recent
أخبار ساخنة

رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح

 رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح
رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح

في احد الاحيااء الراقيه في مدينه القاهره يجلس رجل في الثلاثين من عمره وبجواره زوجته
سميره/ هنعمل ايه مع البنت دي دي كل حاجه بقت ليها واحنا ملناش حق في اي حاجه خالص
عاصم بشر/ هنخلص منها وبكده يبقي كل حاجه بقت لينا احنا الأملاك والفلووس كلها لينا احنا وزي مخلصت من ابوها وامها خلصنا منها هنخلص منها هي كمان احنا استنينا عليها كتير أصلا اتصرفي في الموضوع ده ياسميره
سمييره / حاضر انا هتصرف
*************************
في مكان تاني في نفس المدينه
عز/ شد حيلك يارحيم ربنا يجعلها اخر الاحزان
رحيم بعيااط بابا هيوحشني اوي اوي انا مكانش ليا حد غيرو ياعز
عز/ متقولش كده يارحيم انا جنبك اهو وعمري مهسيبك
رحيم/ ربنا يخليك ليا ياعز ياارب
سحر بزعيق/ انت لسه قاعد هنا
رحيم/ اومااال عايزاني اروح فين ده بيت ابوياا ومش هسيبو
سحر بسخريه/ بيت ابوك ده كان زمان دلوقتي بقه بيتي انا وعيالي بس ابوك كتبلي كل حاجه بإسمي قبل ميموت
رحيم بزعيق/ انتي كدااابه بابا لايمكن يعمل حاجه زي كده ابدااا ابداااا
سحر/ وانت قليل الادب ويلا اطلع بره بقه بدل مخلي للشغالين يطردون بره
رحيم بغضب/ انا هخرج دلوقت بس مسيري هرجع يامراات ابويااا
سحر/ يلا في داااهيه
رحيم قام هو وعز علشان يمشي انفاجأ بأختو بتنادي عليه
رغد/ رحيم رحيم
رحيم/ نعم
رغد/ متصدقش ماما يارحيم بابا معملش كده انا متأكده ان هي ال عملت كده
رحيم/ عارف يارغد
رغد بحزن/ طب انت هتروح فين دلوقتي يارحيم
رحيم/ مش عارف يارغد
رغد بعيااط/ خودني معاك يارحيم ارجوك متسبنيش انت عارف اني مقدرش اسيبك تبعد عني
رحيم/ ياحبيتي مينفعش انتي عندك مدرسه ولازم وخليكي هنا واتأكدي اني ان شآء الله هرجعلك
رغد/ خد بالك علي نفسك يارحيم وخد الفلوس دي
رحيم/ جبتيها منين
رغد/ سرقتها من ماما
رحيم/ لا مش عايزها
رغد/ دي فلوس بابا ومن حقك وخد بالك من نفسك يارحيم
رحيم باس اختو وحضنها ومشي هو وعز
عز/ هتعمل ايه يارحيم
رحيم / هسافر اسكندريه
عز/ والمدرسة بتاعتك ياعز
رحيم / انا لازم ابعد فتره وبعدين ارجع انتقم منها
عز/ انا معاك في اي حاجه يارحيم ومش هسيبك
(عز ورحيم صحاب من زمااان كان ابو رحيم ووالدتو عايشين في سكندريه قبل ميبقي غني في شغلو وكان جيران هو وعز ولما والدتو توفت اتجوز سحر وسافرو القاهره والوقت ده رحيم كان عندو(١٥) سنه )
********************************
سحر بغضب/ كونتي فين يارغد
رغد/---------
سحر/ رودي عليا
سامح/ تلاقيها زعلانه علشان حبيبها
سحر/ رودي عليا يارغد
رغد/ كنت بشوف اخويا ياماما
سحر بزعيق/ متقوليش عليه اخوكي انتي معندكيش اخوااات غير سامح وبس فاهمه ولا لأ
رغد بزعيق/ لا ده اخويا وهيفضل اخويا وربنا هيحاسبك علي ال انتي عملتيه ده انا مش هسامحكو ابداااا ابداااا هيعمل ايه دلوقتي بعد مطردتيه اعتبريه زينا حرااام عليكي حراام عليكييي
سحر بزعيق/ انتي ازاااي تعلي صوتك عليا كده ياقليله الادب انتي الظاهر عايزه تتربي من اول وجديد
اتفضلي اطلعي علي ؤضتك يلا علي فووق
سامح بمكر/ متضايقيش منها ياماما بكره تعرف انك ال عملتيه ده لمصلحتنا كلنا
سحر/ ربنا يخليك انت ليا وتكبر كده علشان تدير الشركه وتخافظ علي فلوسنا
سامح/متقلقيش ياماما الايام بتجري وبكره اكبر وابقي اكبر رجل اعمال في مصر
سحر/ حبيبي انت انت اغلي حاجه في حياتي انت والهانم دي وعملت كل ده علشان خاطركم انتو
سامح/ عارف ياماما عارف
**************************
زينب/ الحق ياعبدو الحق
عبدو/ ايه في ايه يا ليه
زينب/ عايزين يقتلو الست هانم الصغيره
عبدو بصدمه/ انتي ايه ال بتقوليه ده هو الشر وصل لكده معاهم
ذينب/ احنا لازم نلحقها ياعبدو اخنا ياما البيه ابوها عيشنا في خيرو وعيالنا كمان انا مش هقدر تشوفهم بيؤذو الهانم الصغيره كده
عبدو / طب هنعمل ايه
ذينب/ انا نتصرف
سميره بشر/ اعمل معاكي ايه يابنت ريم
ذينب/ انا هقولك ياهانم
سميره يخضع/ قصدك ايه
ذينب/ قصدي ال في بالك ياهانم
سميره/ طب ختعملي ايه
ذينب/ في واحده اعرفها بتاجر في اعضاء الأطفال هروح ابيعها ليها
سميره/ طب وانتي ايه ال يجبرك علي كده
ذينب بضحك/ الفلوس ياهانم الفلوس
سميره/طيب ياذينب روحي وليكي الحلاوه مني بس خليني منها علي الاخر
ذينب/ حاضر ياهانم
ذينب شالت البنت الصغيره وخرجت بيها بره الفيلا
ذينب بحزن/ علي عيني والله يابنتي بس كده احسن مايقتلوكي ال معندهمش ولا قلب ولا رحمه دول وانا متأكدة انك في يوم هترجعي وهتاخدي حقك منهم
ذينب خلعت سلسله ولبستها للبنت الصغيره وكانت سلسله دهب ومكتوب عليها اسم مامتها (ريم)
ذينب/ انا متأكده ان ربنا هيحميكي يابنتي والله مفيش بإديا حاجه كنت عملتها يااارب احميها يااارب وخاافظ عليها من شرهم وربنا ينتقم منهم يااارب
ذينب حطت ريم علي رصيف في الشارع وسابتها ومشيت ورجعت تاني الفيلا
سميره/ ها طمنيني
ذينب/ كلو تمام ياهانم حوطي في بطنك بطيخه س
صيفي واتفضلي هدومها اهي ال يثبتك أنها دلوقتي مع امها وأبوها
سميره بسعاااده/ شاطره ياذينب شاااطره خودي الفلوس دي ليكي خودي ياذينب ولما تحتاجي حاجه قوليلي
ذينب حاضر/ عن اذنك يا هانم
ذينب مشيت راحت لجوزها
عبدو/ ها ياذينب
ذينب/ ليها رب اسمو الكريم ياعبدو انا واثقه أن هي هتيجي في يوم واحد حقها منهم وحق ابوها وامها منهم
عبدو/ يااارب ياذينب ربنا يحميها يااارب ياذينب انا عارف انها غاليه عليكي بس ادعيلعا
ذينب/ دي غاليه وبنت غاليين ياعبدو ربنا يحميها ياارب
****************************
عز/ ها يارحيم هتعمل ايه يابني
رحيم/ هنروح علي محطه القطار علشان نسافر اسكندريه
عز/ بس لسه فاضل ساعتين علي القطر هنعمل ايه في الوقت ده
رحيم/------------
عز/ بكلمك يارحيم انت روحت فين يابني
رحيم/ انت شايف ال انا شايفو ده
عز/ اي ده طفل صغير
رحيم/ تعالي نشوفو ياعز تعالي
رحيم وعز راخو يشوفو الطفل
رحيم نزل لمستوي الطفل وشالو من علي الارض وخادو في حضنو
عز/ مين ال المفتري ال يرمي طفل في الشارع كده
رحيم/ الظالمين كتير ياعز
عز/ طب هنعمل معاه ايه
رحيم/ دي بنت ياعز بنت وزي القمر شبه الملائكه منو لله ال رماها في الشارع كده
عز/ اه صح دي لابسه حلق بقولك ايه في دار ايتام قريبه تعالي نروح نوديها هناك
رحيم/ لا مش هوديها ملجأ انا
عز/ اومال
رحيم بحب/ هتيجي معايا انا حبيتها اوي وهي الظاهر حبتني شوفت نامت ازااي اول محضنتها ربنا اكيد عوضني بيها بدل ابويا واختي ال اتخرمت منهم مستحيل تسببها ياعز مستحيل
يتبع ......
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent