recent
أخبار ساخنة

رواية أسيرة إبليس الفصل الثامن 8 بقلم يمني محمد

 رواية أسيرة إبليس الفصل الثامن 8 بقلم يمني محمد
رواية أسيرة إبليس الفصل الثامن 8 بقلم يمني محمد

رواية أسيرة إبليس الفصل الثامن 8 بقلم يمني محمد

في المستشفى
جبل.. بعصبيه انتي اكيد اجننتي ياملك انتي مجنونه
ملك..والله باجبل مابكذب
فايزه... الحقيقه ايام فرح ملك على رضا اخويه الله يرحمه كنت حاسه ان فيه حاجه مش طبيعيه وكلام ملك اكدلي كده
جبل بعصبيه... يعني ايه انا عايزه افهم انتي كنت حامل ازي وانتي بنت بنوت
.....
ملك بدات  تحكي لجبل وفايزه
انا كل الافاكره اني كنت في حضنك باجبل قبل الفرح بيومين فاكر ياجبل
جبل بعصبيه.... فاكره انك كنتي في حضني ولما خيروكي تتجوزي مين اخترتي اخويه دا معقول تنامي في حضني َتجوزي اخويه
😒😒😒
ملك بدموع..... الا مش معقول عمايل امك وعمايل الشيخ الا تبعها
جبل.. قصدك ايه
#اسيره ابليس
#يمني محمد
فلاش باك
ملك. انا يومها نمت صحيت لقيت نفسي تعبانه ومش قادره وحاسه بألم شديد مش عارفه مالي
وفي آخر اليوم دخلت عليا امك ومعاها ست عجوزه
شكلهم كان مخوفني اووي الصراحه 😢
لقيتها بتقولي
... ترتاحي كده يامهندسه علشان البذره تستقر
ملك بعفويه... بذره ايه
مكاسب... البذره الا حطناها حواكي وهتكبر وتكون ابن او بنت لولدي. بس اكيد هتكون ولد علشان احنا معندناش غير رجاله
ملك.. انتي بتقولي ايه انا مش فاهمه حاجه
بصتلي ست عجوزه مفتحه عين واحده بس
بصه مرعبه وقالتلي
انت بقيتي حبله من سيد البلد يعني خافي على إلا في  بطنك
ملك بجنون. انتوا مجانين انتوا بتقولوا ايه 
مكاسب.. اسمعي يابت الكلمتين دول مني
انتي دلوقتي حامل من ابني هتقوليلي دا ملمسنيش هقولك حصل بس حامل بالصوفه من غير مايلمسك
الصوفيه دي ياجماعه... زي الحقن المجهري حاليا
يعني تهدى كده وعقلك في راسك تعرفي خلاص
 ملك انت اكيد مجنونه انا هاروح لجبل دلوقت واقول له على كل اللي انت قلتيه ده
 مكاسب.
بكل جبروت روحي دليل بس جبل  مش هيصدقك وشك هيبقى  ازاي يا مهندسه لما تقوليله انا حامل من اخوك
 ملك ايه اخوك
 ازاي احمل من اخوه وانت عارفه ان انا بحب جبل  وعايزه اتجوزوا  هو انتي  بتعمل فينا كده ليه
 مكاسب  بنظره كلها شر
جبل  ما يتخافش عليه جبل راجل وسيد الرجاله من اللي هيتجوزها  هيملى البيت عيال
 إنما  رضا غلبان يا قلب امه ما لهوش لا في الطور ولا في الطحين
 لازم اساعده وبعدين هو  بس انت طبعا عايزه جبل
🤔🤔🤔🤔
 ملك........ انا هفضحكم ومش اسكت واقول لك جبل على كل حاجه بس كده
 الست العجوزه  بصت لها  يومها بصه وحشه قوي 
 قالت لها  ركزي يا صبيه انت لسه في بدايه عمرك 
 ورضا مش وحش رضا  زينة شباب البلد
 ولو هتروحي تقولي لجبل مش هصدقك احنا ممكن ناخذ وشك بصباع وتبقى دلوقت مدام مش بنت بنوت
 ملك هتجنن من اللي بيحصل اللي بيحصل ده كان حقيقي مكنش حلم
 مكنتش عارفه تعمل ايه
 ما كانش قدامي غير  انها  هتقبل  كل كلامهم وتجوز رضا وتبعد عن جبل وتسافر بعيد وده فعلا انا اللي حصل
 لما  خيروها الصبح هتتجوزي مين
 قالت  هجوز  رضا مش جبل
  لكن جبل   كان بركان غضب وحلف لها واستحلف ليه خمس سنين والنار بتاكل فيه و بيسال نفسه سؤال واحد ازاي كانت في حضني واتجوزت اخويا
 ملك فهمت يا جبل اللي حصل
جبل جذبها  من شعرها وقال لها عارفه يا ملك لو كنت بتكذبي  ولا بتالفي  في حورات  من دماغك هتكون اخر ساعات في عمرك
 بص لفايزه  اخته وقالها ساعدها  انها تلبس هدومها عشان نمشي من المستشفى
 نرجع بيتنا والكلام  ده يا فايزه ما يطلعش  بره الأوضه دي ولما  اتاكد ان كان صح ولا غلط
 وخرج بره الاوضه وساب فايزه  بتساعد  ملك انها تلبس هدومها علشان يخرجوا من المستشفى
كان جبل عامل زي المجنون بس شكله كان مصدق ملك
فضل يفكر في الست العجوزه تكون مين لما وصل لحل
يتبع ......
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent