recent
أخبار ساخنة

رواية لحم البنات الفصل الاول 1 بقلم محمد منصور

 رواية لحم البنات الفصل الاول 1 بقلم محمد منصور
رواية لحم البنات الفصل الاول 1 بقلم محمد منصور

رواية لحم البنات الفصل الاول 1 بقلم محمد منصور

مين يصدق اني اسقط جنين وانا لسة بنت بنوت. لا وكمان اتصور  وانا نايمة في اوضي  ويتباع لحمي  لحم البنات بقي بيتباع في المزاد. ومش بس كدة كمان يوم كتب كتابي علي اكتر بي ادم حبيته في الدنيا. الاقي اللي داخل علينا زي القضي المستعجل ويقولي انا جوزك. طيب ازاي دة حصل ومين اصلا الراجل دة هقولكم بس في الاول تعالي اعرفكم انا مين.  
من تاليفي، ، 
محمد منصور.  ** منص **
وقبل ما نبدأ  نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد. وعلي بركة الله نبدأ 
بسم الله توكلت علي الله. وهو رب العرش العظيم
**أسمي نورا صقر.  عندي 20 سنة والحمد لله في حالي واخلاقي كله بيشكر فيها. لكن عندي اب شغال في أي حاجة حرام. وابويا اسمه صقر المليجي.  ولما عرفت باللي بيعمله ابويا في شقته وبنات البنوت اللي بيبعهم بالليلة للي يدفع تمنهم سيبت البيت ومشيت قرفت من العيشة الحرام ومن مراته احسان اللي كانت ست سيرتها علي كل لسان وروحت عيشت مع خالي صابر. وحاولت اخد اختي الصغيرة رانيا لكن امها احسان رفضت وسيبت رانيا تعيش في المكان الحقير دة. وقدرت زينب صاحبتي الوحيدة في المنطقة انها تجيب شغل في مصنع الملابس اللي هي شغاله في  وروحت اشتغلت في المصنع وفي المصنع دة اتعرفت علي مشرف كان بيحبني جدا أسمه ناجي وبعد كام شهر من كلامنا مع بعض جالي في يوم وانا واقفة علي الماكينة بتاعتي وقال لي 
وحشتيني
نورا 
وانت كمان. وحشتني اوي 
ناجي
طيب أيه بقي مش ناويه تريحيني وتعرفيني  عنوان بيتكم. وخلي بالك انا سهل اوي اطلع لشئون العاملين واعرف عنوانك. بس انا عايزها تيجي منك علشان احس فعلا انك عايزاني زي ما انا عايزك
اتصدمت ومابقتش عارفة ارد اقول اية. ودي فيها رد ناجي دة انسان طاهر وابن شيخ جامع لو عرف انا بنت مين مستحيل يكمل معايا وشافني ناجي سرحانه وماردتش قالي 
نورا أنتي سرحانه في أيه.   نفسي اقابل باباكي.  هو انتي اية مش عايزاني ابقي جوزك. 
رديت بنبره فرحه حزينه
عايزاك طبعا تبقي جوزي بس في الاول في حاجه لازم تعرفها
في الوقت دة وقفت زينب صاحبتي قدام مني وبصت  لناجي وقالت 
المهندس محمد عايزك يا أستاذ ناجي ده قالب عليك المصنع
ناجي
وده وقته لما أروح اشوفه عايز أيه
وسابنا ناجي ومشي. وزينب قالت لي 
أنتي في أيه في دماغك عايزه تقولي له أنتي بنت مين
نورا
أنتي سمعتي 
زينب
سمعتك وأنتي بتقولي له في حاجه لازم تعرفها.  نورا انتي زي اختي ومصلحتك تهمني بلاش يعرف دلوقتي أنت بنت مين
نورا
ولغايه أمتي هافضل مخبيه عليه ناجي لازم يعرف أن أبويا راجل مجرم وهو بعد كده حر يكمل معايا أو يبعد
زينب
مش هايكمل و هايسيبك لازم تفهمي أن  أستاذ ناجي الراجل المتدين مش هايحط أيده في أيد صقر المليجي ابوكي 
عيط وانا بقول 
بس انا مش زيه يا زينب وانتي عارفه أني سيبت الشقه وقعدت مع خالي لما عرفت حقيقته وهو لو عايز يتجوزني يجي يحط أيده في ايد خالي مش في أيد أبويا
وماكنتش اعرف ان ساعتها كانت واقفة وراء الماكينة بتاعتي ومستخبيئة زي الحرامية. بنت اسمها نعمه بتغير مني لانها بتحب ناجي وناجي مش معبرها. وبيحبني انا وقالت نعمه 
وعمللنا  فيها شريفه جيتي تحت درسي.  يا نورا وجه
 الوقت اللي اكلك في بس لازم أعرف كل حاجه عن أبوكي.
 ‏
*** ‏للي حابب يسمع القصة  دي كاملة هايلقيها. صوتيه علي قناة. يوتيوب حكايات منص و مي  ****
وطلعت نعمه لمكتب شئون العاملين ووقفت مع موظف بيلغيها وهي بتلغي والموظف دة اسمه سعيد وادلعت عليه وقالت
سعيد حبيب قلبي عايزا اطلب منك طلب واوعي تقولي لا
سعيد
قولي يا قلب سعيد من جوة
نعمه
عايزا عنوان نورا صقر
سعيد باستغراب 
لية.  بقي 
نعمه 
ابن خالتي بيدور علي عروسة ومالقتش احلي منها تنفع تكون عروسة لي
وادي سعيد عنواني لنعمه. وبعد ما خلص يومنا في الشغل نزلت نعمه المنطقة وعرفت عني وعن ابويا كل حاجة. وضحكت ضحكة صفراء وخرجت موبيلها من شنطتها واتصلت بناجي.  ،،،،،،،،،
وفي نفس الوقت كنت انا في الشقة بتاعت خالي صابر وكان خالي صابر بيقول لي بهزار 
جوعنا يا ستي هانم
نورا
ثواني والاكل هايكون جاهز
ودخلت اوضي اغير هدومي وبصيت في الموبيل بتاعي لقيته فاصل فحطيت الموبيل بسرعه علي الشاحن  وبمجرد ما حطيت الموبيل علي الشاحن شغلته يمكن ناجي يتصل بيا واول ما اشتغل الموبيل لقيت رانيا اختي الصغيرة بتتصل ففتحت عليها بسرعه وهي قالت 
الو أزيك يا رانيا يا حبيبتي
رانيا وهي بتعيط 
ابله نورا انا عايزه اخش الحمام وجعانه.  وماما دخلتي اوضتي وقفلت الباب عليه وعماله اخبط مش عايزه تفتح
وانا خايفه أعمل حمام علي نفسي علشان ماتحرقنيش
نورا
وهي فين امك
رانيا
ماما كانت بتضحك مع حد وبعد كده ما سمعتش ليها صوت
نورا
طيب انا جاي ليكي حالا
وخرجت من اوضي بسرعه ناحية باب الشقة وخالي صابر قالي 
في ايه يانورا رايحه فين تاني
نورا بعصبيه
مرات ابويا الزباله قافله الباب علي رانيا وفي حضن واحد زباله زييها. ربنا ينتقم منها 
 وخرجت من الشقه بسرعه وجريت في الشارع وروحت شقة ابويا يمكن الحق اختي وخبطت علي الباب بعصبية وكنت زي المجنونه. وفتحت لي احسان بالروب بصيت لها وانا مخنوقة وبعدها عن طريقي ودخلت  ناحيه اوضة رانيا وفتحت الباب لرانيا اللي يا حرام عملت حمام علي نفسها وكانت قاعدة في ركن الاوضة بتعيط وهي خايفة من امها فروحت لرانيا وخدها في حضني وبصيت لاحسان وقولت لها 
 ‏
حرام عليكي انتي ايه اكيد مش بني ادمه
احسان 
بت انتي مش عايزا غلط واحنا مش كنا ارتحنا منك راجعه لية تاني
وبصت احسان لرانيا وقالت 
انتي اللي اتصلتي بيها وكمان عملتي حمام علي نفسك يومك اسود وهالسعك بالنار
رانيا وهي بتترعش من الخوف 
انتي  قافله عليه بقالك كتير وانا عماله اخبط مش عايزه تردي عليه وعماله اقول لك جعانه وعايزه اعمل حمام
وانتي مش عايزه تردي عليه
احسان
بت يا رانيا انتي هاتردي علية كلمة بكلمة 
في الوقت دة  يخرج من اوضة  النوم رجل سكران ويبص  لاحسان ويقول
وبعدان بقي انا دافع فلوس علشان أنبسط في انبساط  ولا تديني فلوسي وأغور من هنا
فبصيت للراجل وبصيت لاحسان  بمنتهي القرف وخد اختي وخرجت  من الشقه. وسمعت صوت احسان وهي بتقول
وديني وما اعبد لتصل بابوكي يجي يشوف له صرفه فيكي يا حلوة.  وهو مستحلف لك من يوم ما سيبتي البيت وحالف لياخد روحك. 
وعدت ساعة تقريبا. وكنا قاعدين ناكل انا ورانيا وخالي صابر ومش عايزا اقولكم قد أية رانيا كانت جعانه وكلت لغاية ما شبعت وقامت فبصيت لها وقولت لها 
كملي أكلك يا رانيا
رانيا
شبعت خلاص يا أبله نورا
نورا
طيب قولي الحمد لله
رانيا
الحمد لله ده انا كنت جعانه قوي عارفه يا ابله نورا أنا حاسه أن أنتي اللي ماما مش التانيه 
خدتها  في حضني وراحت رانيا معيطة وقالت 
انا مش عايزه اروح تاني الشقه اللي هناك عايزه ااقعد
معاكي هنا
صابر
وانا لا
رانيا
وانت كمان يا عم صابر أنا بحبكم انتو الاتنين قوي
في الوقت دة اتكسر باب الشقه ولقينا ابويا صقر داخل علينا وبص لي ابويا بصة ترعب وقال 
أنتي ايه اللي جابك عندي وخلاكي تاخدي بنتي رانيا
قولت وانا مرعوبة منه 
رانيا مراتك كانت حبساها في الاو.........
صقر مقاطعه لها 
وأنتي مال أمك 
في الوقت دة وقف خالي قدام منه وبصه له اوي وقاله 
ما تجيبش سيره أختي علي لسانك اختي ماتت وارتاحت
منك ومن شرك 
صقر بنرفزه
صابر أبعد عن بنتي رانيا كفايه عليك نورا اللي انت ضحكت عليها وكرهتها فيها  وخليتها تسيب بيتي  وتيجي تعيش معاك 
صابر
أنا ولا النجاسه اللي في شقتك هي اللي خلت نورا تسيب لك البيت وتيجي وهنا ومن بعد نورا رانيا كمان هاتيجي تعيش هنا وهاربيها احسن تربية وهاجوز الاثنين لرجاله بجد مش زيك 
فيضحك صقر ويقول
هو انت ناوي تعيش لغايه ما رانيا تكبر
صابر
ماحدش يعرف مين هايموت قبل مين
ساعتها ابويا قرب منه خالي وبص له بصة كلها شر وقال 
أنت اللي هاتموت يا صابر

يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent