي يا ندي وبريئه اوي ياىيتك تفضلي كده علي طول 
ندي امممم انا مش فاهمه بس انا بحبك 
فادي ابتسم وانا كمان بحبك انزلي بقي عشان الحق اخلص الي ورايا ونزلها 
…………
موقف تاني 
ماجده ضربت فادي بالقلم وبغضب انت غبي زي امك ومبتفهمش ايه قولت ميت مره الحاجه دي متتحطش هنا يلا غور من وشي 
فادي سابها ومشي وكان جوه غصب يكفي الدنيا 
ندي جريت عليه ادي ادي استني 
فادي بعصبية ندي ابعدي عني دلوقتي احسنلك 
ندي عيطت هو انت عل طول بتبقي زحلان مني وتبقي وحش كده انا زحلانه منك ومش الكمك (اكلمك) تاني وجايه تمشي 
فادي لحقها استني يا ندي استني انا اسف متزعليش مني انتي عارفه انا بحبك
ندي زقته براحه لا انت وحش وانا مش حبك بس 
فادي حضنها لا وحياتي يا ندي عشان خاطري انتي الوحيدة اللي انا بحبها وهي بتحبني هنا متزعليش مني تنا اسف 
ندي ابتسمت بطفوله وانا مش زحلانه منك لاص (خلاص) انا حبك وباسته من خده 
…………
باك
فادي فاق عل صوت الدكتور 
فادي ها طمني يا دكتور ندي عامله ايه 
الدكتور المريضة نزات كتير جدا ومش لقين فصيله دمها 
فادي بخوف هي فصيله دمها ايه
الدكتور -o 
فادي ونا نفس الفصيله خد مني اللي انت عاوزه 
الدكتور طب اتفضل معايا بسرعه واخد فادي وسحب منه الدم اللي محتاجه
فادي قعد علي الكرسي بتعب يا رب خليها لسا يا رب انا مش هعرف اعيش بذنبها يا رب 
بعد شويه الدكتور خرج لفادي 
فادي ها يا دكتور طمني 
الدكتور الحمدلله الحاله بقت احسن بس لازم حضرتك تعرف سبب محاوله الانتحار دي وانا قولت لحضرتك عل حالتها النفسية وانها محتاجه عنايه وده غير الضعف العام اللي عندها والانميا هي فقدت وزن كبير جدا في فتره قصيره 
فادي ندم حاضر يا دكتور ان شاءالله انا هتصرف بس هي هتفوق امتي
الدكتور كمان ساعه ان شاءالله
فادي متشكر اوي 
الدكتور العفو عن اذنك 
فادي  لقي فونه بيرن رد ايوه يا حسام 
حسام ازيك يا فادي ايه يا راجل عاش من سمع صوتك 
فادي معلش يا صاحبي كنت مشغول شويه انت عامل ايه وادهم ايه اخباره 
حسام تمام الحمد لله ابه فاضي امتي مش هشوفك 
فادي لا اكيد انا بس مشغول الفتره دي ورايا ميت حوار اخلص ونتفق يا صاحبي
حسام ماشي يا عم اسيبك انا بقي سلام وقفل 
فادي دخل لندي وفضل قاعد جنبها مستنيها تفوق 
فادي مسك ايدها وباسها انا مكنتش اعرف ان ممكن يحصلك كل ده انا افتكرت الموضوع عادي في ناس اصلا مبيحبوش غير العنف ده انا مكنتش اعرف يا ندي انتي حد رقيق اوي حفطقك عليا انا اسف اسف اوي سامحيني انا هعمل ايه حاجه في الدنيا عشان تسمحيني وهنسيكي كل حاجه
ندي ابتدت تفوق وتفتح عنيها 
فادي بلهفه حمد الله علي سلامتك يا حبيبتي
ندي بصت لفادي بخوف وابتدت ترجع لورا في السرير بس فادي مسها برقه 
فادي ممكن بس تهدي ممكن متخفيش مني عشان خاطري يا ندي اهدي 
ندي بصتله بالم ودموع ولفت وشها الناحيه التانيه 
فادي اتنهد بحزن طيب يلا عشان نروح وشالها ومشي بيها وهو ماشي وشايهلها خبط في دكتور
فادي معلش اسف
الدكتور بصله وبص عل ندي و زي ما يكون اتخضر قصاد جمالها ومردش علي فادي 
فادي رفع حاجبه باستغراب ومشي والدكتور فضل باصص عل ندي 
فادي وصل بندي البيت ووداها الاوضه وقبل ما يسبها كان اخد كل حاجه حاده في الاوضه حتي المرايا المكسوره لما وقال انو هيشيل كل المريات اللي في الاوضه 
فادي انا هنزل اجيبلك اكل وعصير وحبه حاجات خلي بالك من نفسك انا مش هتاخر 
وسابها ومشي 
ندي قعدت تعيط بشكل هستيري وتعابتي نفسها انا ازاي عملت كده ازاي ياست من رحمه ربنا بيا استغفر الله العظيم سمحني يا رب وقامت اتوضت وقعدتت تصلي لحد ما نامت 
فادي رجع لقاها نايمه عل الارض حطها عل السرير تاني وصحها 
فادي ندي اصحي يا حبيبتي بصي انا جيبتلك ايه عصير واكل و 
ندي بصتله بخوف 
فادي كمل
فادي بحنان خدي يا ندي ده بوكس الحلويات اللي انتي بتحبه جيبتهولك مخصوص اهو
ندي رجعت في السرير بخوف وهزت راسها برفض 
فادي حاول يقرب منها  ليه يا حبيبتي ها مش عاوزه لو مش عاجبك اجيبلك غيره
ندي قامت بسرعه بخوف واستخبت في الدولاب وقفلت علي نفسها 
فادي اتعصب جدا وراح فتح الدولاب وخرجها منه ومسكها من درعها بعنف 
فادي بغضب ايه في ايه مالك هو انا هكلك اما جايبةك اكل مش سم ايه انتي ختعيشي في دور المجنونه ده كتير 
ندي بقت تترعش وتعيط لحد ما اغمي عليها فادي زقها عل الارض وخرج 
يتبع...
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent