recent
أخبار ساخنة

رواية هل من أمل الفصل الثامن عشر 18 والأخير بقلم راندا علي

jina
الصفحة الرئيسية

  رواية هل من أمل الفصل الثامن عشر 18 بقلم راندا علي

رواية هل من أمل الفصل الثامن عشر 18 بقلم راندا علي

رواية هل من أمل الفصل الثامن عشر 18 والأخير بقلم راندا علي


رانيا بحزن /عارفه ي فريده كل دا كان من سببي انا ..بس والله كنت مظلومه 
فريده وهي بتحضنها وتبوس أيدها/لا ي ماما انتي ملكيش ذنب هما اللي ظلموكي انتي احسن ام ف دنيا كلها
رانيا وهي بتحضنها/ربنا يخليكي ليا متحرمش منك ابدا ياروح قلب ماما بكرا هننزل ونقدملك ف الجامعه كتكوني كبرت وهتكون طالبه جامعيه
فريده ضحكت/شوفتي بقي ي ماما ازاي كبرت
رانيا /كبرتي بسرعه يلا ننضف الشقه عشان مليانه تراب
فريده بابتسامه / يلا
تسريع الأحداث تاني عدي شهر وفريده قدمت ف كلية الطب الاسنان وذياد راح هو وباباه وحدد معاد لكتب الكتاب وفرح وأسد بيرن علي طول علي فريده ومش بترد ومني بتحاول تكلم حسام مش بيرد
اسد راح ل فريده البيت وخبط فتحت رانيا
رانيا بابتسامه/اسد اهلا وسهلا تعال ي حبيبي ادخل
اسد ابتسم/عامل اي كدا بردو تسيبي البيت انا زعلان منك
رانيا/فريده كانت عاوزه كدا ادخل نكلم دخل اسد وقعد 
اسد /دا بيتك ف حد يسيب بيته
رانيا /مش عاوزه زعل فريده ي اسد
اسد باستغراب/هي فين فريده صح
رانيا /ف الكليه 
اسد حس بغيره أنها وسط شباب/بجد
رانيا /أيوا
اسد قام /انا هروحلها
رانيا بصتله/اسد اوعي تزعلها
اسد/صدقيني فعلا بحب فريده وعاوزها عمري مهزعلها
رانيا ابتسمت/ونا واثقه فيك
اسد/هي عامله اي
رانيا/والله ي اسد حالها مش عاجبني مش بتاكل ودايما بدوخ مش راضيه تكشف
اسد بخوف جامد واضح/لي في اي مالها انا هروحلها ومستناش رد رانيا ومشي رانيا فرحت لما حست بحبه وغيرته عليها 
ف الجامعه كانت واقفه فريده مع صحبتها
حالا /مالك ي فريده شكلك تعبان اوي كدا لي وشك مرهق
فريده بتعب باين/ولا حاجه
مره وحده لاقيت اسد قدامها
اسد بحب جامد ومسك أيدها /فريده وحشتيني اوي
فريده تصدمت تبصتله/اسد انت بتعمل اي هنا
حالا بإعجاب/دا اخوكي
فريده بغيره جامد اوي /لا جوزي
اسد كتم ضحكته 
حالا/اه طيب عن اذنكم
اسد قرب منها عند ودنها وقالها/مكنتش اعرف ان غيرتك جميله اوي كدا وبتحبيني كدا
فريده بتجاهل/جيت لي
اسد/جاي ارجع مراتي
فريده بدوخه وبتحاول تبقي كويسه/اها مراتك حضر نفسك للخلع
اسد بابتسامه وماسك أيدها/انسي ي روحي
فريده بعدت أيدها ومشيت خطوات عنه/انسي انت احنا هنطلق مستحيل ومره وحده حطت أيدها علي راسها م.م.مستحيل .أعي.ش ومره وحده اغمي عليها جري اسد بخوف شالها وحطها ف العربيه وطلع بسرعه علي دكتوره ودخل بسرعه اسد بخوف جامد/دكتوووووره 
دكتوره بخوف/اسد باشا اهلا وسهلا متخفش متقلقش واخدو فريده وكشفت عليها 
اسد بخوف جامد/خير في اي مالها
الدكتوره بابتسامه/متقلقش بس عشان مش بتاكل ف كل دا بيحصل ف اول شهر من الحمل لازم تهتم بصحتها
اسد بمشاعر متلغبطه بصدمه/ح.حامل بجد
الدكتوره / ايوا ف شهر الاول
اسد فرح جامد ودخلها ومسك أيدها وبا*سها
فريده فتحت عيونها /ه.هو..حصل ...اي ..انا..فين
اسد هو بيبو*س خدها/مبروك ي روحي هتكوني احلي وأصغر مامي ونا اكون اب
فريده بصتله كام دقيقه تستوعب هو قال اي بعدها حطت أيدها علي بطنها /يعني.. انا.......
اسد بابتسامه/حامل مني
فريده عيطت/لااااااا انت سببب انت عملت كدا بردو هطلق منك
اسد بصلها وضحك علي شكلها طفولي
فريده بغيظ /بتضحك على أي انا عاوزه اروح
اسد كتم ضحكته/اهدي بس هروحك الزعل والعصبيه وحشه عشان الحمل ي روحي
فريده بعصبيه/متقولش حاااامل
اسد وهو كاتم ضحكته/حاضر خلاص مش هقول يلا روحك
وروحو
اسد /طنط لمي هدومك انتي وفريده عشان هاخدكم عشان فرح ذياد وحبيبه
رانيا بفرحه/بجد اخيرا حددتو معاد 
اسد بابتسامه/ايوا
فريده بصالهم/انتم فرحانين علي اي ماما انا مش هروح هناك تاني لو انتي عاوزه تروحي روحي انتي
اسد بصلها
رانيا شدت فريده ل جوه/تعالي عوزاكي عن اذنك ي اسد البيت بيتك
اسد/اكيد ي طنط
دخلت جوه وبصت ل فريده/انتي ازاي تعملي كدا
فريده بعصبيه / انتي بعد كل دا وبتعامليهم حلو بعد كل دا وعاوزه تكوني وسطيهم
رانيا قربت منها / فريده عارفه أن اللي حصل يوجع وجامد بس خلاص اتصالنا وبيحبوكي
فريده بتهزر رأسها بمعني لا/لو انتي نسيتي انا مش هنسي وزي مجوزتيني منه تطلقيني
رانيا /في حاجه اسمها فرصه 
فريده ضحكت / مين دي تدي فرصه لا مش انا 
رانيا/موافقه ي فريده بس نروح الفرح عيب ووعدك هعملك اللي عوزاه
فريده بصتلها/وعد 
رانيا /وعد
فريده /ماشي ي ماما وبداءو في تحضير الشنطه
اخدهم اسد ف العربيه ومرحش القصر
فريده/ دا مش طريق القصر
اسد /م هما كلهم هنا بس في فيلا بتاعتي
فريده/ انت عندك فيلا هنا 
اسد / ايوا عشان دايما بكون هنا
فريده/ااااه
 وصل عند فيلا كبيره اوي وجميله جداااا فريده نزلت من العربيه كانت بتتفرج عليها من الجمال دخلت 
سعاد تروح وتحضن فريده ورانيا/وحشتوني اوي
فريده بابتسامه/وانتي كمان
رانيا /وانتي اكتر والله
سعاد بنات فوق اطلعيلهم اول اوضه علي ايدك اليمين/طلعت فريده خبطت ودخلت
مني وحبيبه جريو عليها وحضنونها/وحشتيني اوووي
فريده /وانتم اكتر والله مبروك ي عروسه
حبيبه ضحكت /مبروك انتي مني ضرب*تها ف رجليها
مني /نقصد مبروك انك جبتي هنا
فريده /اه وسكت..
مني بصت ل حبيبه بغيظ حبيبه خافت وسكتت
رانيا/ كله تمام ي اسد
اسد /الحمدلله بس يارب وتوافق ف اخر
سعاد وزينب ورانيا/أن شاء الله
اسد يصلهم وضحك
مني طلعت برا ونادمت علي حبيبه /ها تفقتي مع الميكب ارتست 
حبيبه /متخفيش كله تمام عقبالي يااااارب 
مني / مستعجله علي جواز اوي كدا لي
حبيبه تكسفت /سبنالك السناجل ودخلت
مني فكرت ف حسام وقد اي صوته وحشها وعنها دمعت ودخلت
الميكب ارتست وصلت 
حبيبه بتبصلها/هنبداء ب فريده هااا
البنت فهمت/تمام
فريده /لا العروسه الاول ثانيا مش متعوده احط ميكب
البنت/ايوا انتي ميكب بتاعك يكون خفيف ف سهل عليا ثانيا ف بنتين معايا هيعملو لكل وحده ميكب 
فريده/تمام بس بصي انا مليش اوي ف ميكب ف خلي خفيف
البنت /تمام
وقعدو يعملو الميكب واغاني شغاله
خلصت الميكب وبصتلها
فريده بقلق/مش حلو صح قولتلك مش بحب ميكب غير خفيف
حبيبه ومني خلصو وبصولها
البنت /مش حلوه انتي اول بنت عندي تطلع بجمال دا كانك حوريه ماشاء الله جميله لو صورتك ونزلتك علي انستا هيبقي عندي ناس كتير اوووي
فريده بابتسامه.وبتبص ف المرايا /بجد حلوه كدا
حبيبه / اول مره شوف الجمال دا
مني من وراها /فعلا جميله اوي
فريده ابتسمت/ انتم احلي والله بس مجبتش معايا فستان 
حبيبه ابتسمت مني/متقلقيش انا عندي دريسات خدي منهم الباب خبط راحت تفتح حبيبه 
_اسد باشا بعت الفستان دا
حبيبه اخدتو/ميرسي وقفلت الباب وقالت/الفستان جه
مني فتحتو وطلع الفستان
كلهم /الله تحفه بجد
فريده قربت من الفستان ومسكته/جميله اوي ي حبيبه باين أن ذياد بيحبك اووي
ابتسمت حبيبه ومني
مني /عجبك اوي
فريده وهي بتبص للفستان/اوي عجبني
حبيبه /طيب قيسي
فريده بتسرع/لااالالا
مني /لي بس كدا قيسي
فريده/لا مش ينفع دا ليك ي حبيبه
حبيبه /طيب والله العظيم لتقيسي اصلا لسه بدري
البنت /اقعدي كدا نجرب بس طرحه ليكي
فريده /لا اصلا مش محجبه
مني /جربي نفسي شوفه عليكي الحجاب
حبيبه /ايوا يلا وقعدوها
البنت عملتلها طرحة الفستان 
فريده / لا مكنتيش عملتي كدا انا اصلا مش عروسه
حبيبه / اسكتي انتي دا تحفه فيكي
فريده ابتسمت/دي اول مره اصلا جرب الطرحه
مني /جربي يلا الفستان
طلعو كلهم برا وفريده بتلبس الفستان عشان تجربه
حبيبه /الحمدلله كل حاجه تمام
مني /ايوا يلا بسرعه نلبس دخلو اوضه تانيه يلبسو فيها الدراسات
سعاد ورانيا وزينب بعتلهم اسد عربيه تاخدهم علي القاعه
كان الفرح في اكبر قاعه ف القاهره وفيها كل الناس المهمه عشان شغله ظباط كتير ودكتوره عشان حسام ناس كتير مهمه
فريده لبست الفستان ولبست جزمه بكعب بيضاء تحفه وبتبص علي شكلها ف المرايا وبتظبط الطرحه /الله كان نفسي يجي اليوم دا عليا واكون في العروسه وابقي فرحانه مع اسد بس للاسف اسد عمل كل حاجه تخلينا مش مع بعض وحطت أيدها علي بطنها/انت او انتي الحاجه الجميله اللي هتكون معايا من اسد
مني لبست دريس الاوف وايت وحجاب بتاعه كان شكلها جميل اوي ورقيق
حبيبه لبست دريس بلون الاوف وايت وحجاب بتاعه كان شكلها جميل اوي ورقيق هي وحبيبه نفس الدريس
طلعت مني /انا خلصت ي حبيبه ونتي
طلعت حبيبه /ونا كمان الله شكلك جميل اوي
مني ضحكت/لا والله انتي طالعه احلي
حبيبه/دي عيونك القمر يلا بسرعه قبل فريده متطلع
مني /ايوا صح يلا 
جه عربية ذياد أخدهم
فريده فاقت من سرحانها /يله*وي وقت اخدني ازاي زمان الفرح بداء وحبيبه ملبستش طلعت بسرعه تدور عليهم مش لاقيه حد/هما راحو فين حبيبه مني ماما عمتو طنط سعاد روحتو فين 
مسج جالها من مني /انزلي بسرعه تحت 
فريده /انتم فين انا مش لاقيه حد وفستان اللي لبسته دا هنزل بي ازاي
مني /بقولك انزلي بسرعه
نزلت كان في عربيه واقفه نزلت منها بنت كانت جنب السواق وراحت عند فريده
فريده كتبت ل مني /في وحده جايه عليا هو في انا مش فاهمه حاجه
مني /اسمعي الكلام وروحي معاها اسد ف المستشفي هي تاخدك علي المستشفى عمل حادثه وكلنا هنا
فريده قلبها دق جامد والخوف كان عميها فون وقع منها
البنت جبتلها الفون/اهدي متخفيش تعالي معايا
فريده /يلا بسرعه
البنت /بس بصي وحطتت علي عيونها شال 
فريده /اي اللي عملتي كدا مش شايفه وازاي تعملي كدا
البنت/انا اسفه بس بسرعه يلا وسمعي الكلام وركبتها وصلوا عند القاعه وفريده قلبها بيدق جامد من الخوف 
نزلت البنت ومسكت أيدها وداخله
فريده/انتي وخداني علي فين
البنت/تعرفي دلوقت ودخلت ووقفتها ومره وحده شالت عنها الشال ومشيت فريده بتفتح عينها وبتبص كانت ف نص القاعه واقفه وحوليها من كل جنب ناس كتير. اوي وقاعه شكلها تحفه وقدامها كان اسد واقف ببدله سودا جميله اوي واقفه بكل ثقه وماسد بوكيه ورد كان شكله تحفه ومبتسم ومسك المايك وتكلم قدام كل الناس/انا عارف انك زعلانه مني بس قدام كل الناس دي عاوز اقولك اني من اول مشوفتك كان في حاجه غريبه بتشدني ليكي كل م كنت ببص ف عيونك كنت بحس اني بتوهه ف جمالك وبروح عالم تاني تعودت علي وجودك مبقتش اعرف اعيش من غير وجودك ف حياتي حبيتك كنت بحاول اقنع نفسي أن اعجاب بشكلك لاكن فعلا حبيتك حبيتك اوووي ي فريده سامحيني علي كل حاجه حصلت معاكي علي كل وقت زعلتك في انا تغيرت عشان اوعدك مخليكي ملكه ف حياتي انا بحبك اوي ي فريده تقبلي تجوزيني وقرب منها
كل الناس كانت مصدومه أن دا أشد اللي شخصيته قاسيه وصعبه اسد قرب منها فريده دموع ف عيونها وبصتله ونا بحبك اوي الكل سقف وفي منهم اللي ىفرح وبيحقد راسد ادالها الورد وشالها ولف بيها جامد فريده اتكسفت وحضنته جامد وحتط وشها ف رقبته
مني واقفه وفرحانه جه حسام كان لابسه بدله وشكله حلو اوي/اي رايك فرحنا نعمله بكرا
مني بتحود وشها وتبص علي الصوت لاقيت حسام فرحت اوي ودموعها نزلت قرب منها حسام ومسح دموعها تعرفي انك زي الملاك ومسك أيدها وبا*سها /انا بحبك اوي وعاوز كمل باقي حياتي معاكي
مني فرحت جامد ودموعها نزلت قرب منها حسام وحضنها جامد اوي مني/بحبك اوي
حسام/ ونا اكتر
ذياد من وراه حبيبه/اوبا الجمال دا كله بتاعي
حبيبه بصتله وضحكت
ذياد مسك أيدها جامد بحب/تيجي نتجوز النهردا
حبيبه ضحكت/لا ثانيا هو يومين كلها ويكون فرحنا
ذياد/لسه بردو كتير بحبك اوي ي احلي صدفه ف حياتي
حبيبه وشها حمر/ونا بموت فيك
اسد علي الكوشه هو فريده وماسك أيدها بحب وبيكلمو جه حسام يباركلهم مني كانت خايفه لان اسد مش بيكلمها اسد يصلها وشدها حضنها جامد/انتي اختي وبنتي عمري مزعل منك
مني عيطت ف حضنه/كان ايام وحشه اوي من غيرك
اسد با*س راسها/عمرها مهتحصل تاني أن شاء الله
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
تمت نهايه سعيده والحمد لله

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent