recent
أخبار ساخنة

رواية خيانة حب تؤدي إلى الموت الفصل الثالث 3 بقلم بوسي محمد

 رواية خيانة حب تؤدي إلى الموت الفصل الثالث 3 بقلم بوسي محمد
رواية خيانة حب تؤدي إلى الموت الفصل الثالث 3 بقلم بوسي محمد

رواية خيانة حب تؤدي إلى الموت الفصل الثالث 3 بقلم بوسي محمد

واتجه احمد الي بيته وصعد ادهم الي الفندق واخد مفتاح الأوضه وطلع فوق واخد شاور وكان بدو لا يفيق ويعتزل عن العالم بأكمله ويسرح الي حبيبتو فاطمه الي وحشتو وبعد ان أخذ الحمام طلع وارتمي الي سرير وذهب الي احلامو......
وكانت نرمين تتحدث مع سمر بنت عمها وتقول لها 
نرمين=بس لا يبت يا سمر دا طلع واد مزز جاامد زي مبقولك كده ولا عنيه وثم ردفت بحزن بس يخساره الحلو مش بيكمل مش مديلي اعتبار ولا اهتمام 
سمر=اي يبنتي الي بتقوليه دا هو دلوقتي عشان مش واخد عليكي وكده بكره هياخد عليكي وبعدين انتو لسه مقراتوش فاتحه يبت اهدي علي رزقك كده 
نرمين=لا يحلوه منا هقول لعمك قرايه فاتحه وخطوبه وبعد اسبوع كتب كتاب وجواز علطول يا اختي 
سمر=خربعقلك مستعجله امال مين الي كانت من شويه بتعيط ولااااا متجوزنيش واحد معرفهوش ومش عارفه اي بت انتي انتي بحالات وهتوجعيلي دماغي الله يرضي عنك روحي نامي يا اختي انا عوزه انام بدل متموتيني يخربيتك 
نرمين=بقت كده مش قادره تستحملي اختك بنت عمك صحبتك في أزمتها ماشي يا كلبه البحر مهو بيقولك اعرف صحبك وعلم عليه اشطا ماشي روحي اتخمدي. يشيخه سلام
سمر=سلام يا اخر صبري 
وقفلت سمر مع نرمين وكانت نرمين تفكر في ادهم الي سكن عقلها وقلبها من اول نظره(البت دي معندهاش كرامه والله 😹) وثم نامت 
وعند بيت محمد الاسيوطي بعد وصول محمد و فوزيه. اتجهت مريم إليهم 
مريم=اي يمرات عمي اي الي حصل قوليلي 
فوزيه =اهدي يابت اخد نفسي وه عوزه تعرفي كل الي حصل بسرعه اهدي 
مريم=خلصي يامرت عمي عوزه انام واموت واعرف ايش الي حصل هناك 
فوزيه=مفيش روحنا شوفنا البت ويخراابي يبت يا مريم جمررر جمرر ومحجبه يبت ولا اي بقااا 
مريم=وه يعني ميتا الخطوبه والفرح 
فوزيه=لسه بقا لما مدحت يرن علي ابو ادهم ويقولو ميتا 
مريم=وفين ادهم مش باين ليه مجاش معاكو 
فوزيه=لاا بات هناك في مصر وراه بكره شغل 
مريم=طيب قومي نامي يامرات عمي
فوزيه=شوف البت عرفت كل حاجه وخلاص امك في العشه ولا طارت ماشي يابنت سعااد 
مريم=تصبحي علي خير يمرات عمي وطلعت مريم فوق وكانت تفكر وقلقانه هيوافق علي الجوازه ولا لا(مخبيه اي انتي التانيه وقعتك سوده) وأخذت هاتفها ورنت علي رقم ما في الهاتف وقالت
مريم=شكل الخطه بتعتنا مش هتمشي زي محنا مخططين ليها 
الشخص الآخر=ازاي اي حصل احكيلي 
مريم =حصل *********** وحكت لها 
الشخص الآخر=طيب خليكي ماشيه زي محنا مشين واكيد هو مش هيعمل كده انا عرفاه كويس 
مريم=ياريت يكون الي في دماغي ميحصلش يارب يحصل زي محنا مخططين. سلام انتي دلوقتي عشان محدش يشك 
الشخص الآخر=سلام 
وقفلت واتجهت الي السرير ونامت
وفي صباح جديد علي ابطالنا 
يقوم ادهم يأخذ حماما ويخرج يرتدي بنطلون من اللون الأسود ويرتدي قميص ابيض ويحط اخر تاتش البرفان المميز بتاعو ويلبس ساعه من الجلد الأسود ويتجه الي الخارج واخذ عربيته واتجه الي شركته 
عند نرمين 
تقوم نرمين تأخذ حماما وترتدي دريل من اللون الأسود وكان مشجر وترتدي حجابا من اللون الابيض وكانت مثل الاميرات في لبسها العادي ونزلت واتصلت ب سمر 
نرمين=الو يا دزمه اصحي عشان نروح الجامعه يا قموره 
سمر= صحيت ولبست فينك يا استاذه انا داخله عليكي 
نرمين=لا استني انا هعدي عليكي واخدك بعربيتي الجديده
سمر=خلصي يبنت** مش عوزه اشتم خليني ساكته 
نرمين=طيب طيب انا شيفاكي اهو انا الي بعملك باي شوفتيني
سمر=صبرني يارب اه شوفتك اقفلي ياخرا وقفلت سمر وكانت قدام نرمين 
سمر=يلا يا هانم عشان منتاخرش 
نرمين=حاضر حاضر يلا بينا واتجهو الي الجامعه 
(طب استوووب معرفتكوش علي نرمين هيا بنت في سن23 ذات شعر بني فاتح وجسم مثير للغايه وتمتلك عيون لون السماا)
وعند ادهم اتجه الي الشركه وكان يدخل بكل تكبر وغرور وهو ينظر إلي كل عين تراه وكان يعرف أن كل فتاه من في الشركه تتمني أن ينظر إليها
ودخل الي متكبه وندهه علي السكرتيره وقال لها 
ادهم=جهزيلي ملف بتاع شركه*** والاجتماع امتا 
السكرتيره = حاضر يا فندم هيكون عندك دلوقت الملف و الاجتماع يا فندم بعد ربع ساعه بظبط 
ادهم=حلو اوي هاتي الملف وشوفي شغلك يا هاله 
هاله(السكرتيره)= حاضر يا فندم وخرجت وهيا تتجه الي الخارج دلف احمد الي المكتب وكان ينظر لها بنظرات إعجاب وهيا لا تنظر ولا تعطي لهو اي اعتبار 
ادهم=مش هتديلك اعتبار دي تقيله وانت عيل ولا ليك لازمه وهيا عارفه انك نسونجي صدق الي قال إن كل من اسمو احمد نسونجي
احمد=يعم بكره هتشوف وهتبصلي وهتحبني بجد انا بحبها حب مش عوز اتسلي هيا غير كل الي عرفتهم بس المهم هتحضر الاجتماع ولا أحضر انا 
ادهم،=هنحضر انا وانت لأن الشركه دي اكبر شركه ومش عاوزين نحسبها لان لو اشتغلنا معاها هنكبر واسمنا هيتعرف في كل البلاد فاهم انا بقول اي يا احمد متعكش الدنيا 
احمد=فاهم فاهم ماشي يلا بينا نقوم نحضر 
وقام احمد وادهم الي الخارج ليحضروا الاجتماع 
وفي بيت محمد الاسيوطي 
كانت مريم تستيقظ من نومها واتجهت الي تحت 
فوزيه=لسه بدري يا بنت سعاد كل دا نوم قومي يابت امك كانت بتسال عليكي 
مريم=فين امي 
فوزيه=برا في الجنينه روحلها 
وخرجت مريم الي امها واعدت تتكلم معاها 
مريم=انا كلمت.... وحكتلها علي كل حاجه والي حصل 
سعاد=وقلتلك اي 
مريم=قلتلي أن هو مش هيعمل كده وهيا واثقه ونخلينا علي خطتنا 
سعاد=مش كانت لو فضلت هنا واتجوزتو ونخلص بقا لازم تمشي 
مريم=مش عارفه يا امي انا تعبت معاه وزهقت بجد مش عاوز يفهم خالص 
(هيا الناس دي بتتكلم علي اي يخربيتكو)
سعاد= معلش يابنتي قومي يلا ندخل بدل متشك الحربوقه الي جوا دي 
مريم=يلا هيا اصلا بتجه. الفطار وكمان أنا عوزه انزل مصر عشان هبتدي في الجامعه هما بداو بس انا مكنتش بروح كنت هنا عشان استاذ*** 
سعاد =امشي يابنتي يلا قومي 
واتجهت الي الداخل وفطروا 
وعند نرمين وسمر 
نرمين=ياااه كل دي محاضرات دا انا فهيصت علي الاخر 
سمر=فهيصت فيه بنت رقيقه بنت ناس كبيره اقول فهيصت قومي ياختي نروح تقعد في الكفاتريا شويه
نرمين=يلا ياست الاتيكيت انتي 
سمر=بيئه اقسم بالله 
واتجهت الي الكفاتريا وفطروا واتجهوا الي الخارج 
نرمين=بقولك اي انا خارجه انهاردة راحه عيد ميلاد سها هتيجي 
سمر=هشوف عمك ومرات عمك وكده واجي 
نرمين=ماشي نزليني بقا هنا عشان اكلم بابا واقولو علي موضوع ابو عشق
سمر باستغراب=مين ابوه عشق دا 
نرمين=ادهم جوزي يابت ابو عشق 
سمر=خربعقلك جوزك وأبو عشق ملحقتي يخربتيكك انزلي يابت من هنا
نرمين=حاضر متزقش بس يا سي سيد الله 
واتجهت نرمين تاركه سمر تضحك علي جنانها ودلفت الي الڤيلا واتجهت الي مكتب ابيها وكانت تدق علي باب المكتب 
مدحت=ادخل 
نرمين=ازيك يا احلي بابا في الكون دا كلو 
مدحت=كويس يقلب بابا خير مالك فرحانه اوي كده ليه مش كنتي مقموصه امبارح مني وزعلانه يبنتي انا عا 
وقطعته (جليله ربايه)
نرمين= اكيد يا بابا عارفه انك عاوز مصحلتي عشان كده عاوز اقولك اني موافقه عليه وبقولك خليها في اسرع وقت خليه الفرح اخر الاسبوع دا
مدحت=اي بتتكلمي جد يعني موافقه وراضيه بيه 
نرمين=ايوه يا بابا موافقه اتصل بقا بيهم وقولهم عقبال مقول لماما وتجهز الفطار 
مدحت=ماشي يا قلب بابا 
وخرجت نرمين من مكتب ابيها وكانت فرحانه أنها قالت لابوها وخلاص ايام وهتبقا حرم ادهم الاسيوطي واتجهت الي امها وقالت لها علي كل ما حدث معاها ومع ابوها 
ناديه=اي بجد يعني موافقه يابنتي ربنا يهديكي يحبيبتي 
نرمين=يارب اي مش هتفطرونا يعني داده حسنيه عملت الاكل ولا اي انا هموت واكل 
ناديه=همك علي بطنك يلا يختي عملت الاكل بينا عشان نفطر نادي لابوكي يلا
واتجهو الي السفره وكانو يتناولو وقال لها ابوها 
مدحت=انا كلمت عمك محمد وهو قال إن الخميس الجاي 
هيجي ويخطبك لابنو وبعديها الخميس الي وراه يوم كتب الكتاب والفرح 
نرمين=بجد يا بابا اقصد يعني احم قولتلك ووفقو 
مدحت وهو يضحك علي بنتو وقد علم انها معجبه ب ادهم=اه يقلب بابا جهزي نفسك وشوفي طلباتك يوم خطوبتك 
نرمين=ربنا يخليك ليا يا احلي بابا في الدنيا واه صح انهاردة عيد ميلاد سها صحبتي 
مدحت =ماشي يحبيبتي روحلها بس متتاخريش في الراجعه 
نرمين=ماشي 
وتناولو الطعام 
وعند ادهم كان في الاجتماع هو وأحمد وبعد أن انتهي الاجتماع 
ادهم بفرح=تعرف انا كده انام مبسوط ومرتاح ان خلاص مضينا العقد بينا وخلاص 
احمد=نحتفل بقا انهاردة بسبب الخبر داا 
ادهم =اكيد اشطا انهاردة في كافيه**** ماشي 
احمد=اشطا بعد منخلص شغل علطول هروح انا بقا مكتبي واسيبك 
وخرج احمد وترك ادهم ورن هاتف ادهم ب رقم ابوه 
ادهم=الو يا حج عامل اي وامي عامله اي
محمد=كويسين يابني عاوز اقولك حاجه عمك مدحت رن عليا وحدتنا معاد خطوبتك يوم الخميس الي جاي دا ماشي 
ادهم =ماشي ياحج واه احنا مضينا العقد. مع الشركه وخلاص بقا فيه بينا شراكه 
محمد=علطول بقول انك بتفكر صح عن اخوك شادي 
ثانيا ادهم عنده اخ اسمو شادي عندو 25 سنه بيحب مرريم بنت عمو وهو أعد علطول في مصر بيروح يطمن بس علي امو وهو شاب وسيم للغايه جسم رياضي ولون عنيه عسلي فاتح وقمحاوي اللون 
ادهم=يلا بقا عادي هو مش بيفكر صح ماشي عاوز حاجه مني ياحج
محمد=لا يابني خلي بالك من نفسك وأجهز عشان يوم الخميس خطوبتك 
ادهم=ماشي يا حج. وقفل الهاتف مع أبيه وكان مخنوق ومنزعج وغفل عينه شويه واسترخي علي الكنبه الي في مكتبه 
وتااهه ب ذكرياته 
ادهم=اي الي بتقوليه دا
مريم=زي مبقولك كده هيا كانت خايفه تقولك أنها مريضه وسابتك عشان متتعذبش
ادهم=كانت تقولي كنت هقف معاها وهكمل مش هسبها ليه تفكر كده ليه اذتني بالشكل دا
مريم=هيا قلتلي قبل متموت اقولك علي كل حاجه بعد موتها 
وفااق علي صوت احمد المزعج 
ادهم=اي يابني في حد بيصحي حد بالشكل داا حرام عليك 
احمد=طب قوم بقالي ساعه بصحي فيك وانت ولا هنا يلا خلصنا شغل قوم بينا نروح علي الكافيه
ادهم=ماشي هقوم ودخل غسل وشو يفيق من الحلم 
وخرج لاحمد الذي ينتظره لياخذه الي الكافيه وخرجوا من الشركه بعد مغادره الجميع وذهبو الي الكافيه واخذو طربيزه 
واتجه الجارسون إليهم وسألهم 
الجارسون =تأمره بحاجه 
احمد=اتنين وسكي وقال ادهم ادهم عوز حاجه غير الوسكي ادهم 
وكان ادهم شارد في فتاه ماا امامو ثم قال ثانيا ورجعلك وقام ب المشي في اتجاه هذه الفتاه وقال لها
ادهم=انتي اي جابك هنا
نرمين بخضه= هااا ياماا خضتني اي جايه عيد ميلاد صحبتي ليه 
ادهم=انتي مش شايف نظرات الشباب نحيتك 
ثم نظرت لهم وقالت 
نرمين=وانا مالي بيهم انا أعده مع صحابي وبنحتفل بعيد ميلادها 
ادهم بغضب=نرمين روحي يا نرمين الوقت اتاخر الساعه 11:30 اي كل دا تأخير برا
نرمين وهيا مبسوطه أن هو بيغير عليها وقالت 
نرمين= وانت مالك انا مش هروح وانت ملكش حكم عليا 
ادهم ليحاول يمسك اعصابو=نرمين انتي بنت عم مدحت وتخصيني وبعدين فيما بعد هتكوني مراتي روحي انا الست الي هتكون مراتي متسهرش لحد الان برا وخدها من اديها وخرجها برا الكافيه وترك احمد في الكافيه وركب العربيه وأخذ نرمين الي بيتها وفي الطريق قالت لهو 
نرمين بغضب=اي الي انت عملته دا تسمح تقولي بقا انا هودي وشي فين من صحبتي بعد كده 
ادهم= وديه مطرح متوديه اي اسيبك لحد م الشباب يرخمو عليكي دا مش اصول واحد صعيدي بردو 
نرمين=وانا مالي انا عاوزه ارجع الكافيه لصاحبتي
ادهم بغضب= نرميييين اسكتي بقاااا قولت مفيش كافيه 
وقد خافت منه نرمين والتزمت السكوت فضلا أن يقوم بضربها (شكلك نرفوز يا ادهم😹😹)
وقد وصل أمام فيلا مدحت الدمنهوري ونزلت من السياره وقالت لها 
نرمين =مش هتدخل ولا اي
ادهم=لا ورايا بكره شغل ومش فاضي إنشاءالله هعدي علي عمي مدحت بكره خشي انتي يلا 
وذهبت نرمين الي الداخل وفي داخلها كانت فرحانه وستموت من الفرح والسعاده 
واتجه ادهم الي احمد الذي ينتظره في الكافيه 
احمد=فينك ياعم اختفيت من هنا روحت فين 
ادهم=مفيش وحكاه لهو كل حاجه 
احمد=سب الا اي اتعرفت علي بنت بامانه عسل بس مش عارف هيا راحت فين فضلت تدور علي صاحبتها ومشيت بس اي ما رقمها 
ادهم=هو دا الي انت فالح فيه يلا يا اخي نروح 
احمد=لا لا بس مش عارف انا لقتها جذبتني ليها هبقا اعرفك عليها بعدين 
ادهم=ماشي اشطا يلا بنيا بقا لحسن هموت وانام 
وغادروا الكافيه بعد أن حاسبو علي المشاريب (الي بها اصلا متشربتشي😹) 
وكل واحد ذهب إلي بيتو 
وها جاء يوم خطوبه ادهم ونرمين.....
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent