recent
أخبار ساخنة

رواية أمل عشق الزين الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أمل السيد

jina
الصفحة الرئيسية

        رواية أمل عشق الزين الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أمل السيد


في شقه مراد 
زين فتح عيونه وانصدم باللي شافه كانت شمس نائمه في حضنه زين بعتها عنه 
شمس: مالك يا حبيبتي في ايه 
زين: انا جئت هنا ازاي 
شمس: زي الناس ماشي 
زين حط ايده على دماغه بصوت عالي
زين: انتي هتستعبطي انا هنا باعمل ايه لحظه ادرك ان هو مش لابس هدومه 
شمس: انت كنت لي من زمان وهتفضل ليه 
زين برعب: ما حصلش بيننا حاجه صح 
شمس: انت شايف ايه 
زين: انت عايزه مني ايه 
شمس وهي بتقرب منه: نتجوز
زين: انتي مجنونه انا متجوز انا شلتك من حياتي خالص 
شمس: بس انا لا انا عمري مانسيتك انا لسه باحبك 
زين: غدرتي بي ليه ودوستي علي ليه طالما لسه بتحبني زي ما بتقولي 
شمس: لازم كنت عايزه احقق احلامي 
زين: بالطريقه دي 
شمس: لا رد
زين: انا كنت واثق ان انتي ما عندكيش رد على سؤالي زي ما انا واثق ان ما فيش حاجه حصلت ما بيننا انا ماشي مش عايز اشوفك تاني 
شمس: استني مش هتمشي بالسهوله دي تسيبني لو طلعت من هنا الصور دي كلها هتكون علي السوشيال رجل الاعمال يخو،ن زوجته مع اخت صديق المقرب يا سلام عنوان حلوه بجد برافو علي 
زين: هديتي على قدك ياشاطره انا مش اللي يخاف من حد 
شمس: مش تشوف الاول وبعدين تحكم 
زين: اه يا بنت ك***! صوره هو في حضنها بس جر'يئه شويه؛ انت عايزاه؟؟ 
شمس بدلع: نتجوز ونعيش في سعاده بس في حاجه هتط"لق مراتك مش عايزه حد يشاركني فيك لو قربت منها بس لو عملت حاجه من ورايا انت عارفه اعمل ايه 
زين: اديني شويه وقت افكر 
شمس: خد الوقت اللي انت عايز بس بشروط اللي انا قلتها 
زين: تمام ومشي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ف شركه المعمار 
يوسف بجهز الاجتماع ويظبط بعض الاوراق
دخل زين الشركه بدون اي كلام رايحه على مكتبه دخل وراء يوسف
يوسف: مالك في ايه
زين: انت مال ام**ك
يوسف بصدمه و استغراب: امي ماشي اسف بعد اذنك 
زين بأسف: يوسف استنى انا اسف والله ما اعرف انا قلت كده ازاي 
يوسف بيزعل: حضر نفسك الاجتماع كمان شويه عن اذنك 
زين: يوسف اوووووووف
بدء الاجتماع وزين كان في حته تانيه خالص مش مركز معهم  
يوسف: ايه رايك يا زين اظن ان العرض حلو
زين في نفسه: بقى كده يا شمس عاوزه تلعبي معايا زي غيرك تمام 
يوسف: زين ايه رايك زين
زين:ها بتقول ايه
يوسف: ايه رايك في المشروع 
زين: اللي انت شايفه اعمله ماشي 
يوسف استغراب: ماشي نكمل احنا معلش زين تعبان شويه 
زين خرج وقابل اسر كان واقف بره 
زين: نعم عايز ايه تاني انت كمان مش خلاص ما فيش اي مشروع بيني وبينكم شركتكم 
اسر: انت بتكلمني كده ليه 
زين بنفخ: هتتكلم ولا امشي 
اسر: كنت عايزك تيجي معايا
زين: وانت عيل صغير ولا حاجه اوديك المدرسه 
اسر باحراج: خلاص يا عم انا اسف متتعصبش كده انا كنت بس عايزك تكون معايا علشان انت كنت بتقول انك اخويا الكبير 
زين: اتفضل قدامي 
******************************
في الملهى الليلي كان موجود مراد 
وسكر'ان كان بيطوح شمال ويمين 
ولقاء فجاه بنت جنبه 
البنت: انت اول مره تشرب 
مراد بيهز راسه بس: يعني ايوه 
البنت ضحكه بيدلع؛ طالما انت مش قد الشرب بتشرب ليه 
مراد: عشان هي مش عايزاني 
البنت: سبتك يعني وراحت مع غيرك 
مراد: لا انت فاهمه غلط اختي بوظت كل حياتي 
البنت بعدم فهم: انا مش فاهمه اي حاجه من اللي انت بتقوله 
مراد: ولا هتفهمي روحي وسيبيني مع نفسي
البنت: سيبك منها خالص وتعال انا ناسيك كل حاجه مش هنفتكرها خالص 
مراد: بجد 
البنت بدلع ومياعه: بجد بجد مش هنفتكرها خالص في حياتك 
مراد بدون واعي: ماشي
*******************************
في فيلا زين ياسين الجارحي
حياه: تعالى معنا يا فرح هتنبسطي 
فرح: ما ليش مزاج انا عايزه انام اخرج انتم
عمر: ما ينفعش تفضلي لوحدك 
فرح: لا انا كده هانام اصلا متخافش روح انتم 
ليليان: متاكده 
فرح: انا هانام لو تعبت هاتصل عليكم 
خاله زين: انا هافضل معكي هنا 
فرح: لا يا خالتو روحي معهم ما تخافيش على انا كويسه 
حياه: خلاص سيبها على راحتها 
الكل مشوا فرح طلعت تنام 
*******************************
في بيت حنان سكرتيره زين 
زين: قاعد ساكت خالص ما بيتكلمش
سهيله: هم ناسيين الميعاد ولا ايه سيبنا لوحدنا كده ايه قله الذ'وق دي 
اسر: ايه الكلام اللي بتقوليه ده حد يسمعنا 
سهيله: انت خائف احد يسمعنا ما يسمعوا ايه يعني ما فيش احد عنده دم وايه المكان ده 
زين: انا هامشي 
سهيله: حتى ابن عمك مش عاجبه وهيمشي نمشي مع احنا كمان يلا 
.. اسف على التاخير 
زين: زين بس الراجل واستغرب لان اول مره اشوفه ابو حنان وبصله 
سهيله: ما لسه بدري 
زين: مش انت اللي كنت 
... ايوه انا العسكري اللي اتقابلنا في القسم
زين: ايوه صح قلت لي ساعتها انك تعرفني 
خالد: نتكلم في المهم 
زين: احسن برده عشان امشي لاني تاخرت 
دينا: زين كنت عايزه اتكلم معك 
زين: مش وقته بعدين 
دينا: موضوع مهم 
زين: بكره نتكلم ابقى تعالى الشركه 
دينا: ماشي 
خالد: احنا كنا جايين نطلب الانسه حنان لابني اسر 
.. ده شرف لنا 
سهيله: اكيد لازما يكون شرف وانت هتلاقي زينا فين 
زين: احم طنط سهيله بتحب تهزر صح 
سهيله: طنط في عينك اتريق اتريق 
زين: حاول يداري كلام سهيله قلت ايه يا عم اشرف مش هتلاقي احسن من اسر محترم جدا واخلاق فوق الوصف 
عم اشرف: انا عن نفسي ما عنديش وطبعا الراي الاول والاخير الحنان هي صاحبه الراي لو موافقه يبقى خير وبركه مش رافضه كل شيء نصيب 
زين: ايه رايك 
اسر: تسمحلي اتكلم مع ثانيه واحده 
عم اشرف: اكيد يا ابني روحي يا بنتي معه 
اسر خدها وطالع بره يتكلموا 
اسر: انا عارف يمكن تكوني متلخبطه ها سهل عليكي الموضوع انا من اول مره شفتك فيها عجبتيني كنت باحاول اكلمك ما كنتش لاقي الفرصه بمناسبه لغايه ما لقيت الوقت المناسب طلبتك فيه لو عندك اي سؤال محتاره فيه فياريت تقولي علي 
حنان بكسوف: انا هاتكلم بصراحه انا كنت باحب زين كنت 
اسر: يعني انت مش موافقه على 
حنان: اسمعني للاخر 
اسر: تفضلي انا سامعك 
حنان: انا حابه ابني علاقتي على الصراحه مش علي كذب انا كنت بحبه لدرجت ان انا عملت سلسله حطيت صورتي انا وهو فيها بس كنت هبله انا فكرت ان هو هيحبني بس دلوقت شيلته من حياتي لان هو دلوقت متجوز واكيد بيحب مراته وانا لازم احب الشخص اللي يكون من نصيبي وهادي له كل حياتي بس 
اسر: تمام يعني انت موافقه على ولا لا 
حنان: يعني انت ما عندكش اي اعتراض على اللي انا قلته 
اسر: بصي انا لو جبت واحده اكيد معجبه بشخص مشهور و حاطه صورته هتتجوزوا لا ده اعجاب بس مش اكتر اللي انت قلته كله اعجاب مش اكتر حتى انا بحبه بقا هتجوزا لا طبعا ههههه سيبك بقى من كل ده انت ايه رايك 
حنان: انا ما عنديش اي اعتراض 
اسر: يعني موافقه ولا لا 
حنان: باقول لك ما عنديش اي اعتراض 
اسر: على الكلام ولا على 
حنان: انا موافقه 
اسر: تمام يلا ندخل عشان ما حدش يفهمني غلط 
في الداخل
زين: ايه نقول مبروك ولا نقوم نروح 
اسر: لا مبروك طبعا
سهيله: انا عندي اسئله وشروط كمان 
خالد: شروط ايه 
سهيله: اولا انت عندك كم سنه 
حنان: 25 
سهيله: لا كبيره
زين: علي اساس ان هو صغير يعني 
سهيله: انا مش موافقه 
زين: خلاص يلا بينا نمشي 
اسر: استني يا زين انا موافق 
زين: لو طنط سهيله جاي تبوظ الجوازه يلا نمشي احسن موافقين نقرا الفاتحه  
خالد: انا موافق 
عم اشرف: استهدي بالله يا جماعه اهدوا كده واللي انتم عايزين احنا هنعمله 
سهيله: انا موافقه بس بشرط 
زين: تاني ده انتي جايه و ناويه بقى
سهيله: ما تجيش تشوف بنتك خالص 
اسر: ايه اللي بتقوليه ده يا ماما 
سهيله: هي هتيجي لك مره في الشهر تشوفك لكن انت ما تشوفهاش خالص موافقين على كده موافقين مش موافقين خلاص 
عم اشرف: انا موافق اهم حاجه عندي سعاده بنتي مش عايز غير كده  
حنان: بابا ايه اللي بتقوله ده انا عمري ما هاسيبك انا مش موافقه هتجوزه دي 
عم اشرف: وانا مش هاعيشلك طول العمر لازم تشوفي حياتك 
حنان: بعد الشر عليك ربنا يخليك لي ويطول في عمرك بس انا مش هاسيبك 
زين: واضح ان الامور اتعقدت ما تتكلم يا عمي
خالد: انا مش موافق على الكلام ده بيتنا مفتوح حضرتك في اي وقت تشوف بنتك 
أسر: نقرا الفاتحه يا جماعه ماما بتحب تهزر 
زين ل اسر: انا من رايي تكتب الكتاب بسرعه قبل سهيله عروسه تانيه وتخربها 
اسر ل زين: ربنا يستر 
زين: نقرا الفاتحه بقى يا جماعه مش هنلاقي احسن من حنان واسر 
عم اشرف: يلا 
انتهت قراءه الفاتحه وزين طلع يرد على التليفون 
زين: نعم في حاجه 
عمر: انت فين 
زين: انا مع اسر في حاجه 
عمر: اصل احنا خرجنا كلنا وفرح لوحدها في ڤيلا 
زين: انا قلت لك متسبهاش لوحدها 
عمر: انا قلت لها تيجي معنا ما رضيتش كانت عايزه تنام 
زين: تقوم سايبها لوحدها صح 
عمر: هي اللي اثرت ان احنا نخرج 
زين: طيب انا هاروح لها سلام
عمر: ماشي سلام 
زين دخل 
زين: مبروك استاذن انا بقى عشان ورايا مشوار مهم 
*******************************
فيلا زين ياسين الجارحي
في غرفه فرح 
كانت نائمه بس حاسه ان في يد حواليها قامت مخطوطه مره واحده اتفاجئت بمراد في الغرفه 
فرح: انت بتعمل ايه هنا 
مراد وهو سكران: انت لي انا وبس 
فرح: ابعد كده ريحتك وحشه انت شارب ايه 
مراد: صدقيني انا مخنت"يش 
فرح: اطلع بره يا مراد 
مراد وهو بيقرب منها: انا ما خنتك'يش هي كانت عايزه بس انا سبتها وجئت لك انتي عشان انتي بتاعتي وحبيبتي 
فرح وهي بتبعد: ابعد كده عشان مش طايقه ريحتك دي بتخنقني انت مش في وعيك  اطلع بره 
مراد: لو انتي عليكي عفريت اطلع بره اطلع بره اسكتي بقى 
فرح: اوووف انت عايز ايه
مراد: عايزك ترجعي معايا ونكون زي الاول ونربي بنتنا مع بعض 
فرح: انسى اللي احنا نكون مع بعض انا اخذت قراري خلاص ما تخافش مش حارمك من البيبي يعني لما تعوز تشوفه ابقى تعالى 
مراد' ده اخر كلام عندك 
فرح: ايوه ده اخر كلام 
مراد: انا باحبك قوي 
فرح: وانا بكرهك 
مراه كان في ثانيه محاولتها بذره 
فرح: ابعد يا مراد انا مش بطيقك ما تفكرش ان انا هاضعف 
مراد لم يهتم بكلام فرح وبدا في تقبيلها تحت محاولات ابعد فرح عنه لكن لا تقدر ابعاده لكناء صرخات مره واحده لكن سمعوا طلقه نار 
مراد: زين 
زين بعيون مثل النار: ابعد عنها يا مراد 
مراد: هي بتاعتي انا وبس 
زين: انت سكران 
مراد: لا انا مش سكران 
زين راح لفرح : فرح انتي كويسه 
فرح بصوت ضعيف: خليه يطلقني 
زين موافقه: حاضر 
فرح: انا مش عايزاه في حياتي 
زين ل مراد: طلقها 
مراد: لا مش هطلقها دي حبيبتي انا وبس مش هتكون لغيري انت كنت موافق ان احنا نتجوز 
زين: كنت غلطان بس مش هاكرر غلطه ليه مره تانيه طلقها لو بتحبها زي ما بتقول 
مراد: لا مش هطلقها هنرجع بيتنا 
زين رفع الس'لاح في وشه 
مراد: انت بته'ددني 
زين: طلقها احسن لك وابعد عنها خالص 
لكن انطلقت صرخه قويه من فرح 
زين: فرح في ايه 
فرح بيتعب: انا مش قادره 
مراد: حبيبتي مالك 
فرح: ابعد عني ماتلمسنيش طل'قني 
زين: اهدي بس خدي نفسك 
مراد: انتي عايزه كده تكوني مستريحه
فرح: ايواااااااااااا
مراد: انتي طا"لق يا فرح 
فرح: اااااااااااااااه 
زين: انتي مش كويسه خالص لازم اخدك المستشفى 
*******************************
في المستشفى 
في غرفه الكشف 
الدكتوره: دي حاله ولاده مبكره 
زين: اهم حاجه هي تكون كويسه 
الدكتوره: لازم ادخله اوضه العمليات 
زين بزعيق: وانتي مستنيه ايه خلصي
الدكتوره: اهدا انت في مستشفى هنجهز اوضه العمليات وادخلها على طول
خلال 10 دقائق كانت فرح في غرفه العمليات 
زين كان واقف بره مخبرش اي احد لكن لاقي شمس في وشه 
شمس: الف سلامه على فرح 
زين: ما ردتش عليها 
شمس: هنتجوز امتى بقى 
زين: انتي مجنونه ولا ف عقلك ايه انتي جاي هنا بتعملي ايه تفضلي امشي من هنا 
شمس بقوه: انا اللي بعثت مراد لفرح ممكن كنت تبعث اي احد تاني قلت ده جوزها برده ممكن تموت في العمليات دلوقت اذا ما وافقتش على شروطي او بعد العمليات عادي 
زين برعب و بخوف على فرح: انت عايزه ايه
شمس: نتجوز دلوقتي 
زين: دلوقت انت فقدت عقلك خالص 
شمس: ما عنديش مانع نتجوز عر'في مش عايزه توقيعك على الورقه بس 
زين النتش الورقه منها واقراها مضى عليها حدفها في وشها 
شمس: اخذتها مبروك يا حياتي و مشت 
بعد وقت طلعت فرح من العمليات 
الممرضه ادت البيبي لزين 
زين: نورتي حضن خالو يا صغنن وكبر في في ودنها هاسميك ايه بقى يا حلوه ايه رايك في اسم ريا زين لاقيها ابتسمت طلع الموبايل وصورها صوره يبقى عجبك الاسم وبعدين دخل عند فرح لقياها لسه نائمه طلع الموبايل واتصل بالكل خبرهم ان فرح جابت بنت الكل جاء وفرح صحتي 
عمر: البنت دي هتسميها موز 
حياه؛ لا انا هتسميها فراوله 
فرح: لا بنتي تتسمى اسم حلو 
ليليان: هي البنت فاكهه 
زين: لا خلاص انا سميتها من زمان اسمها الاميره ريا 
فرح: حلو الاسم 
زين: مراد عايز يشوفك 
فرح: وانا مش عايزه اشوفه 
زين: ده اخر كلام عندك 
فرح بعاند: ايوه 
زين خرج لمراد وكان شايل ريا الصغيره بين ايدية 
زين: شوف بنتك حلوه ازاي 
مراد اخد من زين بنته ضمها الحضن اخذها ومش بها بعيد كان بيهمس في ودنها وبعدين اديها لزين 
مراد: عايز اشوف فرح 
زين: مش عايزه تشوفك 
مراد: بقى كده هي اللي اختارت 
زين: اهدي شويه 
مراد: انتهى الكلام وسابه ومشي 
زين: ربنا يهديك مع اني مش مرتاح لك ربنا يعدي الايام الجايه على خير ادخل وحط ريا في حضن فرح 
عمر: اشيلها شويه والنبي 
زين: انت بالذات تبعد عنها خالص 
عمر: طب ابوسها بس 
فرح: لا اتوقعها اخاف عليها 
عمر: هشيلها يعني هشيلها مش فيزياء هي 
زين: طيب تعال اشيلها بس بالراحه سمى بعدين شيلها 
عمر: بسم الله ماشاء الله على الاميره الحلوه عارفه يا بت انتي لما تكبري اعلمك ازاي تتعب امك بس اخليك تطلعي شبهي 
ليليان: ايه اللي انت بتقوله ده هات اشيلها شويه 
زين: طب انا هامشي بقى الوقت تاخر هاجي الصبح اطمئن عليكم 
ليليان: وانت مش ناوي ترجع ڤيلا بقى ولا ايه
حد زعلك عشان تسيبني وتمشي 
زين: انا ما فيش احد زعلني ولا حاجه بس حبيت اكون لوحدي شويه بس مش اكتر اكيد هارجع قريب 
ليليان: اللي انت عايز اعمله 
زين: مش باحب اشوفك زعلانه من كده 
ليليان: انا بس متعودتش انك تبعد عني 
زين: وانا قدامك اهو 
ليليان: ربنا يحفظك ويخليك يا حبيبي وتفضل قدامي طول العمر 
زين: حبيبتى ربنا يخليك لي امشي ولا عايزين حاجه 
فرح: لا روح انت 
زين: انتي كويسه حاسه باي حاجه 
فرح: تعبانه شويه 
زين: اجيب الدكتور 
فرح: يا ريت 
زين: ثانيه واحده 
زين وهو خارج من الغرفه لك الدكتور نادر في وشه 
الدكتور نادر: انت عايز مني انت مكتوب في بختي المنيل 
زين: معلش استحملني عايزك تشوف فرح تعبانه 
دكتور نادر: حاضر هي فين 
زين: في الغرفه هتكون فين يعني 
الدكتور نادر: اسف تفضل قدامي 
داخل الغرفه
الدكتور نادر: ما فيش حاجه خالص ده الم بسيط الجرح بس هيشد عليكي شويه هابعث الممرضه تديكي مسكن 
زين: طيب شكرا 
الدكتور نادر: العفو ده واجبي عن اذنكم
فرح: روحي انت بقى زين 
خاله زين: مراتك عامله ايه في الحمل يا حبيبي 
زين: ما طلعتش حامل 
خاله زين: قدر الله وما شاء فعل ربنا يرزقك عن قريب يا رب 
زين: يا رب 
عمر: ما تيجي البنت دي اصورها شويه
ليليان: حرام هي لسه صغيره 
زين: هامشي بقى واجي الصبح عشان انا روحك 
فرح: ماشي 
*******************************
في شقه زين 
زين وصل حوالي الساعه ثلاثه الفجر مشي يتسحب بس لك امل نائم على الكرسي 
زين: امل 
امل: اممم 
زين: ايه اللي نيمك هنا 
امل: كنت مستنياك 
زين: اسف معلش تاخرت عليكي 
امل: لا عادي ولا يهمك ادخل انام جوه 
لسه هتمشي زين مسكها من يديها 
زين: اسف عارف ان انا وعدتك وما ما وافتش بوعدي بس والله حصل معايا حاجه كتير النهارده تعرفي ان فرح ولدت وجابت بنت زي القمر استنى اوريها لك وطلع تليفونه شوفي بتبتسم ازاي 
امل: الله حلوه قوي ربنا يخليها لها 
زين: ويخليك لي يا قلبي ما تزعليش مني بقى خلاص اخدك معايا بكره الصبح اوكي
امل: خلاص مش زعلانه 
زين: ايوه كده خليكي فرفوشه  
امل بتضحك: ههههه ماشي 
زين: تعرفي انك وحشتني قوي انا ما وحشتكيش ولا عادي بالنسبه لك 
امل: انا مش باشوف غيرك 
زين: يعني انتي زهقتى مني صح 
امل: نفسي تفهمني مره 
زين: انا مش بفهم انا بفعل 
امل: يعني ايه زين
كان زين حملها بين يديه وتوجه الي غرفتهم ونزلتها على السرير لكن اتفاجئ ب تليفونه بيرن 
امل: مين برن دلوقتي وقت متاخر 
زين: مش عارف هاشوف بس ده رقم غريب 
امل: رد يكون في حاجه ضروريه 
زين: سيبك منه اكيد احد عايز يغلس لكن تليفوني رن ثاني وثالث 
امل: رد بقى والنبي عشان خاطري 
زين: حاضر و رد على المكالمه اتفاجئ بصوت شمس 
شمس: ما تنساش اللي انا قلت لك عليه يا حبيبي 
زين باين عليه الارتباك وخرج من الغرفه 
زين: انت عايزه ايه
شمس: ما تلعبش معايا ماشي اذا والا الصور هتوصل لحبيبتك وتقول عنك خا'ئن هط"لقها امتي  
زين: قلت لك ها فكر في الموضوع 
شمس: انا مش مرتاحه لك هادي لك مهله لبكره يا الا هاجي وقول ان انا مراتك 
زين: ماشي عايزه حاجه تانيه 
شمس: لو مش عايزه حاجه امتى هنكون مع بعض 
زين بضيق: عن قريب سلام بقى 
شمس: ما تنساش الاتفاق 
زين: حاضر باي
شمس: باي يا حبيبي
زين حبك برص وعشره خرس يا بعيده انتي طلعت لي منين بس يا رب يخلصني منك على خير ياررررررررب
بعدين دخل الغرفه تاني 
امل: كنت بتكلم مين كل ده 
زين بصوت عالي: وانت مالك 
امل بيزعل: انا اسفه مش هسالك تاني
زين: طيب تمام 
امل: تصبح على خير 
زين: ايه تصبح على خير دي ما مش هتبوظ الليله  وبعدين افتكر كلام شمس اتفقنا زين لنفسه يعني هي شايفانا بلا نيله 
زين: اسف ما تزعليش مني والله  بعدين جاء له مسج على تليفونه من شمس  ما تنساش اتفقنا يا اللي هابعت الصور
زين لنفسه ان شاء الله يدوسك ترماي يا بعيده وتكوني داخله الحمام بتزحلق ي اسمع خبارك الصبح قولوا امين برده مش هتبوظ الليله 😂😂😂😂😂
زين: حبيبتي انا اسف بس المكالمه ضايقتني 
امل: خلاص ما فيش حاجه 
زين: طب ما تزعليش 
امل: خلاص مش زعلانه 
زين: تعرفي ان ربنا ابعث لي احلى زوجه في الدنيا 
امل: ربنا يخليك لي 
زين هو بيقرب منها: قلي باحبك 
امل بكسوف: لا مش هاقول 
زين: بقى كده ماشي انا زعلان مش هاكلمك
امل: احسن برده 
زين: بقى كده 
امل: اه 
لكن اتفاجئت بقبله من زين على شفايفها وتسقط شهرزاد عن حكايتها لشهريار لتبدا قصه العشق 💏💏💏💏
*******************************
في الصباح توجه امل وزين الى المستشفى وكان موجود جميع العائله و تم خروج فرح الى الفيلا وكانوا فرحانين بالمولوده الجديده لكن شمس بعثت صور لزين على تليفونه وكتبت تحت لو ماجيتش علي الموعد راح ابعث الصور لكل العيله استاذن زين وامشي راح علي المكان ودخل اتفاجئت بشمس لبسه قميص مغري جداً ومزينا الغرفه 
زين: ايه القرف اللي انت لابسه ده وايه اللي انت عامله ده 
شمس: انا مراتك في ايه 
زين: وانا قلت لك هافكر ارد عليكي 
لكن شمس لم تسمح له باي كلمه فتحت له زراير قميص وحضنته لكن زين تفاجئ بمن يفتح الغرفه وكانت المفاجاه امل اللي واقفه قدامه 
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent