recent
أخبار ساخنة

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء أحمد


ولو سألتني عن الحب💞
لحدثتك كيف يحول شخص واحد فقط💞💞
برساله واحده فقط. بكلمه واحده فقط...
حياه شخص اخر من العدم للوجود...
كيف يعود له رئتيه وملامحه وضحكته💞💞
وشعور بالرغبه في الحياه💞💞
الحب شي أقرب لنفخ الروح💞💞
💗💗💗💗💗💗💗💗
في مصر
نور. لقيتوا زينه يا جبل
جبل يضيق. لا يا نور مالهاش اثر
نور بعياط. انا السبب انا اللي خاليتها تهرب
مالك بحده. مش انتي السبب جبل بيه العزايزي الرجل المثالي خالي اختي تك"ره حياتها ورحمه امي يا جبل لو زينه جرالها حاجه لاند"مك على اليوم اللي فكرت تمد ايدك فيه عليها
وخرج وسابهم
جبل طلع اوضته وبيفكر في كل حاجه بهدوء ويحاول يجمع الاحداث
مسك فونه وكلم رعد
رعد. جبل لسه مفيش إثر لمدام زينه
جبل. رعد اسمعني كويس سيب موضوع زينه دا عليا انا عايز في موضوع تاني
رعد. اومرني
جبل. نهى مراتي عايزك تراقبها اربعه وعشرين ساعه تجيبلي كل تحركاتها
رعد. نهى هانم تمام يا باشا
جبل. وحاجه كمان الدكتوره اللي جيت المره اللي فاتت انت تعرفها منين
رعد. دي دكتور مدام نهى ولما قولتلي انك عايز دكتوره اتصلت بيها لاني كنت محتفظ برقمها
جبل. الدكتوره دي تكون في المخزن بتاعتنا 
رعد. امرك
جبل قفل معه وحاسس أن الدنيا بتلف بيه وخايف اوي يكون ظل"م زينه ونفسه يكون دا كله كدب
جبل لنفسه. لو كل دا كدب هي عمرها مهتسمحك يا جبل يارب انا تعبت ياريتني قابلتك من زمان يا زينه
ثم تابع بغرور وثقه وغ"ل
وحياه امي يا نهى لو انتي اللي وراء دا كله لاخليكي تك"رهي اليوم اللي فكرتي توقعي فيه بيني وبين زينه
💗💗💗💗
في لوس انجلوس
سامر في التليفون. عايزة تعرفي هي فين في أسرع وقت ممكن وتجيبهالي
وقفل مع الشخص
وكلم حد تاني
مراد. وصلت بالسلامه
سامر. وصلت ايه بقى الجديد في الصعيد
مراد. محدش عارف يوصلها كأنها اختفت شوفت خطتنا وصلت لفين
سامر بابتسامه شر"يره. كدا جبل بينتهي انت مقضيها مع  نهى   وانا بعدت عنه زينه
فلاش باك
في الصعيد
سامر. انا بك"ره جبل اوي يا مراد اخد نص الورث ودلوقتي عايز ياخد البنت اللي بحبها
مراد بكر"اهيه وغ"ل.مين سمعك انا كمان بك"ره طول عمره أفضل مني في الدراسه والشغل والمركز نفسي ادم"ره
سامر. انا عندي فكره تخليه ينتهي
مراد. ايه
سامر. انت ايه رايك في نهي
مراد بش"هوه. مزه حاجه كدا من الاخر
سامر. انت هتدور حواليها وتوقعها فيك ومتقلقيش نهى مغروره بس غبيه ببت"دوخ من الكلام المع"سول
مراد. اشطا وبعدين
سامر. المشكله في زينه انها محترمه وبتخلص للي تكون معه حتى لو محبتوش بس انا هقولك انا تاني يوم جوازهم هحاول ادور حوليها واخليها تعترف انها بتحبني و طبعا نهى لازم تكون موجوده وهي هتستغل الفرصه عشان توقع بين جبل وزينه
وانت بعد كدا هتخلي نهى تحط لزينه اخت"بار الحمل في الحمام وكمان تخليها تتفق مع الدكتوره ساعتها جبل هيك"ره زينه ويعمل حاجه تخليها تك"رهه
مراد. بس دا ممكن يق"تلها انت مش خايف عليها وكمان دا اكيد هيحاول يوصلك بأي شكل لأنه هيعتقد أن انت اللي غو"يت زينه
سامر. جبل يمكن يضر"بها يبهد"لها لكن لايمكن يقت"لها لأنه حبها إنما أنا أول حاجه هاعملها في اليوم دا اني احجز تذكره على أي بلد برا مصر واحول فلوسي على هناك وبعد كدا اقدر اخد زينه هناك وهي هتبقى بتك"ره جبل وساعتها ترفع قضيه خلع عليه و انا اقدر اعمل دا بسهوله من غير ما جبل يعرف وساعتها اتجوزها
مراد. عليا الطلا"ق ابليس بيصقفلك ويقولك معلم
سامر بجنون. عشان زينه اعمل اي حاجه بس لو مش ليا مش هتبقى لغيري
باككككككك
في المانيا
زينه قامت وبقيت تشوف المكان دا راحت تفتح الباب مقفول من برا  راحت تفتح الشباك لقيت نفسها في مكان مختلف تمام حاست انها في مكان بعيد جدا عن الصعيد و يمكن عن مصر كلها ودا خلها تمسك دماغها وهي بتحاول تفتكر ايه اللي حصل في اليومين اللي كانت فقده فيهم الوعي لكن مقدرتش تفتكر اي حاجه بس حاسه بحاجه مختلفه
راحت اتوضت وصلت
بقيت تسمع صوت عياط طفل وجيت تفتح الباب وتحاول تنادي على أي حد محدش بيرد عليها
قعد على الأرض وضمت نفسها بخوف خوف من الحياه اللي مصممه تيجي عليها وتك"سر قلبها اول حاجه جيت على بالها أهلها في الصعيد وبقيت هتتجنن وتكلم اي حد وخصوصا مالك لأنه اكيد قالب الدنيا عليها
بقيت تفكر في جبل ايوه يا قلبي ملع"ون ابوك لسه بتفكر فيه يخر"بيت الحب لو كان في المقابل بيخلي الواحد معندوش كرامه بس لا مش هسامحك يا جبل كفايه اوي و"جع القلب اللي انا عشته
بقيت تعيط بصوت عالي
أسد كان داخل الفيلا سمع صوت عياطها
حس انه ممكن يضعف لأن هو بطبيعته طيب
العقل. انت هتضعف ولا ايه
القلب. بس دا قدر انها تم"وت
العقل. هي السبب في مو"تها لازم تتحاسب أشد حساب
القلب. بس انت طول عمرك مبتا"ذيش حد ودي بنت الرجوله مش انك تمد ايدك عليها
العقل. اسكت خالص يعني عجبك و"جع القلب اللي انت عايش فيه لوحدك من ساعه  ما حبك عمرك ما"تت بسببها
نفض راسه من الأفكار ودخل اخد دش وراح لاوضه  أسر ابنه وفضل يلعب معها ويبتسم بحب
زينه نامت على الأرض جحابها اتفك وهي بتعيط شعرها بقى مفرود حوليها وشكلها بقى باهت من ضر"ب جبل ليها اللي مكنشي اتداو وضر"ب أسد اللي سايب علا"مات في وشها وكل جسمها
............
ايه هي الرجوله؟
الرجوله احتواء. احترام. جدعنه. اتابع سنه سيدنا محمد عليه افضل الصلاة والسلام في قوله استوصوا بالنساء خيرا. الرجوله هي انك تطبطب على قلب اللي حواليك وتحسسهم بوجودك جانبهم أو على الأقل متك"سرش قلبهم
الرجوله مش بس بكلمه ذكر لا في بنات ارجل من ميت راجل ومتدينين ومحترمين جدا عارفين ربنا بيتقوا الله في معاملتهم ايوه هي دي الرجوله
..................
تاني يوم يفتتح الستار على كشف حقيقة البعض  سوا خيا"نتهم أو وفائهم ولكن ماذا يفيد الندم بعد فوات الأوان لنري
في المانيا
أسد فتح اوضه زينه لقها نايمه جانب الباب شعرها الأسود الغجري طويل جدا مفرود حواليه
وشها الأبيض الكد"مات باينه جدا فيه و جسمها ازرق
أسد بجمود وواقف بثقه. انتي اصحى اصحى يا روح" امك
زينه......
أسد. التمثليه الخايبه دي مش عليا
زينه.......
أسد استغرب هو اه ضر"بها بس لايمكن يكون ضر"به ليها سبب في أنها تفقد الوعي ميعرفش أن كان في حد قبله سايب علا"مات غباءه على جسمها
نزل يحس بنبضها لقيها بتتنفس بصعوبه جدا
قلبه طبعا مقدرش يقف ساكت شالها بسرعه واخدها للدكتوره
في مصر
في مخزن جبل
جبل قاعد حاطط رجل على رجل والدكتوره قاعده على الأرض بتعيط برعب
جبل. ها يا دكتور عايز اعرف الحقيقه بدل ما دول يخل"صوا عليكي
وكان يشير إلى رجال ضخمين وكلهم مخيف
الدكتوره بخوف. انا معملتش حاجه يا جبل باشا
جبل بهدوء مر"يب. اممممم تمام
رععععدددد
رعد. نعم يا باشا
جبل. الدكتوره شكلها كدا معصلجه عايزها تنطق بسرعه
رعد. توامر يا باشا
وشاور للواحد راح ضر"بها بو"كس خلها تنز"ف من بوها
جبل. ها لسه مش عارفه عملتي ايه يعني كنتي عايزه تسيبي الصعيد لولا أني لحقتك وفي في رصيدك نص مليون جنيه غريبه
الدكتوره بصوت ضعيف. مدام زينه بريئه نهى هانم هي اللي قالتلي اعمل كدا في مقابل نص مليون جنيه
جبل قام بغ"ضب وراح ضر"بها خالها تفقد الوعي وبقي يفكر بهدوء عشان يعرف نهى آخرها ايه في القذ"اره
لكنه بقى يلوم نفسه الف مره على اللي عمله في زينه وبقي يفتكر لما هي قالتله لو بكيت د"م مش هسامحك وعارف انه فعلا غبي ضايعها من ايديه هي كانت مخلصه ليه خافت عليه وقفت جانبه في تعبه سامحته على اللي عمله في الأول لكن هل من فرصه آخر
ام ان هناك شخص اخر سيأخذ كل حقوقك يا جبل
لنرى........
يتبع...
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent