recent
أخبار ساخنة

رواية روح الرعد الفصل الرابع 4 بقلم منى محمد

jina
الصفحة الرئيسية
 رواية روح الرعد الفصل الرابع 4 بقلم منى محمد
رواية روح الرعد الفصل الرابع 4 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الفصل الرابع 4 بقلم منى محمد


هايدي وهي بتحط ايدها على كتف رعد وبتتكلم بغرور: وفيها اي لما يسندني ده انا في حكم خطيبته حتى😏
روح بدموع وصدمه: الكلام ده حقيقي يا رعد؟ 
رعد بص لهايدي بغضب وبعدين بص لروح وكان لسه هيتكلم بس قاطعه صوت ادهم جده
ادهم: ايوه الكلام ده حقيقي
رعد بص لجده بغضب واتكلم: لا مش حقيقي انا عمري ما هخطب ولا هتجوز هايدي انا ماليش دعوه بكلامكوا
جده بغضب: انت اتجنن*ت ازاي تتكلم مع جدك كده
رعد بأسف: انا اسف ياجدي.. بس انا مش ذنبي بكلامكوا انا وهايدي كنا اطفال وانت وعمي وابويا اتفقتوا اننا لما نكبر نتجوز انا وهي بس انا مش عايز الاتفاق ده انا كبرت ومن حقي اتجوز اللي قلبي يميل ليها وانا قلبي مش ميال لهايدي.. 
جده بسخريه: وانت بقا يا استاذ رعد قلبك ميال لمين
رعد بص لروح بحب واتكلم: لمراتي
جده بأستغراب: مراتك مين انت بتخرف يا رعد انت مش متجوز اصلا
رعد! لا متجوز ياجدي
جده: وهي فين مراتك دي بقا
رعد راح لروح ومسح دموعها اللي مغرقه وشها وشدها من وسطها خدها في حضنه وباس ايديها وقال: اهي يا جدي
جده بغضب: نعمممم.. متجوز طفله يا رعد انت اتجنن*ت وازاي تتجوز من ورايا اصلا
رعد ببرود: انا قولتلك لما كنت قاعد انا وانت في المكتب ان في بنت لقيتها في الشارع وجبتها القصر وانت قولتلي مينفعش اخليها معايه واحنا مفيش بنا صلة راحم فا انا اتجوزتها عر*في لحد اما تتم 18 سنه وهتجوزها رسمي لاني مش هسيب روح ابدا
هايدي: بقا رعد الشناوي يتجوز بنت شوارع.. دي تلاقيها واحده زبا*له وفي ناس زقينها عليك
رعد ساب روح بهدوء و راح لهايدي و هو ماشي بخطواط ثابته وراح ضربها با*لقلم وقعها على الارض
رعد ببرود: القلم ده عشان طولتي لسانك واتكلمتي على مراتي ولو في حد زبا*له هنا يبقا انتي يا هايدي
هايدي قامت بغضب: انت بتمد ايدك عليا يا رعد عشان دي
جده: انت ازاي تمد ايدك على بنت عمك كده انت نسيت اني واقف قدامك ولا اي للدرجادي ماليش لازمه عندك
رعد: جدي انت عارف انت بالنسبالي اي لكن بقا حوار بنت عمي ده فا انا ميشر*فنيش ان واحده زي دي تبقا بنت عمي.. للاسف عمي ومراته ما*توا قبل ما يربوا
( ملحوظه: ابو هايدي وامها وابو رعد وامه ماتوا في حادثه.. نكمل..) 
هايدي مشيت بغضب وطلعت اوضتها 
جده: عيب اللي انت عملته ده يا رعد هي اه غلطت لكن مينفعش تمد ايدك على بنت عمك 
رعد: انا اسف يا جدي بس انا مبستحملش حد يتكلم على مراتي نص كلمه 
جده بحب: ماشي يا حبيبي ربنا يسعدكوا خد بالك من مراتك يارعد شكلها غلبانه وملهاش في المشاكل انا هروح بيتي.. هايدي قالتلي انها هتقعد معاكوا هنا يومين وبعدين هتيجي تقعد عندي تاني خلي بالك منها بقا
رعد: طلاما هتقعد بأحترامها ومش هتضايق مراتي يبقا ماشي خليها تقعد
جده: تمام.. انا همشي بقا واجيلك بكره الصبح 
ادهم مشي.. 
روح بغضب: هو انت هتخطب البت الملزقه دي
رعد بخبث: بتغيري ولا اي
روح بتوتر: هااا.. لا.. لا هغير ليه يعني انا مالي
رعد بخبث: اممم.. طيب انا هخطبها
روح بغيره: طب فكر بس انك تخطبها وانا همو*تك🙄
رعد شد روح من وسطها وقربها عليه بقت انفاسهم مخطلته ببعض 
رعد بحب: احبك وانت شرس يا صغنن انت
روح بحب و توهان: انت عيونك حلوه اوي يا رعدي
رعد بخبث: اممم و اي كمان
روح بدون وعي: وضحكتك حلوه وشعرك وعضلاتك و عروق ايدك كل حاجه فيك حلوه يا رعدي 
رعد قرب وشه من وش روح وطبع قب*له هاديه ورقيقه على شفا*يفها
روح بكسوف: عيب يا رعدي كده
رعد بحب: تؤ انتي مراتي مش عيب 
روح حطت راسها على كتف رعد بنعاس
رعد عرف انها بتنام شالها وطلعها الاوضه وحطها على السرير براحه وبا*س راسها ونزل المكتب بتاعه يشتغل
عند هايدي في الاوضه.. 
هايدي بتكلم نفسها بغضب: ازاي يسبني انا و يروح للجربو*عه دي انا هوريك يا رعد انت والست روح بتاعتك.. وبعدين جيه في بالها فكره راحت ابتسمت بخبث وقالت.. ابقى وريني بقا يا رعد ازاي هتحط وشك في وش الست روح بتاعتك 
هايدي قامت جابت حاجه من الدولاب  وراحت جابت كاس وحطت فيه عصير من اللي رعد بيحبه وحطت عليه الحاجه اللي جابتها من الدولاب وخدت الكاس ونزلت المكتب لرعد
هايدي دخلت المكتب لرعد واتكلمت: احم.. انا جايه اعتذرلك يارعد على اللي حصل مني من شويه انا اسفه مكنتش اقصد اغلط في روح
رعد: خلاص تمام.. بس انسي موضوع اني اخطبك ده لانه مش هيحصل
هايدي: اه طبعا ده كان كلام اهلنا واحنا اطفال لكن دلوقتي احنا كبرنا وكل واحد فينا حر.. انا اسفه مره كمان.. بص انا حتى عملتلك العصير اللي بتحبه
رعد بأستغراب: وانتي من امتى وانتي بتعمليلي العصير
هايدي: هااا.. لا اصل انا قولت اجي اصالحك بيه
رعد خد منها العصير: ماشي يستي متشكر
رعد شرب العصير وبداء يدوخ
هايدي بخبث: مالك يا رعد
رعد: مش عارف دايخ اوي ممكن تطلعيني اوضتي يا هايدي
هايدي: طبعا طبعا 
هايدي سندت رعد وطلعت بيه بس دخلته اوضتها مدخلتوش الاوضه عند روح
اليوم التالي.. 
روح صحيت من النوم ملقيتش رعد في الاوضه خرجت تدور عليه في القصر كله ملقيتهوش بصت عليه في كل الاوض مش موجود متبقاش غير الاوضه بتاعت هايدي و روح مكانتش تعرف انها اوضتها روح فتاحتها واتصدمت
كان رعد نايم عا*ري الصدر وجمبه هايدي نايمه بهدوم تكشف اكتر ما تستر
روح بصدمه: ررررررعد بتعمل اي هنا😳
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent