recent
أخبار ساخنة

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية جحيم عشق صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء أحمد

رواية جحيم عشق صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء أحمد


رواية جحيم عشق صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء أحمد


ولسوف احبك حتى تجف البحار وتحتر"ق الغابات وينتهي الكون 
                   نزار قباني💗💗
💞💞💞💞💞💞💞💞
في صعيد مصر
يقف جبل في غرفه زينه وهو ينظر لصور زواجهم
جبل باسف. عارف اني ضيعتك من أيدي وعارف اني غبي ومتسرع بس انا حبيتك يا زينه ومعرفتش دا الا لما بعدتي عارفه لو حكينا قصتنا لأي حد هيقولك اوعي ترجعيله
ازاي تيجي على كرامتك وترجعيله ايوه جيت عليك وعلى كرامتك وانا غلطانه بس طالب الغفران و اي كان ردك عليا هوافقك وهتمنالك السعاده بس عمري ما هنساكي انتي دخلتي حياتي شقلبتيها عرفتني اد ايه انا كنت مغفل و بتخ"ان من ناس حبيتهم وعايشين  وراء قناع البراءه ومع ذلك خلوني اشوفك انتي الشي"طان بس وحياتي حبي ليكي لادم"رها ومن النهارده هتبدا أيامهم السودا روحتي فين يا زينه وسبتيني
انا محتاجك اوي يا زينه محتاج حضنك محتاج اسمع صوتك واطمن عليكي
💗💗💗💗💗💗💗
سمع أحدهم يقول في محبوبته
تشبه نسمات الربيع في رقتها ينحني لجمالها القمر
هي مصباح الهدى لي ومن دونها اضل
عند نور
كانت راجعه  من عند ساره بتسالها إذا كانت عرفت حاجه عن زينه ولا لاء والنتيجه مفيش اي اخبار
شاب. متيجي يا قمر نوصلك
نور. اتقي الله
الشاب ٢.ما احنا هنوصلك عشان نتقي الله هو حد يسيب القمر دا يمشي لوحده
نور. استغفر الله العظيم
ابعد عني ياخينا انت وهو شكلكم متعرفوش بتكلموا مين
الشاب١. نحب نتعرف بالمزه ما تيجي و اديك اللي انتي عايزه يا مزه
صف"عه قويه تنزل على خده
الشاب بغ"ضب مسك نور من دراعها. بقي انتي تمدي ايدك عليا ماشي يا قطه اقري الفاتحه على روحك
نور. سيب ايدي يا حيو"ان
الشاب. انا هعرف الحيو"ان دا هيعمل ايه
ضر"بها على دماغها و اخدها في عربيته
💞💞💞💞💞💞
عند نهى
لبست بسرعه جدا و خرجت وهي ناويه تنهي كل حاجه مع مراد بطريقتها. ماشي يا مراد بقى بتصورني وانا معاك النهارده آخر يوم في عمرك انت متعرفش مين هي نهى العزايزي بقى عايز تاخد المصنع في الناحيه الشرقيه على جث"تي
💗💗💗💗
عند جبل
جبل. رعد اجهز نهى خرجت
رعد. جبل الموضوع هيتسبب في فضيحه لعايله العزايزي احنا في الصعيد مش مصر
جبل. دا جزات الخيا"نه
رعد. يارب كل حاجه تمشي زي ما خططنا
جبل.ياله يا  رعد اجهز هي خرجت عايزها في المخزن بعد ما تنفذ عايز اص"في حسابي معها قبل ميحصل اللي خططناله
رعد. ربنا يعينك على حملك يا صحبي
جبل. كله مجدر ومكتوب على الجبين
💗💗💗💗💗
عند مالك
بيرن على نور وهي مش بترد قلبه اتق"بض
ومينفعش يتصل على جبل هو أصل ميعرفش هو عايز يكلمها ليه  بس قلبه عايز يسمع صوتها
ايوه هي قلوبنا كدا مبتبقاش فاهمه ليه ولكن دا احساس
افتكر ان نور قالتله هتروح تسأل ساره يمكن تعرف منها اي حاجه عن زينه
خرج من المصنع بسرعه وراح لبيت ساره
💗💗
عند ساره
مامتها. ساره انا هنزل اجيب طلبات البيت
ساره. ماشي يا ماما
امها نزلت وبعد شويه الباب 
ساره لبست نقابها وخرجت
ساره. مين
مالك. احم انا مالك الزهراوي يا انسه ساره
ساره. اهلا يا استاذ مالك في اخبار عن زينه
مالك. لا انا كنت جاي أسألك عن انسه نور
ساره. هي كانت عندي من ساعتين كدا و مشيت
مالك. غريبه برن عليها مش بترد
نور. والله مش عارفه يا استاذ مالك تاب انا هروحلها القصر اسأل اشوفها رجعت ولالاء
مالك بسرعه. تبقى عملتي فيا معروف احم بعد اذنك
ساره. اتفضل ثم تابعت لنفسها
والله شكله كدا في قصه حب بتبدي في الصعيد أوعدنا يا رب
💗💗💗
في المانيا
ان بكيت المرأه على رجل فإنها تحبه من قلبها💞💞 لكن إذا بكى الرجل على امرأه فلن تجد على وجه الأرض رجل يحبها مثله
في اوضه اسد
زينه فضلت تعمل كمدات لاسد وهو بيهلو"س بكلام كتير عن إيمان
زينه قربت منه وبقيت تشوف حرارته لقيتها بقيت تمانيه وتلاتين وشرطيتين. الحمد لله بقى احسن
غطته كويس وجيت تمشي مسك ايدها
زينه. استاذ أسد لو سمحت سيب ايدي
أسد بدون وعي. متسبنيش يا ايمان ارجوكي انتي عشق العمر انا مش عايز أطفال بس ارجعي
زينه قعدت جانبه وبقيت تعيط بحرقه على حاله واتمنت أن جبل كان يحبها ربع حب أسد لايمان وبقيت تدعيلها بالرحمه وتتمناله انه يتخطها ويعيش حياته عشانه وعشان ابنه
وفضلت قاعده جانبه لحد ما نامت
💗💗💗💗
عند طيف
طيف قاعده في اوضتها زعلانه وقلبها وجعها حاسه انها خسرته ايوه بحبه وبقيت تعيط
طيف لنفسها. هو انتي زعلانه ليه مش انتي كنتي خايفه منه وخايفه تقربي اهو بعد إعلانه ليه بقى انا تعبت انا خايفه ارتبط بيه يرجع للمشي وراء البنات بس بعده فارق معايا
عند يزيد
في الب"ار
قاعد يشرب عايز ينسه انها رفضته عايز ينسي حبه ليها وقسو"تها عليه ايوه هو كان بتاع بنات لكنه تاب على ايديها حبه ليها ابتسامتها كلامها عيونها شعرها طيبه قلبها حتى كلامها الد"بش هو بيحب كل حاجه فيها
جيجي. يزيد بيه انت رجعت تاني ليك وحشه والله وحشتني يا بيبي
يزيد بدون وعي. ابعدي عني يا جيجي
جيجي. شكلها طنشتلك وحياتك اديني فرصتي وانا انسيهالك وانسى اسمك وقربت منه وقب"لته
يزيد بقى مش في واعيه وشايفها طيف
جيجي أخذته وطلعوا على اوضتها
لتفعل معه ما يحرمه الله
💔💔💔💔💔
أين الوفاء يا صديقي بين هؤلاء الذين لا يعرفوا معنى الحب فقط قاموسهم يحوي بين طياته الخيا"نه
عند نهى
وصلت الشقه اللي بتقابل فيها مراد دايما طلعت وطلبت اكل
بعد شويه وصل
خرجت الأطباق
نهى. ابقى سلاملي على اللي راحوا يا مراد الكل"ب
مراد دخل الشقه
لقى الاكل جاهز على السفره ابتسم بخ"بث وحط ايده على المسد"س وانتظر خروجها
نهى بعد شويه خرجتك من اوضه النوم وهي لابسه قم"يص نوم قصير
نهى بخ"بث. مراد وصلت يا بيبي انا قولت بما انها اخر مره لينا يبقى لازم نودع بعض بطريقه لائقه بتاريخنا المشرف في العشق 
مراد. طبعا يروحي
نهى شدته من دراعه وراحت السفره وقعدته. ياله يا حبيبي خلينا ناكل
مراد بدأ ياكل وهو بيبص لنهي ببرود وعينه بتو"عد ليها.
مراد لنفسه. عايزه تبلغي جبل عن شغلي اللي بعمله من وراه وتدخليني السجن يابنت العزايزي ليه فكراني اهبل وعد مني دا آخر يوم ليك في الحياه
نهى لنفسها. بالشفا رحله موافقه للاخره 
بعد شويه مراد وشه بقى احمر و حاسس بباطنه بتقط"ع وبيتنفس ببط
مراد بو"جع. بطني اههههه انتي حاطه ايه في الاكل
نهى بضحكه مجنونه. س"م كلها ثواني وتقابل رب كريم وايه هيثبتوا انك موت باذمه قلبيه لأن الس"م مش هيسيب أثره في جسمك بقى بتصورني وانا معاك وعايز تف"ضحني وتأخذ المصنع مني ليه حد قالك عليا هبله
مراد. اههههههههههه مصنع ايه مش انتي اللي بعتيلي رساله انك هتوري لجبل ورق الاختلا"س
نهى بعدم فهم. اختلا"س ايه انا مش فاهمه حاجه 
وفجأه يفتح باب الشقه على مصراعيه ليدخل جبل برفقه رعد وعينيها مليئه بالغض"ب الكر"اهيه
جبل بغ"ضب. افهمك انا يا مدام يا محترمه يا بنت عمي
نهى برعب بقيت تحط ايديها على القميص اللي لابسه ومبين مفا"تنها لينظر لها جبل نظره استح"قار
جبل. انا اللي بعتلك الرساله يا نهى بسهوله جدا هك"رت تليفون مراد وابعتلك الرساله وبعتله هو كمان رساله وانتي عملت اللي كنت متوقعه حطيتيله الس"م بنفسك وبقيت قا"تله لتنظر لمواد الملتقى على الأرض وقد صعدت روحه لخالقها ليلقي عقابه
جبل. صحيح الورق اللي مضيتي على دا مش تنازل مني تنازل منك عن كل حاجه اخدتيها مني وكل اللي تملكيه وكمان انا ركبت كاميرات في البيت كله وفي اعترافك انك حطيتيله س"م
ودلوقتي جيه دوري اخد حقي وحق زينه منك ثم ألقى إليه ملابسها لترتديه
جبل. البس عشان حسابك لسه في أوله وبصراحه عايز قبل ما سلمك البوليس اخد حقي بنفس
ثم اكمل بصوت عالي
أنجز زي البسي يا فا"جره
نهى بدموع تماسيح. جبل هو اللي غو"اني انا بحب
لم تكمل لتتلقي الصف"عات القويه لتسقط أرضا بانهيار ولكن ما خفايا كان اعظم
💔💔💔💔
في المانيا
أسد ابتدا يفوق لقى نفسه ماسك ايد زينه بقوه وهي نايمه على الكرسي وفي كمدات ابدات يسيب ايديها براحه لقى علا"مات ايديه على دراعها
زينه بدموع. بحبك يا جبل
أسد بصلها و بقى يمسح دموعها  وقال لنفسه. يالسخريه القدر وياويل العشاق من نا"ر العشق
زينه بدأ تفتح عينيها لقيت أسد قاعد على السرير وهي سانده رأسها على طرف السرير
زينه. اه احم حضرتك كويسه
أسد. شكرا لانك تعبتي نفسك انا كويس تحبي ترجعي مصر امتى مع اني كنت أتمنى تفضل أسر عمره ما تقبل حد زيك
زينه. ارجع مصر!؟
أسد. انا اسف لاني مكنتش اعرف الحقيقه وبهد"لتك معايا وبشكرك لأنك انقذتيلي ابني ولو عايزه ترجعي مصر حالا انا هحجزلك تذكره مع اني كان نفسي تساعديني في تربيه أسر بس طبعا انتي ليكي حياتك
زينه. انا موافقه بس بشرط
أسد بصدمه. موافقه 
💞💞💞💞
هناك الكثير والكثير يا قلبي فلتتحمل رجاء
ياترى ايه اللي هيحصل لنهي
وايه شرط زينه
وطيف هتعمل ايه
ويزيد هيواجها ازاي باللي عمله
وفين نور
ومالك هيلقيها ولالاء
أسد هيحب زينه ولا هترجع لجبل
ما الما مع متاه العشق
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent