recent
أخبار ساخنة

رواية أسيرة جلادي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أسيرة جلادي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني


رواية أسيرة جلادي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني


شريف ايه رايك في الاغنيه حلوه
ندي بابتسامة اه جميله احم 
شريف هو انتي اكتر مغني بتحبيه مين
ندي عمور دياب بحبه اوي تقريبا مفيش موقف هو مغنلوش 
شريف وانا كمان بحبه اوي
ندي هو ممكن اسالك سؤال 
شريف اكيد اتفضلي 
ندي احم انت قولت انك عايش مع خالتك وبنتها هو انت مش مرتبط بيها ليه
شريف انا هند بالنسبالي اختي الصغيره مش اكتر 
ندي يعني انت مش بتحبها 
شريف اكيد بحبها بس زي اختي الصغيره
ندي احم انا اسفه لو بدخل يعني
شريف ابتسم لا ابدا عادي ولا يهمك انتي تسااي تلي اللي انتي عاوزه انا هنا عشان اجاوبك علي اي حاجه تحبيها ها عاوزه تسالي علي ايه تاني
ندي انت قولت قبل كده انك اتعالجت ممكن اعرف من ايه
شريف احم الحقيقه لا مش دلوقتي ممكن انا بقي اسالك شويه اساله
ندي اتفضل 
شريف قبل ماسلك حياتك مع جوزك عاوز اسال شويه اساله تانيه 
ندي ماشي
شريف وانتي في المدرسة ثانوي كان عندك اي اصحاب ولاد حبيب يعني
ندي لا 
شريف ليه 
ندي انا تقريبا متكلمنش مع ولاد طول عمري كانوا بيحاولوا يتكلموا معايا بس انا كنت بخاف اوي
شريف السبب بتخافي من ايه 
ندي من الولاد عموما اصل انا احم
شريف اتكلمي يا ندي متخافيش
ندي هو اصل جوز ماما احم كان بيعاكسني
شريف بيعاكسك ازاي 
ندي ابحراج كان بيحاول احم يحط ايده عليا 
شريف اه وقولتلي لمامتك 
ندي قولتلها 
شريف وهي رد فعلاها ايه 
ندي بحزن مصدقتنيش
شريف متاكده انها مصدقتكيش
ندي مش فاهمه قصدك
شريف يعني ممكن تكون صدقتك بس مش عاوزه تعمل حاجه صح
ندي بحزن ودموع صح انا بتهيقالي انها عمرها ما حبتني معرفش ليه مع اني ديما بسمع كلامها وعمري ما قولتلها لا علي حاجه انا ديما اصلا خايفه خايفه اعمل اي حاجه في حياتي حتي بخاف اتكلم يمكن انا وحشه او بعمل حاجه غلط عشان كده هي مبتحبنيش
شريف ابتسم لها ومسك ايدها بصي يا ندي الاكيد انك مش وحشه انتي جميله اوي من جوه ومن بره مش عاوزك تقولي عل نفسك كده تاني ده رقم واحد رقم اتنين مش ديما الاهل هما اللي بيبقوا صح ساعات كتير اهملهم لينا وحبهم لنفسهم اكتر من اي حد بيكون سبب في معانتنا احنا انك تكون اب او ام دي حاجه مش ساهله ابدا يعني لازم يكون الشخص سوي عشان يقدر يكون اسره يعني مثلا ازاي اطلب من واحده ضغيفه الشخصية وواحد مدمن انهم يكونوا اسره ويبقوا مسؤلين عن طفل الطفل ده هيطلع عامل ايه واحد مدمن بيطلع مرضه علي مراته ضغيفه الشخصية مراته متعرفش تفرغ غضبها تطلع علي الطفل الصغير يطلع بقي الطفل ده في عقد الدنيا كلها ويتجوز يطلع عقده علي مراته وبعدها علي الطفل وهاكذه انك تبقي شخص مسؤل عن طفل دي مش حاجه سهله ابدا دي مش غلطاك يا ندي دي غلطه اهلك ده للاسف 
…………………
في المكان اللي هند بتقعد فيه علي النيل 
تاني يوم سبف راح هناك من اول النهار علي امل انو يشوفها واول ما لمحها راح علنده بسرعة
سيف بابتسامة صباح الخير يا انسه هند 
هند بعصبيه انت تاني عاوز ايه 
سيف انا اسف والله اسف لو ضايقتك انا مكنتش اقصد ابدا ممكن تقبلي اعتذاري
هند خلاص محصلش حاجه
سيف بابتسامة يعني مش زعلانة خلاص صح
هند اه مش زعلانة 
سيف طيب اصحاب ومد ايده ليها 
هند باستغراب ايه ده انت مش قرفان
سيف ايه هقرف من ايه 
هند عشان انت شوفت الحرق اللي عندي علي فكىه ده في جسمي كله مش في ايدي بس
سيف انا ايدي وجعتني من كتر مانا مددتها ممكن تسلمي 
هند ابتسمت وسلمت عليه 
سيف ابتسم طيب ممكن تقبلي مني الهدايه البسيطة وادها شيكولاتة
هند بطفوله لا مينفعش 
سيف باستغراب ليه مينفعش
هند مينفعش اخد اكل او شرب من حد معرفوش
سيف ابتسم عندك حق بلاش خديها وكليها اما تروحي عشان تضمني اني مخطغكيش ماشي
هند ضحكت ماشي شكرا
سيف احم ممكن اقعد معاكي شويه
هند ها معايا انا
سيف اه 
هند ليه اشمعنا انا 
سيف ابتسم عشان عاوز اترسم قدام صحابي واقولهم اني قعدت النهارده مع اجمل بنت في المكان ممكن 
هند ابتسمت بخجل ممكن
...............
ريم قاعدة بتهز رجليها بعصبية هو مبيردش عليا ليه ده انا هروحله وراحتله المكتب لقته قاعد مع حسام
ريم فادي عاوزه اتكلم معاك لوحدينا 
فادي مش فاضي دلوقتي
ريم بس انا محتاجه اتكلم معاك 
فادي حضره الضابط في حاجه في الشغل 
ريم لا 
فادي انت بتكلم بقي في شغل نورتي 
ريم بصتله بغيظ وخرجت
حسام يا ساتر معرفش انت بطقها ازاي
فادي سيبك منها ها احكي بقي
حسام ابتسم حاضر 
كنت طفل عادي زي كل الاطفال كان في مشاكل بين ابويا وامي زي اي بيت ؤساعات كانت تاثر وساعات لا وجيه انفصال ابويا وامي انا كنت متعلق لوالدتي جدا هي اتجوزت بعد الطلاق  عشت مع ابويا راجل عسكري حياته كلها شخط وزعيق وعقاب وانت مش راجل واهانات في الراحه والجايه اكتابت كنت بطلع همي في الاكل فضلت اكل اكل اكل لحد ما لثانوي وزني ١٥٠ كيلو واكتر العيال مكموش بيحبوا يصحبوني وزي اي شاب في سني عاوز ارتبط ويبقي عندي صحبه اعجبت ببنت كانت احلي بنت في الدفعة ورحت قولتها خلتني شربه زي ما بيقولوا اتريقت عليا تريقه حسيت ان كرمتي بقت في الارض قررت اتنقم كنت بجري في اليوم خمسه كيلو ظبط اكلي فضلت عل الحال ده ٤ شهور مبروحش دروس وبتمرن بس من غير ما قول لابويا حتي هو كان ديما مسافر ماوريات فخلاص مش فارقه نزلت وزني ل٨٠ كيلو بقيت حد تاني خالص رجعت بشعريتين والعيون الرمادي وجسمي بقي رياضي وحركات علقت البت فضلت هي اللي تجري ورايا بقت خاتم في صباعي لحد ماطلب منها صور عريانه بعتتهتلي خدتهم من هنا ووزعتهم علي كل العيال فضيحه طبعا من الدرجة الاولي البت اهلها عرفوا وكانوا هيموتوها وقعدواها من التعليم كان فاضل عل الامتحان شهرين كان حلمها تخش طب جالها اكتئاب حاد وانتحرت مكنتش مصدق ولا قادر اسحمل نفسي انا السبب في موت بني ادمه مكنش قصدي كل ده يحصل عدت الامتحانات وكنت عارف اني هجيب مجموع قليل بس هيدخلني شرطة كانت بتجيلي في احلامي كل يوم مبقتش اعرف انام احساس الندم هيموتني روحت لدكتور نفساني ساعتها بصراحة ساعدني كتير وفرق معايا عدي حوالي ١٠ سنين بس تصدق لحد دلوقتي لسه بتجيلي في الاحلام ساعات يعني انا لو مكنتش رحت للدكتور ده كان زماني مكمل واعمل كده في اي واحده واطلع غضبي عل الناس بس انا معملتش كده مقدرتش 
فادي ياااا با حسام كل ده
حسام ابتسم بوجع شوفت حاول يا فادي حاول 
فادي يا عم اجري اللي انت قولتع ده مدخلش ذمتي بجنيه 
حسام انت حر عاند برحتك انا قايم اشوف ورايا ايه
...................
صابر بزعيق ماجده ماجده
ماجدة في ايه يا صابر 
صابر بزعيق بنتك فين باقالي ٣ ايام مشوفتهاش 
ماجده عند صاحبها مالك بقي فاجأه الفون رن ماجده ردت 
ماجدة بصدمه ايه 
صابر في ايه
ماجدة سهيله في المستشفى
صابر بخضه  ايه مستشفى ايه وليه 
ماجدة معرفش يلا بسرعة ونزلوا يشوفوها الدكتور قال لهم ان سهيله فق*دت الجنين بسب تعرضها للع"نف 
صابر بصدمة ايه جنين 
.................
شريف احكي بقي
 .ندي ابتسمت بحزن فادي طب هي كانت بتعمله وحش انا ذنبي ايه في كل ده ها انا عملت ايه بس 
شريف مين ماجده
ندي اه 
شريف طب احكي بالتفصيل
ندي ابدت تحكيليه كل حاجه من اول ما دخلت بيت فادي لحد ما وصلت المستشفى
شريف كتب في الملاحظات بتاعته مرض السا*ديه .
ندي هو انت ساكت ليه انا مكنتش بعمله حاجه والله 
هو انا كده اللي غلط 
شريف لا يا ندي مش انتي جوزك عنده مرض لازم يتعالج منه
ندي مرض ايه
شريف السا*ديه
ندي يعني ايه
شرييف التلذذ بتعذ*يب الاخرين 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent