روايات

رواية امواج الحب الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الجزء العاشر

رواية امواج الحب البارت العاشر

رواية امواج الحب الحلقة العاشرة

عمر فاق من البنج وكان مصطفي قدامو بيبصله بدموع واول ما فتح عينيه مصطفي جري عليه يحضنه
مصطفي بدموع: الف سلامة عليك ي صاحبي كلو بسببي انا
عمر بتعب: بس ياض متقولش الكلام ده دول شوية كلاب آذونت احنا الاثنين واكمل بدموع ولا انت مش فاكر ميادة الي قتلو*ها عشان طماعهم ياسمين وطارق الي عملو فينا كل ده
مصطفي بحب: الف سلامة عليك متحزنش نفسك هتجيلك بنت الحلال باذن الله
عمر ابتسم ليه
ومرمي طانت بتعيط وواقفة بعيد
عمر بهزار: جرا اي ي مريم انتي شيفاني ميت عشان تعيطي كده
مريم بدموع: الف سلامة عليك
عمر بابتسامة وشكر: الله يسلمك معلش تعبناكي معانا
مريم بطيبة: مصطفي ده كل حاجة ليا واكيد لازم ابقي جنبه
مصطفي بصلها بعشق
عدت الايام ومصطفي اكتشف ان عمه وابنو نزلو القاهرة وبدا يركز ف الشغل والخطط الي ترجعهم امريكا تاني
وعمر ومصطفي عرفو ان ياسمين وطارق اتحكم عليهم ب الاعدا’م بسبب الخطف ومحاو’لة القت’ل الي حصلت غير اللي كان بينهم بدون جواز وكل الاوراق بتاعتهم
وبكدا مصطفي وعمر خلصو من ياسمين وطارق
في يوم طان مصطفي قاعد ف المكتب بتاعه الي في الشركة ودخل عليه عمران ابن عمه
مصطفي بقرف اي ده عمران والله البلد مضلمة بيك
عمران بابتسامة سمجة: تسلم ي ابن عمي
مصطفي ساب الي ف ايده وبصله: خير اي سر زيارتك الكريمة
عمران بخبث: اجي شركتي زي منا عايز
مصطفي ضحك بسخرية: ههه شركتك شركة مين ي ابو شركة اوعي تكون فاكر نفسك انك هتاخد الشركة او العمودية ببساطة انت ليك نصيب صغير انت وابوك غير كده لاء
عمران بضحك: انا بحب ثقتك ف نفسك اوي
مصطفي بعمق: ثقتي ف نفسي عشان معايا دليل انك ملكش حق ف الشركة غير شوية فلوس انت وابوك وبمجرد اني اديهوملك م هتعتب الشركة دي تاني
عمران وقف بعصبية ومسك مصطفي من هدو’مة: انت اتجننت الشركة دي حقي زي زيك
مصطفي اتعصب وضر’بو بوكس في وشه
مصطفي بغضب.. الظاهر انك نسيت نفسك ي عمران وجاي تمسكني انا كده بس ماشي انا هسيبك. عشان الصدمة ماثرة عليك ونا هقدم الاوراق الي معايا للمحامي وهو الي هيقول انت ليك كام وتمشي من الشركة انت وابوك
عمران بعصبية: اقسم بالله لو مدتنيش عضو اساسي ف الشركة دي ل هحسبك وابقي تتر’حم علي مراتك
مصطفي اتعصب جامد ومسكه ضر’بو بغضب: انت اتجننت يابن ال ***** جاي تهدد’ني بمراتي اقسم بالله ما هسيبك فضل يضر”ب ف عمرن وعمران ادالو بو’كس مصطفي مسكه هبدو ومسكه طلعو برة المكتب
مصطفي بزعيق: نادو الامن حالا
الامن جه
مصطفي بزعيق: تاخدو ترمو القذ’ر ده بره واياكم حد فيكم يدخلو الشركه دي تاني يلا طلعوه بره
الامن اخدوه. بسرعه ومشوه من الشركة
ومصطفي عمل كام تيلفون
مصطفي كلم المحامي واتفق معاه علي كل حاجة
بليل مصطفي اتصل ب ابوه
مصطفي بفرحة: الو ي ابوي وحشتني اوي اوي
صلاح بحب: ونت كمان ي ولدي
مصطفي بحب: اعتبر ان عمران و جمال انتهو
صلاح بصدمة: عملت اي
مصطفي: كلمت المحامي وقال انهم هياخدو حقهم ف الفلوس ومش هينزلو مصر غير بامر مني كمان
صلاح بفخر: هو ده ابن المنياوي بجد انا مخلف راجل والله واكمل بضحك: تعالي بقا الصعيد لحسن اخوك عايز يتجوز
مصطفي بصدمة: يابن ال هو لحق دنا يدوبك مشيت من هنا راح يتعرف من هنا
صلاح بضحك: البت يتيمة وشكلها غلبانة وبنت حلال وتستاهلو
مصطفي بحب: ربنا يكملهم علي خير ونا يومين كده اطمن ان كل حاطة خلصت وهاجي الصعيد
صلاح: تمام يابني
قفل مصطفي مع ابوه. واتصل ب عمر وقالو ينزل الصعيد معاه
وعدي يوم وفعلا القرار اتنفذ ومصطفي ادا حق عمران وجمال من الفلوس وسافرو علي امريكا وحمايا مصطفي انهم مينزلوش مصر غير بامر منو
مريم بقت تعبانة من الحمل ورجعو الصعيد
وبعد اصرار مصطفي علي عمر انو يقعد معاه ف القصر
وصلو البيت وخديجة جريت علي مصطفي تحضنو بحب
وحضنت مريم
خديجة بحب: نورتو والله وحشتوني اوي اوي
وخديجة اخدت بالها من عمر وقالت: منور ي استاذ
عمر بابتسامة: بنورك
مصطفي بحب: ونتي وحشتيني والله ي ديجة واكمل ده عمر صاحبي من ايام الجامعة هيقعد معانا هنا بس لحد ما يستقر ف مكان هنا
زينب وصلاح: ينور طبعا ده البيت بيتو
عمر بشكر: ربنا يخليكم يارب
ومصطفي نده الخدامة تجهز الاوضة ل عمر
مصطفي اخد مرمي وطلعو اوضتهم
وعمر طلع اوضته يرتاح شوية من السفر
زينب تحت كانت بتحضر الاكل ليهم
زينب: خديجة اطلعي ي حبيبتي نادي مصطفي ومريم وعمر
خديجة: حاضر
طلعت خديجة ونادت مصطفى ومريم
وراحت اوضة عمر خبطت علي الباب
عمر فتح الباب وابتسم ليها
خديجة بخجل: الاكل جهز اتفضل انزل
عمر اتكلم: امم ماشي ي ديجة
ديجة اتكسفت ومشيت
وعدت الايام وياسين ودينا اتحددو ميعاد فرحهم
وعمر اتقدم ل خديجة لانو حبها
ووافقو
جه يوم الفرح ياسين ودينا وتمت الفرحة والكل كان ف سعادة وبعدها باسبوع كان فرح عمر و خديجة
كان مصطفي فرحان جدا بيهم وبان اخته حياته اتجوزت
عددت الشهور ومريم كانت ف يوم تعبانه جدا وف الشهر التاسع من الحمل
ولدت مريم بنوتة زي الملاك وسموها جوري
وغ
وبعد سنين
مصطفي خلف جوري وشهاب ونورا وايهاب
ياسين خلف ادهم وملك وياسر
خديجة و عمر خلفو
محمود واحمد وليلي
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امواج الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!