recent
أخبار ساخنة

رواية سهام الانتقام الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

 رواية سهام الانتقام الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه
رواية سهام الانتقام الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

رواية سهام الانتقام الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

ليل حاولت تسيطر علي قلبها الي بيدق بعنف:انا عشجانها
جبل بصلها بغضب وضغط علي درعها:انتي اي ياروح امك
ليل بسرعه وخوف:انا عشجانك انت والله انت
جبل بغضب ولسه بيضعط علي دراعها:واي كمان
ليل عقدت حاجبها بالم:ايدي هتنكسر يا ولد عمي
جبل بعصبيه:ده انا هكسر عضمك كله يا بنت عيلة الغندور عمي لازم يعرف
ليل بدموع وهي بتبصلو:هو انا عملت حاجهِ عفشه
جبل ضربها بقلم وقعت علي الارض وبنفعال:انتي كلك علي بعضك عفش انتي بصيتي ل نفسك في المرايا شكلك طريقة لبسك كلامك بقا انا جبل الغندور الي متعلم برا اجوزك انتي وبص ليها من فوق لتحت بقرف
ليل بدموع وكسره:ماني كمان متعلمه احسن علام و
جبل بسخريه:متاكده بلهجتك دي
ليل قامت من الارض وهي عقده حاجبه:لهجتي لهجت بوك وجدك لهجت ال غندور كلياتهم ولهجت الصعيده بتستعر منينا شغل الغرب غيرتك
جبل بغضب:اسمعي خلاصت الكلام بعدي عني انا عارف ابويا وجدي عوزين اي لو اطبقت السماء علي الارض مش هتجوزك يا ليل ليكمل بسخريه عايزيني اتجوز وحده قليلت ربيه بتعرض نفسها عليا وسابها في صدمتها ومشي
ليل دموع نازله مسحتها بعنف وهي بتعنف نفسها علي تهورها
غندور من وراها:بردك جولتيلو (قولتيلو)
ليل بغضب:وانت مالك
غندور ابتسم:تعرفي ان بتبجي حلو وانتي معصبه
ليل بغضب:انت جليل الربايه
غندور بضحكه ساحره:عارف
ليل بغيظ:ومعندكش دم
غندور ببرود:عارف
ليل زقتو بغيظ ومشيت
غندور اتنهد ودخل وراه
ليلي تؤام ليل بفرحه:عروستنا الحلوه يلا عشان تجهزي
ليل برفع حاجب:مين هيجهز
ليلي ضربتها علي راسها بخفها:يا عبيطه ركزي انتي العروسه جبل طلبك من جدك و وافق
ليل بصدمه:ميييين
ليلي بضحك:انتي بتسرخي لي بقول جبل حبيب القلب وغمزت ليها
ليل جريب علي فوق بكسوف وفتكرت من شويه
فلاش باك
جبل بضحك:عايز اقولك اني
ليل ببتسامه:لا انا هجول(هقول) الاول
جبل ابتسم بحب:طب جولي بس بسرعه عشان انا خبري احله
باااك
ليل ضربت جبهتها: وه اكيد فكرني جليلت الربايه(قليلت) وابتسمت بس بيحبني وهيجوزني
بيت ال الغندور كلهم كانو بيجهزو ل فرح ليل وجبل الي هينهي مشاكل كتير بين شاكر و فهد وهيرجع الاستقرار في البلد والكل كان فرحان الا العاشق المتيم بطفلته الصغير الا يكفي انهم انتزعوها منه بحجت انهم كبرو ولكن قلبه المجروح يؤلمه حد اللعنه
ليل جهزت ونزلت وهي ماسكه ايد فهد ومبتسمه
فهد بحب:شايفك مبسوطه عاد
ليل بضحك:وه متكسفنيش عاد
فهد ضحك ضحكه روجوليه:اهم شئ مبسوطه
ليل بفرح:جوي جوي (قوي) يا بوي اصلي اني وعضت شفتها بخجل
فهد قهقه بصوت عالي:عارف عاد عشجانه امك كانت اكده لما كانت تشوفني
ليل اكسفت وبصت ف الارض قاعدت جنب ابوها وعمها شاكر جنب الماذؤن وجدها
الماذؤن:اين العريس
ليل رفعت راسها تبص حوليها ملقتش جبل قلبها انتفضت وبصت ل فهد
فهد مسك ايديها يطمنها
الجد بهدؤ:زمنه جي
الساعه بقت 12 بليل وجبل لسه مجاش
الماذؤن بنفذ صبر:انا كده اتاخرت
الجد:اتمهل يا ولدي زمنه جـ
فهد بص ل ليل الي عينيه بتلمع بدموع وقطعه بغضب:ونستني البيه لحد ميته
الجد:الغايب حجته معاه يا ولدي
فهد بغضب جحيم:بلا حجته بلا زفت هو كان كلام عيال
شاكر بغضب:قصدك ان ابني عيل
فهد بعصبيه:ولد المصريه مستني منيه اي
غندور بيهدي الموضوع:اباي يا عمي هدي حالك
اسر بغضب:يعني الي عملو اخوك ده يصح
غندور بهدؤ:ميصحش بعتذر بنيابه عنيه بس علي راي جدي الغايب حجته معاه
اسر بضيق:انا بقول تتجوز غندور وخلاص ولد المصرويه ميستهلهش
غندور قلبه دق بعنف
نصر بضيق:انا اكبر من غندور اتجوزها انا
ليل بغضب ودموع:جموسه عاد عشان تنقلوني بين بعضكم البعض ومحدش همه راي او اني عاوزه مين
:وانتي عايزه مين يا بنت عمي
ليل لفت فجاه ل الباب وبصت ل جبل وابتسمت:الغندور
اسر بغضب:ده ولد المصريه ميتقلوش غندور وتسؤي سمعت العيله ده غندور العيله وحط ايدو علي كتف الغندور الي نظرو كان متعلق علي ليل
ليل اتجهلت اخوها ووقفت قدام جبل بخوف:اتاخرت لي جلجتنا(قلقتنا)
جبل كان لبس قميص ابيض متفصل عليه وبنطلون اسود غامق وحطط بيبيونا سوده في ابيض وورفع شعرو البني سشوار
جبل ببرود:كان عندي شغل
ليل ابتسمت ووقفت جنب فهد
الجد ببتسامه:اكتب يا مولانا
فهد كبح غضبو عشان بنتو الي وقعت في حب ذك المعتوه
الماذؤن:هل تقبلي الزوج من جبل شاكر الغندور علي سنه الله ورسوله وعلي مذهب ابي حنيفه النعمان
ليل قلبها بيدق بعنف:موفجه(موفقه)
الماذؤن:هل تقبل بي ليل فهد الغندور علي سنه....
جبل ببرود:لا
ليل رفعت وشه تبصلو لقت ملامحو بارده ويبصلها
فهد قام بغضب:احنا هنلعب
جبل بهدؤ:جدي فهم غلط انا قولت عايز اتجوز ليلي مش ليل
ليل بصت بصدمه ل ليلي:ت تتجوز ليلي
فهد بغضب ونفعال:ولا ليل ولا ليلي انا غلطان اني وفجت( وفقت) علي عيل زيك
شاكر بعصبيه:احترم نفسك عاد بنت الي طالعه ل امها
غندور قام بعصبيه:بوي ليل بنت عم مفيش في ادبها تنين
جبل ابتسم بسخريه: مادبه اوي
فهد بغضب:تقصد اي يا ابن شاكر
جبل قام بغضب والم:يعني بنتك المتربيه
ليل بصتلو بدموع وبتترجاه ميقولش
بصلها بغضب وجع:بتك مش متربيه وطالع بجحه وعينها واسعه ل امها
فهد رفع ايدو يضربه بغضب:اخرس
جبل مسك ايدو ورمها بعصبيه وكل شهق:مش هخرص بنت المحترمه بنت الغندور عشجنا (عشقنا)
فهد بصدمه وغضب:انت كذاب
جبل بغضب:اسالها تكذبني
فهد لف ل ليل:الكلام ده صوخ
ليل بصه ل جبل بكسره ودموعها نازله
فهد هزه بعنف:الكلام الي بيقوله ده صوح
ليل بصت في الارض بدموع وبهمس:صوح يا بويا انا عشجنا
ضربها بالقلم وقعت علي الارض وقعد تعيط بحرقه كم احبته من ضغرها وهي غرقانه في عشقه كبرت بين عيال الغندور وقلبها كان في حته تانيه مع ذك القاسي واليوم يهين ذك الحب الي احتفظت بيه لأجله ولأجله فقط
جبل بغضب وضيق:اسالها عشجانه مين بتك يا عمي والله اعلم عشقه بس ولا
اسر بغضب:اخرس يا حيوان
ليل بتبص ليه بصدمه هو يمزح اليس كذلك
جبل بعصبيه:اسالها هو مين الي عشقه اختك جزء من غروره كان مستنيها تقول اسمو امام الجميع ليرضي ذك الغرور المريض ثم يقبل بها لكن ضربت بتوقعاته عرض الجدران
ليل بصت ل الارض ودموعها نازله:حيوان
جبل اتصدم وبص ليها
ليل بصتلو بكره وغضب ايطعنها في شرفها ويسخر من امها لن تقولها لاحد ستدفن ذك الحب هنا هي بنت فهد الغندور لا تذل كرامتها قامت وقفت وهي بتبصلو بكره:عشجت (عشقت)واحد حيوان حتي الحيوانات انضف مني عديم الاحساس بس لما ليلي قالت ان ولد عمي عاوز يتجوزني جولت ولد المصرويه محدش طايقه بعد مامو خانت عمي
ليلي شهقت هي وعمتها وعز
كملت ليل بغرور:بس انا مش سطحيه ووفجت بابن الخاينه(وفقت) لكن لو عايز تتجِوز ليلي زغرطتت ودموعها نازله الف الف مبروك اكتب يا مولانا
فهد بصلها بحزن عارف ان صلابتها مزيفه:ليل
ليل لفت ليه بدموع ومسكت ايدو:طلبت يا بوي
جبل بسخريه:اي مش عايزه يجتلك
غندور قام بغضب:لم لسانك الي يمس بنت عمي كانو مسني
جبل بعصبيه:لي مراتك
غندور رفع ايدو وبحده:لا بنت الغندور وعندنش بنات ليهم ف الحديد الماسخ ده
فهد بفخر:اصيل يا ولدي
غندور قرب من ليل وقف قدامها:امسحيها فيا يا بت عمي
ليل ببرود:لي هو انت الي غلط
الجد بعصبيه:كاني مش جاعد وسطيكم
غندور:لا يجدي انت علي راسي
الجد بهدؤ:يبقا اكتب يا مولانا جبل علي ليلي فهد جي يعترض
الجد رفع ايدو:انا لسه مخلصتش كلام وغندور وليل
ليل بصت ل جدها بصدمه
جبل بغيره وعصبيه:تتجوز غندور ازاي
الجد برفع حاجب:وانت مالك مش انت عايز تتجوز ليلي
جبل بتوتر:ايو بس
الجد ضرب بعصيته الارض وبصوت جوهري:مبسش حد عندو اعتراض
الكل سكت مقدرش يكلم
الا عاشقنا المتيم الي كان بيبص ل ملامح ليل الي طاغي عليها الامتاعظ خلت قلبه ينزف
غندور بهدؤ:تسمحلي يا جدي
الجد ابتسم:قول يا غالي
غندور بغرور عاشق:مهتجوزهش
جبل ابتسم براحه
ليل بصتلو بصدمه تقسم انها كانت تراه الحب في عينيه امتلات عيونها بدموع اهي سيئه الي هذا الحد ليرفضه الجميع
الجد بعصبيه خفيه:مش واثق في قراري ولا مش واثق في بنت عمك
غندور:بنت الغندور واثق فيها اكتر من روحي
ليل بص ليه بدموع:مهتتجوزنيش لي
غندور ابتسم هو عارف انها مبتحبهوش انما بتسال من فضولها:عشان مش انا الي اغصب حد عليا مبالك الحد ده بنت الغندور
ليل بضيق:طب متقولش بنت بس
غندور ببرود:غير اكده انا مهفكرش اتجوز دلوقتي
ليل بهمس وضيق:علي اساس انك بتعرف تحب وتتجوز
غندور عقد حاجبه:خير قولتي حاجه
ليل:ها ابدا كنت بقول انك معاك حق في كل الي جولته
الجد:يبقا هنكتب كتاب ليلي وجبل
جبل بص ل ليل بخيبت امل السحر اتقلب علي الساحر
بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
الجد:الفرح السبوع الجاي
ليل حضنت ليلي بدموع:مبروك يا حببتي
ليلي ببتسامة خجل:الله يبارك فيكي يا قلبي
طلع جبل من غير ميتكلم مع حد
ليل طلعت قاعدت جنب النفوره وهي بتعيط بحرق ضمت نفسها:معلش يا ليل متزعليش
غندور شافها من اول ما قاعدت وكم المه بكائها قرب منها بهدؤ:اول مره اشوف حد بيؤسي نفسه
ليل بعيط:انت عايز مني اي
غندور قاعد جنبها:انا جي اشوف النفوره هو حرام
ليل عقدت حاجبه:بتعرف تتكلم زي البندر
غندور ضحك:You forget that I learned from outside
(انتي ناسيه ان انا اتعلمت برا)
ليل ضرب راسه:نسيت فعلن من كتر مانت بتتكلم صعيدي
غندور ابتسم بمرار:عارف انك ناسيه
ليل ابتسمت وبصت ل الميه:شكرا
غندور عقد حاجبه:العفو بس علي اي
ليل بمرحها المعتاد:ان الغندور الوسيم اتكرم ومقبلش بجنابي
غندور برفع حاجب:مدح جه ولا ذم
ليل ضحكت بخفه:اتنين في واحد ذم عشان انا مترفضش يا بابا انا ليل الفهد ومدح عشان جدي محدش بيرد ليه كلمه وزماني كنت هتجوز واحد مبحبهوش
غندور ببرود:تصبحي علي خير
ليل قامت بسرعه مسكت ايدو:غندور استني
غندور بص ل ايديها الي مسكه ايدو بحده
ليل حست بالغلطي الي عملتها سابت ايدو بسرعه:مقصدتش بس حبيت اقولك اني مقصدتش انت فتي احلام اي بنت الا انا طبعا
غندور جز علي سنانو بغيظ:ليل روحي نامي
ليل حكت راسها:جيت اكحلها عميتها
غندور في حركه واحد بقا قدامها:ليل
ليل جريت وهي بتضحك:غندور
غندور ابتسم وقلبه دق من مجرد ذكر اسمو
اتخبطت في حد رفعت راسه تبص 
جبل شدها بغضب ولزقه في الحيط:كنتي بتعمل اي مع غندور لوحدكم
ليل بستفزاز:كنت بسالو لي رفض يتجوزني
جبل بغيره:وانتي كنتي عايزه يتجوزك
ليل بهيام مصطنع:لي لا ده الغندور وقولتلو قد اي هو وسيم وحلم كل بنت
جبل بعصبيه:مانتي قليلت الادب ده المتوقع منك
ليل بغضب: وانت
جبل قرب وشه من وشها ليفصل بينهم انش واحد وبهمس:انا اي
كنت انفاسه بتلحف وشها وهي بصه في عيونه الرمادي شهقت لما سمعت صوت
:جببببل
اتفزع جبل وساب ليل ولف وهو بيبلع ريقه و.......
يتبع ......
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent