recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني 2 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

 رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني 2 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك
رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني 2 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني 2 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

هايدي بصدمه.... انت انت بتقول اي مرات مين انتو اكيد كدبين اطلعو برا
عبدالله.. لا يابنتي احنه مش كدبين
هايدي. وبدات الدموع تنهمر من عيونها.. شادي شادي قولهم يطلعو برا واني هوم كدبين يلا ياشادي اترضهم برا
شادي وهو ينحني راسه بحزن.. هاايدي انا
هايدي. وهيا تصرخ في وجها بكل الم... انت  انت اي متكملش لي ياشادي عملت اي
عيسى.. اهدي ياهايدي وفهمي الموضوع 
جيجي بحد.. تفهم اي انتو بتعملو اي اما انت متجوز جيت لي اختي ورجعتلها 
تحدثت ياره بصوت منخفض... انا اسفه ياشادي اني جيت منغير معاد
شادي وهو يحول السيطاره علي نفسه..نتكلم في الموضوع دا بعدين دلوقتي اتفضلي من هنا
تحدث الشخص الاخر الذي كان معهم وهو اخوها عماد
عماد بحد.. اختي جايا عشان ده حقها الشارعي ولا اي ياعيسى
عيسى وهو ينظر لها بغضب.. طبعن ياعماد بس هو ده وقت حقوق شرعيه
عماد.. والله شادي بقلو كتير مابيجيش
ياره... انا جايه عشان جوزي
هايدي بحزن.. خد مراتك وخرج ياشادي
شادي وبدات الدموع تهبط من عيونه.. هايدي  اهدي عشان  صحتك افهمي بس
هايدي.. خدها ومشي ياشادي لو عيز صحتي تكون كويسه خدها ومشي 
جيجي وهيا تنظر لي اختها بحزن.. اسمع الكلام ياشادي متتعبش هايدي اكتر من كده
عيسى.. يلا ياشادي نسيب هايدي ترتاح شويه
شادي وهو يمسك ايد هايدي بحزن.. لا انا هعد معها ولازم تعرف هايدي انا بحبك
هايدي وهيا تصرخ في وجها... ابعد عني اخرج برا
خرج شادي بقلت حيله وهو يشعر بالخوف علي حبيبته 
عبدالله ببتسمه سمجه... ازيك ياشادي يابني
شادي. وهو ينظر لهم بغضب.. جين لي
عماد.. هو اي الي جاين ليه هيا ياره مش مراتك ولا اي
عيسى بحد... وهو ده وقتو 
عبدالله... خلاص نقدر ندخل ونقول انها مش مراتك ويدار مدخلك شر
شادي بغضب... انت قصدك اي يعني
ياره.. قصدو الي فهمتو ياشادي انا قدر اخش قول اني مش مراتك  وست هايدي هتخدك بي الحضن بس انت عارف الباقي بقاا
عيسى.. انتي بتهددينا يا ياره
ياره بنظرته غامضه.. افهم ياعيسى احنه صبرنا كتير ولحد هنا وكفايه اوي هنستنكم في الفلاه باااي
مشي الجميع بينما دلف عيسى وشادي اله غرفت هايدي 
التي كانت تنهار من البكه
جيجي.. لو سمحت ياعيسى جهز العربيه هايدي تقدر تروح البيت دلوقتي علشان ماما تطمن عليها
شادي.. طب يعني مش هتروحي معيا وماما تيجي هيا تعد معنا هايدي انا مش هعرف اعد منغيرك
جيجي.. سبها يومين ياشادي وهتبقاا تبلغك الرد
عيسى بتنهيد.. خلاص ياشادي سبها تريح يومين 
خرجت هايدي وجيجي من المستشفى ومعهم فهد الصغير
.... بعد مرور من الوقت في قصر عيسى وشادي
شادي وهو يضع السجاره في فمه بغضب... هنعمل في الحصل ده
عيسى... ولا اي حاجه سيب الموضوع ده عليه انا 
شادي.. عيسى الموضوع بدا يكبر لازم تشوف حال 
عيسى.. قلتلك اهد بس عيزك تمسك اعصابك شويه هو جوزنا من الساس كان غالط 
شادي بغضب.. جاي تقولي الكلام ده دلوقتي انت اي اتجننت
عيسى.. في اي ياشادي متهدا شويه انت مكنتش شايف ياره احمد ربنا انها جات علي قد جوازك منها 
شادي.. تفتكر يعني ياره ممكن تعمل اي
عيسى.. لاا من نحيت تعمل فهيا هتعمل وسعتها ولا هايدي ولا جيجي هيسمو علينا الجوز منهم كان غالط ياشادي
شادي وهو يصرخ بوجها.. تاني هتقولي غالط عارف عارف ياعيسى بس نسيت نسيت كل حاجه زاي منتا كمان نسيت
عيسى.. لا انا منستش عشان كده لحد دلوقتي جيجي مش حامل مني مش هخلف عيل من جيجي ياشادي عشان منستش
شادي.. وانا نسيت ياعيسى وبقاا عندي ولد من هايدي 
عيسى.. اهد ياشادي 
شادي.. اهد ازاي ياره لو قالت لهايدي هايدي مش هترحمنا انت عرفها وكمان جيجي وانا مش هقدر قول حاجه 
عيسى بخبث.. انا عرفت اي الي الحال
شادي.. قول بسرعه 
عيسى.. احنه عمر مكان لينا دراع يتلوي عشان كده ادراع الي يمسكونا منو لازم نقطعو
شادي بتفكير.. قصدك اي
عيسى وهو ينظر بجنبه بخبث.. هايدي ياشادي لازم نخلص منها 
شادي بحد.. وجيجي اي هنعمل معها اي اكيد هدور ورا اختها
عيسى... وجيجي كمان وكل حاجه ترجع مكنها الطبيعي...... 
...........   
عند سيد كان يجلس امام التلفاز بينما رن الهاتف
سيد.. مرحب بالغاليه
جيجي.. سيد لو سمحت عيزك تيجي عشان عيزك في موضوع 
سيد.. خير ياجيجي مال صوتك
جيجي.... بعدين لمه تيجي هقولك انا في بيت بابا 
سيد.. طيب ماشي انا جاي دلوقتي سلام
جيجي سلام
جودي.. مين ياسيد 
سيد.. مفيش ياحبيبتي دي جيجي غلبن في حاجه معهم
جودي.. امم ماشي ياخويا خد بالك بقاا اني بقيت بغير بعدين عندي ليك خبر حلو
سيد. وهو يجلسها عل قدمه.. قول يانور عيني اي الخبر الحلو 
جودي وهيا تبتسم وتضع يده علي بطنها. احم بعد تمن تشهر هيجي اجمل سيد صغير
اتسعت عيزن سيد بصدمه.. اي انتي حامل انتي
جودي.. ايو حامل ياسيد وهيكون شبهك وقمر زايك كده 
سيد. وهو يقبل يده... بعد الشر انا عيزو شبهك انت ياقمر
جودي.. ماشي يعم الحق بقاا روح لجيجي 
سيد وهو يقبل جبينها.. مش هتاخر عليكي وهاجي اختر اسم البطل الصغير ده
........ 
عند جيجي وهايدي كانت جيجي تحضن 
الاب... مش نوين تقولو في اي
جيجي.. معلش يابابا لمه سيد يجي هنحكي كل حاجه قدامه مره وحده
الام.. وهو سيد عملكم اي يخلي هايدي كده 
جيجي.. يوه ياماما لمه يجي نبقاا نحكي 
الام بقلت حيله.. ماشي انا  هقوم اعمل رضعه لفهد ملحقتش افرح بي منكم  لحد مشوف مال سيد ومالكم
ذهبت الام اله المطبخ وخرج الاب من المنزل
جيجي.. اهدي بقاا سيد هيجي وهنعد كلنا وهنشوف حال
هايدي بصوت ضعيف.. مش مصدقه شادي يعمل كده ياجيجي
جيجي.. خلاص ياحبيبتي اهو سيد زاي اخونا وهيقف معانا واكيد هيعرف الموضوع ده من اولا
كان يتوجها اله الدرج العماره
قطع حديثهم دق الباب
الام من الداخل... مين يابنات
جيجي وهيا تنظر لهايدي.. ده اكيد سيد
جيجي بصوت عالي.. ده سيد ياماما
توجهت جيجي وفتحت الباب بينما رات اشخاص اغراب 
جيجي.. انتو مين
لم تكمل كلمها لان سرعان ما ضربها احده عل راسها بينما صرخت هايدي بكل قوتها وقام احد باريم بنز*ين وشاعل الن*ار
الام.. في اي يابنات بتصرخو لي هنايم فهد واجي 
خرجت الام في الغرفه مسرعه علي صوت الصراخ لكن وجدت النيران وبقع كبيره من الد*م وسيد يقف علي الباب لا يتحارك
خرجت الام من المنزل وهيا تحمل فهد وتصرخ وتقول.. قتل*تهم لي... 
سيد وهو ياخذ من يدها فهد كاي لا ينصاب.. انزلي بسرعه
تجمع الجيران واتصلو بالسيرت المطافي وامسكو سيد حته جات الشرطه
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent