recent
أخبار ساخنة

رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثالث 3 بقلم زهراء ياسر

 رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثالث 3 بقلم زهراء ياسر
رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثالث 3 بقلم زهراء ياسر

رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثالث 3 بقلم زهراء ياسر

وأثناء تحدثهم وجدوا 4 فتيات تدلف إلي داخل المبني في قمه الروعه والجمال كأنهم حوريات من الجنه من شده جمالهم جلسوا مصدومين فارغين افواههم من شده الصدمه 
فتقدموا إليهم وقامت واحده منهم بتلويح يديها لهم وتحيتهم( بقلم الكاتبه زهراء ياسر)
وكان ذياد ينظر إلي الوراء حيث كانت هناك فتاة جميله كالأجانب عيونها زرقاء وشعرها اصفر قصير ذات بشره بيضاء اللون وخدود ورديه مشربه بالحمره وشفاه ممتلئه تشبه الكرز وجسد ممشوق طولها 170 جسدها يجمع بين النحافه والكيرفي بالرغم انها نحيفه ولكن جسدها يمتلك انوثه طاغيه فإنها حقا جميله بمعني الكلمه فكل من رأها سحر من شده روعتها فإنها 
ريم عبدالله الشاذلي فتاه في ال24 من عمرها تتميز بالذكاء الحاد والجديه وفي نفس الوقت تتمتع بالمرح فيخافها الجميع وتعشق التحدي فمن ينظر لها نظره كبرياء تسحقه وتمضي ( دي البطله الأولي)
لامار سعد الحديدي : عيونها خضراء شعرها اصفر يصل الي منتصف ظهرها بيضاء البشره تحب المرح والضحك ولا تأخذ الأمور بجدية الا في بعض الأحيان وهي ابنه خاله ريم وفي نفس عمرها
مليكه احمد الصواف : شعرها اسود طويل عيونها رماديه تقترب الي الازرق وفي نفس طول ريم وجسدها ( متخصصه المتفجرات والهجوم المدفعي 
شهد احمد الحريري: عيونها بنيه بلون القهوه شعرها اسود طويل وكثيف يتميز بالنعومه والجمال
ودي اللي تبع مباحث الانترنت ولقبها ( عقرب الكمبيوتر) 
( والاربعه دول أصحاب واكتر من الاخوات من كيجي لحد الجامعه ريم ولامار ولاد خاله وكلهم في نفس عمر بعض وأهاليهم اصحاب برضوا )
لامار : Hi
مازن: أنا اللي Hi😍
فتقدمت ريم وقالت
ريم :احنا الفريق النسائي اللي جاي من قسم مدينه السادات
مازن بمرح : وانا من بولاق😂
كان ذياد غريقا في بحر عينيها وهي تتحدث ولكن سرعان ما فاق من شروده وتحدث بإقتضاب
ذياد: اهلا أنا الرائد ذياد السويفي
الفتيات: اهلا ؛ تشرفنا 
حسام : وانا حسام اقصد الرائد حسام
ريم : طيب احنا عايزين نعرف فين مكاتبنا 
ذياد وهو يشير لهم
ذياد: من هنا بس حضراتكم متأخرين وانا المسؤل عن العمليه دي ومن حقي اديكم جزا علشان تأخير 5 دقايق
ريم : احنا اسفين وبعدين دول5 دقايق بس
ذياد: اسفك مرفوض
ريم بكل برود: Ok
ذياد بعصبية:يعني اي ي استاذه مش فارق معاكي ولا اي وبعدين انتي اتجننتي ازاي تتكلمي معايا كده 
ريم بنفس العصبيه؛ في اي حضرتك احنا عملنا اي وبعدين أظن حضرتك مش مسؤل انك تدينا جزا لأن أنا كمان ليا كل الصلاحيات ذيك بالظبط أنا كقائد فريقي ليا حقوق زيك بالظبط ( هتولع ي شقيق😂)
حسام متدخلا: خلاص ي جماعه أهدوا صلوا على النبي(عليه افضل الصلاه والسلام)
ذياد بعصبية هو انت مش شايف احسام  متأخرين ازاي وكمان لسه بتبجح 
ريم بعصبيه : اي بتبجح دي ما تحترم نفسك
ذياد: أنا محترم غصب عنك علي اخر الزمن أنا اتهزأ من واحده زيك انتي واحده مش متربيه
ريم: انت اللي قليل الادب هي سايبه ما تحترم نفسك واختار الفاظك ( شكلها هتولع😲😲)
شهد: خلاص ي ريم اهدي ي حبيبتي
احمد برقه: ما أنا عمال اقول خلاص ي قمر
شهد : نعم!!!!
وخرج علي صوتهم اللواء خيري
بعصبية : في اي ايه اللي بيحصل هنا
ذياد: الهوانم متأخرين 5 دقايق من اول يوم
اللواء : كل الفرح ده علشان 5 دقايق
ريم: ي فندم عبال ما طلعنا المبني واستنينا الاسانسير
ذياد: أنا مش هقبل اي اعزار 
اللواء : خلاص ي ذياد كله يتفضل علي مكتبي
ثم رحل إلى مكتبه ويلحقه الجميع 
اللواء: طبعا مش عايز اللي حصل النهارده يتكرر تاني 
الجميع: تمام ي فندم
اللواء: انتوا عارفين اننا في عمليه خاصه ولازم ننهيها خلال شهر والا وضع البلد هيكون في خطر مش عايز اي أخطاء
ذياد: متقلقش من نحيتنا ي فندم ربنا يستر بس من ناس تانيه وهو ينظر إلي ريم
ريم بتحدي: أن شاء الله هنكون قدها ي سيادة اللوا
اللواء: عارف انكم قدها علشان كده تم اختياركم 
مازن: وهو ينظر إلي لمار وبصوت منخفض لا تسمعه الا هي : وانا كمان قدها ي جميل 
لامار: بهيمان وانا 😍
( بت مدلوقه علي فكره🙂)
ثم استدعاهم اللواء الي غرفه الاجتماعات
وتقدمهم بالخروج 
وأثناء خروج ريم والبقيه سحبها ذياد من معصمها قليلا إلي الوراء 
وبصوت منخفض يغمره التحدي 
ذياد: ي أنا ي انتي في العمليه دي 
ريم بكل جفاء: يبقي أنا 
ذياد:تؤ ده بعدكم بصي انتوا مش هتقعدوهم غير يومين بالكتير 
ريم: هنشوف ي حضره الرائد
ذياد وهو يتقدمها بالخروج
ذياد: وهو كذلك 
ثم ذهب الجميع الي غرفه الاجتماعات اللواء لريم
اللواء:في الاول نرحب بيكم ي سياده الرائد ولازم تشربوا حاجه علشان انتوا اول يوم ليكم ولازم تاخدوا ضيافتكم
ريم : شكراً لحضرتك ي فندم ملوش لزوم
لامار بإندفاع: انا موافقه أنا مش هكسر كلمتك ي فندم
مازن : وانا كمان 
اللواء بضحك 
اللواء: طيب تشربوا اي
مليكه: أنا عايزه هوتشوكليت ي فندم 
اللواء: هااا😲
لامار : انا عايزه لاتيه بالشكولاته 
مازن: وانا زيها😍
شهد: وانا عصير جريب فروت علشان عامله دايت
اللواء : وانتي ي حضره الرائد ريم 
ريم: قهوه مظبوط ي فندم
اللواء بضحك
اللواء : اخيرا حد قال حاجه نعرفها
ثم نده الي العسكري لكي يأتي بما طلبوه 
اللواء: هاتلهم زي ما قالو 
الشاويش : مفيش هون شوكت  ي فندم(علي هوت شوكليت😕)
مازن: هنعمل اي بهون شوكت 😂😂 
مما اضحك الجميع ولامار بشده
اللواء : تحبي حاجه تانيه غير الهوت شوكليت علشان من الواضح أنه مفيش 
مليكه: Ok هات ثموثي  فراوله 
اللواء: هات زي ما قالولك
وطلب ذياد وفريقه قهوه ساده
وانصرف العسكري ليحضر هذه المشروبات
ذياد : وهو ينظر لهم بقرق وبصوت منخفض لا تسمعه الا ريم : عايزه ثموثي وهوت شوكليت محدش هيودينا في داهيه غيركم 😏
ريم نظرت له نظره برود فقط مما زاده اشتعالا
حسام هامسا: هما دول من مصر
مازن بإفتاء: لما قالت هوتشوكليت وسي موسي يبقي مصريين (ثيموثي مش سي موسي😂😂😂)
حسام: وجه نظر برضوا اقنعتني
وبعد الانتهاء من شرب ما طلبوه جلسوا علي طاوله الاجتماعات
اللواء: طيب اظن قريتوا الملفات اللي اخدتوها امبارح
ذياد: بالظبط ي فندم 
اللواء : طبعا أنا هقولكم معلومات المهمه علشان تعرفيها ي ريم
ريم: Ok
اللواء : طبعا احنا بنواجه اخطر مافيا اجنبيه واكبر عصابه مصريه يعني الوضع صعب
مازن: بس ي فندم برضوا احنا مش عارفين مين البيج بوس بتاعهم 
حسام: ولا رئيس العصابه المصري
اللواء : البيج بوس الأجنبي هو جون وليام 
احمد : حاسس اني سمعت الاسم ده قبل كده 
حسام: احساسك صح 
مازن : مش ده اللي اخوه (إيثان وليام)اللي قتله ذياد في هجوم لما حاول يهرب من سنتين لما كان عامل صفقه برضوا مع ناس من مصر في قضيه الآثار 
اللواء: صح ي رجاله 
ذياد : طيب رئيس العصابه اللي معاهم من مصر مين أو حد نعرفه 
اللواء رئيس العصابه يبقي.......
يتبع ......
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent