روايات

رواية سر بيت المعادي الفصل الأول 1 بقلم هنا محمد

رواية سر بيت المعادي الفصل الأول 1 بقلم هنا محمد

رواية سر بيت المعادي الجزء الأول

رواية سر بيت المعادي البارت الأول

رواية سر بيت المعادي الحلقة الأولى

مهجه قامت من النوم ع صوت حسام
حسام :مهجه يامهجه فوقي
مهجه : نعم في أي
حسام :نفس الحلم تاني
مهجه بتنهيده كلها يأس:هو ياحسام مش قادره أنسى كل ده عقلي الباطن بيهيئ لي أنه عايش ومماتش
حسام :أنسى يامهجه
مهجه :مش قادرة كل مااحاول أنسى قلبي مش بينساه
حسام :خمس سنين فاته منستيش
مهجه : العقل ممكن ينسى لاكن القلب لا لما عزام مات كأن قلبي انكسر وكل يوم الشرخ بيكبر اكتر مش بيتعالج
انت اكيد مش فاهمني
حسام : فاهمك
ماما مهجه فتحت عليهم باب الاوضه
ماما مهجه : أي صباح الخير قومي ياموهجتي
مهجه :صباح الخير
حسام غمز ل مهجه بيتريق ع كلام مامته :موهجتي
مهجه بصوت واطي : جيبالي عريس
حسام :اه
ماما مهجه : بتتغمزوا و بتتلمزوا بتقولوا أي
حسام :ولا حاجه
ماما مهجه : يلا قومي نضفي البيت
مهجه بعند : لا ياماما مش هتجوز سامعه
ماما مهجه بتعصب : هتتجوزي يامهجه
مهجه :محدش هيقدر ياخد مكان عزام في يوم
ماما مهجه(سمر) : انتي عايشه ع ذكرة واحد ميت
مهجه في سرها : مش هتفهميني ولا عمرك هتفهميني
سمر : مش بتردي ليه ياحبيبتي انا عامله ع مصلحتك انا عايزه اشوف عيالك
مهجه ف سرها : مالو كانت مامتي عايشه مكنتش عملت كده عايزه تجوزيني مش عشان مصلحتي لا عشان كلام الناس
سمر : هتفضلي ساكته كتير
مهجه : مش هتجوز بعد عزام
سمر : هو انتي اتجوزتيه قبل عشان تتجوزي بعد ده حياله كتب كتاب
مهجه سابت مامتها أو بمعنى أصح مرات أبوها
FLASH BACK
مهجه في العهد الأول من عمرها
مهجه : مالك ياماما
زهراء : تعبانه اووي يامهجه
مهجه ببراءة : مالك يا ماما فى ايه
زهراء : انا هسافر
مهجه باستغراب : تسافلي تسافلي فين
زهراء : هروح مكان جميل أجمل من هنا بكتير مكان مفيهوش كره وحقد وتعب وحزن فيه فرح وراحه وهدوء
مهجه بتساول : مكان أي ده
زهراء : دي الجنه يامهجه
مهجه : الله الجنه عايزه أجي معاكي
زهراء : مينفعش يامهجه لسه المشوار قدامك كبير
مهجه : وهترجعي أمتي من السفر بقا
زهراء : مش عارفه
مهجه : انتي هتوحشيني
زهراء : انتي اكتر ياحبيبت فؤادي لما تبقى مشتقالي دايما بصي للسما هتلاقى نجوم المع نجمه موجوده بصي ليها وكلميني وانا هبقا سمعاكي
مهجه ببراءه : ماشي ياماما
في الوقت الحالي
مهجه بتبص للسما وبتفتكر كلام مامتها
مهجه : المع نجمه أهي
اذيك ياماما وحشتيني انا تعبانه من غيرك
حسام : انتي بتكلمي مين يا مهجه
مهجه : مفيش حاجة تعالى يلا ناكل
ع العشاء
حسام : الله فول وبيض انا بقالي كتير مأكلتش أكل حلو كده
مهجه للحظة حست أن الكلام ده اتقالها قبل كده
عزام : الله فول وبيض تسلم ايدك يامهجه انا بقالي كتير مأكلتش أكل بالحلاوه دي
سمر : انتي سرحانه في أي يامهجه
مهجه : هعملك تاني ياعزام خلص بس الأكل ده الأول وانا هعملك أحلى من ده كمان
سمر باستغراب : عزام
سمر بزعيق : مهجه
مهجه فاقت من سرحنها
مهجه : ايه
سمر : انتي بتقولي اي
مهجه : مش بقول
سمر : طيب حضري نفسك عشان العريس وأمه جايين بكره الصبح
مهجه : مش قولت مش هتجوز وبعدين مين دول
سمر : هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك
والعريس لقطة ومعاه فلوس حلوه
مهجه : مم قولي كده بقا
سمر : بتقولي حاجه
مهجه : لا
في صباح اليوم التالي
مهجه لبست فستان بسيط وسرحت شعرها
سمر بصدمة : انتي هتطلعي كده
مهجه : مالي
سمر : فين الميكب
مهجه : هو لازم احط أحمر واخضر عشان اعجب
سمر بعصبية : انا طالعه
سمر مع أم العريس
أم العريس : فين العروسه
سمر : جايه أهي
مهجه دخلت وهي ماسكه العصير وأول ماشافت العريس اتصدمت ووقعت العصير ع الأرض
مهجه بصدمة :

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سر بيت المعادي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!