recent
أخبار ساخنة

رواية احببت مشاغبة الفصل السادس 6 بقلم الاء فوزي

 رواية احببت مشاغبة الفصل السادس 6 بقلم الاء فوزي
رواية احببت مشاغبة الفصل السادس 6 بقلم الاء فوزي

رواية احببت مشاغبة الفصل السادس 6 بقلم الاء فوزي

حنين رجعت البيت وهيا باين عليها العياط بعد مانيمت بسنت وعرفتها هيتصرفوا ازاي هنعرف طبعا هيتصرفوا ازاي يلي بينا 
حنين بتخبط ع الباب : افتحي ياماما 
عمر : استني يلي بتخبط لحظه ...فتح وشاف حنين اي براحه ياختي 
حنين: عمر مش فيقالك
عمر ولاحظ عليها العياط : مالك ياحنين في اي يابت حد زعلك 
حنين : لا مفيش حاجه اوعي نا عايزه انام 
عمر : خدي يابت في اي
حنين بزعيق: عمر ابعد عني مش فيقالك انا 
سمعت صوتهم صفاء : كنتي فين يااامقصوفه الرقبه 
حنين : كنت عند بسنت يا ماما 
صفاء: مالك ياقلب ماما في اي مين مزعلك 
حنين : مفيش والله ياماما عايزه انام بس 
ودخلت اوضتها طبعا اتوضت وصلت وقرت الورد بتاعها وفضلت تفكر لحد ما نااامت
عند كريم 
اوصلها ازاي يا احمد اعمل اي لازم اوصلها اكيد حياتها ادمرت من بعد اللي حصل ونا فوقت بس متاخر 
احمد صاحب كريم : اهدي بس ياااكريم انت مش فاكر اي حاجه م اللي حصل 
كريم : مش فاكر ......مش فاكر نا كنت شارب ومتقل اوووي ومش فاكر بس صحيت لقيت دم جنبي ودا يدل ان حصل علاقه (احمممممم والله نا مكثوفه ونا بقول كدا بس هيا الروايه كدا بقا سوري )
احمد : طب واي يعني ما تفكك يعني هيا اول واحده 
كريم بغضب: اخرس انت فاهم انت تخرس خالص انت السبب انت والزباله التانيه نا كنت استحاله اعمل كدا ودي اه اول واحده احس بالذنب بسببها كدا وغير كدا نا حاسس اني .....حبيتها بجد 
احمد : طب اهدي اهدي هيا قفلت الايميل وغيرت رقم التليفون بس انت اكيد
عارف اسمها وسنها وعارف عنها حاجات كتير توصلنا بيها صح 
كريم : ايو بس نا خايف تكون ازت نفسها .......بس لا مااظنش دي كانت متدينه وعارفه ربنا 
اه ياااربي نااااا دي اكتر حد بتعذب علشانه يااارب يابسنت تسامحيني 
____________
أسر بعصبيه: اقدر افهم اي اللي حضرتك عملتيه دا ياااماما 
سهير ببكاء مصتنع: عايزه افرح بيك قبل ماااموت 
أسر : بعد الشر عنك ياماما بس مش بالطريقه دي وبعدين دي مش عارفه حاجه عن دينها اتجوزها ازاي بس 
سهير ببكاء  : علشان خاطري ياااسر متحرجنيش مع صحبتي وابقي علمها انت ياااسر وعرفها دينها 
أسر باستسلام : خلاص ياماما حاضر زي ما تحبي 
سهير بفرحه : بجد بجد ياااسر يعني انت موافق 
أسر : اللي تشوفيه ياماما 
وهنا دخلت ملك 
ملك : ابيه أسر (وحضنته طبعا محن بنات)
أسر بفرحه : قلب ابيه أسر (اي المحن دا )
أسر : عامله اي في دراستك يااالوكه 
ملك : الحمد لله يااابيه كله تمام 
أسر : طب كويس 
دخل كريم : السلام عليكم 
الجميع وعليكم السلام
سهير : ام احمد ......ياااام احمد 
ام احمد: نعم يااهانم 
سهير : يلي حضري الغدا 
ام احمد : جاهز ياهانم اتفضلوا 
(وراحوا يتغدوووا والله الواحد جعان اقوم اكل اي حاجه )
بخ نا جييت 😂
بعد الغدا كل واحد راح اوضته ماعدا كريم راح لاسر اوضته 
كريم : احممم احممم 
أسر: كريم تعالي 
كريم : عايز اتكلم معاك في موضوع 
فلاش باك 
كريم : في اي ياساندي ورق اي دا 
( ساندي سكرتيره كريم وخطيبته طماعه وكانت متفقه مع اعز صحابه عليه انهم يخسروه املاكه وتسيبه يوم الفرح وتتجوز هيا وصاحبه )
ساندي بخباثه : ياحبيبي دا ورق الصفقه الجديده ولازم توقع عليه 
كريم : قرتيه يا حبيبتي 
ساندي بتوتر: امم ...ااا ايوا يااارووحي قريته وكله تمام
كريم بابتسامه : تمام ياحبيبتي نا واثق فيكي ووقع ع الورق ( وطبعا هو مش عارف انه وقع ع تنازل عن صفقه مهمه جدا هتخسره كتير اوووي وهتوصله لافلاسه ) 
ساندي اخدت الورق ومشت 
مراد : هااا عملتي اي 
ساندي بتفاخر: وقع طبعا يابيبي وكسبنا 
مراد : برافو ياروحي .... يلي بينا 
ساندي بمياعه : ع فين عندك ولا عندي 
مراد : عندك يااارووحي 
(وراحوا شقه ساندي السافله هما الاتنين والله لتتقفشوا يكلاب )
كريم افتكر انه لسه محجزش الفستان وحب يعمل مفجأه لساندي من غير ما يقولها وطبعا 
كريم في طريقه لبيت الكلبوبه 
وصل عند البيت وشاف عربيه اعز صاحب ليه طنش وقال يمكن عربيه بتشبها وطلع 
كريم افتكر انه معاه مفتاح فتح ودخل بهدوء 
وشاف منظر دمره صدمه في حبيبته وفي صاحب عمره 
كريم بضياع : سااااندي ....ااااا ..... مراااد ....انتوووو  
نا هقتلكم 
وقرب منه مراد وضربه وربطه 
مراد : طول عمرك ياابن الحناوي كل حاجه متقدمالك ع طبق من دهب شركه وفلوس وحريم تحت رجليك فكرت ازاي اكسرك اخدت منك المزه بتاعتك ههه وشاور ع ساندي وخليتها مضيتك ع تنازل عن صفقه مهمه هتضيعك 
كريم بصدمه : ااانتواااا .....  يازباله والله لاندمكوا 
مراد بشر: هههه اهدي اهدي اما اخلص كلامي 
كريم : تخلص كلامك ...كلام اي اللي تخلصه طول عمري واقف جنبك عمري مااعتبرتك ابن البواب بالعكس من بعد ما والدك اتوفي ونا وقفت لماما خلتها تخليك تعيش معانا وخلتها تدخلك مدرسه نضيفه وتصرف عليك ووفضلت واقف في ضهرك وبساندك عمري ما حسستك انك اقل مني لي لي تعمل كدا عااارف نا مش زعلان غير ع صدقتنا اللي ضاااعت ياصاحبي خونتني مع البنت اللي حبيتها دا فرحنا كان كمان يومين لي ياصاحبي .... لي تخلي الغيره والحقد يعموك عمرك مااافتكرت اي موقف حلو ليا خليتك ايدي اليمين في الشركه رغم أن أسر وماما كانوا بينبهوني منك بس نااا وقفتلهم ازااااااي دا صاااااحبي عمره ما يضرني نا كنت بغمض عيني وواثق فيك بس انت طعنتني ياصاحبي لي عملت كدا 
مراااد : لي اقولك لي علشان حبيت ملك حبيت ملك ولما طلبتها منك ضحكت بسخريه وقولتلي  انك ملكش دعوه ومامتك الست سهير هاانم اللي طول عمرها بتهني وبتجرحني. وبتحسسني اني اقل منكم لما طلبت ايد ملك منها اهانتني وطردتني وقالتلي ازاي افكر في بنتها وكانت طبعا متجمعه هيا واصحابها .... اصحاب الطبقه الراقيه وخلت الكل يستهزأ بيا كسرتني دائما كنتوا محسسني بحته نقص واني اقل منكم بس اعترف ياااصاحبي انك جدع وانك وقفت جنبي واني زباله 
واحب اقولك يااااااساندي 
ساندي : ايو ياروحي 
مراد : ملكيش حاجه عندي ولا حتي جواز ولا فلوس وحتي الشقه دي بعتها ومضيتك ع تنازل هههأ وسلام ياااموزه وسابهم وخرج كل واحد في صدمته 
كريم : مش مستغرب انك تعملي كدا الرخيص بيعمل اكتر من كدا وانتي رخيصه ونا اللي عملتلك قيمه بس استاهل لاني حبيتك حبيت واحده رخيصه كانت فتاه ليل ووقفت لاهلي علشانك علشان واحده زباله بس الظاهر أن كلكوا عينه واحده كلكوا زي بعض وتف ع وشها 
ساندي : سامحني ... سامحني ونبدا من جديد اووعدك هكون ليك لوحدك ارجوك سامحني 
كريم بحسره: ههههه اسامحك .... انتي مجنونه  ..... فكيني يااازباله فكيني 
ساندي : هقتلك ياكريم قبل ما تقتلني وضربته ع دماغه وسابته سايح في دمه وخرجت 
كريم فقد الوعي بعد ساعه فاق وفضل يزعف لحد ما وصل لتلفونه 
كريم : الوو كح...كح ..كح أسر 
أسر : في اي ياكريم مالك انت فين مختفي لي 
كريم :الحقني يااااسر نا نا بمووت الحقني 
أسرقلبه انخلع:  انت فين انطق 
كريم : انا في شقه ساندي اللي في شارع..........
أسر وصل وكسر الباب ودخل لقي كريم واقع ع الارض سايح في دمه 
أسر برعب ع اخوه: كرررررررريم 
ونقله للمستشفى
في المستشفي 
اتعملت لكريم الاجراءات اللازمه وكان جرح بسيط بس الصدمه كانت مأثره عليه من صديق عمره وحبيبته 
باااااااااك 
أسر : كريم نا لحد دلوقتي معرفش اي اللي حصل بالظبط غير انك سبت خطيبتك وهربت هيا وصاحبك وازاي خسرت الشركه بسببهم فهمني 
كريم :احممم هحكيلك ياااسر اللي حصل أن  ..............( وحكاله كل حاجه بالتفصيل ) 
أسر : ياااولاد ال*******انت ازاي معرفتنيش كنت همحيهم من ع وش الدنيا 
كريم : اللي حصل حصل ياااسر ونا تخطيتهم المهم دلوقتي نا عملت مصيبه وخايف جدا ع البنت اللي انا عملت فيها كدا 
أسر باستفهام : مصيبه .... مصيبه اي احكي 
كريم بتلعثم وخوف من أسر وخايف من رده فعله 
كريم .........
نروح عند حنين صحت من النوم الساعه تسعه بليل قامت اتوضت وصلت العشاء وطلعت تدور ع اكل لقت اهلها متجمعين 
سلام عليكوووووو
الجميع وعليكم السلام صحي النوم 
عمر : اي يابرنسيسه 
حنين : ولاااا نا مش فيقالك يلاااا 
عمر بيتريق عليها : ولاااا نا مش فيقالك يلاااا جتك القرف عيله اوزعه 
حنين اتغاظت حدفته بالخياره في وشه وطلعت تجري ع اوضتها 
عمر : والله منا سايبك ياااوزعه 
عامر : تعالي اقعد يا شحط وسيبها في حالها 
صفاء : ايوا ياخويا ايو دلعها دلعها 
عامر : انت بتغير ياااجميل وغمزلها 
صفاء بكثوف : عامر .... الله 
عمر بيراقب ابوه وامه : اي ياااجدعان اننا هنا في اي احترموني شويه 
ابوه ضربه علي قفاه : قوم ياااض غور في اي حته 
عمر دخل اوضته وفتح فيس يشوف البنات والمعجبين بيه وبشاكله وشياكته وهو بيتفرج لمح ايميل بنت حلوه اوووي وقف عنده وفضل يتصفحه وقرر يبعت ادد وبعتلها ادد 
اما عند حنين فضلت تفكر هتعمل اي لقت تلفونها بيرن 
حنين بعصبيه :  الو ايو عايزه اي 
ملك باستغراب: حنين في اي بتتكلمي كدا لي 
حنين ولاحظت كلامها وانها كلمتها وحش وهيا ملهاش ذنب 
حنين: مفيش ياملك متضايقه شويه بس 
ملك : في اي ياحبيبتي احكيلي 
حنين : ملك هسالك عن حاجه هو لو اخويا اغتصبك هتعملي معايا اي 
ملك بصدمه من كلام حنين : حنين انتي اتجننتي انتي بتقولي اي انتي مجنونه سلام ياحنين وتعالي طريقه كلامك بعد كدا وقفلت وفضلت تبكي 
حنين بعد مااستوعبت كلامها 
ياربي نا اي بس اللي قولتهولها دا نا لازم اصالحها هيا ملهاش ذنب بكرا هصالحها بقا  لازم اكلم بسنت اطمن عليها حنين:ايو يااابسكوته عامله ايه ياروحي طمنيني عنك
بسنت بصوت ضعيف : الحمد لله ياحنين بس نا ماما بدات تلاحظ عليا التعب هعمل اي 
حنين : بسنت نا هروحله وههدده ابلغ عنه وافضحه
بسنت بخوف وبكاء : لالا ياحنين نا خايفه نا كدا اللي هتفضح وهضيع وبابا هيتعب ياحنين لالا بالله عليكي 
حنين : طب اهدي اهدي متخافيش ...... حنين علشان تخليها تغير جو اي رايك تيجي معايا عند دكتور السنان بكرا عندي كشف 
بسنت وافتكرت اللي حنين حكتهولها عنه : الدكتور الي 
حنين : ايوووووان دانا عضيته عضه 
بسنت ولانها طيبه وقلبها صافي وبتنسي بسرعه افتكرت كلام حنين عن الدكتور اللي هو أسر وضحكت: ههههههه اه هاجي معاكي اكيد 
حنين : ايوا كدا اضحك ياجميل 
بسنت : تفتكري ربنا زعلان مني يااحنين
حنين : حبيبتي انتي غلطي لما كلمتي شاب من ورا اهلك ودا حرام وغلط وربنا غفور رحيم بس الموضوع التاني انتي ملكيش ذنب فيه هو خدعك وهيتعاقب اوووعدك هفضل جنبك اووعدك 
بسنت : ربنا يخليكي ليا ياحنين 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent