روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الحادي عشر

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الحادي عشر

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الحادية عشر

🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈
مايابدموع بتحاول تداريها بصيت له بدموع وبتكلم نفسها ،معقول وصل بيه الجبرات ان هو يخليها تروح تنقي الشبكه بتاعته!
كانت لسه هتتكلم لكن سمعت الجد بيزعق وبيقول
الجد بغضب شديد/ايه اللي انت بتعمله ده ايه يا جواد انت اتجننت ولا ايه ازاي تطلب طلب زي كده من مايا الظاهر اني عشان كلمتك بحنيه نسيت اللي عملته ولا ايه
جواد /يا جدي انا ما كانش قصدي حاجه انا بعتبر مايا زي اختي دلوقتي وعشان انا ما عنديش اخوات فباطلب منها عادي
مش قصدي حاجه فهي لو مش عايزه عادي انا مش
هغصبها على حاجه براحتها
الجد كان لسه هتكلم وينهر جواد لكن سمع ماياه بتقول
مايا بقوه مزيفه /لا عادي يا جدي جواد مع حق انا لازم اقوم بدوري كبنت عمه عشان هو كمان ما عندهوش اخوات بنات وانا قبل ما اكون بنت عمه فانا مرات اخوه فاعتبر زيي اخته بالظبط عشان كده انا ما عنديش مشكله يا جواد اني اروح معاك
شوفي الوقت اللي يريحك وانا هروح معاك
جواد بثقه / كنت عارف انك مش هترفضي يا مايا عشان انت فعلا اختي انا عارف انك تعبانه بس ممكن النهارده عشان في عروض زي ما قالت حبيبتي ندى وعايزين نلحق اجيب لها احلى طقم ذهب ليها
ماياه بوجع/ تمام خمس دقائق اروح الحمام واغسل وشي وانزل اروح معاك
مشيت تحت انظرهم كلهم وهي بتمثل القوه وان الموضوع مش فارق معاها لكن كانت مكشوفه للكل الالم كان باين في عينيها والدموع اللي اتلقلقت فضحتها مهما خبت على الكل مش هتقدر تخبي عنه هو حاسس بكميه الوجع اللي هي حاسه بيه بس هي اللي اختارت ان هي ما تصدقهاش
تبقى تستحمل العواقب وتشوف اذا كانت تقدر تشوفه مع حد غيرها ولا لا وتتكوي بنار الغيره زي ما هو بيتحرق من محمد
محمد قرب من جواد كان باين عليه علامات الضيق
محمد بضيق /ممكن افهم انت عايز توصل لايه جواد اللي بتعمله ده لازم تفهم ان مايه مستحيل تفكر فيك بالحركات اللي بتعملها دي انت المفروض تكون عارف مايا وان هي مستحيل ترجع لك ليه بتحب توجعها كانك ما كنتش بتحبها اصلا بس الحمد لله ربنا ب بعدها عنك يا اخي انسان مريض فعلا مريض
ناديه بتمثيل الحزن /اسكت يا محمد خلاص انت هتخانق مع اخوك الكبير عشان مايا هم الاثنين احرار عارفين هم بيعملوا ايه مهما عمل هيفضل اخوك الكبير لازم تكون حاطط ده في دماغك على طول
محمد/ بس يا امي انت مش شايفه اللي هو بيعمله
ناديه/ خلاص يا محمد الموضوع انتهى قلت لك هو عمل ايه يعني هو عرض عليها كانه اخته ما عملش حاجه وحشه
وراحت قربت لجواد بحنيه صادقه لانها فعلا اشتقت له كتير من ساعه ما عارف الحقيقه وهو بعد عنها واعتبرها كانها مش موجوده اتكلمت بحنيه
ما تزعلش ايه جواد انت عارف محمد عصبي وما يعرفش حاجه هو مهما يعمل هيفضل اخوك وانتم الاتنين ما لكمش غير بعض
ولسه هتمسك ايده لكن هو بعد وبص لها بسخريه كانه فاهم كل اللي بتعمله هي صدمت من حركته معقول بيقرف حتى من لمستها؟ معقول تكون ضيعت ابنها للابد بصيت له ترجي ان هو يسامحها لكن هو اعتبرها مش موجوده اصلا لان ما فيش سبب يخليها تعمل كل الحاجات الوحشه دي حتى لو كانت بتغير منها حتى لو مايه ما صدقتوش بس هو مش هيقدر يسامح امه على اللي عملته
جواد بسخريه/ شكرا ليكي يا ناديه هانم
محمد بص لامه لقاها موجوعه من معامله جواد ليها وبص الندى اللي مستغربه من تصرف جواد
ندى/ في ايه جواد انت بتكلم طنط ناديه ليه كده دي مهما كانت امك وما قالتش حاجه غلط على فكره
جواد/ معاكي حق بس انا وامي حرين وفاهمين بعض وهي فاهمه انا بتكلم في ايه فبلاش تدخلي في اللي ما لكيش فيه عشان ما تزعليش
ندى بصيت له وسكتت لانها حست بالاحراج فعلا من كلامه ومن طريقه اللي بيكلمها بيه قدام الكل
اما اما عند مايا في الحمام كانت بتغسل وشها وهي بتتنفس بصعوبه وبتبص في المرايه على وشها الحزين بتحبه وبتعشق كل تفصيله فيه مش بايدها حتى بعد كل اللي عمله لسه قلبها خاين بيحبه
حتى وهو بينتقم على حاجه هي ما عملتهاش برده قلبها مش عارف يكرهه تعمل ايه في حب واللي دمر حياتها اللي تغلغل جواها اللي مش عارفه تطلعه ازاي مش عارفه ازاي تبص في وشي ندى وهي شايفاها مع حبيب عمرها ده كانت بتغير عليه من كل البنات ازاي تسمح لبنت بس ان هي تكلمه ما بالك ان هي تقعد جنبيه وتعمل كل حاجه معاه حاسه ان في نار قايده في قلبها عايزه بس تعمل ايه ما فيش حاجه في ايديها غير ان هي تصبر واكيد ربنا مش هيضيع صبرها على الفاضي اكيد ربنا شايل لها حاجه كويسه غسلت وشها وخدت نفس عميق وخرجت عشان ما تبانش ان هي ضعيفه قدامهم ولا ان هي متاثره بجواد وندى
اول ما نزلت كانوا كلهم طلعوا ما عدا ندى ومحمد وجواد اللي اول ما شافها وهي نازله قام وراح ناحيتها واتكلم بطريقه غريبه اول مره يتكلم بيها ده
جواد بغموض/ شكرا جدا انك وفقتي انك تروحي معانا مش عارف لو كان عندي اخت ما كانتش هتعمل معايا كده يا مايا يلا بينا عشان نلحق نجيب الحاجه
مايا بثبات/ ولا شكر ولا حاجه انت زي اخويا يا جواد والواحده لازم تقف جنب اخوها في خطوبته ولا ايه
وراحت ناحيه محمد واتكلمت بحنيه يلا يا محمد انت هتروح معانا مش كده
محمد/ اكيد يا حبيبتي انا ما اقدرش ابعد لحظه بعيد عنك وازاي تروحي مكان وانا ما اكونش فيه لازم اكون مع حبيبتي ولسه ما كملش كلامه ولقى فيه رساله جايه له من الشركه ان الوفد الاجنبي هيجي بعد ساعه ولازم يكون في الشركه فورا
محمد اتضايق جدا مش عارف يتكلم ولا يقول ايه لمايا بس لقاها بتبتسم له ل لو مضطرتروح من غير ما تتكلم عادي روح اهم حاجه الشغل ما تخافش مش هياكلوني يعني انا اقدر اني احمي نفسي منهم كويس قوي ما تخافش عليا
محمد بحب/ بس فوق راسها حاضر يا حبيبتي هروح بس عشان خاطرك ادعي لي الصفقه تعدي على خير
مايا
ان شاء الله يا حبيبي في امان الله خرج محمد بعد ما بعد ماودع مايا كل ده تحت انظار جواد اللي حاسس نفسه ان هو هينفجر فراح نا حياتها واتكلم
بغيظ شديد وغيره عمياء؛: لو خلصنا المسرحيه والحب اللي عمال على بطال ممكن نروح عشان نلحق العروض بتاعه الذهب بتاعه النهارده ما ما عندكيش مشكله ولا ما عندك وصله حب تاني عايزه تكملها
مايا برود لا ما عنديش اتفضلي يا استاذ جواد
خرج جواد هو مايا وندى اللي مستغربه طريقه جواد ومايا بس طنشت وطردت اي افكار سوداء في دماغها تبوظ فرحتها ان هي اللي كسبت في النهايه وان جواد هيبقى ليها هي وحديها يبقى ليه تشغل نفسها بحاجات تافهه زي دي
ركبوا العربيه وطبعا مايا قعدت ورا وجواد قعد قدام هو وندى ايه اللي ما بطلتش كلام هو معتبرها كانها مش موجوده وندى حاسه بكده واتضايقت فقالت عشان تفرفش الجو شويه
جواد/ حبيبي ايه رايك ان اشغل الموسيقى تفرفش لنا شويه
جواد/ براحتك يا ندى بس حلي عن دماغي عشان ما نعملش حادثه واحنا في الطريق
ندى بخبث /تسلم لي يا بيبي هشغل الموسيقى تفرفشنا شويه
اشتغلت اغاني كتير رومانسيه وطبعا ندى بتحاول تقرب من جواد لكن هو ولا مهتم بيها ولا مهتم بالحركات اللي بتعملها لكن فجاه اشتغلت اغنيه حزينه بتعبر عن المعاناه اللي بتعشها مايا وكانت الاغنيه بتقول
(وعدنا وخلي وحتى فراقنا استعجلوا
اي جرح بيبقى صعب في اوله هو فاكر لما راح مش هنقوى على الجراح هو فاكر لما راح مش هنقوى على الجراح
احنا اقوى من كده ومش لازمنا الحب ده ولا جرح هيكسرنا يا قلبي
على أية
على ايه هنبكي عشانه وغيره هيملي مكانه
قادرين على نسيانه وطريقنا نكمله
على ايه
على نبكي ا عشانه وغيره هيملى مكانه
قادرين على نسيانه وطريقنا نكمله
اول ما يفوق من وهمه وغيرنا يعذبوا
هيخسر كل حاجه وضمير ويانبو
هيعش سنين موجوع ولا تشفع اله دموع هيعش السنين موجوع لا تشفع له دموع
فرقنا امر اتحسم وبرغم كل الالم م صعب نرجع له تاني يا قلبي على ايه على ايه نبكي عشانه وغيره هيملا مكانه قادرين على نسيانه وطريقنا نكمله)
(رايكم في الاغنيه اخترتها مخصوص لمايا وجواد)
بعد انتهاء الاغنيه كانت مايا حاسه ان كل كلمه في الاغنيه جاي عليها هي وكل حرف بينطبق على قلبها وكل ما تيجي عينين جواد في المرايه وتقابل عينيها كانت بتشوف فيها نظره غريبه نظره كانه موجوع زيها بالظبط كان الاغنيه جت على وجع في قلبه
اما جواد كان بيتقطع من جوه وهو يسمع الغنيه
وكلمه و(غيره هيملا مكانه قادرين على نسيانه)
معقول تكون مايا هتنساه لا والنظر اللي شافها في عينيها لما سمعت الاغنيه معقول تكون حاسه بكده ان هي مستحيل ترجع له حاول يهدي نفسه لحد ما وصلوا للمول
ونزلوا العربيه وراحوا للمحل اللي هيجيبه منه الشبكه
اول ما دخل المحل راحوا على قسم الدهب
وصوره للصايغ عشان يطلع لهم محابس وطقومه ذهب
البائع باحترام ده كل الطقوم اللي عندي الغاليه اتفضلوا اتفرجي براحتكم دي تركي اصلي
جواد/ شكرا وبص ناحيه ندى واتكلم نقي الخاتم اللي يعجبك والذهب اللي يعجبك يا ندى وبص ناحيه مايا لقاها واقفه سرحانه في عالم ثاني فهزها
جواد/ مايا انت معايا
فرقه مايا على صوت ولمسه جواد ايوه معاك خلصته
جواد بسخريه/ اكيد مش هنخلص بالسرعه دي انا بكلمك كنت سرحانه في ايه مش مهم سيبك من الموضوع دلوقتي كنت بقول لك نقي حاجه لو عجبتك انت مرات اخويا ولازم اجيب لك حاجه في المناسبه زي دي
مايا بتحدي/ لا فيك الخير انا مش عايزه حاجه محمد مش بيخليني محتاجه حاجه خالص ولو عايزه خاتم
او اي حاجه جوزي بيجيبه لي
جواد بصلها بغيظ بس حب ان هو يضايقها فاتكلم بسخريه ممكن يا مايا تساعديها تنقي الخاتم
بصيت له بغيظ بس مش هتخليه يفوز واتكلمت عكس الشعور اللي جواها عادي هروح اساعدها هي برده صاحبتي وانا هفرح بفرحك كم يوم ولا كل يوم هنتجوز هو يوم واحد وانا لازم اثبت دوري مشيت من جنبه بسبب عكس اللي جواها تمام من نار وغيره ووجع والم لكن هو ما بيحسش غير بنفسه وبس
بعد ما مشيت بص لها واتنهد بيكلم نفسه ان هي اللي وصلتهم للحاله دي في الوقت ده رن تليفون جواد وكان بخصوص الشغل اخذ التليفون وخرج بره عشان يتكلم عشان ما فيش شبكه في المحل
اما عند ندى ومايا
ندى بتفكير مش عارفه انقي اي حاجه كله هم عاجبني ايه رايك يا مايا ممكن تساعديني انت ذوقك حلو
مايا/ اه انا عارفه ان ذوقي حلو ايه رايك في الاسوره دي والخاتم ده كانوا حلوين خالص بس ندى بصيت لها كده من تحت لفوق ايه القرف ده يا مايا انت عايزه تبوظي فرحتي ولا ايه قلت لك نقي لي عشان اعتبرتك اختي طلعت انت جايه عشان تبوظي لي خطوبتي وبتنقي لي حاجات وحشه عشان كلهم يتريقوا عليا بجد ذوقك بيئه زيك
كل ده وماياه بصلها بصدمه هي عملت ايه عشان تزعق فيها ولا عشان تعلي صوتها عليها مش هي اللي طلبت منها تنقلها خواتم واكسسوارات دلوقتي بتعلي صوتها عليها لا والاسوء ان الكل بتبدا يتفرج عليهم
مايا والدموع بتلمع في عينيها خلاص يا ندى نقي اللي انت عايزاه بس وطي صوتك الكل بيتفرج علينا ارجوكي
ندى وقد عمتها غيرتها لانها شافت نظره جواز ليها وكمان طلب منها ان هي تساعدها
فنسيت المكان والزمان اللي هي فيه اتكلمت بوقاحه وقله ادب مع مايا
لا مش هسكت انت ايه يا شيخه ما عندكيش دم جاي تتلزقي فيه بعد ما سابك هو سابك واختارني انا افهمي بقى هو مش بيحبك وعامله نفسك بتحبيني وبتختاري لي حاجات بيئه زيك انا مش عارفه ايه اللي خلاك توافقي انك تيجي معانا واحد وخطيبته جيني نقوا الذهب هو قال لك عشان يكيدك ويزعلك لكن انت ايه ما فوتيش فرصه عشان تقربي منه وجيتي معانا عشان تقرفيني وتقرفيه انسانه ما عندكيش دم
البائع باحترام اهدي يا مدام مش كده
ماياه بدموع وحرج من الكل وبيبص عليها وبيتكلم عليها انا اسفه قالت كده وطلعت تجري بسرعه في الوقت ده كان جواد جاي من بره بعد ما خلص التليفون لقى مايا خارجه وهي بتعيط
راح مسك ايديها وشافها بتعيط واتكلم بحنيه وهو بيمسح دموعها مايا في ايه بتعيطي ليه في حد عمل لك حاجه جوه
مايا بدموع وانهيار بعدد ايده وعنها ولسه هتتحرك حست بوجع في بطنها شديده فصرخت باعلى صوت عندها
مايا بدموع جواد الحقني بطني تتقطع ابني لا لا لا
تفتكروا جواد هيعرف اللي عملته ندى مع مايا وهلا هيتاذى ابن مايا ولا لا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!