recent
أخبار ساخنة

رواية منقذي الفصل الثامن 8 بقلم شوشو محمد

 رواية منقذي الفصل الثامن 8 بقلم شوشو محمد
رواية منقذي الفصل الثامن 8 بقلم شوشو محمد

رواية منقذي الفصل الثامن 8 بقلم شوشو محمد

تدخل نور تلبس الفستان كانت مثل الاميرات عندما نظر اليها ادم وقف وفضل ينظر  عليها بإعجاب شديد 
نور بإحراج وهي تهرب من نظراته اي رايك ياماما 
هاله بعيط جميل ياحبيبتي 
ادم اي ياعمتو الدموع دي 
هاله دي دموع الفرحه 
نور هههه هي ماما كده ع اي حاجه تعيط عيوطا اوي 😆😆
ادم هههه ادم وهو يتقدم من نور يقول  بس الفستان هياكل منك حته 
اتحرجت نور واحمر وجهها ودخلت تغير الفستان وخرجت 
نور ها لسه حاجه هنجبها 
هاله اه 
نور اي تاني 
هاله حاجات للعرايس 
نور حاجات اي 
ادم بضحك حاجات يانور 
نور حجات اي بردو مش فاهمه 
هاله وهي تهمس ف ودنها  
نور بصدمه واحراج لا مش عوزه ياله نروح بقا 
ادم خالص لو محروجه مني انا هروح اعد ف الكافتيريا دي ام تخلصي كلموني 
ادم وهو يغمز لنور خدي راحتك ياعمتي 
نور 😳😳قليل الادب اوي 
هاله ياله وذهبوا لمحل وجابو حاجات كتير ونور كانت معارضه ع الحاجات الي هاله جيبهاه وبعد ساعه 
تذهب هاله ونور الي الكافتيريا الي يجلس فيها ادم
ادم اي خلاص خلصتو
هاله اه كله تمام 
ادم طب اعدو نتغدا 
واعدو يتغدوا تحت نظرات نور لادم 
وبعد شويه روحو وذهبت نور  الي غرفتها تنام لانها تعبت جدا 
عند ادم وهو رايح جاي ف  غرفته طب وبعدين ف الحكايه الي ادبست فيها دي  انا عملت كل ده عشان خاطر جدو وعمتو هي تعبانه وصعبانه عليا انا كده اتسرعت ف قرار جوازي منها ولا اي انا مش عارف اول مره اعمل حاجه مش عارف غلط ولا صح ثم يتعب من التفكير و يذهب لنوم 
ف الصباح تستيقظ نور وتقوم بالاتصال ع سلمي وتطلب منها أنها تيجي تبقي معاها  في كتب الكتاب وتقلها أنها هتبعت لها السواق يخدها
 تذهب نور لخيري بس متلقيهوش 
فا تذهب الي غرفه ادم  وتخبط 
ادم  بصوت عالي ادخل 
 تدخل نور الغرفه وتجد ادم بيعمل رياضه وجزءه العلوي عاري 
نور بإحراج وهي تنظر ف الأرض انا كنت  جايه عوزه  اطلب منك طلب  اصل نزلت لجدو ملقتهوش فجتلك 
ادم وهو بينهج ها خير 
نور كنت عوزاك تبعت السواق يجيب سلمي صحبتي عشان تبقي معايا وانا بكتب كتابي 
ينظر لها ادم وتقوم  وهو يقرب منها ويقول كل المقدمه دي عشان ابعت السواق يجبها 
نور اصل مش عوزه ازعجك
ادم لا مفيش إزعاج ولا حاجه ويقرب منها ويقول هو انتي ف حاجه ضيعه منك بدوري عليها ف الأرض  
نور لا مفيش حاجه ضيعه  ليه يعني
ادم اصلك من ساعه ما دخلتي عماله تبوصي ع الأرض اوي 
نور لا بس اصل انت مش لابس حاجه
ادم وهو ينظر لنفسه مش لبس اي منا لابس البنطلون اهو اه قصدك اني مش لبس تيشرت 
تنظر له وتقول اه عن اذنك بقا 
 يقرب ادم منها اوي ويمسك درعها ويقلها ع فكره كلها ساعتين وتبقي مراتي عادي يعني 
نور وهي محروجه طب ابعد سيب دراعي و خد العنوان اهو ابعت السواق بقا عشان متتاخرش عليا عشان الميكب ارتس ساعه وجايه  
ادم  بابتسامه هاتي ياستي تعطيه نور الورقه وتخرج بسرعه 
ادم واللهي مجنونه البت دي 
يذهب السواق ويحضر سلمي 
ف المساء 
تقف نور قدام المرايا 
سلمي ماشاء الله طلعه حلوه اوي يانور ربنا يحميكي  ويفرح قلبك ياحبيبتي
نور بجد شكلي حلوه ياسلمي
سلمي حلوه بس دانتي قمر 
تدخل هاله اي يابنات خلصتوا  وما أن تنظر إلي نور حتي تبكي 
نور بردو ياماما بطعيطي 
هاله دي دموع الفرحه يا حبيبتي الله يرحمو ابوكي كان نفسه يشوفك عروسه
نور بحزن الله يرحمه طب خلاص بقا معتيش تعيطي عشان ما  عيطش انا كمان
سلمى ما خلاص بقى يا جماعه انتو قلبتوها نكد ليه 
هاله لا خلاص مفيش نكد ولا حاجه ياله عشان مستنيك تحت  يلنور
تنزل نور ع السلم  وهي  تلبس فستان رمادي فاتح منقوش من ع الصدر  واسع وحجاب بنفس اللون وشوز فضي وتضع ميكاب خفيف و ووبجانبها هاله وسلمي 
و ادم كان لابس بدله كحلي وقميص اسود  وكارفاته سوده  وشوز بني
وعندما نظر اليها ادم  وقف وتقدم منها وهو ممسك بوكيه ورد وقدمه لها ويمسك اديها و هو ينظر لها نظرات اعجاب  تنظر له نور وتقول
  ف نفسها اي القمر ده البدله هاتاكل منه حته 
يتقدم ويجلسو ع الطاوله بالقرب من الماذون
الماذون ينظر لنور ويقلها بسم الله الرحمن الرحيم توفقي يانور حامد البكري  تتجوزي ادم علي الاسيوطي تنظر له نور وتقول اوافق 
وعند ادم يقول له الماذون وأننا يابني تقبل تتجوز نور حامد البدري ينظر لها ادم ولا يجيب 
 الماذون ايه يا عريس موافق ولا لا ادم اه طبعا موافق الماذون أمضوا بعد الامضاء 
الماذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع  بينكم ف خير وعلى خير  مبروك 
تتعالي صوت الزغاريت يقترب ادم من نور ويقبل رأسها ويقولها مبروك تنظر له  بإحراج وتقول الله يبارك فيك 
 يقترب منهم خيري ويقول مبروك ياولاد ويقبل نور 
علي مبروك يانور ولا اقول يامرات ابني 
تبتسم نور وتقول الله يبارك فيك ياخالو 
يدخل شخص بسرعه اي ده انتو كتبتو الكتاب قبل ام اجي ادم وهو ينظر نحو يقول  
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent