recent
أخبار ساخنة

رواية عشق ريم الفصل الثانى 2 بقلم إيمان صلاح

 رواية عشق ريم الفصل الثانى 2 بقلم إيمان صلاح
رواية عشق ريم الفصل الثانى 2 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق ريم الفصل الثانى 2 بقلم إيمان صلاح

عز/ دي هتبقي مسؤوليه كبيره عليك اوي يارحيم معتقدش انك هتقدر عليها
رحيم/ انا مش هسيبها ياعز شوف شكلها بريئه ازاااي
يلا بس وان شاء الله ربنا هيقدرني واعرف اربيها
عز/ يلا ياصاحبي
رحيم وعز وصلو اسكندريه ورحيم دخل شقتو وخد البنت في حضنو ونامو
بعد وقت كبير صحي رحيم علي صوت البنت
رحيم بنعاس/ انتي صحيتي كويس ان انا جبتلك حاجات وانا جااي علشان كونا هنتسوح واحنا اخر الليل كده
تعالي بقه ياست البنات
رحيم غير للبنت همومها ولبسها هدوم جديده وشاف السلسله ال لبستها
رحيم/ اسمك حلو اوي ياريم وانتي زي القمر أصلا
وكمان بتضحكي ده انتي رايقه اوي ياريم
رحيم/ اه نسيت اعرفك بنفسي بالنسبه ريم
انا رحيم وهنضطر نعيش سوا في البيت ده للأسف هتعيشي معايا بتضحكي ليه طيب كده هطيري عقلي
الحمدلله اهو عز جه اهو
رحيم/ شوف ريم قمر ازااي ياعز
عز/ انت سميتها ريم
رحيم/ لا هي اسمها ريم
عز/ المهم هتعمل ايه يارحيم
رحيم/ انا عضطر اكمل دراستي واشتغل في نفس الوقت
عز/ كتير عليك كده يارحيم
رحيم/ متقلقش ان شآء الله كل حاجه هتبقي تمام وانا متاكد ان ريم وشها عليا هيبقي حلو
عز/ انت بقيت مجنون ريم ولا ايه
رحيم بضحك / ربنا يقدرني عليها يااارب
مرت سنين كتير ورحيم كان بيجتهد علي نفسو اوي مأنكرش ان ريم وشها عليه كان حلو جدااااا ووجودها مأثرش عليه في اي حاجه بالعكس كان بيخفف عنو كتير اوي وضحكتها دي كانت بتنور حياتو ريم وصلت لمرحله الثانوي ال هي بدايه سن المراهقه وكان رحيم في الوقت ده اتخرج من الجامعه ودخل كليه تجاره وتخرج بمعدل امتياز وفتح شركه والشرطه كانت يتحقق ارباح كبيره وكل ده وعز مسابوش ولا لاحظه واحده
رحيم/ يلا ياريم هنتأخر علي المدرسه
ريم/ لاحظه وجايه اهو
خرجت ريم  كالعاده ضحكتها كانت بتنور حياه رحيم
ريم بدلع/ شكلي حلو؟
رحيم/ زي القمر يلا بقه هنتاخر
ريم/ يلا يلا وبعدين براحه النهارده اول يوم دراسه ليا في المدرسه دي
رحيم/ حاضر بالنسبه ريم
اتفضلي اركبي العربية
رحيم كان سايق العربيه بس كان ملاحظ تصرفات ريم ال بقت غريبه بالنسبه ليه
رحيم/ هو انتي بتعملي ايه
ريم/ دي مرايه وبشوف شكلي فيها
رحيم بضحك/ ربنا يهديكي
ريم/ صحيح تعالي بدري النهارده علشان نتغدي سوا مش هاكل لوحدي تاني
رحيم/ خلاص يالمضه مكانش يوم بقه
يلا وصلنا
ريم/ سلام يارحيم هتوحشني بااااي
رحيم بحب/ سلام ياحبيتي
غدير/ رييييييم وحشتييييييينيييييي
ريم / وانتي ومشتيني اوي اوي ياغدير
غدير/ هو برضو رحيم هو ال بيوصلك
ريم/ اكيد طبعاا رحيم ده كل حاجه بالنسبه ليا انا فتحت عيني في الدنيا لقيتو قدامي هو ابويا واخويا وكل عيلتي ياغدير
غدير/ ربنا يخليهولك ياختي
ريم/ يااارب ياغدير يااارب
                   ************************-*
رحيم / تسلم ايدك ياريم
ريم/ شكرا شكرا دي اقل حاجه عندي
رحيم/ احكيلي بقه عملتي ايه في اول يوم في مدرستك الجديده
ريم / يوم ممل اوي اوي والمدرسين غلسه والعيال غلسه اوي.
رحيم بضحك/ كل حاجه غلسه كده
ريم/ اوي اوي
رحيم / انتي قومي زاكري وانا هشيل الأكل ونعمل كوبايتين شاي ونقعد نتكلم سواا
ريم/ اوكي
ريم دخلت ؤضتها وشغلت الموبايل علي اغاني وفضلت سرحانه لدرجه ان رحيم دخل وهي محستش بيه خالص
رحيم/ هي دي المزاكره ياريم هانم
ريم بضحك/ معلش بقه سماح المره دي
رحيم/ اتفضلي
ريم/ تسلم ايدك
رحيم / مالك بقه حاسس اني بقالك فتره متغيره
ريم/ انا زي الفل اهو انا عايزه اشتري هدوم وحاجات كده يارحيم
رحيم/ حاجات ايه ياعني ياريم
ريم بخجل/ حاجات ليا
رحيم/ ايه ياعني
ريم/ ميك اب
رحيم بصدمه/ ميك اب انا هقوم انام دلوقت ونكمل كلامنا بعدين ياريم
ريم/ طب هننزل امته
رحيم/ قولتلك نتكلم بعدي يلا تصبحي علي خير
ريم/ وانت من اهله
              ***************************
في الشركه
عز بضحك / ميك اب
رحيم/ بطل ضحك وقولي اتصرف ازاااي وبعدين بقالها فتره كده متغيره كل شويه تبص في المرايه وتقولي كده شكلي حلو وتسرح في شعرها وحاجه غريبه
عز بضحك/ ده طبيعي يارحيم
رحيم/ ازاي ياعني
عز/ ريم دلوقتي في سن المراهقه ياعني مبقتش طفله يارحيم وهتلاقيها هتهتم بنفسها بقه بحيس أن تبان حلوه في كل وقت
رحيم/ ريم الطفله البريئه كبرت فجأه كده
عز/ مفيش حاجه بتفضل علي حالها يارحيم بس انت لازم تفهمها أن هي دلوقت كبرت ولازم
رحيم/ لازم ايه ياعز اخلص انت هتتكلم بالالغاز
عز/ تعاملك معاها يارحيم يتغير متنساش انك انت تحوزلها
رحيم/ انت خيالك ده مريض اوي اوي
عز/ انا قولتلك وانت حر بقه
رحيم/ بقولك ايه اخبار الصفقه الجديده ايه
عز/ الورق بتاعها قدامك اهو
رحيم/ الصفقه دي هتبقي ناقله كبيره بالنسبالنا ياعز لو كسبناها يبقي الشركه خلاص هتنافس الشركات الكبيره
عز/ان شآء الله هنكسبها
             ****************************
ريم كانت قاعده مضايقه وعماله تكلم نفسها
ريم يغيظ / اي ياعني لما طلبت ميك اب ماالبنات صحابي كلهم بيحطو منو اشمعنا انا ياعني وبعدين ده مكلمنيش من ساعتها ايه موحشتوش اخس عليك يارحيم انا اصلا مش هكلمك تاني
رحيم/ ومش هتكلميني تاني ليه
ريم قامت بسرعه وحضنت رحيم جاامد
ريم/ كل ده يارحيم انا مستنياك من بدري
رحيم/ معلش والله كان ورايا شغل كتير اوي انا اسف
ريم/ خلاص سامحتك سامحتك
رحيم/ انا عايز اتكلم معاكي شويه ياريم
ريم/ تعالي اتكلم
رحيم بخجل/ بوصي  ياريم ياحبيتي انتي دلوقتي كبرتي وبقيتي انسه كبيره اهو
ريم بفرحه/ بجد انا بقيت انسه كبيره
رحيم/ سبيني اكمل كلامي طيب الأول
ريم/ خلاص كمل انا سمعتك
رحيم/ وطبعا قدام كبرتي يبقي مسؤليتك كبرت اكتر ياعني لازم تحافظي علي نفسك ومتسمحيش لحد انو يقرب منك خالص
ريم بعدم فهم/ ليه ياعني
رحيم/ كده ياحبيتتي هي البنت لما بتكبر وتبقي انسه كده لازم تخافظ علي نفسها اكتر بوصي انا جبتلك كل الكتب دي اقريها وانتي هتفهمي كل حاجه
رحيم/وهخدك تجيبي الميك اب ال انتي عايزاه ده بس ده تخوطيه في البيت بس فاهمه
ريم حضنت رحيم جامد
ريم/ انا بحبك اوي يارحيم انت كل حاجه بالنسبالي ربنا يخليك ليااا ياارب
رحيم/ ويخليكي ليااا ياحبيتي⁦❤️⁩
مرت سنين تانيه لغايط اما ريم دخلت الجامعه واذداد تعلقها اكتر برحيم ورحيم كان متعلق بيها اكتر وبيخاف عليها من كل حاجه وكان معاها زي ضلها
رحيم/ انا مش فاهم ليه مدخلنيش طب ياريم حد يسيب طب ويدخل تجاره
ريم بضحك/ انا عايزه اما اتخرج اشتغل معاك عايزه افضل معاك دايما كده حتي في الشغل عايزه ابقي جنبك دايمااااا
رحيم بهمس/ وانا مش عايزك تبعدي عني ابداااا ياريم مش هتخيل الحياه من غيرك أصلا انا عارف ان دي اسمها انانيه بس اعمل ايه بقه ده مش بيدي اصلا
                ***********************--
ثناء/ عامل ايه ياعز
عز/ الحمدلله ياامي انتي عامله ايه
ثناء/ الحمدلله اي يابني مش ناوي تفرح قلبي بقه
عز/ ياعني انا كده مش فارح قلبك
ثناء/ نفسي اشوفك متجوز واشيل عيالك قبل مااموت يابني
عز/ بعد الشر عليكي ياامي وبعدين انا مستريح كده
ثناء/ يابني حرام عليكي بقه كل ال قدك متجوزين ومخلفين
عز/ كل شئ بأوانو ياامي
ثناء/ انا نخرج قبل مايحصلي حاجه منك
عز قام فتح دولابو وخرج صندوق في صور ليه هو رحيم ورغد
عز بحب/ ياتار لسه فكراني يارغد انا مش قادر انساكي ومش قادر اشوف غيرك يارغد انا بحبك من زماان اوي وافتكرت اني هنساكي بس كل يوم بتعلق فيكي اكتر يارغد
              **************************
رحيم / ايه يامصطفي عايز ايه
مصطفي/ الصراحه يافندم انا محرج من حضرتك
رحيم/ اتفضل قول يامصطفي
مصطفي/ انا عايز اطلب ايد انسه ريم
رحيم بصدمه/ نعم
مصطفي/ الصراحه انا معجب بيها وعايز اتجوزها
رحيم بنرفزه/ انت اتجننت ريم ايه ال تتجاوزها وبعدين شوفتها فين انت
مصطفي/ لما بتيجي لحضرتك الشركه
رحيم بصوت عالي/ انت تشيل الموضوع ده من دماغك خالص رين لسه صغيره واتفضل شوف شغلك
مصطفي/ عن اذنك يافندم
عز/ اي يارحيم صوتك عالي ليه كده
رحيم/ البيه عايز يتجوز ريم
عز/ وفيها ايه ياعني
رحيم/ يتجوزها ازااي ياعز ازااي
عز/ انت مضايق كده ليه يارحيم ريم كبرت وبقت زي القمر
رحيم بغضب/ احترم نفسك انت كمان
عز / انا متكلمتش بس ده طبيعي كل البنات ال في سنها بيتقدملهم عرسان ياعني
رحيم/ انا هقوم امشي علشان انت كلامك بارد
رحيم قام مشي وعز فضل واقف شويه
عز/ انا عارف من زمان أن انت متعلق بريم يارحيم بس دلوقت اتأكدت انك بتحب ريم
يتبع ......
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent