recent
أخبار ساخنة

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد


رواية جحيم عشق صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم دعاء أحمد


 بعد ساعتين
جبل خرج من العمليات ونقلوه اوضه عاديه
زينه بدأت تفوق
زينه بانهيار. اه جبل جبل والنبي متسبني يا جبل كفايه اللي سبوني
مالك. اهدي يا زينه جبل كويس ونقلوه اوضه عاديه 
زينه بدموع. عايزه اشوفه يا مالك والنبي
مالك. اهدي يا قلبي هنروحله
زينه. جبل وعدني انه مش هيسبني ارجوك يا مالك وديني ليه
مالك باستغراب. زينه انتي بتحبيه
زينه فعلا استغربت وبقيت تفكر إذا فعلا هي حبيته  بس تفتكر طريقته معها قسو"ته و معاملته الوحشة ليها وكمان لما يعاملها بهدوء حسيت ان قلبها ابتدا يميل 
مالك. تاب خالص يا ستي تعالى نروحله
زينه بسرعه قامت وعدلت من وضع خمارها وخرجوا
..........
عند اوضه جبل
زينه. نور انتي كويسه وماما هدى عرفت
نور. لا مرضناش نخلي حد يقولها عشان لو عرفت هتصمم تيجي وهي اصلا تعبانه
زينه. انا عايزه ادخله والنبي يا مالك
الدكتور. فرد واحد بس اللي يدخل
نهى. انا هدخله
الدكتور. مين زينه
زينه. انا
الدكتور. اعتقد انك اللي لازم تدخلي
نهى بغيظ. ليه انشاء الله دا جوازي انا
الدكتور بعملية. جبل بيه بدأ يفوق وبيهلوس باسم مدام زينه
زينه. انا ممكن ادخل لو سمحت
الدكتور. طبعا روحي مع دينا اوضه التعقيم وتقدري تدخلي
زينه راحت بسرعه معها وجهزت وافقه آدم اوضه جبل وهي بتعيط وخايفه حاسه ان قلبها هينط منها ويدخله ومع ذلك رجليها مش شايلها ومش عايزه تشوفه وهو تعبان
مالك وقف جانبها و حضنها. ماتخافيش يا قلب اخوكي ادخلي هو كويس
زينه. انا خايفه اوي يا مالك
مالك. جبل محتاجك يا زينه ولازم تكوني جانبه
زينه غمضت عينيها ودموعها بتنزل وفتحت الباب ودخلت
اول ماشفته جريت عليه وقعدت تعيط مسكت ايديه وقلبها وجعها
زينه. انت مش هتسبني يا جبل مينفعش تسبني مش هقدر اكمل من غيرك
جبل بيفتح عيونه ببط بصلها وابتسم . ماتخافيش يا قلبي مش هسيبك عمري ما هسيبك
زينه. انت كويس حاسس بحاجه بتوجعك قولي والنبي
جبل. اهدي بقى ماتخافيش
زينه بقيت تعيط اكتر
جبل بيضحك على شكلها. اهدي يا زينه انا بجد كويس صدقيني
بس قوليلي هو انتي خايفه عليا
زينه بسرعة. انا مرعوبه والله كنت هم"وت لما شوفتك حسيت اني ضعيفه وخايفه اوي
جبل بصوت ضعيف. تاب انا كويس دلوقتي ممكن بقى تبطلي عياط
زينه. جبل انا كمان عايزه احبك
جبل بابتسامه ساحره. مش قولتي أن قلوبنا مابتاخدش بالاوامر
زينه. بس دا مش أمر دا احساس
جبل. تعرفي انك اجمل حاجه حصلتلي
زينه وشها احمر وابتسمت بهدوء
بعد يومين
زينه. لازم تاكل الأول ياله يا جبل
جبل. انا زهقت وعايز امشي يا زينه قلبي
زينه بهمس. بطل الكلمة دي عشان نهى هتيجي تقت"لنا
جبل. على فكرة انتي مراتي
بس للأسف لحد دلوقتي على الورق بس نبقى نشوف الموضوع دا لما نرجع الثرايا
زينه وافقه وشها احمر وفتحه عينيها وبتفرك في ايديها
جبل بضحك. اه اه الجر"ح هيفتح يا بنتي كفايه شكلك مسخره
زينه ضربته في كتفه وراحت تجهز حاجته عشان يمشوا
زينه. ياله غير عشان مالك مستنينا تحت عشان يوصلنا
جبل. ساعديني في لبس التشيرت
زينه. ايه لا انا هابعتلك مالك
وماشيه
جبل شدها من دراعها وهو عقد حاجبيه
زينه. في ايه
جبل. على فكره انتي مراتي
زينه. يعني عايز ايه
جبل. مالك اية علاقته انتي ساعديني وبعدين انا الجر"ح شادد عليا ياله بسرعه
زينه. بس
جبل بابتسامه جميله. اهدي يا بنتي انتي هتساعديني اغير التيشيرت بس ايه دا
زينه. ماشي بس غمض عينيك
جبل. ليه انشاء الله
زينه. كدا انا حره والا هروح انادي لمالك
جبل. انتي هبله يا زينه
أمري لله
وهي فعلا ساعدته يغير
ورجعوا القصر
جبل. ياله يا مالك انزل هنتغدا سوا
مالك. معليش أنا لازم ارجع المصنع عشان بقالي يومين غايب عنه
جبل. ماشي يا مالك وانا مش نسيلك وقفتك جانبي تسلم يا ابن الزهراوي
مالك. حمدلله على السلامه بعد اذنكم ثم وجه نظرة لنور التي تقف تتابعه بسعاده داخليه
بعد اذنك يا انسه نور
نور. اتفضل
زينه غمزت لنور ودخلوا
في الثرايا
تخرج نهى من غرفة جبل وزينه وهي تبتسم بخب"ث
نهى. الله يرحمك يا بنت الزهراوي عشان تبقى تقربي من حاجه مش بتاعتك
وطلعت تليفونها تكلم حد
نهى بش"ر. بكرا الصبح تبعت له الفيديو
شخص بخبث. دا انتي بتكر"هيها اوي دا ممكن يق"تلها
نهى. ياله عشان نخلص منها يا روحي
الشخص. انتي وحشتيني أوي يا روحي مش هتيجي بقى
نهى بضحكه مايعه. ما احنا كنا سوا يا روحي اليومين اللي فاتوا بس اوعدك اول ما يخرج اجيلك
الشخص. اصلك وحشاني اوي يا عمري هستناكي على أحر من الجمر
لتغلق معه 
ثم تنزل سريعا لاستقبال جبل
هدى بدموع. بقي كدا يا نور اخوكي يبقى في المستشفى وانا اخر من يعلم ولا عشان مش"لوله ابقى آخر من يعلم
جبل وهو يقبل يد أمة. ماتقوليش كدا يا ست الكل دا انتي الخير والبركة صدقيني انا كويس هما بس محبوش يتعبوكي
هدى. حمد الله على سلامتك يا ابني
جبل بابتسامه. الله يسلمك يا ست الكل
محروسه. حمد الله على سلامتك يا سي جبل
جبل. الله يسلمك يا ست محروسه
محروسه. الغدا جاهز يا بيه
جبل. انا مش قادر هطلع ارتاح دلوقتي
نهى بسرعه. تعالي اوضتي يا حبيبي دا انت وحشني اوي
جبل. ماشي يا نهى
ليصعد معها ويترك زينه تشعر بالغيرة لأول مره ولكن هو ليس حقها هي فقط لتتلالا الدموع في عينيها
هدى مسكت ايدها وطبطت عليها
هدى. معليش يا بنتي استحملي
زينه بابتسامه. مستحمله قوليلي بقى حضرتك اكلتي
هدى. ايوه يا بنتي واخدت الادويه
زينه. بالشفاء انشاء الله انا هروح اجهز الغدا لجبل عشان الادويه
راحت جهزت اكل خفيف وحطيته على الصينية وطلعت لاوضه جبل ونهي
خبطت على الباب
نهى فتحت لها وهي لابسه قم"يص نوم ابيض قصير
نهى. في ايه مش جبل قالك انه هيبات هنا النهارده
زينه. جبل له أدوية ولازم يتغدا
جبل وهو قاعد على السرير. ادخلي يا زينه
زينه. الغدا
جبل. بس انا ماليش نفس
زينه. بس لازم تاكل عشان تاخد الدوا عشان خاطري
جبل. تاب هاتي الاكل
وفعلا اكل واخد الأدوية وزينه رجعت اوضتها  صليت العصر وبقيت تدعي أن ربنا يهدي سرها معه ويحميهم ويبعد عنهم الشر
بس الظاهر ان الشر لسه بيفتح الباب عشان يدخلهم منه
زينه قامت غيرت ولبست بجامه سوداء وفردت شعرها ونامت
بعد مده حست بحد
جبل قاعد جانبها وبيلعب في شعرها الغجري
زينه بنوم. جبل
جبل. عيونه
زينه. انت مش روحت لنهي
جبل. مقدرتش اسيبك تنامي زعلانه
زينه. انا تعبانه اوي وعايزه انام
جبل شدها له و اخدها في حضنه ونام
تاني يوم الصبح
زينه قامت وبقيت تتفرج عليه وهو نايم وهي مبسوطه انه ساب نهى وجايلها باسته من خده بسرعة وقامت غيرت ونزلت
بعد شويه جبل قام لقيها مش موجوده دخل الحمام يحاول ياخد شاور  وهو خارج شاف حاجة مرمية على الأرض في ركن
مسكها وكل رياكشنات وشه اتغيرت للغضب
سمع صوت الموبيل خرج وهو متنرفز وبيفتح الموبايل على الرسايل وفجاه رمي التليفون اتكسر ميت حتة
جبل بصوت هز أركان القصر. زينه زيييييينننننههه
زينه سمعت صوته اتفزعت طلعت بسرعه جدا على اوضتهم
زينه. في ايه
جبل ضر"بها قلم ومسكها من شعرها بقوه خالها تصوت وكل اللي في القصر ماعدا نهى اللي وافقه هتنشل من الفرحه
جبل........
زينه. والله كدب انا معملتش كدا
ليضر"بها بقوه
نور بقيت تخبط على الباب وهي مرعوبه على زينه
جبل بغ"ضب جامح. لو سمعت صوت حد هيم"وت مكانها
وراح جاب الحزام وبقي يض"رب زينه بقوه
زينه بدموع وجسمها برتعش وترجع لوراء . والله كدب محصلش صدقني
ياترى جبل لقى ايه
وايه الرساله اللي وصلتله
دموع زينه لم تجف بل سيبدأ فيضان الدموع ليس على يدا جبل فقط فهناك أطراف آخر لم تظهر بعد لنلتقي مع دموع زينه
وجحيم عشق صعيدي
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent