recent
أخبار ساخنة

رواية أحببته كما هو الفصل الاول 1 بقلم فاطمة سامي

 رواية أحببته كما هو الفصل الاول 1 بقلم فاطمة سامي
رواية أحببته كما هو الفصل الاول 1 بقلم فاطمة سامي

رواية أحببته كما هو الفصل الاول 1 بقلم فاطمة سامي

حور. صباح الخير يا ماما
الام بتعب. صباح الخير يا حببتى
حور. مالك يا ماما لسة تعبانة
الام. معلش خلاص كلها اسبوع ومعاش ابوكى جى
حور. وده هيكفى ايه ولا ايه
الام. معلش يا بنتى 
حور. انت ليه مش راضية انى اشتغل
الام. هتشتغلى فين لما تخلصى كليتك اشتغلى بشهادتك
حور
فتاة جميلة عنيدة و ذكية رقيقة المشاعر وطبع تمتلك بشرة بيضاء وردية وعيون سوداء واسعة وكثيفة الرموش وشعر اسود طويل ولكنها مختمرة تمتلك من العمر 22 عاما وتدرس هندسة الديكور
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى قصر يدل على الفخامة ورقى لكنة مكتئب ستائره سوداء والوانه قاتمة وسجاجيد سودا والاثاث الوان قاتمة
تخرج بنت وتصرخ الى خارج القصر
هبة.  الممرضة التانية مستحملتهوش
عبير مرات عمها. اه محدش بيستحمل معاملة فهد ابدا
فى غرفة كئيبة الديكور يجلس بداخلها شاب يقول للقمر قف لاجلس مكانك لكنة حزين لما اصابه من عجز فهو يجلس على كرسيه المتحرك
فهد شاب عيونه بندقية شعره بنى طويل القامة بارز العضلات لكنة مولود بعجزفى قدمه يمتلك من العمر 28 عاما ويمتلك مجموعة شركات السيوفى
الجد. يا فهد دية عاشر ممرضة تمشى فى نفس اليوم انا تعبت
فهد ببرود. وانا اعمل ايه هما ايه الى بيمشوا
الجد. هما بيمشوا من معاملتك ليهم 
فهد بغضب. هما مش بيستحملونى عشان عاجز صح 
الجد. يابنى انت مفيش فيك غاطة ده امر ربنا ولسة مفيش دكتور اخترع عملية زى الى انت محتاجها
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
فى الجامعة
حور. ازيك يا نورهان عاملة
نورهان. الحمدلله انت وطنط عاملين ايه
نورهان وحور فى نفس الكلية واخوات فى الرضاعة
حور. لسة تعبانة ومش عارفة اعمل ايه
نورهان. يا ربى طب انت هتعملى ايه فعلا
حور. انا عايزة اشتغل بس شغلانة كويسة
نورهان بتفكير. امم طيب بابا انت عارفة انو دكتور وهو عند عميل غنى جدا بس مفيش ممرضة بتقدر تتحمله ساعة 
حور. ليه 
نورهان. معرفش انا عارفة انك عندك فكرة عن التمريض وانتى مش هتعملى حاجة غير انك تعطيه دوا بس
حور. طيب قولى لباباكى الاول
نورهان. استنى اكلموا
ترن ترن ترن ترن
محمود الاب. الوا يا حبيبتى صباح الفل
نورهان. ازيك يا حبيبى عامل ايه صباح الخير كنت عايزة اسئلك س ؤال
محمود. اتفضلى
نورهان. العميل الصعب الى كنت حاكتلى عليه لسة موجود
محمود. اه فهد السيوفى موجود هيروح فين يعنى
نورهان. طب حور عايزة تروح تبقى ممرضة عنده
محمود. لا لا اخاف يزعلها وبعدين حور دية زيك عندى لو عايزة فلوس تقولى
نورهان كانت فاتحة الاسبيكر
حور. لا يا عمو بس لو بتحبنى خلينى اشتغل معاه
محمود. يا بنتى
حور. عشان خاطرى يا عمو 
محمود. طيب يا بنتى بس لو مرتحتيش قوليلى تمام 
حور بفرحة. تمام يا عمو شمر ليك جدا
نورهان. اى خدمة يا ستى
حور. شكرا يا نورهان 
نورهان. انت هبلة ده احنا اخوات 
حور. ربنا يخليكى ليا
نورهان. وانت يا حوريتى بس يلا عشان المحاضرة ودكتور ده رخم
حور. اه صح يلا رخم جدا
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
صلوا على الحبيب❤
بعد مخلص اليوم رجعت حور من الجامعة
حور. ماما انا لقيت شغل
الام. ليه يا بنتى بس مش قولتلك لما تتخرجى
حور. لا متقلقيش هشتغل مع عمو محمود
الام. وهتشتغلى ايه بقى
حور. ممرضة عند راجل عنده شلل
الام. يا حول لله
حور. اه اهو منه ثواب ومنه اجيب فلوس 
الام. ماشى بس لو هايشغلك عن دراستك بلاش منه
حور .يا ماما من عيونى شكرا يا اخلى ام فى الدنيا بكرة معنديش كلية هذاكر وانام تمام
الام. تمام يا ضى عينى
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
جاء الصباح التالى
حور لبست دريس لبنى وخمار ابيض وكوتشى ابيض ومحطتش اى مكياج
وراحت الدكتور محمود هو فى الشقة الى قصادها
محمود. ماشاء الله جاهزة يا بنتى
حور. ان شاء الله يا عمى
وراحو عند القصر
الجد استقبلهم واخدهم على الصالون
الجد. ماشاء الله دية ممرضة
محمود. لا دية بنتى التانية وهى مهندسة اصلا بس عندها فكرة عن التمريض
الجد. طيب يا بنتى عايز مساعدتك
حور. اتفضل يا
الجد. جدو قوليلى جدو
حور. طيب يا جدو
الجد. فهد طيب بس هو تعب من انتقاضات الناس ليه وجاله اكتئاب وبقى عنيد جدا
حور. طيب ايه المطلوب منى
الجد. انك تعنديه وتستحمليه 
حور. تمام هحاول انا اصلا عندية
محمود. جدا انت هتقوليلى
الجد. طب كويس واى حاجة تؤمرى بيها هتتنفذ
حور. تمام يا جدو
الجد بتردد. هو فى حاجة كمان
حور. جدو متخبيش علينا اى حاجة عشان نقدر نساعدك
الجد. هو مش بيحب البنات الحلوة
حور. يعنى
الجد. يعنى خدى بالك من نفسك تمام
حور. تمام
الجد. اطلعى فوق خامس اوضة على ايدك اليمين
حور. طيب عن اذنكم
وطلعت كل حاجة بألوان قاتمة اسود بنى رمادى
حور. ليه حرام القصر جميل ليه الالوان دية
وصلت للاوضة وخبطت
فهد. ادخل
حور دخلت لاقت شاب جميل بس عينيه حادة
حور بثقة. السلام عليكم
فهد. هو انت الممرضة الجديدة مش بكالة اسمك ايه
حور. السلام عليكم
فهد بغضب. اسمك ايه
حور بعناد. السلام عليكم
فهد. هو انت علقتى ايه ده
حور. السلام عليكم
فهد بغضب. وعليكم السلام ياستى
حور بابتسامة. ايوة كدة شاطر حد بيقولك السلام عليكم تقول وعليكم السلام 
فهد بذهول. ايه ده شايفانى ابن اختك انا 
حور. فطرت
فهد. اسمك ايه
حور. اسمى حور
فهد. انت مطرودة يلا خلاص اطلعى برة
حور. مش انت الى مشغلنى عشان تطردنى
فهد. اومال مين ان شاء الله
حور. جدو  واه انت فطرت عرفت من الخادمة هنا
الدواء اهو
فهد رمى الدواء وكوباية الماية على الارض
فهد بغضب من برودها. مش واخد زفت 
حور ببرود. احسن بردوا وفرت وثابته ونزلت
فهد. ايه ده ايه البت دية بقى انا فهد السيوفى يتعمل فيه كدة وراح هو اخد الدواء من الرف
حور كانت مرقباه
حور. اه هو بيهتم بلدواء تمام حلو ورا القسوة دية قلب عظيم حبيت
الجد. عفارم عليكى انا كنت مراقب كل حاجة بجد زوهلت
حور. ************
الجد بصدمة. مستحيل مقدرش
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent