recent
أخبار ساخنة

رواية سجينة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدير بدر

jina
الصفحة الرئيسية
 رواية سجينة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدير بدر
رواية سجينة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدير بدر

رواية سجينة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدير بدر


فهد : بعدها بهدوء مش قلتلك ميت مره كدا حرام انتي كبرتي خلاص 
الاء بدموع : بس بس انا متعوده وانت وحشتني 
فهد : حرام علشان انا مش اخوكي ولا جوزك
امينه حضنتها واحمد ودخلت مني 
مني : ازيك يا فهد وحشتني والله 
فهد : وانتي والله 
ريم وقفالهم وساكته 
مني قربت منها : مين القمر دي 
فهد : مراتي 
الاء بصدمه: مراتك 
فهد : ايوة 
دخل محمود وحضن فهد وحضن اخوه 
احمد.: ااخيرا رجعت 
محمود : كنت بعمل اجراءات نقل الاء 
ريم كانت واقفه مكسوفه والاء بتبصلها بقرف 
فهد لاحظ ان ريم مش عارفه تقعد وسطهم 
فهد : عن اذنكم عايز ريم بس 
امينه : ماشي ياحبيبي 
الاء :ماهي معاك علطول اقعد معانا 
فهد.اتعصب 
محمود : اتفضل يابني معلشي هي كانت عايزه تقعد معاك 
الاء : مش هاتخرجني 
فهد : اما اكلم ريم 
يالا ياريم 
دخل
فهد مسك ايد.ريم : بصي ياحبيبتي دا عمي ومراته وبنته 
ريم هزيت رأسها 
فهد : مالك مش علي بعضك لي 
ريم : انتو بتحبوا بعض 
فهد استغرب : بحب مين يابت دا أصغر مني بحوالي ١٠ سنين 
ريم فركت في ايدها: أصلها حضنتك 
فهد : ماتزعليش هي علشان كانت متعوده وهي صغيره فهمتي
ريم : تمام 
فهد : عايزك بقا في موضوع ممكن 
ريم قعدت جنبه : قول 
فهد : بصي ياستي انتي دلوقتي كبيره حلو
ريم : ايوا 
فهد : ولما بتصلي مش بتلبسي طرحه 
ريم : ايوا 
فهد : تمام المفروض ياحبيبتي وانتي برة تطلعي بطرحتك ماينفعشي تقلعيها الا ادامي وأدام بابا وماما بس 
ريم : بس بس 
فهد : بصي ياحبيبتي مش انتي بتحبي ربنا 
ريم: ايوا 
فهد : يبقا نعمل اللي يرضيه 
ريم : حاضر طاب كلمني بقا عن الحجاب ياحبيبي
فهد : بصي ياستي ربنا أكرمكم وجعل الحجاب دا علشان يحافظ عليكم 
يبقا هو يامركم تخبوا جسمكم وانتي تطلعي بشعرك ينفع ياحبيبتي 
ريم : لا 
فهد : نسمع كلام ربنا تمام 
والحجاب الصحيح مش الطرحه لا دا لازم يغطي نص جسمك اللي فوق 
ريم : ممكن اجربه 
فهد : تعالي اساعدك وطلع خمار ولفه ليها وبقيت شكلها حلو اوي 
ريم بصتله بابتسامه : حلو اوي 
فهد : دايما تعرفي ان ربنا ليه حكمه من كل حاجه نزلها 
ريم : حاضر 
فهد : هاتلبسي والا مش مقتنعه 
ريم : لا لا هالبسه طلما ربنا  أمرني بكدا 
فهد : حطي في دماغك جمله ان انتي جايه الدنيا مش علشان الموضه لا جايه اختبار وهاتمشي اياكي تسقطي في الاختبار الموضه حلوة وبيبقا شكلك حلو في نظر الناس مش نظر ربنا ودايما تعرفي لبسك ينفع للخروج او لا لما تصلي لو تقدري تصلي بيه اطلعي بيه 
ريم : ربنا يخليك ليا طاب عايزه دريس 
فهد : جايبلك كل.حاجه 
طلعلها دريس شكله سيمبل اوي 
لونه اوف وايت وجاب عليه خمار بيبي بلو 
وكان شكلها قمر وكانت لابسه هيلز 
ريم بتلف حوالين نفسها : الله شكلى بقا حلو 
فهد : ربنا يحميكي ياحبيبتي يالا نطلع للناس 
مسكت ايد فهد وطلعت 
كله تنح لجمالها 
امينه بدموع : مبروك ياحبيبتي 
ريم : الله يبارك فيكي ياماما وقعدت معاهم وطول القاعده الاء متنرفزه منها 
الاء اتعصبت علشان فهد قاعد جنب ريم ومتجاهلها 
دخلت تتكلم مع صاحبتها 
الاء: حكيت لصاحبتها كل حاجه 
اتصرفي اتخلص من البت دي ازاى 
.........
مراد ومنه خلصوا اكل 
مراد : بما اني ماعرفشي عنك.معلومات كافيه احكيلي عن نفسك 
منه اتنهدت : انا بابايا تو*في وانا عندي ١٠ سنين عمامي طردونا من البيت وامي بقيت تشتغل وتصرف عليا وانا كنت شيفاها بتتعب ادامي ناويت أحقق حلمها علشان تعبها دا وبقيت دكتوره زي ماهي عايزه 
وعند.خلاني دول مش بيحبونا برضو لما روحنالهم ط*ردونا ماكنشي لينا حد 
مراد كان زعلان اوي 
منه : الدنيا اسود*ت اوي في وشنا وماكناش عارفين هانروح فين لحد ما صاحبه ماما جابتنا هنا 
وحقيقي هي اكتر واحده وقفت جنبنا 
بس هي م*اتت 
وساعتها حسيت ان امي التانيه ما*تت 
مراد: ربنا يرحمها 
منه : وانت بقا احكيلي عنك 
مراد اتنهد : انا ياستي بابايا وماماتي تو*فوا في حادث وبابايا كان شر*طه علشان كدا دخلت زيه .
وعايش لوحدي لحد ماجيتي انتي نورتي حياتي 
منه اتكسفت 
مراد  :احم بصي ياحبيبتي لازم اخدك من هنا ونروح شقتنا 
منه : لا مش عايزه امشي 
مراد : حبيبتي انتي عارفه ان هنا الجو مش حلو ومش امان 
منه : عايزه افضل هنا شامه ريحت امي هنا بلاش تبعدني 
مراد لسه هايكمل كلامه 
لقي حد.بيخبط ج*امد
يتبع ......
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent