recent
أخبار ساخنة

رواية هلال الصعيد الفصل الاول 1 بقلم ماهي أحمد

 رواية هلال الصعيد الفصل الاول 1 بقلم ماهي أحمد
رواية هلال الصعيد الفصل الاول 1 بقلم ماهي أحمد

رواية هلال الصعيد الفصل الاول 1 بقلم ماهي أحمد

ما يلا بقي يامتر خلصنا انا زهقت وقرفت من المكان المقرف ده اوي 
المتر : انتي بتقولي اي يارغد هانم انتي عارفه انتي جايه في ايه 
رغد : هكون جايه في ايه يعني خبطت بنت وانا ماشيه في الطريق عادي يعني هي دي اول مره 
المتر : لاء مش اول مره بس المره دي البنت بتموت في المستشفي يارغد هانم وكمان في شهود ان انتي اللي خبطيها
( طلعت سيجاره من شنطتها وولعتها ونفخت في وش المتر خليل )  
رغد : انا مش فاهمه انت مكبر الموضوع علي ايه يامتر هي اول مره تطلعني من حاجه زي كده اديهم كام الف خليني اطلع من القسم المقرف ده ويتنازلوا عن المحضر زي اللي قبلهم عايزه اروح اخد الشاور بتاعي وارتاح 
المترخليل : انا بجد مش مصدقك 
رغد : ( بزعيق ) يوووه ما تخلص بقي انت هتعملي فيها دراما 
واتصل ببابي ومامي خليهم ييجوا هما ازاي سايبني كده وماتصلووش بيا حتي 
المتر خليل : مش يمكن يكونوا زهقوا من مصايبك اللي مابتخلصش 
رغد : ( بزعيق ) : انت بتقول اي انت اتجننت 
المتر خليل : انا .. انا اسف .. انا اسف انا ماقولتش حاجه 
رغد : طيب يلا اتحرك خلينا نطلع من هنا 
المتر خليل : حاضر .. حاضر يارغد هانم 
-----------------------------
بقلمي مآآهي آآحمد
( بعد ساعتين ) 
المتر خليل فتح الباب ودخل لرغد 
رغد: انت كنت فين سايبني في القسم هنا ساعتين بحالهم وكمان مابتردش علي تليفونك 
المتر خليل: اسف يا انسه رغد بس اهل البنت مكانوش راضيين يتنازلوا ابدا و.... ( ولسه هيكمل ) 
رغد : يوووه انت لسه هترغي هااااا عملت ايه 
المتر خليل: وافقوا يتنازلوا في مقابل ٢٠٠ الف جنيه 
رغد : طيب يلا انا عايزه اروح 
المتر خليل: اتفضلي 
بقلمي مآآهي آآحمد
رغد طلعت من القسم وركبت عربيتها ولسه المتر خليل هيفتح الباب عشان يركب راحت رغد ساقت العربيه بكل سرعه وطلعت بيها وسابته واقف وساقت بسرعه كبيره جدا ولا اكنها لسه عامله حادثه.. واول ما روحت 
ولسه هتفتح باب الفيلا لاقت باباها ومامتها مستنينها ومعاهم شنطه هدومها 
رغد : اي يابابي انت ومامي  مالكم واقفين كده ليه .. وليه ماسكين شنطه هدومي كده 
بقلمي مآآهي آآحمد
بابا رغد : عشان انتي من النهارده مش هتقعدي معانا يارغد 
ماما رغد: احنا دلعناكي كتييير والظاهر ان دلعك ده جه علي دماغنا ومعرفناش نربيكي كويس 
رغد : ايه ياجماعه في ايه مالكم 
بابا رغد : انا ومامتك خلاص اخدنا قرار 
رغد : قرار .. قرار ايه انا مش فاهمه حاجه 
بابا رغد : انتي من اللحظه دي هتسافري الصعيد عند جدتك وابن عمك كرم الهلالي 
بقلمي مآآهي آآحمد
رغد : ايه .. اي الكلام اللي انتوا بتقولوه ده .. انا لا يمكن اخلي حاجه زي كده تحصل ابدا انا عمرى ما روحت الصعيد واروح اعمل اي انا عند جدتي وابن عمي احلب الجاموسه
بابا رغد : ده اخر كلام عندي يارغد ولو ماروحتيش وركبتي العربيه دلوقتي حالا وسافرتي علي البلد هقطع عنك كل جنيه بتاخديه مني ومش هتلاقي حته تنامي فيها انتي فاهمه ولا لاء 
بقلمي مآآهي آآحمد 
رغد : يابابا كرم ابن عمي ده طول عمره بيكرهني ومابيحبنيش طول عمره قاسي ومابيعجبهووش اي حاجه بعملها 
بابا رغد : القرار في ايدك ياتسافري معايا دلوقتي حالا يا اما تجيبي مفاتيح العربيه وكل الكريديت كارد اللي معاكي وتطلعي بره ومش عايز اشوف وشك تاني انتي فاهمه 😡
-----------------------------
رغد راحت البلد مع باباها وهي لابسه چيب قصير وحاطه برسنج في ودنها وشعرها كله الوان والناس في الصعيد بقوا يشوفوها ويتغمزوا عليها 
بقلمي مآآهي آآحمد
حد من الصعيد : مش دي رغد بنت عم كرم الهلالي 
حد من الصعيد ٢: ايوه هي 
حد من الصعيد: وازاي كرم الهلالي بذات نفسه يرضي يخلي بنت عمه تمشي كده 
حد من الصعيد: دي عيبه في حقه كبيره قدام اهل الصعيد كلهم 
بقلمي مآآهي آآحمد
واول ما وصلت البيت 
كرم :  ( بنظره احتقار لرغد ) شرفتي بيتك ياعروسه
رغد : عروسه 😳😳
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent