recent
أخبار ساخنة

رواية اوقعتني طفلة الفصل السادس 6 بقلم لوكي مصطفى

 رواية اوقعتني طفلة الفصل السادس 6 بقلم لوكي مصطفى
رواية اوقعتني طفلة الفصل السادس 6 بقلم لوكي مصطفى

رواية اوقعتني طفلة الفصل السادس 6 بقلم لوكي مصطفى

اقترب ايمن من حبيبة بهدوء ثم اغمض عينيه و قبَل وجنتها الناعمة فذهلت حبيبة و رفعت يديها فى الهواء لكى تصفعه لكن امسك ايمن يدها بسرعة
حبيبة بحدة:ازاى تعمل كدة
ايمن ببرود وهو يقربها له:ده حكم لقيته فى الورقة
حبيبة بتوتر من قربه:لا دى قلة ادب
ابعدته حبيبة و جرت الى غرفتها
روان بأبتسامة:روح وراها صالحها
ابتسم ايمن بهدوء ثم قبل رأس روان و صعد الى حبيبة
تامر بأبتسامة صفراء:حلوة البوسة دى
روان بضحك:عارفة مش من ايمونى
امسك تامر كوب المياه الذى بجانبه و القى المياه التى به عليها فصرخت روان و قفزت بمكانها من شدة برودة المياه
روان و هى تصرخ: يا ابن الجزمة
تامر وهو يحملها على كتفه:طب تعالى بقا
ضحك سليم و كارمن و حسن و مريم عليهم و جرو خلف تامر الذى خرج بروان و توجه بها ناحية حمام السباحة
روان بصراخ:لا يا تامر لاااااا مبعرفش اعوم يخربيتك
تامر وهو يقذفها:عشان تشتمى كويس
جرت كارمن و مريم من خلفه و القوه فى الماء ثم ضحكو و احتضنو بعض
مريم وهى تغمز لروان:جبنا حقك يا رورو
التفت مريم و كارمن لكى يغادرو فوجدوا حسن و سليم ينظرون لهم بخبث و يقتربون منهم
مريم بخوف وهى تنظر لهم:ايه بتقربو ليه!!
كارمن وهى تنظر لمريم:انا بقول ننط بكرامتنا احسن ما يحدفونا
اومأت مريم و قفزت فى الماء و لحقت بها كارمن فضحك حسن و سليم بشدة
كارمن بخوف و هى تمد يدها لسليم:خرجنى يا سليم مش بعرف اعوم
سليم ببرود ليغيظها:اعتمدى على نفسك يا كوكى
كارمن وهى ترتعش:خرجنى يا سليم مش بهزر
قلق سليم للغاية فجلس على ركبة واحدة و مد يده لها فشدته هى الى الماء و ظلت تضحك و فعلت مريم مثل هذه التمثيلية على حسن و اوقعته فى الماء ايضا
سليم بغيظ:يا ولاد الــ
كارمن وهى ترقص حواجبها و تخرج لسانها:كما تدين تدان يا سولى
سليم وهو يضحك:ماشى يا كارمن ماشى
ضحك الجميع و ظلو يلعبون فى المياه و كانت روان متشبثة بذراع تامر لأنها لا تعرف العوم
.......................................................
فى داخل الڤيلة
فى المطبخ
كانت منة تجلس على الرخام(الكاونتر) و تركل قدمها فى الهواء و تتابع كريم
كريم بغيظ:ما تنزلى يا روح امك ساعدينى😒
منة:اسكت ياض و اشتغل بضمير 😎
نظر لها كريم بحدة فقفزت منة و اقتربت منه
منة بوجه برئ:قولت عايزنى اعمل ايه يا حبيبى 😇
كريم وهو يجلس و يضع قدم فوق الاخرى:ورينى ازاى اعمل الـcheese cake 😌😎
منة بغيظ:الحكم كان ليك انت مش ليا انا 😔😭
كريم:يلا يا شاطرة اشتغلى 😎
دبدبت منة قدميها بالارض بغيظ شديد ثم استدارت و اعطت ظهرها له و بدأت تعمل
امسكت منة قطعة اناناس و حاولت تقطيعها فجرحت يديها و صرخت
منة بتألم:ااااه
انتفض كريم و اقترب منها بسرعة و امسك يدها
كريم بقلق:مش تخلى بالك يا منة
شهقت منة بفزع و هو يحملها و يضعها على المنضدة التى توجد فى المطبخ ثم ذهب لا تدرى اين و لكنه عاد بعلبة الاسعافات الاولية
كريم بهدوء:هاتى ايدك
اعطته منة يدها وهى شاردة بوجهه و شعره و عيناه و شفتاه و كل شئ به ، ضمد لها كريم الجرح بعناية ثم رفع يدها لفمه و قبلها بمكان الجرح فسرت قشعريرة بعمودها الفقرى و انكمشت ملامح وجهها
كريم وهو منحنى لها و محاصرها بيديه:بعد كدة خلى بالك
اومأت له منة و هى مغيبة و تائهة فى عينيه فأبتسم كريم و ابتعد عنها فنزلت هى من فوق المنضدة و عادت الى ما كانت تفعله ولكنها شعرت بشخص خلفها فبدون ان تنظر له عرفت انه كريم من رائحة عطره الرجولية،احمرت خجلا و عضت على شفتيها و لم تنظر او تلتف له
امسكت السكين جيدا و بدأت التقطيع فأمسك كريم يدها و بدأ يُقطع معها
منة بخجل:ابعد يا كريم انا هقطعها لوحدى
كريم بإبتسامة خبيثة:لا انا هساعدك عشان متتعوريش تانى
منة بصوت يكاد يختفى من الخجل:يا كريم بقا
ضحك كريم برجولة مفرطة ثم كاد ان يبتعد و لكن سمع صوت شخص
....... :عيناى البريئتان 😱😂
التفت منة و كريم لهذا الشخص فوجدوه حبيبة
كريم وهو يلقى عليها الملعقة:فجعتينى الله يحرقك 😑😂
منة:كنت هقطع الخلف بسببك يا جحشة 😒😂
حبيبة وهى تمسك رأسها:ايه يا كيمو الهزار الغبى ده 😭😂
كريم:عشان تحرمى 😒
حبيبة:تشكر يا ذوق 😎كنتو بتعملو ايه بقا😉😉😂
منة:وانتى مال اهلك 😇😒
حبيبة:بتموت فيا 😌😂
كريم وهو يخرجها من المطبخ:يلا يا ماما طريقك اخضر 😊
....... :لا اصفر يا خفيف 😒😂
نظرو جميعا للصوت فوجدو ايمن يقف على اول المطبخ ، فأمتعض وجه حبيبة و ذهبت الى منة ولم تعيره اى اهتمام فتضايق كثيرا
Flash back
صعد ايمن لغرفة حبيبة فلم يجدها و بحث عنها بكل مكان و لم يجدها ايضا فنزل الى الاسفل بإحباط  و لكنه سمع صوت حبيبة بالمطبخ فذهب اليها بلهفة و وجدها بالفعل
End of flash back
ايمن بهس لكريم:خد منة و اطلعو عشان عايز حبيبة فى موضوع
كريم بسماجة:لا انا عايز اعرف الموضوع 😊
ايمن بغيظ:اطلع يالا بدل ما امرمط بكرامتك الارض قدام منة و حبيبة 😒
كريم بخوف مصتنع:لا وعلى ايه انا خارج يا عم (ثم نظر لمنة)تعالى يا منة برة عشان عايزك فى موضوع
منة:حاضر
ودعت منة حبيبة ثم اقتربت من كريم لكى يخرجو من المطبخ و لكن اوقفهم ايمن
ايمن بقلق:ايه يا منة حصلك ايه فى ايدك
منة:لا تعويرة بسيطة متاخدش فى بالك
ايمن وهو يمسك يدها:تعويرة بسيطة ايه يا بنتى دى شكلها جامدة
كريم وهو يسحب يد منة:كخ يا حبيبى متمسكش الحاجة اللى مش بتاعتك 😊
ثم سحب كريم منة خارج المطبخ فألتف ايمن لحبيبة التى تغلى من الغيرة و وجهها احمر بشدة
ايمن بقلق وهو يقترب منها:مالك انتى كمان وشك احمر ليه كدة
حبيبة بغيرة و سخرية:ما تروح تطمن على ايديها احسن بدل ما تشوف مالى
فهم ايمن على الفور فتراقص قلبه بفرحة و لكنه اصتنع الجدية
ايمن بجدية مصتنعة:ايوة طبعا لازم اطمن مش اختى
حبيبة بغيظ وهى تلقى بالكوب عليه:خليها تنفعك
تفاداه ايمن بمهارة ثم اقترب منها بسرعة و امسك يديها الاثنتين
ايمن بحنان:والله مكنش قصدى حاجة ده حُكم لقيته(ثم اكمل بمرح)بس بينى و بينك احلى حُكم
ضربته حبيبة فى ذراعه بخجل
حبيبة بخجل وهى تنظر الى الاسفل:خلاص ماشى مسمحاك
ابتسم ايمن و قبل جبينها
حبيبة بتساؤل:احنا هنسافر امتى ؟
ايمن:هنسافر فين ؟
حبيبة:الساحل!!!
ايمن:ااااه صحيح بعد ما نتيجتكو تطلع
حبيبة:اوكى يلا بينا نروح نشوف بيعملو ايه
خرج ايمن و حبيبة و ذهبو الى مصدر صوت الضحك العالى فخرجو من الڤيلة و توجهو الى الحديقة الخلفية حيث المسبح فوجدوا اصدقائهم يلعبون بالماء و منة و كريم ايضا نزلو معهم،نظر ايمن لحبيبة فوجدها تنظر له بأبتسامة خبيثة فضحك بصخب ثم امسك يدها و جروا الى المسبح ثم قفزوا سويا فضحك الجميع و ظلو يلعبون حتى سماعهم لآذان الفجر فخرجو جميعا من المسبح و جففو انفسهم ثم ابدلو ملابسهم و ذهبو لكى يصلون سويا كجماعة و بعد اداء الصلاة ذهب الفتيات الى غرفة لا ليست غرفة بل جناح بالڤيلة كبير للغاية لكى ينام جميع الفتيات به و ذهب الشباب كل منهم الى غرفة لكى يناموا
.......................................................
فى جناح الفتيات
كان جميع الفتيات يجلسون على الفراش الوسير الواسع للغاية المريح و كل منهم صامت و ينظر للآخر بشرود حتى قاطعت هذا الصمت حبيبة
حبيبة:هتفضلو قاعدين زى المطلقين كدة كتير 😒😂
منة:طب نعمل ايه يختى 😭😂
كارمن:نلعب لعبة الازازة 😈😂
مريم:اشطاااا😂💃💃
ذهبت روان الى الثلاجة الموجودة بالجناح ثم افرغت محتواها فى المرحاض و عادت لهم و جلست على الفراش مرة اخرى
روان:مين هيبدأ يا حلوين 😂😂
منة:انااااا 😎😂
اخذت منة الزجاجة و ادارتها فجائت على حبيبة و روان
منة بحماس:حبيبة تسأل روان تجاوب 💃😂
حبيبة بخبث:ممممم😈😈انتى و تامر ارتبطو ولا لسة 😈😂
روان:وحيات امك 😒😂لا لسة يا حلوفة و بعدين تامر معتبرنى اخته 💔😊
رأت كارمن دموع روان المحبوسة فأخذت الزجاجة بسرعة و ادارتها فجائت على منة و مريم
كارمن بمرح:يلا يا منة هاتى سؤال قذر و اسأليه لمريومة 😂😂💃
مريم:بتحبنى موووت يا جماعة 😊💔😂😂
منة:احم احم 😇 و السؤال هو هل يا اخت مريم اعترفتى للاخ حسن بحُبك 😎😂
مريم:بعيدا عن اللغة العربية الانتى دمرتى امها دى بس لا لسة 😂😂💔
ضحك الجميع ثم اخذت روان الزجاجة و ادارتها مرة اخرى فجائت على كارمن و حبيبة
روان بشر:بصى بقا يا كوكى عيزاكى تسأليها سؤال فظيييع كدة زى اللى هى سألتهولى 😂😈
حبيبة وهى تلقى عليها الوسادة:يا بنت الجزمة 😂😂
روان:شكرا يا متربية 😌😂
حبيبة وهى تأخذ وضع "الردح" :متربية غصب عنك يا حبيبتشى 😒🔪😂
منة بصوت اللمبى:و انا الافتكرتك مؤدبة يا نوسة 😏😂😂
حبيبة:بتخرج الواحد عن شعوره البت روان دى يا لمبى 😔😂
كارمن بزعيق:ممكن اسأل ام السؤال !!
نظرت لهم كارمن فوجدتهم ينظرون لها بخوف مثل القطط البريئة فمنعت ضحكتها بصعوبة و رسمت قناع الجدية
كارمن:المهم السؤال هو ارتبطى كام مرة يا حبيبة 😎😈
حبيبة:كدة تحرجنى يا ابو العيال 😭😂😂
مريم:اه يا سافلة يا سهلة يا رخيصة 😱😱😂😂
حبيبة ببراءة:مرتبطش ولا مرة 😇
روان:كداب يا ابو صلاح 😂😂
حبيبة بصوت راقصة:بصراحة ارتبط مرة اتنين تلاتة اربعة هيهيهيييي قولى عشرة 💃💃😂😂
كارمن:كل ده 😱
حبيبة:لا لا بهزر طبعا 😂😂ارتبط مرتين بصراحة وانا فى ابتدائى
منة بنعاس:انا هنام مش قادرة يلا تصبحو على خير
روان:وانا كمان هنام
مريم:وانا بردو
حبيبة:وانا
كارمن:اكيد مش هفضل قاعدة لوحدى يعنى فهنام انا كمان
تمددوا جميعا على الفراش و احتضنو بعضهم البعض و غطو فى ثبات عميق،من ينظر لهم يضحك بحب فمنظرهم لطيف للغاية كأنهم اخوة ملتصقة و هم بالفعل اخوة لا بالدم بل بالروح ❤❤
يتبع...
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent