recent
أخبار ساخنة

اسكريبت الوفاء في الحب الجزء الرابع 4 والأخير بقلم أسماء إبراهيم

jina
الصفحة الرئيسية
 اسكريبت الوفاء في الحب الجزء الرابع 4 بقلم أسماء إبراهيم
اسكريبت الوفاء في الحب الجزء الرابع 4 بقلم أسماء إبراهيم

اسكريبت الوفاء في الحب الجزء الرابع 4 والأخير بقلم أسماء إبراهيم


غاده بدموع وعصبيه قالت.. دا كان طليقي يا سليم.. 
سليم بصدمه... اااااي
سبتهم وطلعت تجري.. 
حسام.. اسف علي الا حصل.. عن اذنك.. 
حسام مشي و سليم كان قاعد بيفكر في الطريقه الا كلم بيها غاده.. 
سليم لنفسه.. انت غبي يا سليم غبي.. 
*******
غاده فضلت ماشيه في الطريق وهي منهاره من العيط.. 
كل ما ابعد عنك تظهر تاني.. ليييه.. انا خلاص بدات اعيش من تاني.. ليه مصمم تظهر في كل حاجه كده.. انا تعبت يارب.. 
وصلت البيت و دخلت الاوضه.. 
مامتها.. غاده مالك يا بنتي في اي افتحي ردي عليا.. يا بنتي.. 
غاده بدموع.. سيبيني دلوقت يا ماما و انا هكون كويسه.. 
********
حسام رجع بيته.. 
داليا.. مالك يا حسام قلب وشك ليه.. 
حسام.. ابعدي عني و سبيني في حالي.. 
داليا.. حسام انت بتكلمني كده ليه.. 
حسام بعصبيه.. الا في بطنك ده ابن مين.. 
داليا بتوتر.. ابنك يا حسام في اي انت اتجننت.. 
حسام.. هسالك لاخر مره الا في بطنك ده ابن مييين.. 
داليا.. حسام انت مش طبيعي.. جات تمشي.. مسكها من شعر*ها
حسام.. انطقي ابن مييين.. انا لسه جاي من عند الدكتور و قالي اني مش بخلف.. ابن مييين ده انطقي يا خا*ينه.. خلتيني ابعد عن اكتر انسانه حبتني في الدنيا.. الانسانه الا خبت عليا اني مش بخلف وكانت راضيه بس انا اناني.. انا الا اختارت ده بادي.. انا هقت*لك و اخلص منك.. 
داليا... ابعد يا حسام  ااااه ابعد عني... همو*ت ااااه ابعد  يا مجنون.. كح كح كح.. 
حسام بعصبيه.. اتجوزتيني ليه طالما بتحب واحد تاني.. هااا ولا هي الخا*ينها في دم*ك.. 
داليا... هحكيلك كل حاجه بس اسمعني.. 
***********
سليم راح عند غاده البيت.. 
سليم.. عمتي فين غاده.. 
*من ساعت ما جات وهي حبسه نفسها.. 
سليم.. طب تسمحي لي ادخل لها.. 
*اه يا ابني اتفضل.. 
سليم.. غاده افتحي الباب.. رد عليا بدل ما اكسر الباب و انتي عارفه اني مجنون و اعملها.. غاده ردي.. غاده لو وراء الباب ابعدي.. هعد لحد تلاته..... واحد.. اتنين.. تلا... 
غاده.. جاي ليه... 
سليم... اسف مكنتش اعرف انه طلقيك.. و اسف عشان اسلوبي معاكي.. 
غاده.. ماشي.. 
سليم.. ماشي اي يبقا لسه زعلانه 
غاده.. مش زعلانه بس عاوزه اكون لوحدي.. 
سليم.. غاده ارجوكي سامحيني.. و لو فعلاً مش  زعلانه تعالي نخرج سوا.. 
غاده.. مليش مزاج اخرج يا سليم عن اذنك.. 
سليم... و انا مش همشي من هنااا غير لما ترضي.. 
غاده بنرفزه.. يوووه ماشي هخرج.. 
سليم ابتسم... شاطره هستناكي تحت لحد ما تجهزي.. 
********
داليا... كنت في يوم عن الدكتور و شوفتك انت و غاده.... عرفت انك غني جداً و عندك فلوس كتيير بس مش بتخلف... بس انت نزلت قبل مراتك سمعتها وهي بتتكلم مع الدكتور.. 
غاده.. بعد اذنك يا دكتور ممكن حسام ميعرفش اي حاجه عن الحقيقه دي.. 
الدكتور.. تحت امرك بس كده حرام هو المفروض يعرف
غاده.. انا بحبه و مقدرش استغنى عنه و عشان كده هقوله ان العيب مني انا و ان مش بخلف.. 
الدكتور.. تمام يا مدام غاده.. 
حسيت في وقته انها فرصه.. اتجوزك و اعيش معاك بفلوسك.. بس مكنتش اعرف ان مراتك هتعرف و نتكشف.. بس صدقني يا حسام انا حبيتك بجد و اه الا في بطني مش ابنك بس كان لازم اعمل كده عشان ابويا مريض و لو عرف كان هيروح فيها... سامحني يا حسام ارجوك سامحني.. 
حسام... و انا مقبلش ان مراتي تكون و احده زايك.. انا هطلقك.. 
*************
عدي اسبوع و سليم بيقرب مني كل يوم كان بيحول يخرجني من الا انا فيه.. وقتها حسيت ان ربنا بدا يعوضني.. بدات انا كمان اميل لسليم.. بس ظهر تاني حسام في حياتي بس وقتها قرارا اني اختار نفسي وبس.. 
سليم... غاده.. عايز اقولك موضوع مهم.. 
كنت عارفه هقول اي بس قولت اسمعه... قول يا سليم خير.. 
سليم كان متوتر.. غاده  انا.. انا..بحـ
مامت غاده... حسام برا و عايز يشوفك.. 
استغربت وقتها لان خلاص مبقاش في بينا حاجه.. 
دخل حسام و بدا يتكلم.. غاده انا اسف انا جاي و ندمان.. انا عرفت الحقيقه يا غاده و جاي وطلب فرصه تانيه.. 
غاده.. للاسف يا حسام جيت متاخر.. انا دلقتي واحده مخطوبه.. و بحب خطيبي سليم ابن خالي..
انا عرفه اني زعلته بس هو خسرني في الاول.. و انا دلوقتي قلبي مع واحد تاني.. عارفه انها فتره صغيره جدا بس سليم قدر يغير كل حاجه قدر يخليني احبه... و دلوقتي انا اختارته و مش ناويه ابعد عن سليم.. 
***********
عدي 6 شهور و اتجوزت انا و سليم.. 
سليم... اخيرا يا غاده اخيرا بقيتي ليه وبين ايدي و حضني... بحبك يا احلي و اجمل غاده.. تعرفي بحبك من و احنا صغيرين بس وقتها انا سفرت و معرفتش عنك حاجه.. بس عرفت انك اتجوزتي و قتها زعلت بس كان عندي امل انك تكون ليا... 
غاده  بحب... مكنتش اعرف ان ربنا هيعوضني اووي كده  ... انا بحبك اوووي... 
اوقات كتيرر بنختار غلط.. بس بنتعلم انا يمكن اختارت غلط في الاول بس ربنا عوضني بسليم.. حسام ندم بس الندم بعد فوات الاوان مينفعش.. اختارو صح حتي لو متاخر بس المهم انكم تختارو صح.. 
تمت 

لقراءة باقى أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent