recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثامن 8 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثامن 8 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثامن 8 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثامن 8 بقلم بدورعاطف

صباح يوم السبت استيقظت ملك و قامت و استعدت للذهاب الي شركة الانصاري 
خرجت ملك من منزلها و توجهت الشركة و كانت هناك عيون تراقبها 
وصلت ملك الي الشركة و توجهت الي قسم الحسابات حيث عملها و لكن اوقفها مدير المكتب قائلا انتي مين 
ملك انا ملك عادل الموظفه الجديدة 
المدير انا مجليش اي خبر بخصوص الموظف الجديد تقدري تطلعي المكتب الرئيسي و تتأكدي 
ملك حاضر و قالت في سرها امال الملزقه الي اتصلت عليا دي قلتلي استلمتي الوظيفه الجديده ليه
صعدت ملك الي المكتب الرئيسي و دخل الي مني السكيرتيرة 
ملك لو سمحتي انا ملك عادل حضرتك اتصلتي بيا بخصوص الشغل 
مني و هي تنظر لها من اعلي لأسفل اه اتصلت بيكي ، اقعدي هنا علي ما زين بيه يجي و تدخليله
ملك متسائله ادخله ادخله ليه 
مني بتأفف و الله ماعرفش كلها دقائق و تلقيه جاي و ساعتها تعرفي 
ملك ماشي ثم توجهت و جلست علي الاريكه 
بعد عدة دقائق وصل زين و توجه الي مكتبه مباشرتا 
مني لملك خليكي هنا متتحركيش 
أومأت لها ملك  
دخلت مني الي زين و أخبرته بجدول اليوم و لكن قطعها زين قائلاً هتيلي واحد قهوه و مدخليش حد عليا 
مني بس مل....
قاطعها زين بحده قولت كلمه انتي مش بتسمعي الكلام ليه 
مني ح حاضر يا فندم ثم تحركت مسرعه و خرجت و طلبت له فنجان قهوة 
و بعد فترة ليست بكبيرة طلب منها ادخال ملك 
مني لملك اتفضلي ادخلي 
وقفت ملك و كانت متوترة كثيرا و تحاول ان تهدئ من حالها ثم طرقت الباب و دخلت 
نظرت للجالس علي المقعد وجدته شابا فكانت تظنه رجل عجوز و كادت ان تتحقق من مادلامحه و لكنه رفع عينيه و نظر لها 
فأطرقت ملك رأسها للأسفل و لم تتحدث 
زين اتفضلي اقعدي وقفه ليه 
جلست ملك دون اي كلمه 
ظل زين ينظر لها ثم قال جميله 
نظرت له ملك و قالت بتسأل أفندم 
زين و هو ينظر لها انتي كان المفروض ينعمل معاكي مقابله عشان الشغل بس حظك ان وقع الاختيار عليكي 
ملك أنا انا ان شاء الله هثبت جدرتي في الشغل و الدراسة مش هتأثر عليه ابدا بالعكس انا هستفاد لإنه مجال تخصص 
زين بس انتي مش هتشتغلي في الحسابات 
ملك امال فين 
زين هتبقي مساعده لسكيرتير رئيس المجموعه 
ملك ايه 
طلب زين مني فدخلت مني و قالت افندم زين بيه 
زين المساعده بتاعتك وصلت خدي ملك و عرفيها ع الشغل 
مني مساعده هي مش جاية عشان الحسابات 
زين بحده شكل ما سمعتي و لا عندك اعتراض يلا اتفضلي 
نظرت مني لملك و قالت لها اتفضلي معايا 
خرجت ملك من المكتب و كانت في حاله صدمه وفاقت علي صوت مني قائله تعالي اعرفك الشغل
عند زين امسك هاتفه و اتصل بشخص ما و قال ها اي الاخبار 
الشخص كله تمام و كل المعلومات هبعتها لحضرتك حالا 
وين ماشي 
و بعد دقائق وصلت رساله ففتحه زين و قرأ محتواها و قال مانتش هي بس هتكوني هي يا ملك
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
كانت ملك تذهب الي الشركه كل يوم تواصل عملها و لم تتقابل مع زين مرة اخري 
بالنسبه لندي فكانت تتجهز استعدادا لفرحها فقد تحدث امير مع والدها و اتفقوا علي سفر ندي بعد كتب الكتاب مباشرتاً 
ام عن عادل والد ملك فكانت صحته تسؤ يوما بعد يوم و لكنه يقاوم 
قبل كتب كتاب ندي بيوم 
كان عادل والد ملك قد تجهز و نزل الي عمله و ملك كانت استعدت هي الاخري خرجت ملك من غرفتها و كادت ان تذهب فاوقفتها سميحه 
سميحه اي يا حلوه بقالك كام يوم كدا بتنزلي في نفس المعاد و تيجي متأخر بتروحي فين 
ملك و انت مالك حشرة نفسك ليه 
سميحه بقولك اي يا بت انتي و الله لو ما اتعدلتي لعدلك يا روح امك 
ملك انا مش هرد عليكي عشان متأخرش لكن و رحمت امي يا سميحه لعرفك بس ارجعلك ثم ذهبت 
سميحه دهيه تاخدك انتي و ابوكي في ساعه واحده ثم اخذت الهاتف و اتصلت علي شخص ما و قالت الو ايو انت فين طب ما تيجي يلا مستني اي ماشي انا مستنياك اهو سلام
عند ندي كانت تحهز حقائبها استعدادا للسفر غدا 
والدت ندي ببكاء مستعجله او يا ندي 
ندي يوه يا ماما بتعيطي تاني 
والدت ندي دي اخر ليله هتباتي فيها في البيت 
ندي يا حببتي متعيطيش و اتمنيلي الخير و بعدين انا كلها شهرين و تلقيني عندك عشان الامتحانات 
دخل احمد عليهم الغرفه و قال اي ده انتي هتيجي تاني لا مش عيزينك خلاص متجيش 
ندي بس يا رخم و الاوضه مش هطولها 
احمد ليه هو انا اوزعه زيك هطولها غصب عنك 
ندي لوالدتها بصي يا ماما هياخد اوضتي و يفتحها علي اوضته و انا لما اجي هنام فين 
الام اوضت اي الي ياخدها دا بعده ثم نظرت لاحمد و قالت امش اطلع بره عشان مينفعش تبفي موجود هنا 
احمد ليه هو انتوا بتقولوا كلام سر 
الام امشي يا جزمه امشي 
احمد طب خلاص ماتزقيش انا ماشي اهو 
ندي انا هروح اكلم ملك 
الام ماشي يا حببتي 
في تلك الاثناء كانت ملك قد وصلت الي الشركه و دخلت مكتبها الجديد 
مني خدي دول ملفات لازم تجهز 
نظرت ملك للملفات و قالت دول كتير اوي 
مني انا بعمل ادهم عشر مرات جهزيهم بسرعه عشان زين بيه هيطلبهم و لو مجهزوش انتي المسؤله ثم تركتها و ذهبت 
ملك الله يحرقك يا شيخه من يوم ما جيت و انتي مصدرالي كل الشغل داهيه تاخدك انتي و ام اربعه و اربعين في ساعه واحده 
ثم صعد رنين هاتفه و كانت ندي 
ملك اهلا يا عروسه 
ندي اهلا بيكي يا لوكه عامله اي 
ملك متبهدله اخر بهدله
ندي طب مش هعطلك انا بس بفكرك بكره لازم تيجي 
ملك ماشي يا حببتي يلا سلام
بداخل المصنع الذي يعمل به والد ملك كان عادل يجلس فقد زاد عليه التعب كثيرا و لم يعد يقاوم و فوقع مغشيا عليه و تم نقله الي المشفي 
كانت ملك مندمجه في العمل و صعد رنين هاتفها فتحدثت و قد علمت انا والدها تم نقله الي المشفي 
فتركت كل شي و ذهبت 
في مكتب زين كان يتحدث مع شخص ما و يقول انتي قبضتي و لازم تنفذي الي قولتلك عليه فاهمه كل حاجه هتخلص بكره و الواد الي معاكي لو عمل حاجه كدا و لا كدا مش هرحمكوا سلام 
يتبع ......
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent