recent
أخبار ساخنة

رواية حياة فهد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نسمة سيد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حياة فهد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نسمة سيد


اتجمعو الشباب وهما قعدين فهد جاله تلفون من رقم باين انه مش مصري
:  Fahad, how are you? I miss you so much 
( فهد ، كيف حالك؟  اشتقت لك كثيرا) 
فهد:  lara I miss you too 
(لارا اشتقت لكي ايضا) 
لارا:  I'm coming to Egypt tomorrow 
(انا هاجي الى مصر غدا) 
فهد:  Well I'm waiting for you 
( حسنا انا انتظرك) 
انس:  ايه مين
فهد:  دي لارا جايا بكرا 
عمر: والله وحشتني البت دي 
انس بضحك: بس محدش وحشها غير فهد 
حمزه:  مين لارا دي اصلا 
انس:  استني احكيلك بقي 
............... 
حياه:  ها تتفرجو على فيلم ايه 
هدير:  انا عايزه كوميدي 
شهد ومي:  واحنا كمان 
حياه:  خلاص نجيب مسرحيه العيال كبرت احسن 
شهد:  اشطا بحبه اوي 
مي:  وانا كمان 
هدير:  شغليه واحنا نخش نجيب الحاجات من المطبخ
حياه:  ماشي يلا 
............ 
حمزه بضحك : طب ايه نستعد لجوازه تانيه 
فهد ببرود:  خلصتو خلاص 
انس:  مالك بس حد يلاقي بنت حلوه كدا بتحبه ويبقي مضايق
فهد:  انس دا كان زمان ممكن تسكت بقي 
عمر:  الله واعلم كان ولا لسه 
فهد:  طب اسكتو بقي قرفتوني 
انس:  طب هتيجي معانا بكرا وانا بنطلب ايدين البنات 
فهد:  والله هسالها لو هتقدر مش همنعها 
عمر:  طب تمام مش يلا نروح بقي ورانا يوم طويل بكرا فهد:  ماشي يلا
انس:  هتروح تجيب مي؟ 
فهد:  لا هي عايزه تفضل معاهم 
حمزه:  طب يا شباب سهره لطيفه بس انا عايز انام يلا سلام
فهد:  حممزه 
حمزه رجع مكانه تاني 
فهد بخبث :  انت هتيجي معانا الفيلا عشان. هتفضل معانا  
حمزه:  مبعرفش انام غير على سريري 
فهد:  عندنا سرير حلو هيعجبك
انس:  ريح دماغك مش هتروح البيت 
عمر:  احنا كلما عايزين نروح بس عمرنا ما نقول 
ضحك الكل ومشيو 
.... تاني يوم .... 
البنات صحيت وبيجهزو لليوم 
الشباب صحيو 
فهد راح المطار يستقبل لارا 
والباقي في الفيلا 
................ 
في المطار (طبعا الحوار هيبقي مترجم بقي 😂😂😂) 
لارا جريت على فهد حضنته 
:  وحشتني اووي لسه وسيم زي ما انت 
فهد بضحك:  وحشتيني اكتر بس ايه الجمال دا 
لارا:  انا رجعت وعلى قلبك 
فهد:  ياستي تنوري يلا بينا عشان تلحقي ترتاحي 
لارا:  اوكي يلا 
....................  
تسريع الاحداث جيه الوقت المنتظر
في فيلا فهد
كلهم مستنين لارا عشان يتحركو 
لارا خلصت ونزله 
انس بهمس لعمر:  دي هتولع انهارده  
لارا:  فهد ايه رئيك حلو 
فهد:  اه يلا بقي عشان منتاخرش 
..................... 
مي:  جم جم 
هدير:  انا رجعت في كلامي مش عايزخ اقابل حد يلا 
شهد:  وانا بقول كدا برضو احنا مش بتوع خطوبه وجواز و الكلام دا 
حياه ومي ضحكو جااامد 
حياه:  ايه بس مفيش داعي للقلق دا كله دا مجرد اتفاق مش دخله يعني 
هدير:  انتي اخر واحده تتكلم عشان متعصبش عليكي 
مي:  ياستي اني العصبيه انهارده ابوس ايدك 
شهد:  لا ازاي متبقاش هدير يابنتي 
هدير:  اييه يا شهد انتي هتفوقي عليا 
شهد:  ايه مقولش الحقيقه يعني 
كلهم ضحكو 
.................. 
سماح:  السلام عليكم
نهال وحياه:  وعليكم السلام 
حياه:  اتفضلي يا طنط اتفضلي 
سماح:  نتكلم في حوار طنط دا بعدين
انس:  اخت مراتي ايه للقمر دا.. ااه.... اقصد مشاء الله يعني
حياه:  خش خش انت مفيش منك أمل يا انوس 
انس همس لها:  ابوس ايدك مدعلنيش تاني 
حياه بنفس الهمس:  ليه 
فهد:  مش هنخش ولا ايه 
حياه:  اتفضل يا عمر واقف ليه 
عمر:  ازايك يا حياه 
حياه:  الحمد لله..... استاذ حمزه للى مشفنهوش طول لليوم 
حمزه:  هاتي حضن يابت
سماح:  دي لارا بنت عم فهد و مي لسه نزله مصر انهارده 
نهال:  اهلا يا بنتي منوره 
حياه:  هاي يا قمر تعالى اخدك اوضه البنات مي جوا 
لارا:  اه ياريت 
حياه:  عن اذنكم
انس همس لعمر:  هي حياه عميه ولا ايه 
عمر:  باين كدا 
.................... 
مي:  اييه دا لارا وحشتيني اووووي جيتي امتي 
لارا: وحشتيني اكتر يا مي انا لسه نزله انهارده وفهد الى جبني من المطار 
هدير:  مش وقته اشواق وحنين دلوقتي احنا بنموت من التوتر هنا 
حياه بضحك: ربنا يعدي الليله على خير 
البنات كلها ضحكت وصوتهم وصل لبرا 
حمزه لعمر:  هي دي الى هتغير منها دا دلوقتي بقو اخوات اهو. 
عمر:  دي فكره انس بيه 
حمزه:  طب ربنا يستر 
فهد بصصلهم وحاسس ان في حاجه 
سماح:  امال فين العرايس الاقمر بتوعنا 
انس:  انتي مش سمعه الضحك يا ماما 
نهال بضحك:  هقوم اجبهم لحظه واحده
اول ما نهال قامت فهد بصلهم 
:  انا عايز افهم انتو بتخططو لايه بلضبط
انس:  لا طبعا مش بنخطط لحاجه احنا جاين نفرح حتي 
خرجو البنات 
حياه هي الي كانت شايله العصير 
طبعا كل واحد عينه متشلتش من على الحوريه بتاعته 
سماح:  امال العروسه محبتش ليه العصير
حياه بضحك:  بتوترهم دا مينفعش يمسكو حاجه كفايا مسكين نفسهم 
كلهم ضحكو جامد وقعدين 
سماح:  طبعا احنا مش هنلاقي احسن من بناتك مفيش في ادبهم و اخلاقهم عشان كدا احنا طلبين منك ايد شهد و هدير لعمر و انس 
نهال:  والله يا سماح الشباب زي الفل و ميترفضوش بس برضو لازم اعرف قرارهم 
حياه بتهمس لنهال:  في ايه يا ماما ما احنا دفنينو سوا 
نهال:  اسكتي انتي وبصي بقي شكلهم عامل ازاي خاليني انتقم منهم شويه 
حياه ضحكت:  طلعتي خطر يا ماما 
نهال  بضحك: ولسه.... ها يا بنات قراركم ايه 
هدير وشهد بصبن لبعض ومكسوفين 
نهال بخبث: شكلهم مش موافقين يا سماح 
هدير وشهد في نفس واحد:  لا موافقين 
كله ضحك 
فهد:  نقرأ الفاتحه بقي
نهال:  لا استني 
سماح:  في ايه يا حبيبتي 
نهال:  احنا عايزين نطلب منك ايد مي لحمزه 
مي و حمزه مصدومين 
سماح بأبتسامه:  انا معنديش مانع حمزه راجل يقدر يحميها و واثقه انه هيشلها في عنيه  صح يا فهد 
فهد  :  طبعا حمزه بقي اكتر من اخ عندي ومشفتش منه حاجه وحشه ابدا اكيد اختي هتبقي في امان معاه 
نهال:  ها يا عروسه رأيك ايه
مي بتوتر وكسوف: الى يشوفه اخويا هو الراجل بتاعي  دلوقتي 
نهال:  كدا نقرأ الفاتحه بقي 
البيت بقي مليان بلزغريط وفرحه و البنات كلها مبسوطه ولارا برضو قىبت منهم وبقو صحاب 
فهد شاف حياه وقفه بعيد شويه راح لها 
فهد بهمس ليها:  مش عاوزه عريس زي اخواتك 
حياه:  لا ما هو جي بكرا مش مستعجله 
فهد مسكها من ايدها  وبعصبيه:  مين دا الى جي بكرا 
حياه شدت ايدها وقالت:  مع انه شئ مخصكش بس هقولك العريس هو الى جي بكرا 
فهد:  وانتي تعرفيه منين 
حياه:  قولتلك ميخصكش عن اذنك 
فهد لنفسه:  طب يا حياه ابقي وريني رجله هخش البيت ازاي 
اليوم خلص 
في فيلا فهد 
انس:  انا عايز افهم انتي ليه معملتيش حاجه من الى اتفقنا عليها 
لارا:  عشان حياه مش هتعمل حاجه 
عمر:  ازاي يعني 
لارا:  انا لما اقعدت معاهم فهمت كل واحده فيهم و حياه حتي لو حياه هتولع مني مش هتبين عشان هي اساسا مبتبينش مشاعرها لحد ابدا حتي اخواتها قالولى كدا فهمتو يعني ملهاش لازمه نعمل حاجه لانها مش هتاخد خطوه وكان باين اوي من نظرتها انها بجد مقهوره منه ومش قدره تسامحه 
انس: طب وبعدين هنعمل ايه
لارا:  محدش هيقدر يعمل حاجه غير فهد 
عمر: لارا صح يا انس احنا نقعد مع فهد ونشوف محتاج مننا اي مساعدة ولا لا
انس:  ماشي بكرا نتجمع 
عمر:  لا دلوقتي 
انس:  لا ياخويا دلوقتي ايه انا عريس وعايز اكلم عروستي  تصبحو على خير 
لارا:  مجنون والله 
عمر:  بصراحه انا كمان رايح اكلم عروستي 
لارا:  طب روح انا هنام اساسا
عمر:  تصبحي على خير 
...................... 
في بيت حياه
هدير في البلكونه ومشغله اغنيه شاديه 
«أنا عندي مشكلة أنا ليّ مشكلة
أنا عندي مشكلة أنا ليّ مشكلة
الحب جديد عليّ وحكايته مطولة
والدنيا قصاد عينيّ في الحب مقفلة
الحب جديد عليّ وحكايته مطولة
والدنيا قصاد عينيّ في الحب مقفلة
يا اللي حبيته قبلي وصادفتكم مشاكلي
يا اللي حبيته قبلي وصادفتكم مشاكلي
أروح لمين قولوا لي
يحل المشكلة، يحل المشكلة» 
حياه دخلت عليها:  الله الله يا شاديه قولى قولى 
هدير:  فصلتيني يا شيخه اقول فيكي  ايه
حياه بضحك:  بتحبي يا فوزيه 
هدير:  بت انتي اسكتي هضربك 
حياه بضحك: بنت عيب انا اختك الكبيره  
هدير بتهور:  يا شيخه اتنيلي قالي يعني اختي حقيقي 
لحظه صمت هدير استوعبت هي قالت ايه 
هدير بخوف وحزن:  حياه والله ما قصدي صدقيني انا
حياه قطعتها عن الكلام 
: اهدي محصلش حاجه  اصلا لكل دا متخفيش مزعلتش منك عارفه انه غصب عنك المهم يلا انا هنام عشان عندي حوار بكرا تصبحي على خير 
حياه قامت ولسه هتمشي
هدير:  حياه 
حياه لفت لها 
هدير:  انا اسفه 
حياه ابتسمت لها ابتسامه خفيفه ومشيت 
في فيلا فهد 
انس:  ما بصراحه بقي يا فهد انت مبتحولش تصلحها عايزه هي تيجي تقولك مسمحاك كدا من نفسها اكيد مستحيل 
فهد:  والله انا مش عارف اعمل ايه انا تايه محدش حاسس بيا ليه 
عمر:  حاسين بيك بس مش عارفين نعمل ايه 
انس:  بصراحه كدا احنا الى كلمنا لارا عشان تيجي مصر كنا بنحاول نخاليها تغير بس فشلنا وحبتها و اتصحبت عليها 
فهد:  بصو تتشقلبو وتعرفولى مين الى جيلها بكرا دا 
عمر:  هنحاول 
................... 
هدير كانت هتخش تنام بس قالت تخش تعتذر تاني لحياه عشان متشلش منها بس اول ما دخلت اتصدمت من..... 
يتبع ......
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent