recent
أخبار ساخنة

رواية احببته سكرتيره الفصل الثالث 3 بقلم شهد عصام

jina
الصفحة الرئيسية
 رواية احببته سكرتيره الفصل الثالث 3 بقلم شهد عصام
رواية احببته سكرتيره الفصل الثالث 3 بقلم شهد عصام

رواية احببته سكرتيره الفصل الثالث 3 بقلم شهد عصام


اياد: طب سيبي العصير دا علشان عايز اقولك حاجه
آيات: اديني سبته اهو يلا قول انا سمعاك
إياد: انا بحبك ي ايات تتجوزيني
آيات: هو أنا سمعت غلط ولا اي 
إياد: لا مسمعتيش غلط انا بحبك و عايز اتجوزك 
"آيات من الفرحه مش عارفه ترد"
إياد: ها قولتلي اي 
آيات بزهول: اي
إياد بخبس: شكلك مش موافقه
آيات بصوت عالي شويه: نعم ي اخويا مين دي اللي مش موافقه احم قصدي يعني لازم افكر
إياد بضحك: قدامك عشر دقايق تفكري فيهم هاا
آيات: نتكلم جد شويه ي إياد 
إياد: اكيد طبعا
آيات: انت عايز تتجوزيني علشان تنساا عشق 
إياد بيسمك ايد آيات: ي بت انتي هبله ولا بتستهبلي انا عشق دي نستها من زمان و لو لفيت العالم كله مش هلاقي ربعك انا حقيقي بحبك اه يمكن مكنتش ببينلك الوقت اللي فات دا كله بس انا من اول يوم شوفتك في حبيتك و حسيت انك عوض ربنا ليا ي ايات و اتمني كل اللي جاي من عمري يكون معاكي انتي وبس 
آيات: ي ابني سيب ايدي بأحرج الله😹 
إياد: يعني انتي سبتي كل الي قولته و جاي تقوليلي سيب ايدي باجرح صبرني ي ربي
آيات بضحك: خلاص ي سيدي موافقه و امري لله بقا اهو اكسب ثواب😹
إياد: نعم بتقولي اي
آيات: قصدي تكسب انت ثواب و متوهنيش بقا و خليني اشرب العصير
إياد بضحك ع تصرفتها: اشربي ي ايات اشربي هتجلطيني والله
"روحوا آيات و إياد كل واحد ع بيته و اول ما وصلت آيات البيت لقيت مسدچ من مجهول بصورتها مع إياد و هو ماسك ايدها "
""افرحي ع قد ما تقدري بس فرحتك دي مش هتكمل و دا وعد مني""
آيات بترد بمسدچ: والله مش عارفه اشكر حضرتك ازاي ع الصوره القمر دي ميرسي
و سابت الفون و نامت و تاني يوم الصبح فاقت ايات و لسه هتقوم تجهز نفسها علشان تروح الشركه لقيت مسدچ من إياد
""صباح المانجا ي طفاسه اجهزي و هعدي عليكي نروح الشركه😹💙"" 
آيات قامت جهزت نفسها و اول ما خلصت مسكت فونها و رنت ع إياد
إياد:جهزتي
آيات: اه الطفاسه جهزت ي استاذ
إياد: لا لا اوعي تكشري ولا تزعلي والله ازعل
آيات: ي سيدي ولا زعلت ولا كشرت المهم يلا علشان منتاخرش
إياد: طب انزلي انا تحت
نزلت إيات و ركبت مع إياد و هما ف طريقهم ل الشركه
إياد: أنا كلمت خالتك و كتب كتابنا يوم الخميس
آيات: نعم كلمت خالتي و دا امتي
إياد: و انا مستنيكي تجهزي و هي كانت رافضه أن يكون بدري كدا بس انا اصريت 
آيات: بقا كدا ي ممدوح من غير ما تاخد راي حتي
إياد: ممدوح مين ي بنتي الله يهديكي
آيات: بدلعك ي ايوده الله
اياد: مش بقولك هتجلطيني
آيات: لا خالص بعد الشر عليك انا بس هجبلك القلب و السكر و الضغط
إياد: اي ي بنتي قنبلة التفاول دي 
آيات: لو مش عجبك طلقني😹
إياد: الله من اولها يلا ي بت وصلناا 
نزلوا و دخلوا الشركه و اليوم عدا و كان كل يوم اياد بيحب آيات عن اليوم اللي قبله و مستحمل جنانها و كانت ايات كل بتجالها مسدجات أنها متكمليش مع إياد علشان هتندم و ايات كانت بتتجاهل كل المسدجات دي 
"و جه يوم الخميس معاد كتب كتاب ايات و إياد" 
ايات كانت لبسه فستان ابيض بسيط جدا و كانت زي القمر بتخطف القلب 
إياد: هو انتي آيات
آيات: لا اختها ي حلو
إياد بضحك: حتي وانتي قمر دبش برضو بس طالعه زي القمر كالعاده
آيات: بس بقا بأحرج
و فضلوا يضحكوا و اهلهم نادو عليهم علشان كتب الكتب 
"""باارك الله لكماا وباارك عليكماا وجمع بينكماا في خير"""
و بعد ما سمعت الجمله دي آيات كانت ف حضن اياد و مش مصدقه أن اللي حبيته و قالت انو مستحيل يكون ليها بقا ليها خلاص 
إياد بضحك: اي هتفضلي حضناني كتير 
آيات بكسوف: رخم اوي انت ياض
إياد: اي دا اي دا آيات الدبش و الطفاسه بتتكسف 
آيات: ع أساس انك مش طفاس ي ايوده
إياد: ي بنتي احترميني شوي
آيات: بص ي ايوده احترمني احترمك اوكيه اوكيه
إياد: طب يلا بينا نروح بيتنا
آيات بضحك: امري لله يلا
إياد: طب قبل ما نشمي مش عايزه تقولي حاجه
آيات: لا عايزه اقول
إياد: اي
آيات: جعانه اوي ي ايوده😹
إياد: مش بقولك طفاسه يلا بينا 
و مشي خطوتين قدام 
آيات وهي بتمسك ايدو: إياد
إياد: نعم
آيات: بحبك...بحبك اوي و كنت بتمناك من ربنا دايما و اهو الحمدلله ربنا حققلي امنيتي و بقيت ليا وعد اني هفضل احبك ل اخر دقيقه ف عمري
إياد اول ما سمع منها الكلام دا شلها و لف بيها 
إياد: وانا بموت فيكي
آيات: ربنا يخليك ليا
إياد: ويخليكي ليا ي نور عيني
وخرج إياد و آيات من مكان كتب الكتاب و روحوا بيتهم و تاني يوم سافروا يقضوا شهر العسل و عاشوا مع بعض اسعد ايام حياتهم و حبهم لبعض زاد عن الاول بكتير و رجعوا من السفر و إياد نزل شغله و كان دائما جمب آيات و معوضها عن كل حاجه كانوا مصدر امان و سعاده و سند لبعض 
آيات: الوو ي حبيبي هترجع امتي
إياد ف بالو مش هينفع اقولك اني راجع بدري علشان كدا مش هتبقا مفاجه: النهارده هتاخر شويه ي حبيبتي
آيات: طب انا هروح عن خالتوا زي ما اتفقنا امبارح و مش هتاخر
إياد: تمام ى حبيبتي خالي بالك من نفسك
آيات حاضر ي حبيبي
و نزلت آيات و راحت عند خالتها و إياد رجع ع البيت و فرش البيت كله ورد و حضرلها الغداء علشان يفاجها  
آيات: انا لازم امشي بقا ي خالتوا
خالت آيات: طيب ي حبيبتي
آيات: حاضر ي خالتوا و لسه هامشي حست انها دايخه جدا و كانت هتقع لولا خالتها
خالت آيات: مالك ي ايات
آيات: مش عارفه دايخه اوي كدا لي
خالت آيات: طب تعالي نروح ل الدكتور
آيات: لا ي حبيبتي ملوش لزوم
خالت آيات خوفا عليها: لا لازم نروح و أخددها و راحت
""في المستشفي""
الدكتور: مبروك المدام حامل
آيات: بجد ي دكتور 
الدكتور: اه
خالت آيات قامت حضنتها 
خالت آيات: مبروك ي حبيبتي
آيات: ربنا يبارك فيكي ي خالتوا
خالت ايات: هكلم إياد افرحه و اقوله
آيات: لا ي خالتوا انا هعملهالوا فجاه معلش
خالت آيات: زي ما تحبي ي حبيبتي و روحت آيات و لسه بتفتح باب الاوضه و اياد طالع من الحمام
إيات بتبص اتجاه الشازلونج و عينها مدمعه و مصدومه
إياد: انتي جيتي ي روحي 
آيات ساكته و دموعها بتنزل
إياد: ف اي مالك ي ايات و بيبص ع المكان اللي آيات بتبص عليه بيتفجاء
إياد: انتي اي اللي جابك هناا
آيات من غير ولا كلمه طلعت تجري برا البيت 
إياد: آيات آيات و لسه هيطلع وراها لقاه ايد بتمسكه
عشق بضحكه شرنيه: وعدك أن مش هخلي فرحتك ب آيات تكمل ي روحي مصدقتش
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent