recent
أخبار ساخنة

رواية عشقت العمدة نور الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت العمدة نور الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد


في وزاره الداخليه ..
في مكتب كابر .
ادهم بضحك /هههههههه مش مصدق والله بقا كابر باشا هيروح الصعيد .
كابر بغيظ /شوفت شوفت ي ادهم انا كنت عارف أن اشرف مش ناوي يجيبها ل بر معايا .
ادهم بابتسامه/ي راجل حرام عليك ده انت هتجيب شللل ل راجل .
كابر بحسره /ي حسره عليك ي دنجوان الداخليه .
في الصعيد .
في بيت بدران .
كان ينزل عمار بغضب شديد .
عمار بغضب/انت هتفضل كده ي ابوي ساكت علي أن البت دي تبقا العمده وتفضل تتحكم فينا احنا الرجاله دي الناس كلت وشنا .
يوسف بحده /انت علطول كده عايز الدنيا تكون والعه من حواليك من امتا وانت من ميتا كنت بشتغل نفسك بالحديد ده .
عمار بغيظ /اسكت انت ي سي يوسف مانت دائما تتدافع عن الحربايه دي .
يوسف بغضب /نور زي اختي ومش حربايه ي سي عمار انت الي النار قايده فيك وخلاص .
بدران بغضب شديد/اكتم انت وهو عاد بلاش حدادكم الماسخ ده روح ي يوسف انت المصنع ي ولدي .
يوسف بضيق/حاضر ي ابوي .
بدران بحده /اقعد وافهمي حديدي زين ي واكل ناسك الأرض بتاع عمك وهدان فيها اثار ي عني فلوس ياما .
عمار بانتباه /قصدك ايه عاد ي ابوي .
بدران بغيظ /قصدي أننا لازم نكون زين معاهم علشان نعرفوا ناجروا الأرض منيهم فاهم ي عني ابعد عن البت ريم واصل مش ناقصين مشاكل فاهم .
عمار بضيق /حاضر ي ابوي حاضر .
في فيلا سراج ..
كان يقوم كابر بتجهيز اغراضه للسفر .
سراج بابتسامه واستفزاز /تعيش وناخد غيرها ي كابر .
كابر بغيظ /انا عارف أن الفرحه مش سيعاك بس مش عيزاك تفرح اوي رجعلك قريب .
سراج باستفزاز /ها ابقا قابلني ده انا موصيهم.
كابر بغيظ /انا كنت عارف أن كل ده مترتب .
سراج باستفزاز /خالي بقا المززز ينفعوك هناك في الصعيد مش هسيبك ي كابر قبل ماتتغير من التفاهه دي وتبقا الظابط كابر عبد الحي الي انا بتمناه  .
كابر بغرور وتحدي /مش هتغير ي بابا وهفضل زي مانا متخلقش لسه الي يغيرني .
من أمام منزل وهدان 
كانت تقف بجلبابها الصعيدي فكل من يقف أمامها ينكمش خوفا فهي نور لا يدل اي شي بها علي انها انثي بل بالفعل تتصرف كاقوا الرجال فوالدها لم ينجب غيرها وتعلم جيدا أنه كان يريد ذكر فاصرت علي أن تكون رجلا في كل شي الا ان اصبحت العمده نور ....
نور بغضب شديد /هقطع خبرك لو مقولتش مين الي صور البت أكده ونزل كمان الصور .
صبحي بخوف وارتجاف /والله ي ست الناس انا ماليش صالح واصل .
نور بهمس كفحيح الافعي /اتكلم ي صبحي .
صبحي بخوف /ده الواد رشاد  هو الي عمل كده علشان هي كانت دايما بتنفضله بس انا والله ماليا صالح ي عمده.
نور بغضب جحيمي /كيف ملاكش صالح وانت كنت عارف كل ده وساكت عوض .
عوض الغفير /تحت امرك ي جناب العمده .
نور بتوعد /علقلي الواد ده ومعاه الواد رشاد واجمعلي أهل البلد كلهم لازما يشوفوا عقاب العيال ده قصاد عنيهم .
عوض /تحت امرك ي جناب العمده .
بعد وقت ...
كانت نور بقوه تضرب بهم بالكرباج بغضب وغل كانوا يصرخون ولكن العمده نور لا تتهاون مع احد ليقاطعهم مجئ الظابط كابر  ..
كابر بغضب  وغرور وهو يخلع نضارته /ايه الي بيحصل هنا بالظبط انا لسه مستلم البلد هنا وعارف انها مش هتعدي علي خير بس احب اعرفكم اني الظابط كابر عبد الحي والي لسه معرفنيش يفتح النت ويعمل عني سيرش ايه الي بيحصل هنا بالظبط .
نور بحده وهي ترمي الكرباج أرضا  /البلد دي بلدنا وحضرتك هنه للخناقات الكبيره الحرائق تقدر تحقق براحتك لكن مش في شؤون بلد انا الي مسؤوله عنها .
كابر وهو ينظر لها بتفحص /انتي مين انشاء الله .
نور بغرور وقوه /انا العمده نور عمده الدباح .
كابر بصدمه /ايه ده معقوله العمده ست دي بجد غريبه .
نور بغرور وحده /ماغريب الي الشيطان ي باشا انا مش ست انا بمائه راجل  .
كابر بإعجاب وهمس /دي انتي مش ست وبس ده انتي ست الستات كلهم يخربيت عيونك ي شيخه .
نور بحده /احترم نفسك ي حضره الظابط واحسالك متتحدنيش لأن زعلي واعر جوي جوي اتفضل بقا علي القسم بتاعك .
كابر بتحدي وغيظ /بقا كده طيب انت ي ابني انت وهو لملولي العيال دي وفوقيهم العمده نور أما نشوف اخرتها ايه عماللالي فيها سبع رجاله في بعض مبقاش كابر عبد الحي لو مقلعتهاش لبس العمده ده ولبستها قميص نوم .
نور بقوه وغيظ /انت قولت ايه .
كابر بغرور واستفزاز /قولت اني هلبسك قميص نوم ي جناب العمده .
نور بخبث ومكر /طب ماتقرب شويه كده عاد .
كابر بغرور /ها كنت عارف اني عجبتك وانك هتسلمي اهو .
ليقترب كابر بغرور لتخبطه نور في رأسه بغضب ليصرخ الما اه اه 😂😂😂😂😂.
نور بغرور واستفزاز/علشان تعرف انت بتحدد مع مين ي حضره الظابط .
كابر بغيظ والم /طيب انا هوريكي من هو كابر عبد الحي .
وهدان بقلق/ايه الي بيحصل ده فيه ايه ي نور .
نور بغرور وهي تكتم ضحكاتها /ابدا ي ابوي كنت يقوم بالواجب مع حضره الظابط .
وهدان بقلق /احنا اسفين ي حضره الظابط هي بنتي نور عصبيه بس شوي .
كابر باستفزاز /بنتك هي فين دي قصدك زغلول الي واقف ده بصراحه انت كده بتظلم البنات .
نور بغضب وغيظ /انا زغلول ي ديك ي شركسي انت .
كابر بغيظ /طيب اذا مكنتش اقاعدك في بيتكم تخرطي ملوخيه مبقاش انا ي عمده نص كم انتي .
في منزل وهدان ..
سعديه بغضب /انتي هتفضلي علطول كده بتتعاملي كيف الرجاله .
ريم بضيق /ي ريتني كنت معاكم .
نور يزهق /جرا ايه ي أما عاد هتفضلي تقطمي فيا كده قولتلك ده ظابط قليل الحيا وجاي شايف نفسه بس علي مين ده انا نور واسمعوا مني الظابط ده مش هخليه يكمل يومين في البلد دي وهتشوفوا .
سعديه بياس /خود ي عوض العشاء ده وديه ل حضره الظابط كابر .
نور بغيظ /ايه الي عم تقوليه ده ي أما هو عيل صغير ولا ايه ميطفح لحاله .
سعديه بغيظ /بقولك ايه عاد شوفي مصالحك وسيبك من الظابط ده الي وأكل دماغك .
نور بغيظ /واكل دماغي ايه ي أما ده ولا بفكر فيه اساسا انا رايحه اشوف حالي .
في شقه كابر ..
كان ينظر إلي راسه في المراه بغضب .
كابر بغضب وغيظ /ماشي ي نور أما وريتك مين الي بيرن عليا دلوقتي سوزي ازيك ي روحي .
سوزي بحزن /اوووه ي بيبي زعلانه علشانك خالص .
كابر بخبث /اه شوفتي شوفتي الي حصل ل حبيبك بقولك ايه كلميني فيديو ده انتي وحشاني اوي عايز ابوسك ي روح قلبي .
علي باب الغرفه كان يقف عوض وهو يحمل صينيه الاكل ليسمع ذلك الحوار .
استغفر الله العظيم لا المسخره دي ميتسكتش عليها واصل لازم ابلغ جناب العمده .
في المندره .
هنيه بابتسامه/ربنا يخليكي لينا ي جناب العمده رديتيلي كرامتي في البلد كلها .
نور بابتسامه /الحمد لله ي هنيه وبعد كده خالي بالك من حالك .
ريم باستغراب /مالك ي عوض رجعت بالصينيه تاني ليه .
نور بحده وغيظ /تلاقيه معجبوش اكلنا الديك الرومي ده .
عوض بخجل /لا ي جناب العمده ده استغفر الله العظيم .
نور بغضب وأمر /جرالك ايه ي عوض اتكلم زين .
عوض /بصراحه ي جناب العمده انا روحت لقيت معاه حرمه من اياهم وبيقولوا كلام استغفر الله العظيم .
نور بغضب شديد /مش قولتلكم أنه ظابط قليل الحيا قدامي قدامي ي واكل ناسك .
ريم بلهفه /استني ي نور جايه معاكي .
من أمام شقه كابر .
نور بغضب شديد وهي تتطرق الباب /افتح افتح الباب ي عره الرجاله افتح .
كابر بنعاس وضيق /ايه جبتي الفطار باخد نسكافيه الاول .
نور بغيظ /نسكافيه وبعدين وهي تتداري وجهها يلهههوي ايه ده ي عديم الحيا مش تلبس خلاجتك كلها قبل ماتخرج اتحشم مش كده .
كابر باستفزاز /اتحشم اكتر من كده ايه لابس برمودا وتيشيرت هو اناخارجلك بالبوكسر وبعدين ده احنا رجاله زي بعض مفيش فرق 😂😂😂😂😂.
من بارت بكره انشاء الله هنتعمق ف اللاحداث اكتر من كده لسه هتظهر الشخصيات شمعه وادهم وريم ويوسف وعمار شخصيات مهمه هستنا تعليقاتكم وتفاعلكم الكبير وتوقعاتكم للي جاي ......
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent