recent
أخبار ساخنة

رواية حياة فهد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نسمة سيد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حياة فهد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نسمة سيد

اول ما حياه دخلت اوضتها حد سحبها وحط السكينه على رقبتها 
:  لو سمعت نفسك هخلص عليكي ومش هيهمني اخلصي امشي قدامي 
حياه زقته: فهد هزارك تقيل خالي بالك ماشي 
:  فهد مين انتي مجنونه
حياه بستغراب:  انت مين
ومسكت الفون واتصلت على اول رقم من غير ما تشوف
وسابت الفون شغال 
: هكون جي اتقدملك مثلا حرامي وعايز فلوس 
حياه:  طب ما تاخد فلوس ليه الاكشن دا 
:  انا كنت عارف انها ليله مش هتعدي اقتلك واخلص منك 
حياه:  لا استني احضر فرح اختي الاول وبعدين اقتلني
............ 
حمزه:  الو فهد 
فهد:  عايز ايه دلوقتي 
حمزه:  انت اقرب مني لحياه  روحلها بسرعه في حرامي في البيت 
فهد قام بسرعه:  طب اقفل اقفل 
................. 
: بقولك يا بت انتي هتقولى الفلوس فين ولا اخلص عليكي وارتاح
حياه:  اولا اسمي حياه ثانيا انت حمار لما تيجي تخش بيت حد تتاكد ان في فلوس اصلا 
فهد من الشباك:  من غير ما يتاكد كفايا عليه كدا لازم يتوب بقي
حياه:  انت بتعمل ايه هنا 
فهد:  مش وقته 
حياه:  لا وقته انت ازاي تخش اوضتي كدا
فهد: يعني انا لا وهو اه 
حياه:  هو حرامي انت بقي مالك
:  بسس انتو الاتنين ايه دا ياربي انا جي اسرق مرارتي يارب 
حياه وفهد: اسكت انت 
فهد:  عايزاني اسيبك في اوضه واحده مع راجل غريب 
حياه:  انت ملكش دعوه اصلا هو كان هيسرق و يمشي او هيقتلني ويمشي بتحشر نفسك ليه 
فهد:  انتي مراتي علفكره
حياه:  لا طليقتك علفكره 
:  طب امشي انا واجيلكم في وقت تاني 
حياه و فهد: اقف عندك 
:  كان مالى ومال البيت دا ياربي
دخلت الشرطه 
:  اخيرا جيتم بقولك ايه يا باشا انا حرامي خدني من هنا ونبي دول مجانين 
الضابط:  امشي قدامي عن اذنك يا فهد بيه 
فهد:  اتفضل 
هدير:  خطه عبقريه يافهد 
حياه:  خطه ايه 
شهد: ماهو فهد كلمنا قبل ما يجي وقالنا ان البوليس جي ندخله براحه عشان الحرامي ميحسش و يهرب وهو عارف انك هتقفي تتكلمي معاه ويلهي الحرامي شويه 
حياه:  اطلعو برا اوضتي يلا 
فهد:  يخربيت هورموناتها 
حياه:  برا طيب
فهد:  مفيش شكرا طيب 
حياه:  لا 
فهد:  انا همشي عشان اتشل 
حياه:  احسن يلا امشي 
................... 
فهد:  الو يا زفت 
حمزه:  عملت ايه 
فهد:  كله تمام بس اختك تشل 
حمزه:  عاملت ايه فيك
فهد:  هحكيلك بكرا عشان مش قادر عايز انام 
حمزه:  طيب ماشي 
.................... 
« تانى يوم في الشركه»  
انس:  هنروح نخطبها امتي 
عمر:  ايه رئيك نعملها انا وانت فى يوم واحد 
انس:  ايوا بقي انا وانت و حمزه و الواد دا
فهد:  لا سبني انا لوحدي 
انس:  احسن خاليك جدع بقي و تقول لماما سماح تكلمهم تاخد معاد 
فهد:  لما نروح سوا نخاليها تكلمهم قدامنا 
عمر و انس حضنو 
عمر:  ونعمه الاخ
انس: انا رايح اجيب اكل بقي 
عمر:  انت مش بتشبع ابدا 
انس:  طب لو مديت ايدك على الاكل هزعلك
فهد:  طب لو شوفت حد في مكتبي خلال ٣ ثواني هزعلو
انس:  اساسا كنت ماشي
عمر:  ياااه نسيت ان عندي شغل 
فهد:  صبرني يارب
...................
نهاال:  رايحه فين يا حبيبتي 
حياه:  هنزل اشوف شغل بدال قعده البيت 
نهال:  ربنا يوفقك يابنتي خالى بالك من نفسك 
حياه:  حاضر يا ماما 
حياه نزلت بس عربيتها مش عايزه تشتغل فنزلت بتدور على تاكسي بس جت عربيه نزل منها ٤ رجاله ضخمين خدرو حياه وخدوها 
................. 
حياه فاقت لقت نفسها مربوطه و في حاجه على عينها بدات تسمع صوت خطوات بتقرب
حياه: لو راجل شيل الاقرف الى ربطني بيه دا 
فهد:  طب ما انا كدا كدا كنت هشيله 
حياه:  هو انت.. انت مجنون ولا ايه حد يعمل الى بتعمله دا 
فهد: في حاجه لازم تعرفيها مهمه ليكي جدا
حياه: خير حاجه ايه
فهد:  صبري مش ابوكي الحقيقي يا حياه
حياه بضحك:  لا والله وانا اسمي الحقيقي سعاد وكنت في الشارع بقي صح
فهد:  تحبي تسمعي الكلام كله من صبري نفسه 
حياه: فهد بقولك بلاش هزار بايخ 
فهد: دا مش هزار هو و ناني في الاوضه الى جمبنا هتسمعي كل حاجه وانتي في مكانك وقتها هتعرفي كل حاجه 
حياه:  ماشي انا موافقه سمعني
............ 
اياد: يابنتى وافقى بقي بقولك والله بساعدهم يرجعو 
عليا:  لما يبقو يرجعو ابقي اوافق 
اياد:  يعني دا اخر كلام
عليا:  اه
اياد:  تمام
.............. 
فهد:  منورين والله
ناني:  كويس انك جيت 
فهد:  استني انتي شويه قولى يا صبري الحقيقه عشان اخرجك من هنا 
صبري: ما انت عارف كل حاجه 
فهد:  اني عارف كل حاجه دا شئ اكيد لكن حابب اعرف منك يمكن يكون سبب خروجك من هنا 
صبري:  عايز تعرف ايه 
فهد:  كل حاجه ليه فرقت بيني و بين حياه وازاي بعد كل السنين حياه مش بنتك
صبري: حياه بنت واحد صحبي مات هو ومراته فى حداثه كانو سيبين البت عندي خدتها وربتها وكان لينا جرتنا عندها بنت في نفس سنها هي الى كانت بترضعها عشان. مكنش معايا فلوس لاكلها بس شويه شويه والفلوس بدات تيجي ونقلنا بيتنا الى احنافيه دا 
فهد:  طب وامي تعرف ام حياه ازاي 
صبري:  ابوك وامك كانو في نفس الشارع عندنا نهال و سماح كانو علطول مع بعض لحد ما ابوك ربنا كرمه ومشي ولما احنا كمان مشينا مبقناش نعرف عنكم حاجه ولما شوفت رزق البت كبير كدا كنت علطول بديها فلوس و علمتها بس برضو مش هحبها اكتر من بناتي الى من دمي سفرت ولما جيت عشان اجوزها لواحد معاه فلوس برضو لاني كنت عايز فلوس شوفت ازاي انها كبرت و احلوت عجبتني وكنت هاخد فلوس الى قبلك وبرضو هطبقهم واخدها بس انت جيت عرضت عليا فلوس اكتر وانا قبلت وبعدتكم عن بعض وهاخدها برضو 
فهد:  وانت بقي فاكر اني هسبهالك صح
صبري:  غصب عنك عادي
فهد:  انا معملش حاجه غصب عني ابدا وبعدين ازاي معجب بيها وانت عشقتك ناني 
صبري:  ناني دي للتسليه
ناني:  بس انا حامل يا صبري 
صبري:  نعم ياختي احنا متفقناش على كدا
ناني:  في مره نسيت الحبايه وحصل 
صبري:  مستحيل اصدقك
ناني: نروح لدكتور لو مش مصدق
صبري:  خدني حالا للدكتور نتاكد
فهد:  مش فاضي دلوقتي على اخر النهار كدا ابقي اجي اخدكم ارتحو حبه سلام
............. 
شهد:  يا ماما اهدي والله خير
نهال:  لا مش مرتاحه قلبي وجعني 
هدير:  وجعك علي ايه بنتك بمليون راجل
نهال:  يارب. سترك 
........... 
انس:  ايه يا عمر فهد فين
عمر:  كلمني قالى نروح الفيلا وهو هيلاحقنا
انس:  طيب يلا احنا 
............ 
فهد:  سمعتي كل حاجه بقي انا مسمعتكيش الكلام دا عشان تعيطي انا سمعتك عشان تعرفي الحقيقه و تفوقي بقي 
حياه بعياط:  عشان كدا مكنش بيعملى زي الابهات يعني هدير و شهد مش اخواتي
فهد:  حياه اهدي لو سمحت هما هيفضلو اخواتك علطول احنا بس عرفنا السبب الى مخلي صبري يعمل كدا 
حياه:  هتسلمو للبوليس صح
فهد:  هسلموه بتوهمت ايه هسيبه كدا معايا لحد ما اعرف هعمل ايه
حياه:  طب وديني البيت انا عارفه انا هعمل ايه 
فهد:  طب ما تفهميني طيب 
حياه:  مش دلوقتي هضبط حاجه بس وبعدين تفهم
فهد:  طب يلا تعالى 
............... 
انس:  ياعم اتصل بيه شوفو هو فين 
عمر:  مستعجل اوي يا خويا
انس:  اوي اوي
سماح:  شوف الواد 
مي:  سبيه يا ماما الحب بقي 
سماح:  طب تحب اكلمها دلوقتي 
عمر:  لا يا ماما نستني عشان ميزعلش... فهد بيتصل اهو
الو يا فهد
فهد:  بقولك يا عمر متخليش ماما تكلم طنط نهال انا كدا كدا رايح هناك. هكلمها انا وقول لانس يفرح بقي 
عمر:  طيب ماشي متتاخرش سلام
انس:  ايه قرب؟ 
عمر:  فهد بيقولك يا ماما متكلميهاش لانه رايح هناك كدا كدا وهيكلمها في الموضوع دا 
انس:  والله الواد دا جدع اخويا اخويا يعني مش هزار
عمر ضربه على راسه:  وانا كيس مخده هنا ولا ايه ياض 
سماح بضحك:  بس بس يلا على السفره نتغدا 
انس:  اه يلا انا جعان اوي
عمر:  سبحان الله مكنش عايز ياكل من غير ما يجي فهد 
مي بضحك:  لا مكنش عايز ياكل قبل ما يكلم حماته ياخويا
انس:  خلصتو يلا ناكل بقي 
............. 
حياه:  ماما انا جيت 
نهال:  اخيرا يا بنتي كنتي فين 
هدير: امك تعبتنا والله خشي ياختي 
حياه:  انا كويسه يا ماما كنت مع فهد 
نهال:  ليه خير 
حياه:  طب معلش يا ماما ادخله بس وهو يحكيلك 
نهال:  يخربيتك انتي سيباه برا يا هبله.. خش يابني معلش 
فهد:  ولا يهمك يا ماما محصلش حاجه كلنا عارفين حياه يعني هدير:  لا احنا بس الى عرفنها 
فهد:  اهدي انتي يا مرات اخويا 
نهال:  نعم؟ 
فهد:  انا جي اخد معاد عشان نجي نطلب ايد الانسه هدير لاخويا و صحبي انس 
نهال:  بس انا مش موافقه اساسا 
هدير:  ايييييه
................... 
عمر:  فهد جيه اهو 
فهد:  السلام عليكم 
الجميع:  وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
سماح:  اجبلك تاكل يا حبيبي 
فهد: لا يا ماما تسلميلي 
انس:  ها المعاد امتي 
فهد:  طنط نهال موافقتش اساسا
كله في حاله صدمه 
فهد:  انا اتكلمت معاها في كل حاجه واني عرفت كل حاجه عن صبري وقولتلها ان عايزين نيجي نطلب ايدها بس معرفش ليه قالت مش موافقه محدش كان متوقع دا اصلا 
انس كان خارج من غير رد خالص 
عمر:  انس انت رايح فين 
انس:  انا طلبتها بلادب ومنفعش انا جبت اخري خلاص 
مي:  رايح فين يا مجنون يخربيتك
سماح:  الواد اتجنن 
فهد:  هروح وراه اشوفه 
................ 
تفتكرو انس هيعمل ايه؟ 
يتبع ......
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent