recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السابع 7 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السابع 7 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السابع 7 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السابع 7 بقلم بدورعاطف

قبل مجئ زين الي الشركه كانت مني تراجع بيانات الاشخاص الذين تقدموا للوظيفه الجديده 
امسكت مني ببيانات ملك و قالت اي ده و كمان لسه طالبه ثم قامت بإلقائها في سلة المهملات 
و قامت بمرجعت باقي البيانات 
دخل زين 
مني زين بيه حمدالله علي السلامه
زين ورق صفقه المنشاوي جاهزه 
مني ل لسه 
زين بحده يعني اي لسه اي الاستهتار ده الورق يكون عندي بعد ساعه فاهمه قال ذالك و قام بضرب سله المهملات بقدمه ثم تحرك و لكنه توقف لأنها لاحظ تلك الصورة فاخذها من علي الارض و دخل مكتبه 
في بيت ندي كانت قد اتمت كل شئ  مع والدتها 
ام ندي روحي بقا غيري هدومك و اجهزي 
ندي حاضر 
و اثناء ذالك رن جرس الباب فتح احمد الباب 
سلام عليكوا انا محسن الحوفي 
احمد اه اهلا وسهلا اتفضل 
دخل محسن و سلم علي اهل ندي و قال لوالدها طبعا حضرتك عارف انا جاي عشان اطلب ايد بنتك ندي لإبن اختي امير 
والد ندي اه طبعا 
محسن طبعا الي تأمر بيه من مهر و شبكه و غيره بس انا امير بلغني انه مستعجل لان اختي احتمال كبير تعمل عمليه خطيره اوي قريب و هو هيبقي مشغول بيها فيستأذنك نعجل ف الجواز و اهو خير البر عاجله 
أحمد بس ندي لسه فاضلها ترم علي الاقل لما يخلص 
محسن دا امره سهل اوي علي الامتحانات تبقي تنزل تمتحن و بعدين يا ابو ندي انا للاسف حاله اختي خطيرة اوي و لو حصل حاجه لا قدر الله فهيبقا صعب اننا نتمم الجواز و كمان دا افضل لامير هطعلي الاقل ندي هتبقي جنبه و اهي تهون عليه خصوصا انه في ضغط كبير الفترة دي بسبب والدته و كمان خايف لحضرتك متوفقش او حاجه 
والد ندي و الله يا استاز محسن الموضوع جه فجاه و انا مش عارف اقول اي بس الرأي الاخير لندي ثم نظر لها و قال رايك اي يا بنتي 
ندي بكسوف الي تشوفه يا بابا 
محسن افتكر نقرا الفتحه بقا 
والد ندي علي خيرة الله 
محسن مبروك يا عروسه ثم نظر لوالد ندي و قال اجي امتي لكتب الكتاب 
والد ندي افتكر دا بقا قرار الحجه و تجهيزات العروسه 
والدت ندي علي اخر الشهر 
محسن لا دي فترة طويله اوي حليها زي النهارده 
والدت ندي بالسرعه دي 
محسن خير البر عاجله يا حجه و لا رايك اي يا عروسه 
لم تتحدث ندي 
والد ندي يبقا خلاص معادنا الخميس الجاي 
في شركة الانصاري كان يجلس زين في مكتبه و شاردا في تلك الصورة فامسك بالورقه و راجع البيانات مرة اخري ثم طلب مني 
زين مني تعاليلي حالا
مني خير يا فندم 
اتصلي علي ملك عادل و قوللها انها اتقبلت في الوظيفه الجديده اتفضلي يلا نفذي الي قولتلك عليه 
ثم امسك بالصورة و قال معقول تكوني هي بس ازاي 
اكيد في حاجه غلط و انا هكتشف دا بنفسي 
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
كانت ملك جالسه في غرفها و ها قد صعد رنين هاتفها و كانت ندي 
ملك الو ندي ازيك 
ندي الحمد لله خلاص قرينا فتحتي و كله تمام و هتجوز يوم الخميس و هكتب كتابي و ابقي عريس هيصه هيصه 
ملك يخربيت الهبل هتبقي عريس ازاي يعني 
ندي يا اختي بقا المهم اني هتجوز امير 
ملك الف مبروك يا حببتي
ندي الله يبارك فيكي عاوزاكي بقا تنزلي معايا نيجيب شويه هدوم شخلعه كدا عشان مقدميش وقت 
ملك انتي كان ناقصك شخلعه يا لي تنشكي و بعدين وقت اي الي بتتكلمي عنه 
ندي بقولك كتب كتابي يوم الخميس 
ملك انتي بتتكلمي جدا 
ندي اه و الله 
ملك بحزن بالسرعه دي يا ندي هتسبيني 
ندي انا يا بنت الناس ماجبرتكيش علي حاجه كله كان برضاكي و بمزاجك و انتي عارفه اني مش بتاع جواز 
ملك الله يخربيتك بص بجد الله يكون في عونك يا امير يا ابن ام امير 
ندي ههههههه ههههه طيب يا اختي سلام بقا عشان تعبانه و عاوزه انام و بكرة اكلمك 
ملك و الله البت دي مجنونه بس هتتجوز و تسبني الوطيه 
و اثناء حديثها صعد رنين هاتفها و اجابت دون النظر علي الشاشه 
ملك كنت متاكده انك هتتصلي ها نسيتي تقوليلي اي 
مني افندم 
ملك مين معايا 
مني انا مني سكيرتيرة مكتب زين الانصاري من شركه الانصاري جروب 
ملك شركه الانصاري خير 
مني يوم السبت تيجي تستلمي الوظيفه الجديده في المحاسبه 
ثم انهت الاتصال 
ملك و مازالت مصدومه شركه الانصاري ههههه الوظيفه الجديده هههه طب ازاي اي دا اي يا لوكه انتي مش عارفه قدراتك و لا اي هههه
عند امير كان يتحدث في هاتفه مع محسن و يقول الو كله تمام 
محسن ايو و كتب الكتاب يوم الخميس الجاي
امير تمام اوي تبدا في اجرأت السفر علي طول 
محسن حاضر اي اوامر تانيه 
امير لا بس متورهمش وشك من هنا ليوم الخميس فاهم يلا سلام 
ثم قام بإجراء اتصال أخر 
أمير الو عملت اي 
الشخص انت وقعت عليها فين دي دا كل حاجه تمام و كله في السليم 
أمير هه خو انا بجيب اي حاجه و لا اي 
الشخص طبعا بس متتغرش اوي الغرور وحش 
أمير بلغت البوص بنصيبي 
الشخص ايو بلغته 
أمير بس بم ان كله سليم ف من حقي اطلب زياده 
الشخص انت بتقول اي عاوزني اقوله زود نسبته انت اتجننت 
امير علي اساس مش بيطلعلهم اد كدا و احنا يدونا الملليم 
الشخص امير احنا بقالنا سنين ف الشغلانه دي و الي بيخالف انت عارف اي الي بيجري فيه و كمان النسبه الي عاوز تزودها دي مش بالسهل اعقل و خليك في مكانك و الا انت عارف اي الي هجرالك فاهم سلام يا ياعريس 
أنهي الاتصال 
امير اه يا ولاد ال..... بس الصبر حلو خليني رايق كدا عشان افوق لندوش ههههه
يتبع ......
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent