recent
أخبار ساخنة

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد


رواية جحيم عشق صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد


ان كان الحب عقد مكتوب مشروط فأنا احبك دون عقد دون شرط دون قيود
لأنك الوحيد من تستطيع مداوه جروحي
💗💗💗💗💗💗
في صعيد مصر
جبل بخبث. تعرفي انك وحشاني اوي يانهي
نهى بمياعه. عشان كدا كنت بتبات في اوضه زينه
جبل بغ"ضب مصتنع. متجبيش سيرتها دي واحده خا"ينه وانا هعرف أعلمها الأدب واعلمها مين هو جبل العزايزي اصل خيا"نه جبل العزايزي مش بسهوله
قالها بنبره قويه جعلتها تبلع ريقها بصعوبه
نهي. كنت خايفه تحبها وتنساني انا اللي عايشه عشانك
جبل. انتي بتقولي ايه يا قلبي هو انا انسى انك عايشه معايه وانتي عارفه اني مبخلفش ولا انا بخلف وانتي لا
نهى كانت بتشرب  شر"قت. انت بتقول ايه يا جبل انت ازاي تفكر كدا احنا عملنا تحليل والمشكله منك انت
جبل. طبعا يا حبيبتي وعشان كدا محضرلك مفاجأه ثم تابع لنفسه
معقول كنت غبي كدا يا نهى حتى الخلفه كمان حرماني منه وانتي السبب ومعيشاني خمس سنين حاسس بالذ"نب ناحيتك تاب ليه يابنت عمي ليه بس ورحمه ابويا  هعلمك الأدب هخليكي تعرفي انك لعبتي بالن"ار
نهى. سرحت في ايه يا حبيبي
جبل بتو"عد. فيكي طيعا
نهى. ايه بقى المفاجأة وسر الخروجه دي
جبل. استنى بس المحامي جاي دلوقتي
نهى. محامي! ليه
جبل. المصنع اللي في الناحيه الشرقيه هكتبه باسمك
نهى بصدمه وطم"ع. انت اصدك المصنع الكبير
جبل. ايوه انا ليا غيرك انتي اللي مخلصه ليا ومقدره حبي
بعد شويه المحامي وصل
نهى مضيت على طول من غير ما تفكر وهنا ابتسم جبل بش"ر وتو"عد
جبل بحده. كدا تمام يا متر اعمل الازم
المحامي. تمام يا جبل بيه
المحامي مشي وسابهم
فجأه جايه لنهي رساله من مراد خليتها تخاف جدا وتتوتر. ازايك يا قطه فرحانه بالمصنع اللي كتبهولك متفرحيش اوي كدا لاني هبعت لجوزك المحترم فيديوهات وانتي في حضني وفي سريري اه نسيت اقولك انا كنت بصورك
والا  تكتبيلي المصنع باسمي وانا اسيبك في حالك نتقابل بكرا في مكانا المعتاد هتسالي عرفت منين حكايه المصنع هقولك من المحامي بأي يا مزه
جبل بخ"بث. في حاجه يا حببتي
نهى بتوتر واضح جدا. لا ابدا يا حبيبي
جبل جيله اتصال وخرج
رعد. تم هك"رت تليفونه وبعت الرساله
جبل. تسلم وبعدين من غير ما تتصل واضح عليها هكلمك تاني بس راجع كل حاجه زي ما هي
عشان دلوقتي جيه دوري
رجع الترابيزه
ونهى قاعده خايفه ومتوتره جدا
جبل. انتي كويسه يا روحي
نهى. اه اه هاروح التولت
جبل. طبعا اتفضلي
مسك موبيلها وبعت رساله من عليه
 لمراد
. ازايك يا بيبي صحيح انا مش هجيلك تاني وهقول لجبل على الفلوس اللي انت اختل"ستها من الشغل معه وانت عارف المبالغ دي اد ايه تخليه يسج"نك وانا ابقى الملاك البري ولو قالي عرفتي ازاي هقوله في فاعل خير كلمني وقالي وانت عارف تأثيري على جبل العزايزي
ومسحها وحطه مكانه
💗💗💗💗💗
عند مراد
في الكافتيريا
مسك فونه واتع"صب جدا. بقي كدا يا بنت العزايزي صدقيني هخل"ص عليكي قبل ما تفكري بس تد"مريلي كل اللي عملته بس بهدوء
بعت رساله لنهي. تمام يا حبي نتقابل بكرا في مكانا المعتاد ونخلص كل الحسابات اللي بينا
💗💗💗💗💗💗
لينتهي اليوم بكل أحداثه ويبدأ يوم جديد بأحداث جديده وبدايه مختلفه
💗💗💗💗
في المانيا
في مستشفى خاص
يدخل يزيد وهو يحمل بوكيه ورد  لطيف من الورد الأبيض والاحمر
ويبحث بعينه عن تلك المجنونه اللي احبها
طيف شافته من بعيد ابتسمت وقلبها بيدق جامد بس مع ذلك خايفه بدأت تفتكر كلام زينه
اللي بيحب بيغير
راحت وقفت مع دكتور زميلها مصري
طيف. ازايك يا دكتور شريف
شريف. الحمد لله اهلا طيف
طيف. الحمد لله ايه رايك ناخد قهوتنا في الكافتيريا
شريف استغرب لأنه طلب منها كتير وهي عامله زي اللط"خ بترفض
مشيت معه وراحت الكافتيريا وهي بتبص على يزيد اللي بيدور عليها وأول ما لمحها ديرت وشها وبدأت تتكلم مع شريف
طيف. بس انت لطيف جدا يا شريف
شريف استغرب ولسه هيحط ايديه على رأسها يشوفها سخنه ولا في ايه
بوكس في وشه
يزيد بغ"ضب. ازاي تتجرا تلم"سها
طيف بتحدي. وانت مالك كنت  ابويا اخويا خطيبي جوزي
وراحت ناحيه شريف وهي هتطير من الفرحه جواها
طيف بابتسامه جعلت من يزيد شخص اخر غا"ضب. انت كويس يا شريف
يزيد راح بسرعه ومسك طيف من دراعها بقوه وسط نظرات كل اللي في الكافتيريا من زمايل طيف ومرضا. عايزه تعرفي انا اقربلك ايه جوازك وكتب كتبنا آخر الاسبوع
طيف. ان اه نزلني يا مجنون نزلني
يزيد شابها على كتفه وخرج بيها من المستشفى وسط همس كل اللي شافوهم
طيف. نازلني يا مجنون نازلني
يزيد بغيره. اخرسي خالص
للعشق جنون فدعنا نعيش ذلك الجنون يا حبيبي 
💗💗💗💗
عند اسد
جيله رساله من يزيد بمكان الدكتوره صوفيا قام خرج بسرعه
زينه صحيت  صليت فرضها وقرأت وردها من القران
وأول حاجه جيت في بالها هو أسر راحتله اوضته
زينه. يخرابي على الجمال يا قمر
ثم تابعت بحزن
إيمان ضح"يت بحياتها عشانك يارب تكون الأفضل والاحسن على الاطلاق
بعد فتره
في عياده صوفيا
صوفيا باحترام. اهلا أسد بيه
أسد. دكتوره صوفيا انا عايز اسالك على حاجه بخصوص إيمان الله يرحمها وتجوبيني بصراحه
صوفيا. اتفضل
أسد. إيمان حالتها كانت تسمحلها بالخلفه والولاده
صوفيا راحت قعدت على كرسيها باسف وتنهدت بحزن. للأسف لا حاله قلبها لم تكن تتحمل ذلك وكان هناك احتمال كبير ان تم"وت أثناء الولاده وكذلك الطفل يبدو أنه دكتور ذكيا جدا من قام بتلك العمليه لها
أسد. انتي بتقولي ايه وازاي مبلغتنيش أن إيمان كانت تعبانه
صوفيا. إنها رغبه إيمان كانت تحبك وتحب ذلك الطفل أرادت الا تخبرك وأيضا اتذكر انها قالت إنها ستسافر لمصر وتنجبه هناك
انا اسفه سيد اسد
أسد انه"ار ونزل بسرعه ركب عربيه بصدمه وحزن وو" جع
💗💗💗💗💗
يالي فرقت الدنيا كان بدري الوداع وطلعت فوق بعيد عن الز"يف والخد"اع
وحشني يا طيب يا أرق من الملاك فاكرك وفاكر اد ايه اتهنيت معاك
وكنت أتمنى يكون عمري فداك
دلوقتي بحلم بس اعيش لحظه معاك اههههه اهههه
يلي مشيت من غير ما حتى نقول سلام هافضل على هعهدك كأني معاك تمام
مين اللي قال البعد بينسي الحبايب تعالى شوف حبي وشوف قلبي اللي دايب
💗💗💗💗💔💔
في مكان ما على ضفاف نهر الاودر يقف أسد وقد إطلاق العنان لدموعه
أسد بصوت عالي ودموع. ليييييه ليييييه يا ايمان جالك قلب تعملي فيا كدا لييييييييييييهههههه
انا حبيتك ليه انانيه كدا مكنتش عايز أطفال كنت عايزك انتي حبيتك انتي
تفتكر هحب الطفل وانا عارف انه سبب مو"تك ليه
سقط أرضا وكأن كل حصونه قد انهارت
انا مكنتش عايز غيرك قلبي مش عارف يتقبل حد غيرك تاب ليه مش قادر انساكي ارجعيلي لحظه واحده اقولك فيها انا بحبك اد ايه احضنك لا آخر مره اوعدك
انتي كمان اخدتي مني الحق دا
اخدتي مني حق اني اعيش معاكي آخر ايامك سافرت بكل انانيه وسبتيني لوحدي بحبك يا ايمان وحبك مش مجرد حب دا
 عشق خارج حدود السيطره
عشق انتي حفرتيه في قلبي
مسح دموعه وقام
💞💞💞💞
عند طيف ويزيد
في عربيه يزيد
طيف. ابعد عني يا يزيد عشان انا بكر"هك بكر"هك افهم بقى يا اخي
يزيد بيقرب منها وهي بتبصله بنبره. وربنا بحبك بس انت ملكش امان
يزيد. عينك بتقول انك بتحبيني
طيف. لا يبقى لازم نرجع المستشفي تاني في دكتور عيون كويس هناك اه صحيح شريف دكتور عيون تعالى نرجعله
يزيد بغيره عاميه مسك ذراعها بقوه. شريف ورب الكعبه يا طيف اسم راجل تاني يجي على لسانك هقط"عهولك
طيف يتحدى. متقدرش وبعدين انت محموق ليه واحده بتحب واحد انت مالك يا اخي انا بكر"هك ابعد عني
يزيد. يعني دا آخر كلام عندك يا طيف
طيف. ايوه
يزيد بحده. انزلي
طيف. افندم
يزيد بز"عيق.  بقولك انزلي ملع"ون قلبي اللي حبك من هنا ورايح مش هتشوفي خلقتي
طيف. يزيد انا
يزيد. انززززللي
طيف نزلت وهي بتلوم نفسها على الطريقه دي بس هي بتحبه ايوه يقسم قلبي أنني اعشقك ولم اعرف العشق سوا معك احب اهتمامك بي ولكن يبدو أن السحر انقلب على الساحر
💞💞💞💞💞
أسد رجع القصر
لقى زينه قاعده في الجنينه وماسكه ورقه وقلم وبترسم ملامح شخص بدقه
أسد بصوت مد"بوح. دا حبيبك
زينه دمعه نزلت من عنيها. دا ماضي لايمكن يرجع
أسد اغ"مي عليه
زينه بخضه جريت عليه. أسد فوق انت كويس
جريت على البوابه نادت الحرس
ساعدو أسد يطلع اوضته زينه لقيت حرارته مرتفعه بدأت تعمله كمادات
أسد بهلو"سه. العشق دا اسوء شي
زينه. عندك حق العشق هو كس"ره قلب
💞💞💞💞💞💞
في صعيد مصر
...........
لا لسه متقلقوش اللعبه لسه في أولها زينه
زينه وجبل واسد في متاهات كتيره لسه هتقابلهم
طيف ويزيد. العند هيوصلهم لسكه مسدوده
نهى ومراد. هيعقبوا نفسهم بنفسهم
نور ومالك بدايه عشق صعيدي
سامر لسه عايش مع  جنون العشق
متاهات كتير لسه معانا
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent