recent
أخبار ساخنة

رواية أنقذني يا عزيزي الفصل الثالث والأخير 3 بقلم بسمة صلاح

 رواية أنقذني يا عزيزي الفصل الثالث والأخير 3 بقلم بسمة صلاح
رواية أنقذني يا عزيزي الفصل الثالث والأخير 3 بقلم بسمة صلاح

رواية أنقذني يا عزيزي الفصل الثالث والأخير 3 بقلم بسمة صلاح

بعد يومين كانت وعد قاعده قدام مستشفى وبتعيط ومنهاره 
وعد بصريخ-حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا بكر*هك 
افتكرت اللي وصلها لكده
Flash back
كانت وسط عيله صغيره هي ومامتها وأخوها الصغير بعد وف*اه باباهم وهي مش عارفه تعيش كانت شغاله في اي حته علشان توفر المصاريف لحد مافيوم جه حد عندهم وطلب أنه يكلمها 
وعد-مين حضرتك
جميل-انا ممكن اخلصك من كل ده واديكي الفلوس اللي انتي عايزاها
وعد-انا مش فاهمه
جميل-بصي انا اسمي جميل وده الكارت بتاعي الشغلانه كويسه ومناسبه ليكي اوي فكري وردي عليا
وعد-طب لما اعرف الشغل اي الاول
جميل-هتعرفي بعدين سلام
كانت قاعده بين نارين لحد ما سمعت صوت اخوها بيص*رخ مع مامته
وعد-في اي
اخوها(على)-انا عايز اروح النادي زي اصحابي اتصرفوا بقا
مشي من البيت وأمها قاعده بتعيط راحت قعدت جمبها وفكرت وحسمت أمرها 
بعد يومين كانت قاعده قدام جميل وبتعيط
وعد-هي دي شغلانه ده قل*ه ادب ومس*خرة
جميل-والله ده اللي عندي واه نسيت اقولك انك مش ماشيه من هنا اصلا الا اذا وافقتي ها ياقمر
وعد كانت قاعده مش عارفه تعمل اي وعماله ت*لعنه وت"لعن حظها وافقت علي كده وقالت لمامتها أن هي بتشتغل في كافيه 
جميل-وعد صحيح انتي لحد دلوقتي محدش جالك صح اممم طيب اي رأيك أن في حد عايزك بس ده مش اي حد عايزك تعملي حاجه علشاني في واحد هنا بيجي كل يوم واول ما شافك اتجنن وعايزك انتي بس مش ده المهم المهم انك تلعبي عليه عايز ورق مهم في الشغل هقولك تجيبيه وهتجيبهولي ياوعد احسنلك سلام
Back
كانت عربيه سوده معديه من قدامها وقفت ونزل منها واحد مشافتش معالم وشه بسبب عياطها
رعد-اركبي 
وعد بصتله لما سمعت صوته وضحكت بسخريه
وعد-انت جاي تكمل عليا انت كمان 
رعد مسكها من أيدها وركبها العربيه وهي مش بتتكلم أو تقول حاجه
وصلوا لمكان هادي
رعد-امم مش عارف اقول اي وثقت فيكي ودخلتك بيتي وفي الاخر سرقت*يني بس مش مهم خدت الورق تاني متقلقيش وعرفت هو عمل فيكي اي 
وعد-طب عايز اي دلوقتي
رعد-اخوكي فين
وعد-في المستشفى
رعد-وانتي سايباه عادي
وعد بدموع-مقدرتش اواجهه مقدرتش اشوف امي مي*ته قدام عيني بسببي 
رعد-اولا ده قضائها ونصيبها كده 
وعد بصريخ-نصيبها كده هو اي اللي نصيبها دي ما*تت بسببي لما عرفت اللي كنت بعمله واني كنت بكدب عليها 
رعد-اهدي تعالي نروح نخلص إجراءات الدف*ن
راحت معاه وهو خلص الإجراءات وهي رجعت مع اخوها البيت بعد ماوصلهم 
على-وعد خلي ماما ترجع والله مش هضايقها تاني او اخليها تعيط متخليهاش تسيبنا انا محتاجها اوي
وعد راحت لعنده وحضنته وهي منهاره من العياط 
وعد-هي ارتاحت صدقني ارتاحت اوي الحمدلله على كل شئ هي اكيد في مكان احسن 
على-متسيبنيش انتي كمان ياوعد
وعد وهي بتحاول تقاوم-مش هسيبك ياحبيبي
عدى يومين ووعد قاعده في البيت
على-وعد في حد عايزك برا
وعد-مين ياعلي
على-مش عارف
وعد خرجت وبصت عليه بصدمه وبعدين راحتله
وعد-استاذ رعد 
رعد بإبتسامه-مفيش اتفضل
وعد-لا ازاي اتفضل 
رعد راح قعد وهي قعدت قصاده
على-انا هروح اعمل شاي ياوعد
وعد هزت راسها وبصتله
وعد بخوف بسيط-هو في حاجه
رعد-مسألتيش نفسك انا لي مأذت*كيش مع انك سرقتيني
وعد-انا اتأسفت لحضرتك وانت عرفت ظروفي كان بيهدد*ني دايما وخلاص اتقبض عليه
رعد-عارف كل ده بس انا مش برح*م
وعد بدموع-يعني اي
رعد بخبث-هع*اقبك مش اكتر
وعد بدموع اكتر-طب طب اعمل اي انت
رعد بإبتسامه وحنيه ومسح دموعها-تتجوزيني ياوعد
وعد بدموع-بس....ايييي انت قولت اي
رعد-بحبك ياوعدي
وعد كانت هتتكلم 
على-ده احنا نجيب شربات بقا..وسع كده لو سمحت احضن اختي
على حضنها وهي ضحكت
على-مبروووك ايوه هو كان متفق معايا ياعسل
رعد بغيره-طب كفايه احضان ولا اي
على-احم دي عروقه برزت طب بالسلامه اجيب المأذون بقا
وعد ضحكت وقالت-رعد 
رعد-ياجمال اسمي
وعد-بحبك
رعد-ياعلي أنجز يلا هات المأذون
#تمت

لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent