recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

 رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك
رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

هاايدي وهيا تعض يد شادي و تصرخ....  ااااااااااااع
شادي وهو يصرخ هو الاخر......... ااااااااه في اي يابنت المجنونه
ايدي وهيا تأخذ انفاسها... باااااااولد ياشاااادي
شادي وهو يجلس علي السرير بفزع... بتولدي ازاي طب طب اعمل اي
هايدي بصوت عالي... اااااه هاتلي شيبسي وكراااتية
شادي بغباء... طب حالا هنزل اجيبلك
هايدي وهيا تصرخ في وجهه.... طلقناااااااااااي يابن الغب*ية
شادي... الله بتغلطي لي دلوقتي مناا نازل اجيبلك الشيبسي و الكرااتية اهو
هايدي... ااااااه وديني المستشفى وهات الماذون كمان
شاادي.. طب طب اهدي يعني المفروض اوديكي المستشفى صح
هاايدي... اااه لا توديني دريم بااارك يابن الهب*لة اخلص هم*وت
شادي وهو يرتدي قميصه بسرعه... حاضر حاضر لحظه واحده 
حمل شادي هايدي بين يديه وصعد بداخل السياره
هايدي وهيا تمسك بقميص شادي وتصرخ.... اااه وديني لق*تلك ياشادي هق*تلك انت وابنك
شادي وهو يحاول التحكم في السياره.. ياحبيبتي بس نزلي ايدك لحسن كده إنتي اللي هتم*وتي
هايدي..  ااااه بترفص لية يا ابن العب*يط ما إنت هتنزل
شادي بغباء........... هو انا كلمتك 
هايدي وهيا تخبط رأسها في طابلوا السياره........ اااه انا اللي غلطانة عشان اتجوزت اه*بل وهخلف عيل اه*بل زيه يارب نجيني من الفصيله دي
شادي... بقولك اي خلاص قربنا اسكتي شويه بدل مبو**سك بوس*ه تخلي الواد ده ينزل دلوقتي بين ايدينا
هايدي وهيا تضربه علي رأسه........ هو ده وقته يخربيتك بولد يابن المجن*ونه تقولي بو*س باستك عقربه 
شادي...... ياستي طب اهدي خليني حتى اعرف اكلم عيسى يلحقني
.......... 
عند عيسى وهو ينظر لجيجي وهيا غارقه في النوم بين يديه
عيسى وهو يمرر يده علي خصلات شعرها... جيجي حبيبتي يلا
جيجي بنوم.... يوووووووة بقاا عايزه انام شويه
عيسى وهو يضمها اليه اكتر.........معقول حبيبي لحد دلوقتي مشبعش نوم
جيجي بخجل......... هو أنا عرفت انام منك أساساً 
عيسى وهو يضحك بشدة....... معقول يا حبيبي مقدرتش تنام مني دا أنا حتى حنين و رقيق و رومانسي جداً و أنهى كلامة بغمزة وق*حة
جيجي.. ااه ما أنا عارفه عشان كان واضح
عيسى بخبث........ طب متيجي نعيد من تاني و نشوف مين اللي غلطان 
جيجي.. لااا إنت قل*يل الأ*د*ب وسع كده خليني أطمن علي جودي
عيسى وهو يقبل خدها........ متخافيش جودي زمانها في سابع نومه و متنسيش إنها مع سيد
جيجي بتعجب........ يا أخي سبحان الله اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش في الاول لما كنت خايف عليها من سيد
 عيسى....... لاني عرفت سيد و فهمتة و متأكد انه هيحميها بروحه انا عارف إن جودي رقيقه جدا بس سيد هيبعدها عن اي حاجه خطر
 ‏جيجي........ طب يا أخويا تليفونك بيرن 
 ‏عيسى وهو ينظر لهاتفه........ دى شادي عايز اي دلوقتي ده كمان 
 ‏جيجي.. طب ماترد و تخلص
 ‏عيسى بضيق... حاضر ياستي
 شاادي... الووو انت يعم اصحى
 ‏عيسى بملل.. خير 
 ‏شاادي........... هايدي بتولد تعالي بسرعه إحنا رايحين المستشفى.
 ‏عيسى......... والله ألف مبروك أعمل اي انا بقاا 
 ‏شادي....... متستعبطش دي أكلت نص دراعي لحد دلوقتي
 ‏عيسى....... طب و إنت عايزني اجي عشان اديها نص دراعي انا كمان 
 ‏شادي........... يعم اخلص و هات اختها اهو ياكلوا بعض هما الاتنين
 ‏عيسى.. طيب طيب اقفل انا جاي سلام
 ‏جيجي.. في اي مال شادي 
 ‏عيسى.......قومي البسي اختك بتولد
 ‏جيجي.. اه و ماله اااااااااع اي بتولد ازاي
 ‏عيسى وهو يضرب على رأسه............ انا كان مالي بيكي و مال الناس الهب*له دي اخلصي يا جيجي ربنا يهديكي
 ‏...........
 ‏في الحي الشعبي
 ‏جودي و هيا تقف علي الباب و تضع يدها علي خصرها... جرا اي يا حاره يا ع*ره مالكم
 ‏احد الجيران تدعى سماح....... جرا اي يابت يا بتاعت امبارح إنتي كمان و لا و طلعلك صوت يا قطه
 ‏جودي وهيا تشهق و تردح بحركه شعبيه.... لاااا يا عنيه و عندي شبشب كمان انزلوا على دماغ اللي جبت*ك
 ‏سماح وهيا تضع يدها علي صدرها و تشهق...... نهار ابو*كي اسود شبشب مين اللي ينزل عليا يا بنت بارم ديلوا إنتي
 ‏سيد و هو يحتضن جودي من الخلف أمام الجميع........ حبيبي بيروق علي مين
 ‏جودي بدلع........ ادخل إنت جوة يا حبيبي هاخد سماح بشبشبي رايح جاي مش هتاخر
 ‏سيد وهو يق*بل رقبتها بحب...... ماشي يا حبيبي خلصي بقاا و متتاخريش عليا عشان عايزك في موضوع 
 ‏ضحكت جودي بدلع........ من عيني ياقلبي مش هتاخر عليك
 دلف سيد إلى الداخل بينما نظرت جودي لسماح بحدة...... تعالي بقاا يا رو*ح ام*ك
 ‏............ 
 ‏في المستشفى 
 ‏هايدي وهيا ممدده علي سرير المستشفى.... ااااه انتوا فين يا بهايم
 ‏شادي.. اهدي بقاا الدكتوره زمانها جايه
 ‏هايدي.... دكتوره دكتوره اي ما الدكتور كان هنا دلوقتي
 ‏شادي بحدة...... إنتي عايزه دكتور يكشف عليكي يا رو*ح ام*ك 
 ‏هايدي وهيا تصرخ في وجهه...... لااااا رااجل و سبع و بطل و رجوله كمان الله يخربيتك و بيت سنينك ارحمني يا بنى آدم إنت
 ‏وصل عيسى وجيجي
 ‏جيجي بلهفة...... هايدي حبيبتي عامله اي دلوقتي 
 ‏هايدي... ااه بم*وت يا جيجي من الواد و أبوة مش قادره 
 ‏جيجي...... معلش يا حبيبتي هو النسل بتاعهم كلهم كده معلش اعتبرية تكفير ذنوب 
 ‏عيسى برفعة حاجب....... تكفير ذنوب لي ياختي متجوزين ابو لهب و أبا الحكم
 ‏شادي... عمت مساء يا أبا الحكم
 ‏عيسى....... عمت في البسين يا أبو لهب يا أخويا
 ‏هايدي بصراخ..... اااااع اطلعوا براااااااا يا كل*"اب
 ‏قاطع حديثهم دخول الدكتوره 
 ‏الدكتوره....... أنا آسفه علي التأخير هتدخلي عمليات حالا
 ‏هايدي.. اااااااع اشوفك مكاني يا شادي يا ابن أم شادي
 ‏شادي بتعجب...... يا ساتر يارب عيزاني اخترق الطبيعه
 ‏............... 
دلفت هايدي داخل غرفة العمليات
شادي بتوتر....... يارب أنا عايزها تخرج بالسلامه و مش عايز حاجه تانية
عيسى.. اهدى يا شادي إن شاءالله هتخرج بالسلامه متقلقش
سمع الجميع صوت بكاء البيبي
شادي بفرحه....... ولدت ولدت يا عيسى
عيسى وهو يحتضنه...... ألف مبروك يا حبيبي يتربى في عزك
خرجت إحدى الممرضات وهيا تحمل الطفل وتعطية لشادي......
مبروك ولد زي القمر
شادي وهو ينظر لعينه الجميلتين....... ماشاء الله شبه هايدي أوي مامتو عامله اي
الممرضه.. اتنقلت الاوضه التانيه تقدرو تدخلو تطمنوا عليها 
جيجي وهيا تنظر إليه...... فعلاً نسخه من هايدي و منك إنت كمان ياشادي
دلف الجميع لغرفه هايدي
عيسى.. مبروك يا هايدي يتربى ف عزكم يارب هتسموة اي
هايدي بصوت ضعيف....... الله يبارك فيك هنسمية فهد
جيجي....... مبروك ياحبيبتي عقبال متخاوية
شادي بإبتسامة........ معقول هايدي هترضى تخاوية مش أقل من ست سنين قدام
هايدي وهيا تنظر لشادي وتحدثت بصوت ضعيف........ انا عايزه منك بدل العيل عشره يا  شادي مش بس واحد كل التعب يهون ما دام منك إنت
شادي وهو يقبل خدها... حمد الله علي سلامتك يانور عيني كفايه انك ف حياتي 
عيسى... ياراجل اللي يشوفكم من شويه مبشفكوش دلوقتي
شادي وهو يضع فهد في السرير....... طب بقولكم اي ماتخرجوا و تسبوني اقعد مع مراتي و ابني شويه 
عيسى........بعينك انا بايت هنا اصلا
شادي بنظرت غاضبة........ برا يا عيسى
عيسى بتحدي........ مش هطلع يا شادي
ضحكت هايدي علي أفعال عيسى و شادي لكن قاطع حديثهم دخول إحدى الفتيات التي ترتدي زي محتشم و كان عباره عن خمار طويل و دريس بلون البيبي بلو و ملامحها جميله جداً و معها إثنين من الرجال
الذي اول ما رآهم شادي وعيسى اتسعت عيونهم من الصدمه
جيجي بتعجب.. انتوا مين
احد الرجال....... أنا عبدالله والد يارا
هايدي بتعجب..... مين يارا و انتوا مين
عبدالله....... ياره بنتي مرات شادي و أنا حماة و...............
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent