recent
أخبار ساخنة

رواية غزل الآدم الفصل الاول 1 بقلم بنت الأصول

 رواية غزل الآدم الفصل الاول 1 بقلم بنت الأصول
رواية غزل الآدم الفصل الاول 1 بقلم بنت الأصول

رواية غزل الآدم الفصل الاول 1 بقلم بنت الأصول

الشخصيات
البطل: ادم السيوفي 30 سنه صاحب الشركات السيوفي والده متوفي جسمه رياضي طويل عنيه بني وعنده غمزات شعره ناعم بشرته خمري )
البطله: غزل احمد 20سنه كليه هندسه وليه اخت توام ولداته متوفيه محجبه عنيه زرقه بشرته بضه قصيره (مش قوي يعني )
ريم: اخت غزل التوام نفس الكليه ونفس الطول عنده غمازه واحده عنيه بني محجبه بشرته بضه)
مازن:صاحب ادم  نفس السن والجسم. عنيه بني شعره ناعم طويل بشرته خمري)
احمد:راجل طيب جدا بيحب بناته جدا ومش اجوز بعد وفات مراته)
زهرا هانم: والدات ادم ام حنينه جدا)
شمس:اخت ادم 20 سنه كليه هندسه قصيره وشبه ادم جدا بس فرق لون البشرا بيضه) 
تشرق الشمس في ارجاء غرفت هذه الملاكةالنامين 
غزل: يوووه مين فتح الشباك
احمد:قومي يكسوله يله هتتاخري انتي والبلوه الي ميته دي
ريم:انا صحيه يحج علفكره
احمد:طب قومي يختي
غزل وريم ف نفس واحد: خمسه بس بابو احميد 
احمد بنرفذه:قومي يبت انتي وهيه
غزل: خلاص خلاص يحج مش تتنرفذ بس قومنه اهو
ريم: اه واللهي قومنه اهو
احمد بضحك:ناس مش بتيجي غير بلعين الحمره صحيح
وخرج بره الاوضه
ريم وهيه بتبص في الساعه: يلهوي الساعه سبعه
غزل وهي داخله الحمام: طب قومي بقا عشان نلحق المحضرات
ريم براخمه:طب منريح النهرده
غزل من الداخل: لا النهرده اول يوم ونجزي بقا عشان مش امشي وسيبك 
ريم: يووه خلاص يراخمه وخرجت بره الاوضه
غزل:بعد لما طلعت: بت فاشله صحيح
اما في مكان يشبه قصور الملوك بيكون بطلانه في اوضه الجم الخاصه به 
ادم وهو بيجري تلفونه رن
ادم: نعم
مازن:صباح الخير
ادم: انجز عيز ايه
مازن:ولا حاجه
ادم:وامال بترن بدر ليه عشان تقولي صباح الخير
مازن بجدايه:الوفد الطالي وصل النهرده الصبح هي الاقوتيل ابتاعنه الساعه سته
ادم:ماشي هوصل شمس الكليه وهاجي علي الشركه
مازن: ماشي سلام وقفل
بعد كده خلاص ادم الرياضه وغير ملابسه ونزل علي اوصت السفره
ادم وهو بيبوس ايد والداته:صباح الخير يا ست الكل
زهرا ببتسامه:صباح الخير يحبيبي
شمس من وراهم :لا لا يعني تبوس ماما وتصبح ونا لا
ادم وهو بيبوس راسه: وانا اقدر صباح الخير يحببتي
شمس: صباح الخير يابيه هتوصلني الكليه.
ادم:اه يله افطري  عشان اوصلك
شمس:لا يله هفطر في الكليه
ادم:تمام يله
شمس:يله سلام ي ماما
زهرا:سلام يقلب ماما
وذهب ادم ليوصل شمس الي الكليه 
في ببت غزل وهما قعدين بيفطرو
غزل:الحمدالله يله يريم
ريم:انا لسه مش فطرت
غزل:يلهوي عليكي طب يله هنتاخر
احمد: اموت واعرف بتودي الاكل ده كله فين
ريم:في بطني
احمد:ههه روحي انتي يغزل وسبيكي منه
ريم بغضب طفولي:خلاص خلاص خلصت اكل بس اعملي احسابك هفتر في الكفتريه
غزل:يله يمفجوعه
وباست كلا منهم يد والدهم وذهبا الي الكليه
وصل ادم امام بابا الكليه
ادم: يله يشمس وهبعتلك السواق لمل تخلصي
شمس:يووه انا هاجي لرواحي يابيه
ادم:لا ويله سلام
شمس بغضب طفولي: ماشي سلام
وداخلت شمس الكليه وهيه داخله خبتط في شخص
الشخص: اه مش تخلي بالك 
شمس: انا اسفه واللهي مش خت بالي
الشخص: خلاص مش في مشكله
وسابه ومشي دخلت شمس المخاضره وقاعدات جمب غدل وريم
شمس:انتي معايه في نفس المحاضره
غزل:مش انتي الي خبطيني بره علي البوابه
شمس:اسفه واللهي
غزل:واله يهمك انا غزل ودي ريم اختي الوتوام
شمس: واللهي انتو توام
ريم:اه تخيلي
غزل:وانتي اسمك ايه
شمس:اسمي شمس السيوفي
غزل ببتسامه:ماشي يست شمس خلينه نخلص الحاضره وبعدا نخرج مع بعض للكافتريه
ريم:اه والنبي عشا انا جعانه
غزل:اه هموت انتي يبنتي مش لسه فاطره في البيت
ريم:جعانه اعمل ايه ياعني
شمس وهي بتضحك:انتو واللهي فضاع ممكن نكون صحاب
غزل وريم في نفس واحد: مش صحاب لا اخوات
غزل:انا اعتبرتك زي ريم
ريم:وانا اعتبرتك زي غزل
شمس وهي بتحضنهم:وانا اعتبرتكو زي ادم اخريه
غزل:طب خلاص الدكتر دخل
(نسبهم يركزو بقا 😉)
عند ادم بعد لما دخل الشركه
ادم لسكرتيره:هتيلي القهو ابتعتي وجدول الواعيد وابعتيلي مازن
مازن من وراه: انا اهو
السكرتاره: حاضر يباشا
ادم وهو بيقعد: الوفد الطالي
مازن: هو في الاوتيل دلوقتي وانا
ادم:وانته ايه
مازن: عزمتهم علي حفله في بيتك النهارده بليل وبعت بتوع الدكور يجهزو كل حاجه وبعت الدعوات لكل 
ادم بغضب:نعم انته بتهزر يا مازن من غير معرف 
مازن: اعمل ايه يعني هما هيمشه بكرا بليل عشان كده عملت الحفله النهارده بليل عشان نمضي العقد معاهم
ادم: خلاص يامازن غور من وشي
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent